![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1281 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1282 |
Banneling
|
![]() Ik kijk verder als mijn eigen broekzak. Het kindergeld heeft enkele perverse effecten, vooral bij de andere bevolkingsgroepen. Ik subsidieer niet graag allochtone gezinnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1283 |
Banneling
|
![]() Wel wel wel, kijk eens aan. Als het over kweken gaat, worden de topics ineens ellenlang! Het is dan ook een interessant onderwerp, neem ik aan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1284 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1285 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld dat zelfs kinderen kunnen bedenken zijn kolonie-insecten, waarbij een groot deel van de populatie niet voortplant. Maar goed, laat feiten je niet weerhouden van het jezelf beter voelen door afgeven op de "losers" in de maatschappij, Johny Bravo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1287 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1288 |
Minister-President
|
![]() Vermits onze aantallen oorzaak zijn (of op z'n minst medeoorzaak) van praktisch alle ernstige problemen waarmee we heden ten dage kampen kan de relevantie moeilijk overschat worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1289 |
Banneling
|
![]() Bijen zijn volgens parci niet natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beste Six. Moesten je ouders niet op elkaar zijn gekropen, dan zat je hier niet zo hoog van de toren te blazen. Je ouders hebben je ook gewild. En ja. Hoe meer er worden geboren, hoe meer er worden gevoed. En niet iedereen kan in zijn eigen levensbehoeften voorzien. Je zuster is misschien content dat er zoveel hardwerkenden zijn zoals jij, anders ging ze misschien dood van de honger of moet ze iets primitiever levenswijzen om te overleven. Heb zo geen grote dunk van jezelf. De grootste zelfverklaarde elite zoals jij is na 200 jaar ook niet meer dan stront in de grond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1292 |
Banneling
|
![]() Weer een dozijn paginas verder kan ik mij nog steeds niet ontdoen van de gevoel dat al die commotie hier wordt veroorzaakt door een vals schaamtegevoel van vrijgezelle mannen die niet aan een vrouw geraken. En hierdoor kinderloos zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1293 |
Banneling
|
![]() Wat met mensen die niet vrijgezel zijn maar kinderloos willen blijven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, hoor. Als er geen toekomstige generatie meer zijn, heeft niemand nog iets aan die uitvinding. Cultuur, beschaving, technologie, vooruitgang... wordt enkel gedragen door mensen. Geen of onvoldoende nageslacht betekent dat ook al die elementen in het gedrang komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De twee hoeven dus niet supplementair te zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#1297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou kindergeld een indicatie of een stimulans zijn voor de wenselijkheid van kinderen?
![]() |
![]() |
#1299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In normale omstandigheden. Alleen zien we dat we in Europa op een abnormale situatie afstevenen: een steeds verder dalend geboortecijfer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1300 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind kinderen eerder vervelend, dus geen gemis voor mij, maar ik kan mij voorstellen dat sommige mensen graag veel kinderen hebben.
Geen of wel kinderen heeft totaal geen invloed of dat je een goede of slechte Christen zou zijn. Integendeel, het is beter geen kinderen te hebben dan kinderen op de wereld te zetten die je een slechte opvoeding geeft, verwaarloost of er slecht voor zorgt. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 18 november 2013 om 22:34. |
![]() |
![]() |