![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1281 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Maar niet als gegronde reden om een onderscheid te maken. Citaat:
2 kinderen hebben, samen is ook al geen voorwaarde. 3 homoseksuelen kunnen wel kinderen hebben/krijgen. Is dit nieuw voor jou? Daarmee zijn we nog geen stap verder in de gelijkheidsbeginsel-toets. Huwelijk voorbehouden voor mensen van een verschillend geslacht. Laatst gewijzigd door artisjok : 19 maart 2011 om 17:41. |
||
|
|
|
|
|
#1282 |
|
Banneling
|
Indien een vrouw wil huwen, discrimineer je de vrouwen; indien een man wil huwen, discrimineer je de mannen.
|
|
|
|
|
|
#1283 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is nooit de bedoeling van het huwelijk geweest. Verwacht dus van mij niet dat ik een gegronde reden voor het maken van een onderscheid zou opgeven. Dat is hier gewoon niet van toepassing. Citaat:
Citaat:
Citaat:
U weerlegt dus niks niemendal. Citaat:
De gegronde reden van het verschil is dat het huwelijk vooral met kinderen te maken heeft en niet dient voor relaties zonder die mogelijkheid. Nooit werden vriendschappen en dergelijke als huwelijken aanzien. Het huweljk heeft een procreatieve functie in het belang van de samenleving. Een huwelijk tussen partners van hetzelfde geslacht, kan daar niet aan tegemoet komen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 maart 2011 om 17:53. |
|||||
|
|
|
|
|
#1284 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1285 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1286 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij sluit een deel van de bevolking uit als huwelijkspartner op basis van hun geslacht. |
|
|
|
|
|
|
#1287 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1288 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1289 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1290 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik beweer dat jij een onderscheid maakt. Citaat:
Wat is dan je probleem i.v.m. met het huwelijk en kinderen? Citaat:
Ik wens het doel van jouw anders behandelen van mensen in eenzelfde situatie te kennen. Citaat:
We zijn nu nog geen stap verder. Huwelijk voorbehouden voor mensen van een verschillend geslacht. |
||||
|
|
|
|
|
#1291 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik maak ook geen onderscheid tussen een relatie tussen mensen van gelijk of van verschillend geslacht. Ik maak helemaal niks. Dat onderscheid is er al. Ik zit daar voor niks tussen. Daarom zijn het precies relatie van gelijkslachtigen enerzijds en andersgeslachtigen anderzijds en daardoor worden ze ook anders benoemd. Deze relaties onderscheiden zichzelf doordat de ene anders is dan de andere toch? Ik maak toch niet dat dit zo is? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kunt toch niet zeggen dat ik verschillende soorten relaties hebt gemaakt zekers?! Wat bazel jij tooch allemaal? Toon jij mij eens hoe of waar ik een onderscheid zou maken, misschien komen we zo een beetje verder. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 maart 2011 om 20:09. |
||||
|
|
|
|
|
#1292 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mag ik nu eindelijk het doel kennen voor dat anders behandelen? Wat is het doel om mensen die willen huwen met iemand van hetzelfde geslacht uit te sluiten voor het huwelijk? Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#1293 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik tot zeker tien keer zeg dat ik geen onderscheid maak, blijf jij doodleuk zeggen dat ik dat wel doe en vraag je bovendien met wel doel ik dit zou doen.... Als ik tot zeker tien keer zeg dat ik iedereen gelijk behandel, blijf jij zeggen dat ik mensen anders behandel en wil je bovendien ook nog eens een gegronde reden daarvoor hebben.... Volgens mij is uw manier van discuteren tegen het forumreglement. Volgens mij is dit flooden. Zo lang je zo blijft voortdoen moet je van mij geen reactie meer verwachten. Ik maak geen onderscheid en behandel iedereen gelijk. Punt aan de lijn. En hou uw valse beschuldigingen voor uzelf. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 maart 2011 om 20:38. |
|
|
|
|
|
|
#1294 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mij lijkt daar weinig van aan te zijn, daar er zo goed als niets geweten is op echte langetermijn.
|
|
|
|
|
|
#1295 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben ervan overtuigd dat kinderen dat wel zijn en niet louter het resultaat van een instinct.
|
|
|
|
|
|
#1296 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neen, u zit fout. |
|
|
|
|
|
|
#1297 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1298 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1299 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
wreed hé .... zo'n vastberaden posters die je gekronkel niet pikken.
Ach ... hij zal wel aan de drugs zitten zoals een iedereen die je broodje aap verhaaltjes niet meteen willen slikken. Citaat:
En dat huwelijk maakte een onderscheid Citaat:
Het is duidelijk gebleken dat het oorspronkelijke huwelijk mensen die zich in een zelfde situatie bevonden niet gelijk behandelden... dat is ondertussen gelukkig verleden tijd. Jij wenst dat onderscheid terug in te voeren met als enige 'argumentatie' dat je dat naar eigen mening beter vindt en dat het destijds gehanteerde onderscheid er eentje was dat je ook niet kon helpen. Klinkt toch behoorlijk dubieus Citaat:
Arti vraagt gewoon of het aloude huwelijk de toets zou doorstaan. Jij beweert van wel maar kan gewoon geen gegronde reden(en) geven. |
|||
|
|
|
|
|
#1300 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, dat huwelijk maakt geen onderscheid. Het staat immers voor alle mannen en vrouwen open waarbij er voldaan moet worden aan een aantal voorwaarden.
|
|
|
|