Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2006, 10:51   #1241
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Tuurlijk niet. Een paar duizend potentiële nieuwe leden waar een doelgroep beter van wordt. U komt dan preken over solidariteit? Over rechten van armen? U post in threads die gaan over het sociale profitariaat, die misschien ooit de ondergang van ons sociaal zekerheidsstelsel met zich mee zullen brengen, en waar u zulk gedrag verheerlijkt omdat het in het egoïstische belang van de zelfuitgeroepen arme is?

Proficiat u bent zeer geloofwaardig als organisatie (al dan niet in oprichting) die zou moeten pleiten voor meer menselijkheid.
't Is waar, we moeten niet al te egoïstisch zijn, als arme, en af en toe een flinke potlach organiseren ten bate van de rijken...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 10:54   #1242
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dat begrijp ik dan ook heel goed van een organisatie die tegen werken is
Een behoorlijk en behoorlijk betaalde baan is en blijft nog steeds de beste uitweg uit de armoede, en ik betwijfel of het VWS daar tegen is.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 11:05   #1243
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een behoorlijk en behoorlijk betaalde baan is en blijft nog steeds de beste uitweg uit de armoede, en ik betwijfel of het VWS daar tegen is.
Klopt, daar heeft het vws helemaal niets tegen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 11:21   #1244
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Meer zelfs, die 8 hectare is zelf meer en ik gaf je op de koop toe nog eens aan elkaar grenzende stukken. Je hebt dus je volledige natuurlijke erfdeel, wat zit je dan zo te mekkeren?
Je wil ook een 6 miljardste van alle bronnen die er zijn? Van de goudvoorraden, van de olievoorraden en van alle gesteentes en mineralen en ertsen? Dat moet ook nog wel lukken, maar geheel conform aan je filosofie van "mijn natuurlijk erfdeel" krijg je het "as is". Je zal dus zelf moeten zorgen voor de ontginning.
Waarom moeten dat slechts twee stukken zijn (land en water) en moeten die stukken aaneen liggen? Niks van, hij krijgt die 8 are verdeeld over zoveel stukken als nodig zijn opdat *iedereen* hetzelfde heeft. Desnoods zijn dat dus 6,5 miljard stukken.
Vermits de wereldbevolking voortdurend stijgt, blijven zijn stukken ook niet constant, ze worden constant kleiner.
Eens kijken hoe hij daarvan gaat leven.

Maar kom, hij mag zijn stukken opgeven en geld vragen in de plaats. Volgens nation master is het gemiddelde BNP per capita over heel de wereld 8142 USD per jaar, oftewel 522 euro per maand. Dit wordt echter niet enkel gerealiseerd door het gebruik van de gronden en bronnen, dus het werkelijke bedrag dat hij dan krijgt ligt een heel stuk onder de 522 euro.

Momenteel krijgt hij dus veel te veel.
Jawatte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 12:05   #1245
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jawatte Bekijk bericht
Waarom moeten dat slechts twee stukken zijn (land en water) en moeten die stukken aaneen liggen? Niks van, hij krijgt die 8 are verdeeld over zoveel stukken als nodig zijn opdat *iedereen* hetzelfde heeft. Desnoods zijn dat dus 6,5 miljard stukken.
Vermits de wereldbevolking voortdurend stijgt, blijven zijn stukken ook niet constant, ze worden constant kleiner.
Nog ene die er niet in slaagt abstract te redeneren

Tis niet omdat je een aandeel bezit in een fabriek dat jou aandeel toevallig de toiletten zijn en de aldaar geproduceerde sh*t. Je bezit 1 aandeel van de ganse fabriek en dat aandeel is evenveel waard als de andere.

Zo is dat ook met gronden het geval. Het ene stuk land ligt in het centrum van een grootstad, het andere in de woestijn, nog andere bevat gronstoffen.
Kortom gronden hebben verschillende waarden maar als aardklootbewoner maakt dat niks uit vermits we ieder recht hebben op een gelijke waarde van de natuurlijke hulpbronnen.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 12:24   #1246
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jawatte Bekijk bericht

Maar kom, hij mag zijn stukken opgeven en geld vragen in de plaats. Volgens nation master is het gemiddelde BNP per capita over heel de wereld 8142 USD per jaar, oftewel 522 euro per maand. Dit wordt echter niet enkel gerealiseerd door het gebruik van de gronden en bronnen, dus het werkelijke bedrag dat hij dan krijgt ligt een heel stuk onder de 522 euro.

Momenteel krijgt hij dus veel te veel.
aah maar je hebt het over een wereldwijd basisinkomen dus van 522 euro per maand.

Daar zou ik dus mijn arme lotgenoten in het zuiden indachtig onmiddelijk mee akkoord gaan he

door zo n wereldwijd basisinkomen v 522 euro per maand zou het migratieprobleem opgelost raken

veel migranten hier zouden terug naar hun land van oorsprong gaan

gevolg is dat er meer huurwoningen vrijkomen hier en dat er terug meer werk is

waardoor ik in dat scenario met die 522 euro na een paar jaar hier makkelijk zou kunnen toekomen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 november 2006 om 12:27.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 12:28   #1247
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
aah maar je hebt het over een wereldwijd basisinkomen dus van 522 euro per maand.

Daar zou ik dus mijn arme lotgenoten in het zuiden indachtig onmiddelijk mee akkoord gaan he

door zo n wereldwijd basisinkomen v 522 euro per maand zou het migratieprobleem opgelost raken

veel migranten hier zouden terug naar hun land van oorsprong gaan

gevolg is dat er meer huurwoningen vrijkomen hier en dat er terug meer werk is

waardoor ik in dat scenario met die 522 euro na een paar jaar hier makkelijk zou kunnen toekomen
522 euro in afrika is een kapitaal.....

522 euro in de VS is een schijntje.....

Kzeg het u maar....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 12:29   #1248
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Nog ene die er niet in slaagt abstract te redeneren

Tis niet omdat je een aandeel bezit in een fabriek dat jou aandeel toevallig de toiletten zijn en de aldaar geproduceerde sh*t. Je bezit 1 aandeel van de ganse fabriek en dat aandeel is evenveel waard als de andere.

Zo is dat ook met gronden het geval. Het ene stuk land ligt in het centrum van een grootstad, het andere in de woestijn, nog andere bevat gronstoffen.
Kortom gronden hebben verschillende waarden maar als aardklootbewoner maakt dat niks uit vermits we ieder recht hebben op een gelijke waarde van de natuurlijke hulpbronnen.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 12:30   #1249

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
idd maar er zijn teveel onvoorwaardelijke werkezels en die moeten we in het belang van alle armen een beetje manieren bijleren.

het gaat over mensen die zich door het systeem een gekwetste binnenkant hebben laten aansmeren waardoor ze liever zouden betalen om te mogen werken dan dat iemand hen zou kunnen verwijten dat ze niet werken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 30 november 2006, 12:32   #1250
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
In onze situatie hier hebt ge geen aandeel in die fabriek. Geen recht op ook niet. Ge hebt uw 6,5 miljardste deel van de grond waar die fabriek op staat. Die grond zelf brengt echter niks op, wel het werk in de fabriek die op die grond staat. Als die fabriek niet werkt, is er geen opbrengst. Als gij uw 6,5 miljardste deel van het werk niet doet, brengt uw 6,5 miljardste deel van de grond niks op en krijgt ge dus uw 6,5 miljardste deel niet.
Zonder te werken kunt ge wel de grondstoffen op uw natuurlijk erfdeel ten gelde maken, maar zoals gezegd door te kijken naar het gemiddeld BNP krijgt ge een idee waar ge zo ongeveer zou uitkomen. Het zal geen 700 euro zijn.
Citaat:
Da's toch ook wat wij zeggen, neem uw deel, eis het op. Ge zult zien dat er niet zomaar geld voortkomt uit uw erfdeel. Ge zult moeten werken om er geld van te maken, en anders zult ge omkomen van de honger.
En da's natuurlijk de essentie van de zaak.
Oud 30 november 2006, 12:33   #1251

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
522 euro in afrika is een kapitaal.....

522 euro in de VS is een schijntje.....

Kzeg het u maar....
tuurlijk dat zei ik dacht ik zelf al he. Maar wat zou het effect zijn na een paar jaar van zo n wereldwijd gelijkgeschakeld basisinkomen denk je ?

ik ben er zeker van dat in de VS de prijzen zullen dalen en in afrika ze zouden stijgen

het basisinkomen zou een katalysator zijn die de prijzen van arbeid en andere basisbehoeften wereldwijd ongeveer op eenzelfde peil houdt want een wereldwijd gelijkgeschakeld basisinkomen wil zeggen een wereldwijd gelijkgeschakelde onderhandelingspositie vd arbeider

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 november 2006 om 12:39.
Oud 30 november 2006, 12:42   #1252
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Nee toch niet, ik zei dat het een heel stuk onder 522 euro zou liggen. Een deel van het BNP wordt gecreëerd door het leveren van fysieke of intellectuele arbeid, services, etc. Het zou interessant zijn te weten hoeveel van het gemiddeld BNP door het gebruik van natuurlijke grondstoffen wordt gecreëerd, dat deel is dan het enige waar iedereen recht op heeft. Juist genoeg denk ik om de bank mee te betalen waar ge uw rekening hebt waar ze uw deel storten.
Oud 30 november 2006, 12:49   #1253

Standaard

jawatte

in dit systeem is het natuurlijk zo dat de natuurlijke hulpbronnen voor een appel en een ei te grabbel gegooid worden aan de kapitaalkrachtigen

( wie bvb een stuk landbouwgrond koopt en er blijkt een goudmijn in te zitten is dan eigenaar van al dat goud )

wat wij voorstellen dat is dat bvb wat betreft onze oliebronnen er exploitatierechten per volume olie per opbod aan bedrijven worden verkocht

hetzelfde geldt voor de diamantmijnen, de goudmijnen, en ja ook koolmijnen bvb en natuurlijk ook grond ( alles wat niet door mensenarbeid tot stand is gekomen )

wie dus ook maar iets wil gebruiken van de natuurlijke hulpbronnen die moet daarvoor betalen aan de gemeenschap, die de alzo ontvangen gelden gelijkelijk verdeeld over alle leden v die gemeenschap.

Het BP dat zodoende zou worden besteedt aan het gebruik van de natuurlijke hulpbronnen zou in dat geval veel hoger liggen dan dat het nu is.

de loonkost echter die zou ook voor de bedrijven dalen

indien echter alle angolezen bvb een deel zouden krijgen van de opbrengst van hun diamantmijnen dan zouden ze niet meer omkomen vd honger daar

en da s natuurlijk de essentie van de zaak

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 november 2006 om 12:52.
Oud 30 november 2006, 12:55   #1254

Standaard

zeg en anna list bedankt maar uw reanimatie is niet nodig hoor

deze draad draait prima
Oud 30 november 2006, 13:07   #1255
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
wat wij voorstellen dat is dat bvb wat betreft onze oliebronnen er exploitatierechten per volume olie per opbod aan bedrijven worden verkocht

hetzelfde geldt voor de diamantmijnen, de goudmijnen, en ja ook koolmijnen bvb en natuurlijk ook grond ( alles wat niet door mensenarbeid tot stand is gekomen )
Benieuwd hoe laag we met z'n 6,5 miljard zullen gaan om onze olie verkocht te krijgen. Die van mij krijgen ze gratis als het anders betekent dat er meer schaarste is op de oliemarkt.

Dus weet ge wat? Er zitten altijd nog diamanten, goud, kolen en olie in de grond. Beschouw uw erfdeel als een deel van dat deel dat nooit wordt ontgonnen, m.a.w. alsof uw vraagprijs te hoog is en er altijd iemand anders zijn erfdeel onder uw prijs verkoopt. Dan kunt ge altijd blijven beweren dat een 6,5 miljardste van de grondstoffen van u is, alleen wordt het niet ontgonnen en krijgt ge dus ook geen geld, tenzij ge u zelf aan het werk zet om uw deel te ontginnen.
Oud 30 november 2006, 13:30   #1256

Standaard

nee jawatte

in het systeem dat wij voorstaan zou de overheid ( het liefst nog de VN )een monopolie hebben op de verhuur van natuurlijke hulpbronnen en de verkoop van exploitatierechten ervan.

Er zou dus geen sprake kunnen zijn van concurrentie tss verschillende aanbieders van natuurlijke hulpbronnen

de natuurlijke hulpbronnen zouden gewoon zoals het hoort collectief zijn en via een soort v openbare aanbesteding uitbesteed worden

de vrucht van de eigen arbeid zou anderszijds volledig toekomen aan de arbeider

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 november 2006 om 13:36.
Oud 30 november 2006, 13:41   #1257
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
in het systeem dat wij voorstaan zou de overheid een monopolie hebben op de verhuur van natuurlijke hulpbronnen en de verkoop van exploitatierechten ervan.
Ah, ja dat maakt het helemaal realistisch natuurlijk. Gij geeft een volmacht aan vreemde overheden om over uw erfdeel te negotiëren (het overgrote deel van uw erfdeel bevindt zich immers in het buitenland) en verwacht dan dat die vreemde overheden het geld van de exploitatierechten op hun grondgebied over de hele wereld verdelen. Zal ik u eens iets verklappen? Die vreemde overheden gaan uw deel heel goedkoop (lees voor niks) weggeven, in ruil voor wat "services" die ze niet kunnen/moeten uitdelen.

Opnieuw gaat ge dus niks zien van uw geld. Ja, ge zult er dan toch voor moeten werken...
Oud 30 november 2006, 13:43   #1258
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee jawatte

in het systeem dat wij voorstaan zou de overheid ( het liefst nog de VN )een monopolie hebben op de verhuur van natuurlijke hulpbronnen en de verkoop van exploitatierechten ervan.

Er zou dus geen sprake kunnen zijn van concurrentie tss verschillende aanbieders van natuurlijke hulpbronnen

de natuurlijke hulpbronnen zouden gewoon zoals het hoort collectief zijn en via een soort v openbare aanbesteding uitbesteed worden

de vrucht van de eigen arbeid zou anderszijds volledig toekomen aan de arbeider
Dus eigenlijk zeg je dat natuurlijke hulpbronnen (zoals grond waar mijn huis opstaat) onbetaalbaar duur gaan worden omdat de overheid een monopolie heeft op het verhuren?

Allez, tof.
Oud 30 november 2006, 13:45   #1259

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Dus eigenlijk zeg je dat natuurlijke hulpbronnen (zoals grond waar mijn huis opstaat) onbetaalbaar duur gaan worden omdat de overheid een monopolie heeft op het verhuren?

Allez, tof.
zijn dingen die op een veiling verkocht worden dan oneindig duur ?

neenee de gemeenschap zou gewoon het maximum dat er uit te halen valt eruit halen in
Oud 30 november 2006, 13:45   #1260

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht

Allez, tof.
zijn dingen die op een veiling verkocht worden dan oneindig duur ?

neenee de gemeenschap zou gewoon het maximum dat er uit te halen valt eruit halen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be