![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is dat iets nieuws voor u? Maar zelfs dat kun je niet begrijpen, dat dit niet de normale regel is dat verschillende vermenigvuldigingen steeds weer hetzelfde opleveren. Daardoor ontstaan ook tegenstrijdigheden, want dan is: Ik heb u al uitgelegd waar ge fout gaat. Om tot uw resultaat te komen moet ge delen door 0, en dat kan niet. Het is niet de vermenigvuldiging met 0 dat een probleem geeft, het is uw deling. Maar ik noteer dat ge dat niet kunt begrijpen. Het is dan ook al snel 2e middelbaar dacht ik.
![]() |
![]() |
#1282 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus waarom het ene wel en het andere niet? Citaat:
Delen door 0 kan wel, want een deling door 0 is oneindig. Ik zou omgekeerd net zo goed kunnen beweren dat vermenigvuldigen met 0 niet mag, want dat is 0. Citaat:
Want als delen door 0 niet mag, dan is daarmede nu juist bewezen dat je met 0 geen normale rekenkundige bewerking kunt maken, want delen mag niet. En dat moest bewezen worden en is hiermede dus bewezen. En dat probleem van het delen ontstaat al bij het vermenigvuldigen, die deel is van die tegenstrijdigheid, daar al mee begint, want dan is: 2 x 0 = 3 x 0. ook zonder te delen kun je al direct de tegenstrijdigheid hier van waarnemen. Citaat:
Mensen die goed zijn in het halen van diploma's en daar ook steeds weer op pochen hebben meestal weinig vermogen zelf eens na te denken. Delen door 0 mag niet? Van wie niet? Van de Paus niet? Lijkt wel of ik hier hoor zeggen: priesters mogen niet trouwen. Waarom niet? Omdat de Paus dat zo zegt. Onzin natuurlijk want delen door 0 geeft als resultaat oneindig. Pas dan pas je de gewone normale rekenregel toe van het delen. Mag dat niet dan is 0 geen normaal getal en eigenlijk is het helemaal geen getal, want het is geen aantal en oneindig wel. 0 is geen getal, maar oneindig bovenal. En harriechristus zegt dat het delen door 0 mag evenals dat priesters mogen trouwen. Algemene regel: creëer niet meer taboes dan strikt noodzakelijk is. Tweede regel: als er tegenstrijdigheden ontstaan, erken ze dan en accepteer ze dan en probeer ze op te lossen en doe niet net alsof ze er niet zijn, zoals met name Einstein doet in zijn tegenstrijdige relativiteitstheorie. Veeg de tegenstrijdigheden niet onder het vloerkleed. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1283 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het delen echter wel, dat heb ik al bewezen. Daar zit wel een probleem Logica, kennis van het lager middelbaar en gezond verstand, Harrie. Citaat:
Ik zou u limietrekenen kunnen proberen uitleggen, maar gezien gewone algebra al boven uw petje gaat, is dit zinloos. O,dat ge dan kunt bewijzen dat 2 hetzelfde als 3 is, en dat resulteert in een wiskunde zonder praktische toepassing. Veeg de tegenstrijdigheden niet onder het vloerkleed, Harrie.
![]() |
![]() |
#1284 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ene en het andere hoort bij elkaar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Juist de limietrekening bewijst het bestaan van de oneindigheid. Citaat:
Er behoeft niet nog eens extra gedeeld te worden om al meteen te zien dat reeds dit al tegenstrijdig is. Bovendien: als delen door 0 niet mag, dat bewijst dit al meteen dat je met 0 niet alle rekenkundige bewerkingen uit mag voeren. En als je even verder na kunt denken zal je zien dat ook alle rekenkundige bewerkingen met 0 anders zijn dan normaal. Waar begint de tegenstrijdigheid en waar eindigt zij? Al je heel goed na kunt denken zal je bemerken dat alles in de rekenkunde door en door tegenstrijdig is. Maar aangezien je op school geen filosofie geleerd hebt, kun je dat niet begrijpen. Nu: ik heb wel VWO wiskunde geleerd, dus ik weet dan meer dan jij. Want ik heb ook een zeer goede kennis en begrip der filosofie daarbij. En de basis daarvan is het begrip der oneindigheid. De waarheid is niet niks of 0, maar de oneindigheid. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1285 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#1286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het, en zo is het ook, gezien in het licht der oneindigheid, dat 2 = 3.
Want 2 bestaat uit een oneindig aantal delen (zowel in een limiet als oneindig x 0), en 3 evenzeer, zodat in dat licht bezien: 2 gelijk is aan 3. Ook zijn ze beiden gelijk ten opzichte van 0, want 2 is op zichzelf bezien (dus abstract genomen) gelijk aan 0 en 3 evenzeer, zodat ook dan 2 = 3. En dat elk getal in een limiet oneindig is, dat kan dan mooi uitgedrukt worden door het getal plat te leggen. En dat het ook 0 is door het getal op zijn kop te zetten. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 150 - We kunnen eigenlijk geen diepte zien.
Dus puur visueel is het oneindige veranderd in een waarneembare eindigheid, namelijk de afstand van de waarnemer tot het verdwijnpunt. Maar nu is het eigenlijk zo dat we helemaal geen diepte kunnen zien, want ons beeld is volkomen vlak: twee dimensionaal. Het is alleen zo dat door het perspectief dat evenwijdige lijnen naar elkaar toe lopen een diepte wordt gesuggereerd. Dus we menen iets te zien wat we niet kunnen zien. Wat we menen te zien is een bepaalde diepte, die loopt van onze ogen tot aan het verdwijnpunt, maar die we zelf als zodanig niet kunnen zien. Wat we wel zien is de afstand van vlak voor ons, die begint bij de voeten, tot aan het verdwijnpunt, die eigenlijk de hoogte is (qua visueel beeld). We "zien" dus de diepte in de vorm van de hoogte (dat is de suggestie). We zien de diepte als ooghoogte. Dat blijkt ook wel dat als we door onze knieën zakken, dat het perspectief dan scherper wordt, want de evenwijdig lijnen gaan dan nog meer uit elkaar staan tot een limiet van 180 graden (als je je hoofd op de grond legt)*. Ga je daarentegen hoog boven op een toren staan dan gaan de lijnen meer evenwijdig lopen vanaf de voet van de toren en wordt het perspectief minder. Toch zou je menen in het laatste geval meer diepte te kunnen zien, omdat de diepte dan over een veel groter vlak is uitgespreid, die eigenlijk de hoogte is. De diepte heeft dan de visuele vorm van de ooghoogte. De diepte zelf kun je op geen enkele manier objectief bekijken omdat het rechtuit voor je ogen zit. Je kunt wel de ooghoogte meten, maar deze is een projectie van de diepte zelf op het visuele vlak der waarneming. Dan ligt het voor de hand die als de gesuggereerde diepte te nemen, zodat je al hoger komende meer diepte kunt zien en al lager minder. Maar evenzeer zou je diepte willekeurig kunnen bepalen van oneindig klein (maar niet 0), tot oneindig groot (maar niet oneindig). We kunnen de diepte willekeurig bepalen. Het ene is gemakkelijk met het andere te verenigen als je bedenkt dat je ook willekeurige evenwijdige lijnen kan nemen om de hoogte tot je verdwijnpunt te bepalen. Want ook als je op een toren staat kun je de lijnen vanaf je voeten nemen en ook als je op de grond staat kun je lijnen indenken die of heel hoog zijn of heel diep onder de aarde of twee lijnen heel dicht bij elkaar. De eindconclusie is dat de diepte van een perspectief volkomen willekeurig is. Je mag dat zelf nemen zoals je wilt tussen oneindig klein (maar niet 0) en eindeloos groot (maar niet oneindig), want bij 0 en oneindig is het perspectief natuurlijk weg. Waarbij het verder nog zo is, dat je een plat vlak (0) wel kunt zien, maar een oneindige diepte zeker niet. Het laatste is iets wat je denkt. Dan gaat de suggestie over in de metafysica van het denken. *Er is dan meer perspectief, terwijl je de diepte zelf toch minder kunt zien, omdat de afstand van het verdwijnpunt tot de grond smaller wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1288 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ok: Als ik bij nul een twee bij tel krijg ik twee als resultaat. Als ik van dat resultaat dan weer twee aftrek krijg ik weer nul, waar ik mee begonnen was. 0 + 2 = 2 <=> 2 - 2 = 0 dit kan ik met elk ander getal ook: 3 + 2 = 5 <=> 5 - 2 = 3 Nu jij, doe dit eens met oneindig? En normaal antwoorden en niet steeds weer om de pot heen draaien... Laatst gewijzigd door Rizzz : 27 april 2012 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1289 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En neen, 0 bestaat uit geen delen, een getal bestaat niet uit delen, net zoals een huis niet uit knikkers bestaat, is dat geen antwoord genoeg? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1290 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar gaat ook op voor oneindig, want: oneindig - oneindig = 0 Citaat:
5 + 0 = 5 5 - 0 = 5 zinloos dus. Dus het is lood om oud ijzer. Kijk maar: 1 + 0 = 1 (zinloos) Oneindig + 1 = oneindig.(zinloos) In het eerste geval blijft de 1 gelijk en in het tweede geval blijft de oneindigheid gelijk. Het is dan wel andersom, maar blijft gelijk, dat beiden zinloze bewerkingen zijn. Citaat:
Citaat:
Bovendien vroeg ik niet alleen naar optellen en aftrekken, maar ook naar vermenigvuldigen en delen. Ik heb je al getoond dat 0 optellen of aftrekken zinloos is. Net als bij de oneindigheid, alleen is het dan andersom. Laatst gewijzigd door harriechristus : 27 april 2012 om 07:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1291 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar 5 is al 0+5, dus: 0 + 5 = 5 is een zinloze bewerking. Citaat:
Gemakkelijk genoeg. Citaat:
Ik vroeg naar de delen van een huis en naar de delen van 0. Beiden heb je niet beantwoord en je draait altijd weer om de pot heen om de waarheid te ontwijken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1292 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je vroeg me 1 enkele rekenregel die voor 0 geldt zoals ze voor de andere getallen geldt, die heb ik je gegeven. De regel zijnde: "als ik bij een getal een ander getal bij tel en dat getal er dan weer vanaf trek bekom ik mijn origineel getal terug" Dit geldt voor alle getallen, incl. 0 Wie draait er nu rond de pot? Laatst gewijzigd door Rizzz : 27 april 2012 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1293 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb niet gevraagd naar een bewerking waarbij het resultaat 0 is. Citaat:
Zowel het optellen als het aftrekken van 0 is zinloos. 5 + 0 = 5 (zinloos dus) 5 - 0 = 5 (zinloos dus) Het zelfde (maar omgekeerd) bij oneindig. oneindig + 5 = oneindig. oneindig - 5 = oneindig. Citaat:
Laatst gewijzigd door harriechristus : 27 april 2012 om 16:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1294 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het laatste geheel getal voor oneindig is oneindig - 1 zeg je hierboven, maar oneindig - 5 = oneindig???!!! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1295 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1296 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt een of ander ingewikkelde constructie bedacht die de schijn wekt een normale rekenregel te zijn, maar die volkomen zinloos is, en bij analyse daarvan door de mand valt.
En door zo doen: iets heel ingewikkelds te bedenken, heb je mij alleen maar gelijk gegeven, anders was je wel met iets eenvoudigs gekomen om je gelijk te bewijzen, maar je wist dat dat niet kon, en heb je iets geks bedacht. Om dat pot heen draaien noemen we dat. Citaat:
Citaat:
En bij 0 is het precies andersom: 1 + 0 = 1 (er verandert dus niks door een optelling van 0 bij een getal). En bij oneindig is het zo dat de oneindigheid zelf niet verandert door er iets bij op te tellen of af te trekken. Oneindig - 1 = oneindig Oneindig + 1 = 0neindig 1 + 0 = 1 1 - 0 = 1 Het principe is dus hetzelfde, maar alleen zijn ze tegengesteld aan elkaar. Maar bij 0 vinden we dat heel normaal omdat we daar aan gewend zijn en bij oneindige vinden we het plotseling gek en tegenstrijdig omdat we er niet aan gewend zijn. Het is net zoals dat de mensen vroeger dachten dat de zon om de aarde draaide (dat vonden ze normaal). En toen iemand zei dat de aarde om de zon draaide, dus andersom, vonden ze dat heel gek en de persoon die dat zei werd uitgelachen (zoals ik met mijn atoomtheorie). Andersom te denken waren ze niet gewend. Nu: zo is het ook met de getallenleer dat wij gewend zijn de 0 als basis te hebben, maar je kunt ook vanuit de oneindigheid als basis rekenen. En zo is het ook met mijn atoomtheorie: de microkosmos is geen lagere wereld (uit de 0 van de oerknal gekomen), maar een hogere wereld uit de oneindigheid. En zo is het ook met de relativiteitstheorie van Einstein: hij draait de normale verhoudingen om. Laatst gewijzigd door harriechristus : 28 april 2012 om 09:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En door de filosofie heb ik geleerd ook dieper na te kunnen denken over de rekenkunde en de wiskunde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1298 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1299 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Vind jij 0 + 5 = 5 en 5 - 5 = 0 een "ingewikkelde constructie"??? ![]() Maar goed, hieruit leren we dus dat zelfs getallen bij elkaar optellen en van van elkaar aftrekken dus te ver gaat voor jou. Citaat:
Je spreekt jezelf verder tegen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus je zal nooit op het punt komen waar ik zit, en dat is de oneindigheid. Deze spreekt zichzelf niet tegen, maar de 0 wel, want deze is immers niets en de oneindigheid is alles omvattend. Niets is niet, alleen het Zijn is (Parmenides). 0 is niets en deze is reeds verdwenen, maar de waarheid is de oneindigheid in alle eeuwigheid. Amen. |
|
![]() |
![]() |