![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1242 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1243 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1244 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Vermits de wereldbevolking voortdurend stijgt, blijven zijn stukken ook niet constant, ze worden constant kleiner. Eens kijken hoe hij daarvan gaat leven. ![]() Maar kom, hij mag zijn stukken opgeven en geld vragen in de plaats. Volgens nation master is het gemiddelde BNP per capita over heel de wereld 8142 USD per jaar, oftewel 522 euro per maand. Dit wordt echter niet enkel gerealiseerd door het gebruik van de gronden en bronnen, dus het werkelijke bedrag dat hij dan krijgt ligt een heel stuk onder de 522 euro. Momenteel krijgt hij dus veel te veel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1245 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Tis niet omdat je een aandeel bezit in een fabriek dat jou aandeel toevallig de toiletten zijn en de aldaar geproduceerde sh*t. Je bezit 1 aandeel van de ganse fabriek en dat aandeel is evenveel waard als de andere. Zo is dat ook met gronden het geval. Het ene stuk land ligt in het centrum van een grootstad, het andere in de woestijn, nog andere bevat gronstoffen. Kortom gronden hebben verschillende waarden maar als aardklootbewoner maakt dat niks uit vermits we ieder recht hebben op een gelijke waarde van de natuurlijke hulpbronnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1246 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daar zou ik dus mijn arme lotgenoten in het zuiden indachtig onmiddelijk mee akkoord gaan he ![]() door zo n wereldwijd basisinkomen v 522 euro per maand zou het migratieprobleem opgelost raken veel migranten hier zouden terug naar hun land van oorsprong gaan gevolg is dat er meer huurwoningen vrijkomen hier en dat er terug meer werk is waardoor ik in dat scenario met die 522 euro na een paar jaar hier makkelijk zou kunnen toekomen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 november 2006 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
522 euro in de VS is een schijntje..... Kzeg het u maar.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1249 | |
|
![]() Citaat:
het gaat over mensen die zich door het systeem een gekwetste binnenkant hebben laten aansmeren waardoor ze liever zouden betalen om te mogen werken dan dat iemand hen zou kunnen verwijten dat ze niet werken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1250 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zonder te werken kunt ge wel de grondstoffen op uw natuurlijk erfdeel ten gelde maken, maar zoals gezegd door te kijken naar het gemiddeld BNP krijgt ge een idee waar ge zo ongeveer zou uitkomen. Het zal geen 700 euro zijn. Citaat:
![]() En da's natuurlijk de essentie van de zaak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1251 | |
|
![]() Citaat:
ik ben er zeker van dat in de VS de prijzen zullen dalen en in afrika ze zouden stijgen het basisinkomen zou een katalysator zijn die de prijzen van arbeid en andere basisbehoeften wereldwijd ongeveer op eenzelfde peil houdt want een wereldwijd gelijkgeschakeld basisinkomen wil zeggen een wereldwijd gelijkgeschakelde onderhandelingspositie vd arbeider
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 november 2006 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1252 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1253 |
|
![]() jawatte
in dit systeem is het natuurlijk zo dat de natuurlijke hulpbronnen voor een appel en een ei te grabbel gegooid worden aan de kapitaalkrachtigen ( wie bvb een stuk landbouwgrond koopt en er blijkt een goudmijn in te zitten is dan eigenaar van al dat goud ) wat wij voorstellen dat is dat bvb wat betreft onze oliebronnen er exploitatierechten per volume olie per opbod aan bedrijven worden verkocht hetzelfde geldt voor de diamantmijnen, de goudmijnen, en ja ook koolmijnen bvb en natuurlijk ook grond ( alles wat niet door mensenarbeid tot stand is gekomen ) wie dus ook maar iets wil gebruiken van de natuurlijke hulpbronnen die moet daarvoor betalen aan de gemeenschap, die de alzo ontvangen gelden gelijkelijk verdeeld over alle leden v die gemeenschap. Het BP dat zodoende zou worden besteedt aan het gebruik van de natuurlijke hulpbronnen zou in dat geval veel hoger liggen dan dat het nu is. de loonkost echter die zou ook voor de bedrijven dalen indien echter alle angolezen bvb een deel zouden krijgen van de opbrengst van hun diamantmijnen dan zouden ze niet meer omkomen vd honger daar en da s natuurlijk de essentie van de zaak ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 november 2006 om 12:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1254 |
|
![]() zeg en anna list bedankt maar uw reanimatie is niet nodig hoor
deze draad draait prima ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1255 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dus weet ge wat? Er zitten altijd nog diamanten, goud, kolen en olie in de grond. Beschouw uw erfdeel als een deel van dat deel dat nooit wordt ontgonnen, m.a.w. alsof uw vraagprijs te hoog is en er altijd iemand anders zijn erfdeel onder uw prijs verkoopt. Dan kunt ge altijd blijven beweren dat een 6,5 miljardste van de grondstoffen van u is, alleen wordt het niet ontgonnen en krijgt ge dus ook geen geld, tenzij ge u zelf aan het werk zet om uw deel te ontginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1256 |
|
![]() nee jawatte
in het systeem dat wij voorstaan zou de overheid ( het liefst nog de VN )een monopolie hebben op de verhuur van natuurlijke hulpbronnen en de verkoop van exploitatierechten ervan. Er zou dus geen sprake kunnen zijn van concurrentie tss verschillende aanbieders van natuurlijke hulpbronnen de natuurlijke hulpbronnen zouden gewoon zoals het hoort collectief zijn en via een soort v openbare aanbesteding uitbesteed worden de vrucht van de eigen arbeid zou anderszijds volledig toekomen aan de arbeider
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 november 2006 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1257 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Opnieuw gaat ge dus niks zien van uw geld. Ja, ge zult er dan toch voor moeten werken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1258 | |
|
![]() Citaat:
Allez, tof.
![]() |
![]() |
![]() |
#1259 | |
|
![]() Citaat:
neenee de gemeenschap zou gewoon het maximum dat er uit te halen valt eruit halen in
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1260 | |
|
![]() Citaat:
neenee de gemeenschap zou gewoon het maximum dat er uit te halen valt eruit halen
|
![]() |
![]() |