![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1281 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat het vetgedrukte betreft had ik eerder willen zien dat ze op de plee gingen bidden,als ze dan diep snuiven wéten ze tenminste waar ze vandaan komen,net zoals de rest van de mensheid overigens... |
|
|
|
|
|
|
#1282 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
'De wereld kan jullie niet haten, maar Mij (Jezus) haat ze wel, omdat Ik (Jezus) verklaar dat wat ze doet slecht is.'- Johannes 7:7 Kijk ook maar eens hoe Jezus door een hele menigte verlaten werd tot enkel en alleen nog Zijn discipelen overbleven: 'Van toen af keerden vele van zijn discipelen terug en gingen niet langer met Hem mede. Jezus zeide dan tot de twaalven: Gij wilt toch ook niet weggaan? Simon Petrus antwoordde Hem: Here, tot wie zullen wij heengaan? Gij hebt woorden van eeuwig leven; en wij hebben geloofd en erkend, dat Gij zijt de Heilige Gods.' - Johannes 6:66-69 Hij heeft ons ook beloofd dat indien wij Hem volgen, de wereld zich ook tegen ons zal keren. Zie maar eens in deze draad. Er is zelfs iemand die een draad gestart heeft met thema: 'Waarom vallen atheïsten alleen het Christendom aan?' Dit is de ware reden. De mensen haten het licht omdat anders hun goddeloze daden bekend worden: 'Wie kwaad doet haat het licht, hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden', zei Jezus in Johannes 3:20 |
|
|
|
|
|
|
#1283 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het oprecht uitkomen voor je mening maakt meestal niet populair, en wat dat betreft voel ik me zelfs een beetje verwant met je. Ook ik krijg hier al eens de wind van voren - is trouwens héél normaal op een discussieforum. Maar... de wijze waarop je je mening verdedigt bepaalt in hoeverre je geloofwaardig overkomt. Iemand die niet voldoende bereidheid tot luisteren aan de dag legt, hoeft niet verwonderd te zijn dat hij ook niet geloofwaardig overkomt. |
|
|
|
|
|
|
#1284 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jezus,was de eerste die er achter kwam,nu de rest van het gelovige zooitje nog.... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mis mijn beste,atheïsten plachten zich enkel te verdedigen tegen mensen die denken dat zij dank zij hun geloof zich zoveel beter voelen dat de rest van de samenleving waarin zij vertoeven... En die steeds weer hun geloof trachten op te dringen aan andersdenkenden... Wij atheïsten zijn in het verleden al méér dan genoeg vervolgd geweest door uw godsvrezende geloofsgenoten.... Zodanig dat Uw citaat eerder slaat op Uw geloofsgenoten dan op ons atheïsten aangezien wij géén geloof hebben en dit dan ook niet aan anderen kunnen opdringen... Of is dit nog altijd niet tot U doorgedrongen... Laatst gewijzigd door Svennies : 6 juli 2008 om 18:47. |
||||
|
|
|
|
|
#1285 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tenandere Jezus zei dat niet, Johannes zei het.
|
|
|
|
#1286 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#1287 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#1288 | |||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#1289 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hij beweert zelfs dat haatberichten van mijn kant uit hier verschijnen... Ik een gelovige haten,djeezes,daar heb ik eerder medelijden mee.... En atheïsme mijn beste pruis, heeft géén vorm noch inhoud ,enkel en alleen omdat er niets is om vorm of inhoud aan te geven.... Atheïsme is zuiver persoonlijk gericht,onnodig om ons gelijk met een sekte te plaatsen zoals de kerk er een is... Wij hebben maar één regel mijn beste, wij geloven niet,dat is alles.... Laatst gewijzigd door Svennies : 6 juli 2008 om 19:10. |
|
|
|
|
|
|
#1290 | |||||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Heinrich Böll in In eine Welt ohne Christus had groot gelijk dat zelfs een slechte, christene gemeenschap nog beter is dan een atheïstische gemeenschap. Voor de christenen is er immers voor iedereen plaats, voor atheïsten is er alleen plaats voor zichzelf en hun eigen op niets gebaseerde hoogmoed. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#1291 | |||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat wil zeggen dat er geen enkele andere waarheid is dan in Jezus. Predik dat en je zult zien dat je op verzet zal stuiten, net zoals Jezus op verzet stuitte. Laatst gewijzigd door luc154 : 6 juli 2008 om 19:21. |
|||
|
|
|
|
|
#1292 | ||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#1293 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het geloof wordt later wel samen met de opvoeding opgelepeld.... Velen blijven hun hele leven gelovig,anderen zoals ik laten het geloof voor wat het is.... En geloof mij gerust als ik zeg dat dit écht niet van de ene op de andere dag gebeurt... |
|
|
|
|
|
|
#1294 |
|
Banneling
|
Van gelovige naar atheist gaan is een proces van gewaarwording. Ik ben katholiek opgevoed, met mijn hele jonge leven lang buitenschoolse "sunday school" of hoe schrijft ge dat. 2-3 jaar voorbereiden op communie, dan hetzelfde voor de tweede communie....
Vanaf mijn 13-14de ben ik tot het inzicht gekomen dat er iets niets klopte. Vanaf mijn 18de heb ik alle geloof compleet verworpen, mede dankzij de hoge scholing die ik was aan het genieten in de wetenschappen. Een goeie cursus thermodynamica en theoretische fysica doet dat met u....het universum wordt gedomineerd door een aantal natuurwetten en voor de rest een factor stochastiek. Het aannemen dat er een hoger wezen is, is in feite onlogisch. Het maakt gewoon geen enkele zin. Het gaat hand in hand met de irrationaliteit van de mensheid, maar dat maakt het natuurlijk niet de waarheid. Het is juist een eigenschap van een wetenschapper om irrationaliteit zo veel mogelijk opzij te leggen ten behoeve van objectieve wetenschapsbeoefening. |
|
|
|
|
|
#1295 | |||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die intolerante gevolgtrekking neem ik je kwalijk. En dat je het verzet tegen Jezus durft te vergelijken met het verzet tegen jouw zogenaamde waarheidsverkondiging, lijkt me een ernstige zonde.
|
|
|
|
#1296 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1297 | |||
|
Minister
|
Citaat:
In Uw geval hangt U een of ander post-modernistisch "geloof" aan dat een mengeling is van allerlei recente, exremistische ideeën die vooral op politiek gericht zijn. U bent allicht noch minder Christen dan de atheïsten hier. Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#1298 | ||||||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat: