![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu werk en woon ik in Brussel, maar voordien werkte én verbleef ik ook in Frankfurt, München, Berlijn, Hamburg, Dresden, Parijs, Wenen en Stockholm. Een auto heb ik nog steeds niet. Wat was uw punt ook alweer?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1302 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1303 |
Banneling
|
![]() hopelijk vergeet je niet hen de verkeerde kant op te sturen
|
![]() |
![]() |
#1304 |
Gouverneur
|
![]() Met al die vacatures die niet ingevuld geraken in Vlaanderen? En met al die (soms zeer langdurige) werklozen in Wallonië? Laat me niet lachen!
Laatst gewijzigd door kizzy : 29 augustus 2010 om 19:55. |
![]() |
![]() |
#1305 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien heeft uw partner & kinderen geen bezwaar om mee te verhuizen en zelf ander werk te moeten zoeken. |
|
![]() |
![]() |
#1306 |
Gouverneur
|
![]() Mijn West-Vlaamse grootvader ging destijds vanuit Ieper MET DE FIETS naar Calais en Duinkerken werken. Gewoon omdat er in zijn streek geen werk was. Het heeft hem en zijn familie perfect in staat gesteld zelfstandig te overleven. En hij was niet de enige he.
|
![]() |
![]() |
#1307 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen denken soms dat we allemaal Belgen zijn en dat er niets aan de hand is, maar niets is minder waar. De Vlamingen en Walen leven in totaal verschillende werelden. Totaal andere denkbeelden, andere denkpatronen - sowieso want een andere taal betekent andere concepten en begrippen, met tot gevolg, we begrijpen elkaar niet.
![]() |
![]() |
#1308 |
Gouverneur
|
![]() Misschien moet iemand die geen werk vindt wat minder noten op zijn zang hebben en wat meer concessies doen om aan werk te geraken, al betekent dat inleveren, aanpassen of verhuizen?
|
![]() |
![]() |
#1309 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#1310 | |
|
![]() Citaat:
De West-Vlamingen vonden dat echter mensonwaardig en hebben altijd gehoopt op werk in eigen streek en gelukkig in de jaren '60 kwam er een economische boom uit de lucht gevallen waar VL van geprofiteerd heeft om fabrieken in de eigen streek te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
#1311 |
|
![]() De transfers hebben altijd maar in één richting gewerkt, grootmoedig om dat toe te geven azert.
#1312 |
|
![]() Gelukkig dat men in de Waalse mijnen hard heeft gestaakt en gevochten soms om de soc. zekerheid te brengen waar ze nu is.
|
![]() |
![]() |
#1313 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is nochtans in de jaren '60 dat mijn grootvader verkast is naar de andere kant van het land... Een West-Vlaming weet gewoon beter van aanpakken. |
|
![]() |
![]() |
#1314 |
|
![]() Ja, de Vlamingen hebben hard gewerkt in die mijnen, en het waren er zoveel dat de frankofonen vragende partij waren voor de taalgrens.
#1315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1316 |
Gouverneur
|
![]() En toen de Vlamingen net zo min als de Walen nog in die mijnen wilden werken tegen de geboden voorwaarden, is men gewoonweg beginnen importeren: eerst de Italianen, daarna Noord-Afrikanen. En die mijnbazen hun zakken maar vullen!
|
![]() |
![]() |
#1317 |
|
![]() Iemand van mijn familie geeft in een Vl gemeente leiding aan gemeentewerkers.
Hij zegt: ik heb al moeite om mijn betaalde werkkrachten te motiveren om degelijk werk af te leveren; wat moet dat dan zijn met mensen die tegen hun gedacht en voor weinig geld een vervelende job (onkruid wieden bijv.) verplicht moeten uitoefenen. Op papier is dat een mooi idee; maar in de praktijk... |
![]() |
![]() |
#1318 |
|
![]() Dat in tegenstelling tot de ambtenaren in de walen?
#1319 | |
|
![]() Citaat:
tot de mijnramp in Marcinelle en de bevolking tegen de regering zei: jullie zouden beter voor werk in eigen streek zorgen en gelukkig de gouden jaren '60 kwamen eraan en het lukt |
|
![]() |
![]() |
#1320 |
|
![]() wat heeft dat daar nu mee te maken?
|
![]() |