Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2010, 11:40   #13001
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Uit jouw mond klinkt dat toch wat ongeloofwaardig. Vergeleken met jouw haatcampagne tegen Holland(ers) op dit forum, verbleekt mijn kritiek op de Vlamingen toch wel een beetje.
En daar sluit ik mij helemaal bij aan.
Oud 18 december 2010, 11:45   #13002
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Inderdaad de keerzijde. Want ik zeg af en toe ook eens goede dingen over de Hollanders.
Neen, u bent niet een "volledige" munt. Slechts één zijde. Dat "af en toe" duikt slechts op in een homeopathische verdunning.
Oud 18 december 2010, 12:10   #13003
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bier en Nutella gaan niet samen, dat weet U toch ?
Oei, dan zitten de Belgen - en vooral de Walen - wél met een 'ernstig' probleem, me dunkt:

"Het merk Nutella behoort ook tot de sterkste merken van België (vierde plaats), terwijl het in Nederland nog niet eens bij de sterkste 250 staat. In Wallonië is het zelfs het sterkste merk..."

Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=12986

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 18:14   #13004
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Neen, u bent niet een "volledige" munt. Slechts één zijde. Dat "af en toe" duikt slechts op in een homeopathische verdunning.
Edoch edoch, vele mensen werden reeds geholpen door een homeopathische behandeling of kuur.

In uw geval -gezien uw status van homo furiosus-, pleit ik voor en verdunning van Valerianus Officinalis. Ik raad u een D1 potentie aan. Tien druppels en 3x daags. Vergeet het goedje niet krachtig te schudden voor u het gaat gebruiken.

Evenwel, gezien uw herhaaldelijke toestand van uitzonderlijke exitatie en opwinding, zou een potentie D2 zeker geen overdreven medicatie zijn.

Laatst gewijzigd door system : 18 december 2010 om 18:23.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 10:44   #13005
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Aah, deze draad is voor de zestigste? zeventigste? tachtigste? in elk geval tigste keer weer bij HET ETEN aanbeland...
Het gaat hier niet over het 'eten'. Wel over een levendig bewijs dat de titel van deze draad bevestigt.

Meer bepaald over het feit dat we hier een zeer duidelijk testimonium hebben dat er wel degelijk twee verschillende culturen zijn in Nederland en in Vlaanderen. Met andere woorden, dat wij hier anders spreken dan in Nederland en zeker dat wij de zaken hier vaak anders aanvoelen dan in Holland. Anders had men zeker de moeite niet gedaan -noch de kosten- om een in Vlaanderen uitsterst succesvolle Vlaamse film 'Loft' te herschrijven om er dan een tweede film van te maken met dezelfde titel, maar dan speciaal bestemd voor -, en aangepast aan een Hollands publiek.

D?*t is de realiteit.

Laatst gewijzigd door system : 19 december 2010 om 10:56.
Oud 19 december 2010, 11:11   #13006
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet over het 'eten'. Wel over een levendig bewijs dat de titel van deze draad bevestigt.

Meer bepaald over het feit blijft dat we een zeer duidelijk testimonium hebben dat er wel degelijk twee verschillende culturen hebben in Nederland en in Vlaanderen. Met andere woorden, dat wij hier anders spreken dan in Nederland en de zaken vaak anders aanvoelen. Anders had men zeker de moeite niet gedaan noch de kosten om een Vlaamse film 'Loft' te herschrijven om er dan een tweede film van te maken, speciaal bestemd voor en aangepast aan een Hollands publiek.

D?*t is de realiteit.
1) Toch wel jammer dat de dualis sinds mensenheugenis uit het Nederlands is verdwenen. Anders had u die aan kunnen wenden, en was het voor de rest van de lezertjes hier meteen duidelijk wie u met "wij" en "we bedoelt", namelijk Henri1 en uzelf.

2) Gaan er ook speciale versies komen voor een Gelders publiek, een Zeeuws publiek, een Gronings enz. publiek?

3) Ik wil u er tevens gaarne op wijzen dat het gebruik van de werkwoordsvorm 'hebben' in de zinsnede "dat er wel degelijk twee verschillende culturen hebben in Nederland en in Vlaanderen" zeer, zeer vaudt is. Dat moet natuurlijk 'zijn' zijn. Typisch gevalletje van contaminatie.
Ofwel schrijft u "dat er wel degelijk twee verschillende culturen zijn in Nederland en in Vlaanderen", ofwel "dat we wel degelijk twee verschillende culturen hebben in Nederland en in Vlaanderen".
Zelfs een gruwelijk germanisme als "dat het wel degelijk twee verschillende culturen geeft in Nederland en in Vlaanderen" is nog te prefereren boven hetgeen u hier klakkeloos neerkalkte.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 11:36   #13007
system
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Toch wel jammer dat de dualis sinds mensenheugenis uit het Nederlands is verdwenen. Anders had u die aan kunnen wenden, en was het voor de rest van de lezertjes hier meteen duidelijk wie u met "wij" en "we bedoelt", namelijk Henri1 en uzelf.

2) Gaan er ook speciale versies komen voor een Gelders publiek, een Zeeuws publiek, een Gronings enz. publiek?

3) Ik wil u er tevens gaarne op wijzen dat het gebruik van de werkwoordsvorm 'hebben' in de zinsnede "dat er wel degelijk twee verschillende culturen hebben in Nederland en in Vlaanderen" zeer, zeer vaudt is. Dat moet natuurlijk 'zijn' zijn. Typisch gevalletje van contaminatie. Ofwel schrijft u "dat er wel degelijk twee verschillende culturen zijn in Nederland en in Vlaanderen", ofwel "dat we wel degelijk twee verschillende culturen hebben in Nederland en in Vlaanderen".

Zelfs een gruwelijk germanisme als "dat het wel degelijk twee verschillende culturen geeft in Nederland en in Vlaanderen" is nog te prefereren boven hetgeen u hier klakkeloos neerkalkte.
Uw schoolmeesterachtig gedoe is volkomen misplaatst. We zitten hier niet in een les Nederlands, maar op een discussieforum.

Bovendien vertelt u een hoop taalkundige larie. Meer nog, volgens mij vertelt u zomaar wat.

Feit blijft, dat men van de Vlaamse film 'Loft' een 'Hollandse' (lees: een versie voor Nederland) heeft moeten maken, omdat de Hollanders het niet zo begrepen hebben op 'Vlaamse' films. Ze begrijpen die niet altijd goed en ze vinden deze films niet zo 'leuk'. Wel, wij hier in Nederlandstalig België wel. Wij vinden onze films zelfs 'reuzeleuk'!

Laatst gewijzigd door system : 19 december 2010 om 11:42.
Oud 19 december 2010, 11:58   #13008
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw schoolmeesterachtig gedoe is volkomen misplaatst. We zitten hier niet in een les Nederlands, maar op een discussieforum.
Zoals u wilt beste system. Ik ga u hier dan ook aan houden in de toekomst. Voor de zekerheid sla ik de directe link naar deze uitspraak van u op in een eigen bestandje, opdat ik het meteen boven kan halen als u uw virtuele rode potlood weer eens tevoorschijn meent te moeten toveren.

Citaat:
Bovendien vertelt u een hoop taalkundige larie. Meer nog, volgens mij vertelt u zomaar wat.
Als dat zo geweest zou zijn, dan had u, u kennende, hetgeen u hier nu 'larie' noemt allang en bovendien zeer triomfantelijk trachten te weerleggen.

Citaat:
Feit blijft, dat men van de Vlaamse film 'Loft' een 'Hollandse' (lees: een versie voor Nederland) heeft moeten maken, omdat de Hollanders het niet zo begrepen hebben op 'Vlaamse' films. Ze begrijpen die niet altijd goed en ze vinden deze films niet zo 'leuk'. Wel, wij hier in Nederlandstalig België wel. Wij vinden onze films zelfs 'reuzeleuk'!
Schrijf dan ook gewoon 'Nederlandse' en 'Nederlanders' als u dat bedoelt. Telkens als u 'Holland' of een afgeleide daarvan schrijft, voel ik me als Noord-Brabander in het geheel niet aangesproken, terwijl dat blijkbaar wel uw bedoeling is.

Verder heb ik de film waaraan u referereert nog niet gezien. Ik zal eens zien of ik die niet ergens neder kan laden, om maar eens een neologisme te gebruiken.
Overigens is er geen hond in Nederland, behoudens enkele hoogbejaarde libelle-lezeressen, die de uitdrukking 'reuzeleuk' nog gebruikt. In de westelijke delen van Nederland wordt eerder iets als 'wreed leuk' gebruikt, terwijl het goeie ouwe 'keigaaf' in Noord-Brabant e.o. nog altijd in zwang is. Eventueel zelfs 'kaasgaaf' als overtreffende trap. Maar dit terzijde.
Oud 19 december 2010, 12:09   #13009
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals u wilt beste system. Ik ga u hier dan ook aan houden in de toekomst. Voor de zekerheid sla ik de directe link naar deze uitspraak van u op in een eigen bestandje, opdat ik het meteen boven kan halen als u uw virtuele rode potlood weer eens tevoorschijn meent te moeten toveren.

Als dat zo geweest zou zijn, dan had u, u kennende, hetgeen u hier nu 'larie' noemt allang en bovendien zeer triomfantelijk trachten te weerleggen.Schrijf dan ook gewoon 'Nederlandse' en 'Nederlanders' als u dat bedoelt. Telkens als u 'Holland' of een afgeleide daarvan schrijft, voel ik me als Noord-Brabander in het geheel niet aangesproken, terwijl dat blijkbaar wel uw bedoeling is.

Verder heb ik de film waaraan u referereert nog niet gezien. Ik zal eens zien of ik die niet ergens neder kan laden, om maar eens een neologisme te gebruiken.
Overigens is er geen hond in Nederland, behoudens enkele hoogbejaarde libelle-lezeressen, die de uitdrukking 'reuzeleuk' nog gebruikt. In de westelijke delen van Nederland wordt eerder iets als 'wreed leuk' gebruikt, terwijl het goeie ouwe 'keigaaf' in Noord-Brabant e.o. nog altijd in zwang is. Eventueel zelfs 'kaasgaaf' als overtreffende trap. Maar dit terzijde.
Ik raad u aan om een aparte draad te openen. Een draad waar u iedereen, die zich -volgens u dan...- schuldig zou maken aan een vermeende taalfout, op de vingers kunt tikken. Bovendien hebt u dan de mogelijkheid om u in zulke draad eens goed laten gaan en u te verliezen in al dan niet hopeloze taaldiscussies.

Laatst gewijzigd door system : 19 december 2010 om 12:10.
Oud 19 december 2010, 13:13   #13010
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik raad u aan om een aparte draad te openen. Een draad waar u iedereen, die zich -volgens u dan...- schuldig zou maken aan een vermeende taalfout, op de vingers kunt tikken. Bovendien hebt u dan de mogelijkheid om u in zulke draad eens goed laten gaan en u te verliezen in al dan niet hopeloze taaldiscussies.
Hopeloze taaldiscussies over droogkuiserijen en dergelijke bedoelt u?
Oud 19 december 2010, 13:23   #13011
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hopeloze taaldiscussies over droogkuiserijen en dergelijke bedoelt u?
U alludeert waarschijnlijk op de discussie over 'stomerij'.
Oud 19 december 2010, 13:33   #13012
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
U alludeert waarschijnlijk op de discussie over 'stomerij'.
Dat heeft u haarscherp in de gaten. Dit was inderdaad een toespeling op uw hopeloze en bovenal hilarische droogkuis versus stomerij retoriek.
Oud 19 december 2010, 13:49   #13013
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heeft u haarscherp in de gaten. Dit was inderdaad een toespeling op uw hopeloze en bovenal hilarische droogkuis versus stomerij retoriek.
Helemaal hopeloos is dat blijkbaar niet geweest. Vermits u er op terugkomt. En meer dan waarschijnlijk is het u nu eindelijk diets geworden dat men meer rekening moet houden met Vlaamse woorden wanneer men arbitrair in van Dale meent te moet bepalen wat nu Algemeen Nederlands is en wat niet.

Maar goed, we gaan de discussie niet meer heropenen voor wat mij betreft.

Laatst gewijzigd door system : 19 december 2010 om 14:00.
Oud 19 december 2010, 14:02   #13014
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Helmaal hopeloos is dat blijkbaar niet geweest. Vermits u er op terugkomt. En meer dan waarschijnlijk is het u nu eindelijk diets geworden dat men meer rekening moet houden met de Vlaamse woorden wanneer men arbitrair in van Dale meent te moet bepalen wat nu Algemeen Nederlands is en wat niet.

Maar goed, we gaan de discussie niet meer heropenen voor wat mij betreft.
U gebruikt uw gallicisme maar hoor. Dat mag van mij gewoon, zelfs al word ik er enigzins gallisch van dat u dat gallicisme als Algemeen Nederlands wilt zien of beter gezegd, in het Algemeen Nederlands opgenomen wilt zien worden. Sta mij echter wel toe daar eens hartelijk om te lachen.
Oud 19 december 2010, 14:04   #13015
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U gebruikt uw gallicisme maar hoor. Dat mag van mij gewoon, zelfs al word ik er enigzins gallisch van dat u dat gallicisme als Algemeen Nederlands wilt zien of beter gezegd, in het Algemeen Nederlands opgenomen wilt zien worden. Sta mij echter wel toe daar eens hartelijk om te lachen.
U doet maar. Lachen is gezond.
Oud 19 december 2010, 16:09   #13016
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

B. Kruismans over Vl & Wal (en Ned):

dat we ons te zeer laten leiden door het taalverschil. Vaak spreken we in een andere taal, terwijl we hetzelfde denken. Met de Nederlanders delen we dezelfde taal, maar we denken helemaal anders.

http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=2L33TT08&
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 16:27   #13017
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
B. Kruismans over Vl & Wal (en Ned):

dat we ons te zeer laten leiden door het taalverschil. Vaak spreken we in een andere taal, terwijl we hetzelfde denken. Met de Nederlanders delen we dezelfde taal, maar we denken helemaal anders.

http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=2L33TT08&
hij kent zijn eigen Nederlandstalige landgenoten niet.
Vlamingen willen echte werkende democratie, een efficiënte overheid die geld investeert ipv geld verslindt, houden van hun regionale identiteit, zijn tegen regelneverij, ... net zoals de Nederlanders.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 19 december 2010 om 16:30.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 16:29   #13018
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
hij kent zijn eigen Nederlandstalige landgenoten niet.
Hij treedt nochtans vaak op in zowel VL, WAL als NED
Oud 19 december 2010, 16:30   #13019
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Hij treedt nochtans vaak op in zowel VL, WAL als NED
irrelevant.
optreden =/= de mensen kennen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 16:33   #13020
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
irrelevant.
optreden =/= de mensen kennen.
Hij zal daar wel vaak een print drinken, op bezoek gaan, enz...
wanneer kun je zeggen dat je iemand kent.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be