![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1261 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heb jij ook neigingen in die richting?
|
|
|
|
#1262 |
|
Minister
|
Man, probeer nu eens gewoon positief iets uit uzelf te stellen. Jullie zitten al weken precies vanuit een bang hoekje terug te slaan. Puur defensief.
|
|
|
|
|
|
#1263 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#1264 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
#1265 | |||||
|
Banneling
|
[quote=Paulus;3545565]Er is een essentieel verschil.
Citaat:
Citaat:
Ook vergeet men dat de meeste (vrij kortstondige) christenvervolgingen vaak op de eerste plaats gericht waren tegen bepaalde plaatselijke kerkelijke leiders (bijvoorbeeld Polycarpus van Smyrna). De eenvoudige gelovige werd meestal met rust gelaten. Later toen iedereen in het Rijk aan de goden van de Romeinse staat moest offeren en daarvoor een bewijs kreeg in de vorm van een libellum (offerbriefje) veranderde dat enigszins. Citaat:
Citaat:
Citaat:
P.S. Het ganse evangelie van Thomas staat overigens nu op het net. Laatst gewijzigd door system : 4 juli 2008 om 08:39. |
|||||
|
|
|
|
|
#1266 |
|
Europees Commissaris
|
Hij is er nooit geweest en zal er nooit zijn. Of denk je dat ie er zal zijn juist maar omdat jij dat wil?
|
|
|
#1267 | |
|
Minister
|
Citaat:
Eigenlijk ben ik eens héél curieus in hoeverre jij in je eigen woorden kan uitleggen wat wedergeboorten (ongeveer) inhoudt, zonder op de Bijbel terug te vallen. Ik maak me overigens sterk dat ik niet de enige ben die zo curieus is... |
|
|
|
|
|
|
#1268 | |
|
Minister
|
Citaat:
Uitleg geef je omdat je door lering en/of door ervaring bepaalde kennis/ervaringen/wijsheid hebt opgedaan. Wat anderen met jouw uitleg doen is hun zaak, niet de jouwe. Zij zijn dus vrij je te geloven of je niet te geloven. Blijkbaar vind jij het alléén de moeite waard iets uit te leggen aan mensen die (reeds) geloven. Ik dacht nochtans dat een getuigenis van de Blijde Boodschap vooral moest gegeven worden aan hen die (nog) niet geloven. Degenen die al geloven hoef je niet meer te overtuigen. De Parabel van de Goede Herder ken je toch, mag ik hopen... Iets uitleggen aan wie je (nog) niet gelooft is véél lastiger dan wanneer je je enkel tot gelijkgezinden beperkt. Kennelijk vind jij dat zo lastig dat jij die uitdaging niet eens aandurft. Van een sterk geloof getuigt zulks geenszins. |
|
|
|
|
|
|
#1269 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Lees eens spreuken 26:4 en kom dan eens terug. Laatst gewijzigd door luc154 : 4 juli 2008 om 19:38. |
|
|
|
|
|
|
#1270 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar dan nóg is het niet aan jou om dit te beoordelen. Zelfs in Spreuken vind je daartoe niet de minste grond. Hoogstens beïnvloedt een niet-geïnteresseerde attitude vanwege je debatgenoot je wijze van antwoorden, maar nooit de inhoud en ook niet of je hem van antwoord dient dan wel niet. |
|
|
|
|
|
|
#1271 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
'Antwoord een dwaas niet naar zijn dwaasheid, opdat hij niet wijs zij in eigen oog.' |
|
|
|
|
|
|
#1272 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1273 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#1274 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1275 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#1276 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1277 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#1278 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wat ik bedoel heb ik eerder geschreven. Op basis van dit vers heb jij géén enkele grond om te beoordelen in hoeverre iemand een antwoord wil of niet. Bij dit vers uit Spreuken gaat het erom iemands algemene geestesgesteldheid te beoordelen, en dat is iets héél anders dan zijn luisterbereidheid naar jouw antwoord. Luisterbereidheid moet immers wederzijds zijn, en het moet me van het hart dat jij nu ook niet bepaald daarin uitblinkt. Hoe kan je dan verwachten dat anderen nog een antwoord van je willen? Kijk eens in de spiegel, man! |
|
|
|
|
|
|
#1279 | |
|
Minister
|
Citaat:
En gezien je definitie van wie een "broer in Christus" is, en wie niet, vrees ik dat je niet met erg veel mensen tot een goede verstandhouding in staat bent. En zo iemand wil een geloofwaardig getuigenis van zijn geloof in God en van het Evangelie afleggen...? Iemand die anderen afschrijft louter en alleen omdat ze katholiek zijn. Ik heb jou ook afgeschreven. Maar dat heeft weinig met je geloofsleven te maken, doch alles met je stuitende gebrek aan inlevingsvermogen. Inlevingsvermogen dat één van de allergrootste kwaliteiten is van Hem Die ons tot voorbeeld strekte.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie... Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 5 juli 2008 om 21:24. |
|
|
|
|
|
|
#1280 | |
|
Minister
|
Citaat:
|