Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2008, 23:33   #1281
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Die katholiekenhaters zijn vreemde tisten, nietwaar? Er zal nu toch een kater bij "atheïsten" zijn zeker? Eerst al dat kappen op Katholieken en dan blijken de "new born" fundementalisten nóg erger te zijn! En die kunt ge niet jennen door te stellen dat alle Kerken discoteken moeten worden want ze bidden in leegstaande garages en in hun kleerkast. Daar gaan meteen 90% van alle "atheïstische" argumenten. Dan zijn eindeloze steekspelen over de Bijbel een nuttige bezigheid natuurlijk.
Ach ,dat is Uw conclusie nietwaar....
Wat het vetgedrukte betreft had ik eerder willen zien dat ze op de plee gingen bidden,als ze dan diep snuiven wéten ze tenminste waar ze vandaan komen,net zoals de rest van de mensheid overigens...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 17:48   #1282
luc154
Parlementslid

luc154's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik vraag me af voor hoeveel van je andere broers in Christus dit óók geldt.

En gezien je definitie van wie een "broer in Christus" is, en wie niet, vrees ik dat je niet met erg veel mensen tot een goede verstandhouding in staat bent.

En zo iemand wil een geloofwaardig getuigenis van zijn geloof in God en van het Evangelie afleggen...? Iemand die anderen afschrijft louter en alleen omdat ze katholiek zijn.

Ik heb jou ook afgeschreven. Maar dat heeft weinig met je geloofsleven te maken, doch alles met je stuitende gebrek aan inlevingsvermogen. Inlevingsvermogen dat één van de allergrootste kwaliteiten is van Hem Die ons tot voorbeeld strekte.
Als je Jezus volgt zal je niet echt populair zijn. Hij heeft het ook voorpspelt:
'De wereld kan jullie niet haten, maar Mij (Jezus) haat ze wel, omdat Ik (Jezus) verklaar dat wat ze doet slecht is.'- Johannes 7:7

Kijk ook maar eens hoe Jezus door een hele menigte verlaten werd tot enkel en alleen nog Zijn discipelen overbleven:
'Van toen af keerden vele van zijn discipelen terug
en gingen niet langer met Hem mede.
Jezus zeide dan tot de twaalven: Gij wilt toch ook niet weggaan?
Simon Petrus antwoordde Hem: Here, tot wie zullen wij heengaan?
Gij hebt woorden van eeuwig leven; en wij hebben geloofd en erkend,
dat Gij zijt de Heilige Gods.' - Johannes 6:66-69

Hij heeft ons ook beloofd dat indien wij Hem volgen, de wereld zich ook tegen ons zal keren. Zie maar eens in deze draad.

Er is zelfs iemand die een draad gestart heeft met thema: 'Waarom vallen atheïsten alleen het Christendom aan?' Dit is de ware reden. De mensen haten het licht omdat anders hun goddeloze daden bekend worden:
'Wie kwaad doet haat het licht, hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden', zei Jezus in Johannes 3:20
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 18:34   #1283
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Als je Jezus volgt zal je niet echt populair zijn. Hij heeft het ook voorpspelt:
'De wereld kan jullie niet haten, maar Mij (Jezus) haat ze wel, omdat Ik (Jezus) verklaar dat wat ze doet slecht is.'- Johannes 7:7

Kijk ook maar eens hoe Jezus door een hele menigte verlaten werd tot enkel en alleen nog Zijn discipelen overbleven:

Hij heeft ons ook beloofd dat indien wij Hem volgen, de wereld zich ook tegen ons zal keren. Zie maar eens in deze draad.

Er is zelfs iemand die een draad gestart heeft met thema: 'Waarom vallen atheïsten alleen het Christendom aan?' Dit is de ware reden. De mensen haten het licht omdat anders hun goddeloze daden bekend worden:
'Wie kwaad doet haat het licht, hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden', zei Jezus in Johannes 3:20
Dit hele betoog staat en valt het het onderscheid dat je maakt tussen populair en geloofwaardig.

Het oprecht uitkomen voor je mening maakt meestal niet populair, en wat dat betreft voel ik me zelfs een beetje verwant met je. Ook ik krijg hier al eens de wind van voren - is trouwens héél normaal op een discussieforum.

Maar... de wijze waarop je je mening verdedigt bepaalt in hoeverre je geloofwaardig overkomt. Iemand die niet voldoende bereidheid tot luisteren aan de dag legt, hoeft niet verwonderd te zijn dat hij ook niet geloofwaardig overkomt.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 18:45   #1284
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, als je doordramt over jouw geloof ben ik er vast van overtuigd dat je populariteit eerder zal dalen dan stijgen...

Jezus,was de eerste die er achter kwam,nu de rest van het gelovige zooitje nog....

Citaat:
Ach ,misschien hadden de mensen ginds destijds wel door dat jezus helemaal niet diegene was waar hij zich voor uitgaf,of de bijbel heeft een héél ander beeld van Jezus te boek gesteld dan de werkelijkheid was...

Citaat:
Ach wij maken het U geenszins moeilijk mijn beste,daar zorgt U zelf wel voor...

Citaat:

Mis mijn beste,atheïsten plachten zich enkel te verdedigen tegen mensen die denken dat zij dank zij hun geloof zich zoveel beter voelen dat de rest van de samenleving waarin zij vertoeven...
En die steeds weer hun geloof trachten op te dringen aan andersdenkenden...

Wij atheïsten zijn in het verleden al méér dan genoeg vervolgd geweest door uw godsvrezende geloofsgenoten....

Zodanig dat Uw citaat eerder slaat op Uw geloofsgenoten dan op ons atheïsten aangezien wij géén geloof hebben en dit dan ook niet aan anderen kunnen opdringen...
Of is dit nog altijd niet tot U doorgedrongen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 6 juli 2008 om 18:47.
Oud 6 juli 2008, 18:51   #1285
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Tja, als je een Calimero-complex hebt zorg je ervoor dat iedereen je haat.
Citaat:
Als God moest hij dat toch weten. En als hij het wist hoefde hij dat ook niet te vragen.
Citaat:

Ik heb geen probleem met mijn "goddeloze" daden, zij mogen gerust het licht zien.
Tenandere Jezus zei dat niet, Johannes zei het.
Oud 6 juli 2008, 18:54   #1286
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies
Mis mijn beste,atheïsten plachten zich enkel te verdedigen tegen mensen die denken dat zij dank zij hun geloof zich zoveel beter voelen dat de rest van de samenleving waarin zij vertoeven...
Wat een hypocriete onzin. Het zijn precies de atheïsten die hier hoog van de toren blazen, kijk maar eens naar Uw eigen berichten die bol staan van de intolerante afgunst tegenover christenen. Dat heeft U zelfs meermaals expliciet gezegd, daarom komt het hiert wel héél ongeloofwaardig over om plots het slachtoffer te willen spelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies
Wij atheïsten zijn in het verleden al méér dan genoeg vervolgd geweest door uw godsvrezende geloofsgenoten....
"Wij atheïsten" Zoals waar? Zoals toen atheïsten in 2008 opriepen om Bijbels te verbranden, kapelletjes af te breken en kerken te ontwijden? Atheïsten zijn de vervolgers, niet de slachtoffers. Het "atheïsme" zoals het hier op dit forum beoefend wordt is een soort theater waarbij niemand weet wat hij doet en dus maar zonder ophouden de Katholieke Kerk aanvalt. Blijkbaar moet dat "atheïsme" een heel onbevredigend geloof zijn want de "gelovigen" spenderen al hun tijd met het afvuren van intolerante en met haatvervulde berichten op andere mensen. Er zijn geen discussies over wat atheïsme precies is en geen enkele van de volgers weet er een inhoud of een betekenis aan te geven. Het lijkt wel een sekte.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 18:54   #1287
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En die steeds weer hun geloof trachten op te dringen aan andersdenkenden...

Zodanig dat Uw citaat eerder slaat op Uw geloofsgenoten dan op ons atheïsten aangezien wij géén geloof hebben en dit dan ook niet aan anderen kunnen opdringen...
Of is dit nog altijd niet tot U doorgedrongen...
Als ze alleen maar zich beter voelden (iets waar ik nogal aan twijfel) was er geen probleem. Maar ze denken ook dat ze beter zijn.
Oud 6 juli 2008, 19:04   #1288
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmmm; er staat juist dat de wereld jullie niet zal haten. Of ben jij Jezus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154
Kijk ook maar eens hoe Jezus door een hele menigte verlaten werd tot enkel en alleen nog Zijn discipelen overbleven (Johannes 6:66-69)
"De talloze mensen die voor hem uit liepen en achter hem aan kwamen, riepen luidkeels: ‘Hosanna voor de Zoon van David! Gezegend hij die komt in de naam van de Heer. Hosanna in de hemel!’" - Matteüs 21:9

Citaat:
Dat je jezelf in deze draad belachelijk maakt en dat Jezus beloofd zou hebben dat zijn volgelingen vervolgd zullen worden, is geen bewijs dat jij een ware volgeling van hem zou zijn.
Oud 6 juli 2008, 19:07   #1289
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Als ze alleen maar zich beter voelden (iets waar ik nogal aan twijfel) was er geen probleem. Maar ze denken ook dat ze beter zijn.
Inderdaad, alleen onze pruis in zijn berichtje nét boven U is er niet van overtuigd...
Hij beweert zelfs dat haatberichten van mijn kant uit hier verschijnen...

Ik een gelovige haten,djeezes,daar heb ik eerder medelijden mee....

En atheïsme mijn beste pruis, heeft géén vorm noch inhoud ,enkel en alleen omdat er niets is om vorm of inhoud aan te geven....

Atheïsme is zuiver persoonlijk gericht,onnodig om ons gelijk met een sekte te plaatsen zoals de kerk er een is...

Wij hebben maar één regel mijn beste, wij geloven niet,dat is alles....

Laatst gewijzigd door Svennies : 6 juli 2008 om 19:10.
Oud 6 juli 2008, 19:15   #1290
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Inderdaad, alleen onze pruis in zijn berichtje nét boven U is er niet van overtuigd...
Ik ben alleen ervan overtuigd dat atheïsten de slaven van hun eigen hoogmoed zijn. Precies zoals er zo dikwijls voor gewaarschuwd wordt in de Bijbel. Ik raad U vooral wat nederigheid aan.

Citaat:
Hij beweert zelfs dat haatberichten van mijn kant uit hier verschijnen...
Om dan nog maar te zwijgen van anti-klerikale scheldmolens zoals rikbe. U kan ik dan nog enigzinds appreciëren want Uw berichten bestaan niet uit één zin waarbij ik de rest maar moet gaan invullen vermits de bewuste "atheïst" weet zelf niet precies wat hij wil zeggen. Maar toch vind ik Uw intolerantie tegenover de Kerk bijzonder laakbaar.

Heinrich Böll in In eine Welt ohne Christus had groot gelijk dat zelfs een slechte, christene gemeenschap nog beter is dan een atheïstische gemeenschap. Voor de christenen is er immers voor iedereen plaats, voor atheïsten is er alleen plaats voor zichzelf en hun eigen op niets gebaseerde hoogmoed.

Citaat:
Ik een gelovige haten,djeezes,daar heb ik eerder medelijden mee....
Nu doet U het weer. U schreef hier in snikkende krokodillentranen dat "gelovigen" zich zogezegd beter voelen dan een ander. En nu doet U precies dat wat U zogezegd alleen aan gelovigen verwijt.

Citaat:
En atheïsme mijn beste pruis, heeft géén vorm noch inhoud ,enkel en alleen omdat er niets is om vorm of inhoud aan te geven....
Mooie doodsteek voor het atheïsme moet ik zeggen. Maar U geeft het tenminste toe.

Citaat:
Atheïsme is zuiver persoonlijk gericht,onnodig om ons gelijk met een sekte te plaatsen zoals de kerk er een is...
De saus over het nihilisme neemt niet weg dat de atheïstische sekteleden een nogal hoog Wacko-gehalte hebben en alleen haat en nijd kennen. Vooral de constante drang om Godshuizen aan te vallen lijkt me hier sterk. Soms vraag ik me af of atheïsten, veelal mensen zonder een sterke persoonlijkheid, door de duivel bezeten zijn? Hun haat tegenover één groep, christenen, is zodanig op het irrationele af dat ik er me vragen bij stel.

Oud 6 juli 2008, 19:21   #1291
luc154
Parlementslid

luc154's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Hmmm; er staat juist dat de wereld jullie niet zal haten. Of ben jij Jezus?
Jezus sprak tot zijn ongelovige broers. Iemand die niet in Jezus geloofd is van de wereld en de wereld is niet tegen diegenen die in de wereld zijn.
Citaat:

"De talloze mensen die voor hem uit liepen en achter hem aan kwamen, riepen luidkeels: ‘Hosanna voor de Zoon van David! Gezegend hij die komt in de naam van de Heer. Hosanna in de hemel!’" - Matteüs 21:9
Inderdaad, en weet je ook wat ze verwachtten toen Jezus zijn intocht deed in Jeruzalem? Ze dachten dat de Messias het koningschap ging overnemen en de Romeinse bezetter ging verdrijven. Maar niets was minder waar. Dus diegenen die riepen 'Hosanna voor de Zoon van David' waren seriues teleurgesteld in deze Messias.
Citaat:

Dat je jezelf in deze draad belachelijk maakt en dat Jezus beloofd zou hebben dat zijn volgelingen vervolgd zullen worden, is geen bewijs dat jij een ware volgeling van hem zou zijn.
Mensen aanvaarden geen intolerante boodschap meer in een tijdperk zoals deze van vandaag. Jezus zei:'Ik ben de weg, de waarheid en het leven.'
Dat wil zeggen dat er geen enkele andere waarheid is dan in Jezus.
Predik dat en je zult zien dat je op verzet zal stuiten, net zoals Jezus op verzet stuitte.

Laatst gewijzigd door luc154 : 6 juli 2008 om 19:21.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 19:21   #1292
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben alleen ervan overtuigd dat atheïsten de slaven van hun eigen hoogmoed zijn. Precies zoals er zo dikwijls voor gewaarschuwd wordt in de Bijbel. Ik raad U vooral wat nederigheid aan.
nederigheid, er van uit gaan dat we niks zijn, zijn allemaal dingen die leiden tot stilstand. Geloven in eigen kunnen, de drang om zichzel te verbeteren, dat zijn de deugden om ergens te komen met de mensheid.

Citaat:
Om dan nog maar te zwijgen van anti-klerikale scheldmolens zoals rikbe. U kan ik dan nog enigzinds appreciëren want Uw berichten bestaan niet uit één zin waarbij ik de rest maar moet gaan invullen vermits de bewuste "atheïst" weet zelf niet precies wat hij wil zeggen. Maar toch vind ik Uw intolerantie tegenover de Kerk bijzonder laakbaar.
De kerk heeft genoeg smeerlapperij uitgehaald in het verleden om zulke behandeling te verdienen. Beter nog, we zijn nog vrij aardig.

Citaat:
Heinrich Böll in In eine Welt ohne Christus had groot gelijk dat zelfs een slechte, christene gemeenschap nog beter is dan een atheïstische gemeenschap. Voor de christenen is er immers voor iedereen plaats, voor atheïsten is er alleen plaats voor zichzelf en hun eigen op niets gebaseerde hoogmoed.
Er is een plaats zolang je maar gelooft in een en dezelfde god en zijn zogenaamde zoon. Utter bullshit.

Citaat:
Nu doet U het weer. U schreef hier in snikkende krokodillentranen dat "gelovigen" zich zogezegd beter voelen dan een ander. En nu doet U precies dat wat U zogezegd alleen aan gelovigen verwijt.
Joden voelen zich zeer zeker beter als de rest, als het uitverkoren volk.

Citaat:
Mooie doodsteek voor het atheïsme moet ik zeggen. Maar U geeft het tenminste toe.
Beter in de realiteit leven als in een droomwereld.

Citaat:
De saus over het nihilisme neemt niet weg dat de atheïstische sekteleden een nogal hoog Wacko-gehalte hebben en alleen haat en nijd kennen. Vooral de constante drang om Godshuizen aan te vallen lijkt me hier sterk. Soms vraag ik me af of atheïsten, veelal mensen zonder een sterke persoonlijkheid, door de duivel bezeten zijn? Hun haat tegenover één groep, christenen, is zodanig op het irrationele af dat ik er me vragen bij stel.
Religie is de kanker van deze planeet. Zonder religie hebben we alweer een machtsmiddel minder om mensen tegen elkaar op te zetten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 19:23   #1293
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U beseft het nog niet mijn beste,maar iederéén wordt als atheïst geboren...
Het geloof wordt later wel samen met de opvoeding opgelepeld....

Velen blijven hun hele leven gelovig,anderen zoals ik laten het geloof voor wat het is....
En geloof mij gerust als ik zeg dat dit écht niet van de ene op de andere dag gebeurt...
Oud 6 juli 2008, 19:32   #1294
Tavek
Banneling

Standaard

Van gelovige naar atheist gaan is een proces van gewaarwording. Ik ben katholiek opgevoed, met mijn hele jonge leven lang buitenschoolse "sunday school" of hoe schrijft ge dat. 2-3 jaar voorbereiden op communie, dan hetzelfde voor de tweede communie....

Vanaf mijn 13-14de ben ik tot het inzicht gekomen dat er iets niets klopte. Vanaf mijn 18de heb ik alle geloof compleet verworpen, mede dankzij de hoge scholing die ik was aan het genieten in de wetenschappen. Een goeie cursus thermodynamica en theoretische fysica doet dat met u....het universum wordt gedomineerd door een aantal natuurwetten en voor de rest een factor stochastiek.

Het aannemen dat er een hoger wezen is, is in feite onlogisch. Het maakt gewoon geen enkele zin. Het gaat hand in hand met de irrationaliteit van de mensheid, maar dat maakt het natuurlijk niet de waarheid. Het is juist een eigenschap van een wetenschapper om irrationaliteit zo veel mogelijk opzij te leggen ten behoeve van objectieve wetenschapsbeoefening.
Oud 6 juli 2008, 19:43   #1295
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik accepteer je overtuiging; heb er wel problemen mee hoe je deze meestal uitdraagt. Die nederigheid die je anderen aanraadt, zou je in je eigen berichten ook wel kunnen gebruiken.

Citaat:
Weet je ook wat ze verwachtten toen Jezus zijn intocht deed in Jeruzalem? Ze dachten dat de Messias het koningschap ging overnemen en de Romeinse bezetter ging verdrijven. Maar niets was minder waar. Dus diegenen die riepen 'Hosanna voor de Zoon van David' waren seriues teleurgesteld in deze Messias.
Geen onterechte verwachting van die mensen als je de verhalen zo eens doorneemt; het beeld van Jezus als verzetsleider was wijdverspreid. Voldoende voor de Romeinen om hem uit de weg te ruimen.

Citaat:
Mensen aanvaarden geen intolerante boodschap meer in een tijdperk zoals deze van vandaag. Jezus zei:'Ik ben de weg, de waarheid en het leven.'
Dat wil zeggen dat er geen enkele andere waarheid is dan in Jezus.
Predik dat en je zult zien dat je op verzet zal stuiten, net zoals Jezus op verzet stuitte.
Gelukkig accepteren mensen geen intolerante boodschap meer. Dat hij van zichzelf gezegd zou hebben dat hij de waarheid is, betekent niet dat er geen andere waarheid is.
Die intolerante gevolgtrekking neem ik je kwalijk.

En dat je het verzet tegen Jezus durft te vergelijken met het verzet tegen jouw zogenaamde waarheidsverkondiging, lijkt me een ernstige zonde.
Oud 6 juli 2008, 21:40   #1296
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die katholiekenhaters zijn vreemde tisten, nietwaar? Er zal nu toch een kater bij "atheïsten" zijn zeker? Eerst al dat kappen op Katholieken en dan blijken de "new born" fundementalisten nóg erger te zijn! En die kunt ge niet jennen door te stellen dat alle Kerken discoteken moeten worden want ze bidden in leegstaande garages en in hun kleerkast. Daar gaan meteen 90% van alle "atheïstische" argumenten. Dan zijn eindeloze steekspelen over de Bijbel een nuttige bezigheid natuurlijk.
Alsof de pracht en praal van de dieven uit Vaticaanstad iets te maken hebben met Jezus gedachte en het woord van God. Eeuwenlang hebben ze de gelovigen bestolen en onderdrukt waar ze bijstonden en nu meer en meer Christenen zich massaal naar de Evangelischen gemeenten begeven, beginnen de dictators uit Vaticaanstad zenuwachtig te worden. Wat is het volgende? Verdachtmakingen, vervolgingen in de "Good old Style van Filips II of moordpartijen zoals die jarenlang in Ulster plaatsvonden. Het is de taak van elke Christen om aan onze katholieke medegelovigen Gods woord uit te leggen en de dictaten van de Vaticaanse schurkenstaat naast zich neer te leggen.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2008, 21:53   #1297
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Alsof de pracht en praal van de dieven uit Vaticaanstad iets te maken hebben met Jezus gedachte en het woord van God.
Och arme, 't zegt ook nog is iets vanuit de duistere krochten. En dan zijn het begot nog alleen maar de slogans uit de 16e eeuw. Het hele protestantisme in de lage landen is trouwens op diefstal gebaseerd: de massale roof en pludering van kerken in 1566. Ik wil er hier trouwens op wijzen dat de H. Katholieke Kerk door Jesu Christi opgericht werd door de overhandiging der sleutels aan de H. Petrus. Alle andere kerken zijn door louche personen en vele, vele eeuwen later opgericht.

In Uw geval hangt U een of ander post-modernistisch "geloof" aan dat een mengeling is van allerlei recente, exremistische ideeën die vooral op politiek gericht zijn. U bent allicht noch minder Christen dan de atheïsten hier.

Citaat:
Eeuwenlang hebben ze de gelovigen bestolen en onderdrukt waar ze bijstonden en nu meer en meer Christenen zich massaal naar de Evangelischen gemeenten begeven, beginnen de dictators uit Vaticaanstad zenuwachtig te worden.
Zijne H. Vader de Paus is nochtans een toonbeeld van Christenheid, in tegenstelling tot de vaak fundementalistische gekken die dwepen met de Bijbel en de naam van IHS misbruiken om hun fascistische ideeën te camoufleren.

Citaat:
Wat is het volgende? Verdachtmakingen, vervolgingen in de "Good old Style van Filips II of moordpartijen zoals die jarenlang in Ulster plaatsvonden. Het is de taak van elke Christen om aan onze katholieke medegelovigen Gods woord uit te leggen en de dictaten van de Vaticaanse schurkenstaat naast zich neer te leggen.
Uw diepbruine, menshatende alternatieven zijn juist het tegenovergestelde van God's woord. Ik beken mijzelf tot God, ik geloof en beken alles wat de Katholieke Kerk voorschrijft.

Oud 6 juli 2008, 21:58   #1298
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
nederigheid, er van uit gaan dat we niks zijn, zijn allemaal dingen die leiden tot stilstand. Geloven in eigen kunnen, de drang om zichzel te verbeteren, dat zijn de deugden om ergens te komen met de mensheid.
Moet dit stukje goedkope poezië doorgaan voor een poging om uit de lege doos genaamd atheïsme een soort ideaal naar voren te fezelen?

Citaat:
De kerk heeft genoeg smeerlapperij uitgehaald in het verleden om zulke behandeling te verdienen. Beter nog, we zijn nog vrij aardig.
Duidelijk iemand uit de bruine Sinistra-hoek.

Citaat:
Er is een plaats zolang je maar gelooft in een en dezelfde god en zijn zogenaamde zoon. Utter bullshit.
Ik heb nochtans geen problemen met de financiëring van andere geloofsgemeenschappen. De ultra-bekormpen fasco-atheïsten daarentegen zijn uit op het afnemen van de werkingsgelden van de Kerk. Verdraagzaamheid is een ledig begrip in het fascistenjargon der atheïsten.

Citaat:
Joden voelen zich zeer zeker beter als de rest, als het uitverkoren volk.
Antisemitische slogantaal.

Citaat:
Beter in de realiteit leven als in een droomwereld.
Nog meer inhoudsloze slogantaal.

Citaat:
Religie is de kanker van deze planeet.
Atheïsme is dan pest en cholera samen.

Oud 6 juli 2008, 22:04   #1299
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet dit stukje goedkope poezië doorgaan voor een poging om uit de lege doos genaamd atheïsme een soort ideaal naar voren te fezelen?
Beter een lege doos als een doos vol met onzin Want dat is wat geloof voorstel: door de mens gefabriceerde "waarheden" die dienen als leidraad door het leven. Zalig de zwakken van geest, want het geloof zal hun bijstaan.

Citaat:

Duidelijk iemand uit de bruine Sinistra-hoek.
So be it.

Citaat:

Ik heb nochtans geen problemen met de financiëring van andere geloofsgemeenschappen. De ultra-bekormpen fasco-atheïsten daarentegen zijn uit op het afnemen van de werkingsgelden van de Kerk. Verdraagzaamheid is een ledig begrip in het fascistenjargon der atheïsten.
Ik wil niet betalen voor een fantasietje van anderen. Financier zelf uw tempels en kerken.

Citaat:
Antisemitische slogantaal.
Maar wel de realiteit. Ofzo werd het mij toch geleerd in de godsdienstles door een kahtolieke priester.

Citaat:
Nog meer inhoudsloze slogantaal.

Atheïsme is dan pest en cholera samen.
Neen atheisme is een soort van verlichting. Alleen snapt u dat niet want als er ook maar 1 barst komt in uw wereldje stort het in elkaar.

U kruipt blijkbaar graag voor clerus en god.
Oud 6 juli 2008, 22:23   #1300
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och arme, 't zegt ook nog is iets vanuit de duistere krochten. En dan zijn het begot nog alleen maar de slogans uit de 16e eeuw. Het hele protestantisme in de lage landen is trouwens op diefstal gebaseerd: de massale roof en pludering van kerken in 1566. Ik wil er hier trouwens op wijzen dat de H. Katholieke Kerk door Jesu Christi opgericht werd door de overhandiging der sleutels aan de H. Petrus. Alle andere kerken zijn door louche personen en vele, vele eeuwen later opgericht..
Het katholicisme is in feite een verdraaing van de Christelijke waarden zoals die in die tijden door de Romeinen werden geïnterpreteerd. Vergeet niet dat de meest katholieke kerken versierd zijn met dure glasramen, heiligbeelden, die in de bijbel trouwens niet als heilig worden beschreven, gebruik van dure stenen, wierrook dat trouwens een typisch Satanisch gebruik is. Evangelische, Hervormde en Baptistische gemeenten daarintegen zijn heel sober en geven perfect de leer van Gods zoon Jezus Christus ook weer, die ook trouwens heel sober leefde. Diefstal kun je de "beeldenstorm" eigenlijk niet echt noemen, eerder een massale verwerping van de Katholieke vervolgingen en dictaten die toen met massaal bloedvergieten plaatsvonden.

Citaat:
In Uw geval hangt U een of ander post-modernistisch "geloof" aan dat een mengeling is van allerlei recente, exremistische ideeën die vooral op politiek gericht zijn. U bent allicht noch minder Christen dan de atheïsten hier..
Mijn geloof is inderdaad een steun voor de organisatie van mijn gezin in het dagelijkse leven. Maar geen gelul "van het mag niet van de paus" want een echte Christen interpreteerd het "Sola Scriptura"; dus geen vereringen en heiligverklaring van figuren die niets met God en zijn zoon Jezus Christus te maken hebben.

Citaat:
Zijne H. Vader de Paus is nochtans een toonbeeld van Christenheid, in tegenstelling tot de vaak fundementalistische gekken die dwepen met de Bijbel en de naam van IHS misbruiken om hun fascistische ideeën te camoufleren..
Dat vooral vind ik hilarisch. Ratzinger is een voormalig Waffen-Ss'er die ook in deze donkere periode massaal meedeed met het deporteren van Joden en Gods Uitverkoren volk. Sorry, ik kan hem niet echt een voorbeeld Christelijkheid noemen.

Citaat:
Uw diepbruine, menshatende alternatieven zijn juist het tegenovergestelde van God's woord. Ik beken mijzelf tot God, ik geloof en beken alles wat de Katholieke Kerk voorschrijft.
Vertel me maar eens wat er aan mijn geloof diepbruin is? Als er 1 kerk is geweest die massaal met de bruinhemden collaboreerden was het wel de Katholieke.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 6 juli 2008 om 22:24.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be