![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijdragen van Jos Verhulst vindt je hier:
http://forum.politics.be/forumdispla...aysprune=&f=18 Misschien moet je wel enkele bladzijden terugbladeren. Die vele hoofdbezigheden van deze man vinden immers buiten dit forum plaats. Niettemin ben ik er zeker van dat je antwoord op alle vragen krijgt die je hem rechtstreeks, via dit forum, of via pb stelt.
![]() |
#1242 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemd.
En ik die dacht dat dit nog maar een vrij recente wet is ons land.
![]() |
#1244 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
het is toch ook niet omdat driekwart van de gevangen vreemdelingen zijn dat men vanaf nu deze twee automatisch moet associëren (volgens jouw redenering toch ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1245 | |||||||
|
![]() Citaat:
Punt is dat België, en "de meeste andere Europese landen" zoals u eerder zelf opmerkte, een negationismewet hebben. We zijn op zoek naar een Zwitserse versie daarvan, en u komt af met een interessante tekst die bij nader onderzoek echter geen negationismewet maar een racismewet blijkt te zijn. Misschien heb ik de tekst nog niet goed genoeg gelezen en wordt negationisme er wel met naam genoemd én beteugeld? Afgezien daarvan is het natuurlijk perfect mogelijk dat mensen met niet-racistische opvattingen negationist of revisionist zijn. Heel wat academici houden zich met onderzoek van de jodenvervolging bezig en komen daarbij soms tot conclusies die wettelijk niet toegelaten zijn. De link die u legt tussen negationisme en racisme bestaat, maar is niet automatisch. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 29 augustus 2005 om 16:41. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1246 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1247 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1248 | |||||||
|
![]() Citaat:
En om nog even het typische suggestieve taalgebruik van dhr. Salmonella recht te zetten: het gaat niet zozeer over de opvattingen van Verhulst, maar over die van de democratiebeweging waarvan de werkgroep WIT een onderdeel is. De academicus Verhulst is idd een belangrijke denker van die werkgroep. Geïnteresseerden kunnen zich op www.directe-democratie.be gratis inschrijven op de nieuwsbrief van deze beweging. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 29 augustus 2005 om 16:54. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1249 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1250 | |
|
![]() Citaat:
En neen, voor mij was het niet zo evident dat er een 1-op-1 relatie bestaat tussen negationisme en racisme. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1251 | ||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 29 augustus 2005 om 16:59. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1252 | |
|
![]() [quote=Salmon L.A.]Ik zal u wat tijd besparen: hier is de vierde paragraaf van de Franse wettekst:
Citaat:
Wat blijkt? Ik sla even de vaststelling over dat Zwitserland het blijkbaar niet nodig vindt een aparte negationismewet in te voeren (tenzij we die nog vinden). Belangrijker is echter dat de negationismepassage die in een hoekje van de racismewet te vinden is, het strafbare negeren/revisioneren niet beperkt tot de uitsluitende judeocide. Alle genocides zonder uitzondering mogen niet ontkend of geminimaliseerd worden (en dan moet het nog "grossièrement" zijn). Dit lijkt me om die reden een heel wat rechtvaardiger wet dan de Belgische. Ik kan moeilijk anders dan de conclusie trekken dan dat de Zwiterse democratie toch wel resultaten oplevert. ![]() Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1253 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou de reden kunnen zijn dat zo'n wet plots nodig wordt een halve eeuw nadat de holocaust plaatsgreep?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 augustus 2005 om 17:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Egidius]
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1255 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=Egidius]
Citaat:
Ik zoek er al enige tijd vruchteloos naar. Maar volgens de citaten die ik al eerder vond (en hier postte) gaat het ook over "schromelijk minimaliseren", ontkennen en goedpraten. En zoals in Zwitserland heeft de Belgische wet - bij mijn weten, maar de volledige tekst... - ook alleen maar een uitbreiding van het strafwetboek tot doel gehad: door die wet is nl. het artikel 444 van het Strafwetboek in deze materie toepasselijk geworden. Dat in Zwitserland alle vormen van genocide en misdaden tegen de mensheid niet straffeloos ontkend kunnen worden, is inderdaad stukken beter dan de beperking tot de holocaust. Ik zou dus eerder pleiten voor uitbreiding van de Belgische anti-negationismewet (waarvan de tekst helaas....) dan voor de afschaffing ervan.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 29 augustus 2005 om 17:28. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1256 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wel sinds de laatste 10 jaar heeft de "mens" door scha en schande ontdekt en is er zich ook van bewust geworden, dat wij dringend dienen te evolueren naar een meer humane samenleving. Daarom is deze evolutie, ondanks de afbraakpolitiek van het VB, een goede zaak om uiteindelijk een betere samenleving op te bouwen. De weg is nog lang en zelfs lastig, maar we komen er.
![]() |
![]() |
#1257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er is echter totaal geen reden om bovenstaande associatie te maken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1258 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1259 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn geen 1 miljoen rwandezen vermoord, maar wel 8 honderdduizend. 't Zijn niet de hutu's die de slachtingen begonnen zijn, maar wel de tutsi's van karame. En nu gaan de mods da wegknippen... ... Oei... Er gebeurt niets... ![]() Ben ergens verkeerd... ![]() Mijn vb is nie goe... ![]()
![]() |
![]() |
#1260 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 30 augustus 2005 om 13:50. |
|||||
![]() |
![]() |