![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#13001 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daar sluit ik mij helemaal bij aan.
![]() |
#13002 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, u bent niet een "volledige" munt. Slechts één zijde. Dat "af en toe" duikt slechts op in een homeopathische verdunning.
![]() |
#13003 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, dan zitten de Belgen - en vooral de Walen - wél met een 'ernstig' probleem, me dunkt:
"Het merk Nutella behoort ook tot de sterkste merken van België (vierde plaats), terwijl het in Nederland nog niet eens bij de sterkste 250 staat. In Wallonië is het zelfs het sterkste merk..." Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=12986
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13004 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In uw geval -gezien uw status van homo furiosus-, pleit ik voor en verdunning van Valerianus Officinalis. Ik raad u een D1 potentie aan. Tien druppels en 3x daags. Vergeet het goedje niet krachtig te schudden voor u het gaat gebruiken. Evenwel, gezien uw herhaaldelijke toestand van uitzonderlijke exitatie en opwinding, zou een potentie D2 zeker geen overdreven medicatie zijn. Laatst gewijzigd door system : 18 december 2010 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13005 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer bepaald over het feit dat we hier een zeer duidelijk testimonium hebben dat er wel degelijk twee verschillende culturen zijn in Nederland en in Vlaanderen. Met andere woorden, dat wij hier anders spreken dan in Nederland en zeker dat wij de zaken hier vaak anders aanvoelen dan in Holland. Anders had men zeker de moeite niet gedaan -noch de kosten- om een in Vlaanderen uitsterst succesvolle Vlaamse film 'Loft' te herschrijven om er dan een tweede film van te maken met dezelfde titel, maar dan speciaal bestemd voor -, en aangepast aan een Hollands publiek. D?*t is de realiteit. Laatst gewijzigd door system : 19 december 2010 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13006 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2) Gaan er ook speciale versies komen voor een Gelders publiek, een Zeeuws publiek, een Gronings enz. publiek? 3) Ik wil u er tevens gaarne op wijzen dat het gebruik van de werkwoordsvorm 'hebben' in de zinsnede "dat er wel degelijk twee verschillende culturen hebben in Nederland en in Vlaanderen" zeer, zeer vaudt is. Dat moet natuurlijk 'zijn' zijn. Typisch gevalletje van contaminatie. Ofwel schrijft u "dat er wel degelijk twee verschillende culturen zijn in Nederland en in Vlaanderen", ofwel "dat we wel degelijk twee verschillende culturen hebben in Nederland en in Vlaanderen". Zelfs een gruwelijk germanisme als "dat het wel degelijk twee verschillende culturen geeft in Nederland en in Vlaanderen" is nog te prefereren boven hetgeen u hier klakkeloos neerkalkte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13007 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien vertelt u een hoop taalkundige larie. Meer nog, volgens mij vertelt u zomaar wat. Feit blijft, dat men van de Vlaamse film 'Loft' een 'Hollandse' (lees: een versie voor Nederland) heeft moeten maken, omdat de Hollanders het niet zo begrepen hebben op 'Vlaamse' films. Ze begrijpen die niet altijd goed en ze vinden deze films niet zo 'leuk'. Wel, wij hier in Nederlandstalig België wel. Wij vinden onze films zelfs 'reuzeleuk'! Laatst gewijzigd door system : 19 december 2010 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13008 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder heb ik de film waaraan u referereert nog niet gezien. Ik zal eens zien of ik die niet ergens neder kan laden, om maar eens een neologisme te gebruiken. Overigens is er geen hond in Nederland, behoudens enkele hoogbejaarde libelle-lezeressen, die de uitdrukking 'reuzeleuk' nog gebruikt. In de westelijke delen van Nederland wordt eerder iets als 'wreed leuk' gebruikt, terwijl het goeie ouwe 'keigaaf' in Noord-Brabant e.o. nog altijd in zwang is. Eventueel zelfs 'kaasgaaf' als overtreffende trap. Maar dit terzijde. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13009 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 december 2010 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13010 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13011 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13012 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13013 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, we gaan de discussie niet meer heropenen voor wat mij betreft. Laatst gewijzigd door system : 19 december 2010 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13014 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13015 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13016 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() B. Kruismans over Vl & Wal (en Ned):
dat we ons te zeer laten leiden door het taalverschil. Vaak spreken we in een andere taal, terwijl we hetzelfde denken. Met de Nederlanders delen we dezelfde taal, maar we denken helemaal anders. http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=2L33TT08& |
![]() |
![]() |
![]() |
#13017 | |
|
![]() Citaat:
Vlamingen willen echte werkende democratie, een efficiënte overheid die geld investeert ipv geld verslindt, houden van hun regionale identiteit, zijn tegen regelneverij, ... net zoals de Nederlanders. Laatst gewijzigd door Shadowke : 19 december 2010 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13018 |
|
![]() Hij treedt nochtans vaak op in zowel VL, WAL als NED
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13019 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13020 |
|
![]() Hij zal daar wel vaak een print drinken, op bezoek gaan, enz...
wanneer kun je zeggen dat je iemand kent. |
![]() |
![]() |