Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 augustus 2010, 19:52   #1301
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Er is bijv. veel werk in Kortrijk.

Rond Tournai (Doornik) woont wat volk maar erg groot is die stad niet;
volgende grote stad is Mons (Bergen).
Dat ligt al op 85 kilometer.
Met de auto want met het openbaar vervoer niet te doen.
Ik was werkloos in Brugge.

Nu werk en woon ik in Brussel, maar voordien werkte én verbleef ik ook in Frankfurt, München, Berlijn, Hamburg, Dresden, Parijs, Wenen en Stockholm.

Een auto heb ik nog steeds niet.

Wat was uw punt ook alweer?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 29 augustus 2010, 19:52   #1302
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Waarom vind je dat vervelend? Het is hét moment om als Vlaming je talenkennis te demonstreren tegenover buitenlanders.
Die is allang bekend in binnen- en buitenland. Heeft nog niet veel geholpen, wel?
kizzy is offline  
Oud 29 augustus 2010, 19:52   #1303
born2bewild
Banneling

Standaard

hopelijk vergeet je niet hen de verkeerde kant op te sturen
born2bewild is offline  
Oud 29 augustus 2010, 19:55   #1304
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Natuurlijk zijn talen evenwaardig.
Maar u moet ook eens kijken wat je met een taal bereikt.
Een Franstalige zal met de Nederlandse taal weinig bereiken, niet persoonlijk en niet professioneel.
Met al die vacatures die niet ingevuld geraken in Vlaanderen? En met al die (soms zeer langdurige) werklozen in Wallonië? Laat me niet lachen!

Laatst gewijzigd door kizzy : 29 augustus 2010 om 19:55.
kizzy is offline  
Oud 29 augustus 2010, 19:56   #1305
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik was werkloos in Brugge.

Nu werk en woon ik in Brussel, maar voordien werkte én verbleef ik ook in Frankfurt, München, Berlijn, Hamburg, Dresden, Parijs, Wenen en Stockholm.

Een auto heb ik nog steeds niet.

Wat was uw punt ook alweer?
voor een getrouwde persoon is het niet altijd zo eenvoudig om te wonen waar je werkt.
Misschien heeft uw partner & kinderen geen bezwaar om mee te verhuizen en zelf ander werk te moeten zoeken.
azert is offline  
Oud 29 augustus 2010, 19:57   #1306
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er is bijv. veel werk in Kortrijk.

Rond Tournai (Doornik) woont wat volk maar erg groot is die stad niet;
volgende grote stad is Mons (Bergen).
Dat ligt al op 85 kilometer.
Met de auto want met het openbaar vervoer niet te doen.
Mijn West-Vlaamse grootvader ging destijds vanuit Ieper MET DE FIETS naar Calais en Duinkerken werken. Gewoon omdat er in zijn streek geen werk was. Het heeft hem en zijn familie perfect in staat gesteld zelfstandig te overleven. En hij was niet de enige he.
kizzy is offline  
Oud 29 augustus 2010, 19:59   #1307
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Met al die vacatures die niet ingevuld geraken in Vlaanderen? En met al die (soms zeer langdurige) werklozen in Wallonië? Laat me niet lachen!
Het is niet zo simpel.

Mensen denken soms dat we allemaal Belgen zijn en dat er niets aan de hand is, maar niets is minder waar.

De Vlamingen en Walen leven in totaal verschillende werelden. Totaal andere denkbeelden, andere denkpatronen - sowieso want een andere taal betekent andere concepten en begrippen, met tot gevolg, we begrijpen elkaar niet.
Oud 29 augustus 2010, 19:59   #1308
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
voor een getrouwde persoon is het niet altijd zo eenvoudig om te wonen waar je werkt.
Misschien heeft uw partner & kinderen geen bezwaar om mee te verhuizen en zelf ander werk te moeten zoeken.
Misschien moet iemand die geen werk vindt wat minder noten op zijn zang hebben en wat meer concessies doen om aan werk te geraken, al betekent dat inleveren, aanpassen of verhuizen?
kizzy is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:03   #1309
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is niet zo simpel.

Mensen denken soms dat we allemaal Belgen zijn en dat er niets aan de hand is, maar niets is minder waar.

De Vlamingen en Walen leven in totaal verschillende werelden. Totaal andere denkbeelden, andere denkpatronen - sowieso want een andere taal betekent andere concepten en begrippen, met tot gevolg, we begrijpen elkaar niet.
Precies. En daarom beter nu scheiden dan zo verder te gaan. Trouwens, waar doet iedereen zo moeilijk over? Tsjecho-Slowakije is toch allang probleemloos opgesplitst? Ik hoor daar geen dramatische verhalen vandaan komen, hoor.
kizzy is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:06   #1310
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn West-Vlaamse grootvader ging destijds vanuit Ieper MET DE FIETS naar Calais en Duinkerken werken. Gewoon omdat er in zijn streek geen werk was. Het heeft hem en zijn familie perfect in staat gesteld zelfstandig te overleven. En hij was niet de enige he.
Veel West-Vlamingen hebben dat gedaan want de soc. zekerheid was toen nog niet goed uitgebouwd; het was dat of verhongeren.
De West-Vlamingen vonden dat echter mensonwaardig en hebben altijd gehoopt op werk in eigen streek en gelukkig in de jaren '60 kwam er een economische boom uit de lucht gevallen waar VL van geprofiteerd heeft om fabrieken in de eigen streek te krijgen.
azert is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:08   #1311
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel West-Vlamingen hebben dat gedaan want de soc. zekerheid was toen nog niet goed uitgebouwd.
De transfers hebben altijd maar in één richting gewerkt, grootmoedig om dat toe te geven azert.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is nu online  
Oud 29 augustus 2010, 20:09   #1312
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
De transfers hebben altijd maar in één richting gewerkt, grootmoedig om dat toe te geven azert.
Gelukkig dat men in de Waalse mijnen hard heeft gestaakt en gevochten soms om de soc. zekerheid te brengen waar ze nu is.
azert is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:11   #1313
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Veel West-Vlamingen hebben dat gedaan want de soc. zekerheid was toen nog niet goed uitgebouwd; het was dat of verhongeren.
Precies. En die -soms te- goede sociale zekerheid is een probleem. Waarom steun geven aan snotneuzen die van school komen en nooit één dag bijgedragen hebben? Waarom aan inwijkelingen die zich strikt beperken tot de minimum inburgeringscursus. Verbind aan de steun ook voorwaarden: laat leefloners maatschappelijk dienstbetoon verrichten, maak jongeren duidelijk dat ze geen cent trekken vooraleer ze zelf iets gepresteerd hebben. Zet hen desnoods ook in om maatschappelijk dienstbetoon te verrichten. Ik garandeer u: iemand die de straten moet schoonmaken of voor ouderen in de weer moet komen in ruil voor een schamele vergoeding zal snel moeite doen om een echte baan met een echt loon te bemachtigen.
Citaat:
De West-Vlamingen vonden dat echter mensonwaardig en hebben altijd gehoopt op werk in eigen streek en gelukkig in de jaren '60 kwam er een economische boom uit de lucht gevallen waar VL van geprofiteerd heeft om fabrieken in de eigen streek te krijgen.
Het is nochtans in de jaren '60 dat mijn grootvader verkast is naar de andere kant van het land... Een West-Vlaming weet gewoon beter van aanpakken.
kizzy is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:11   #1314
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Gelukkig dat men in de Waalse mijnen hard heeft gestaakt en gevochten soms om de soc. zekerheid te brengen waar ze nu is.
Ja, de Vlamingen hebben hard gewerkt in die mijnen, en het waren er zoveel dat de frankofonen vragende partij waren voor de taalgrens.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Oud 29 augustus 2010, 20:12   #1315
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank zij al die Vlamingen dus die daar wél wilden het werk verrichten waar de waal zijn neusje voor optrok...
Svennies is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:13   #1316
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, de Vlamingen hebben hard gewerkt in die mijnen, en het waren er zoveel dat de frankofonen vragende partij waren voor de taalgrens.
En toen de Vlamingen net zo min als de Walen nog in die mijnen wilden werken tegen de geboden voorwaarden, is men gewoonweg beginnen importeren: eerst de Italianen, daarna Noord-Afrikanen. En die mijnbazen hun zakken maar vullen!
kizzy is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:16   #1317
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maatschappelijk dienstbetoon te verrichten.
Iemand van mijn familie geeft in een Vl gemeente leiding aan gemeentewerkers.
Hij zegt: ik heb al moeite om mijn betaalde werkkrachten te motiveren om degelijk werk af te leveren;

wat moet dat dan zijn met mensen die tegen hun gedacht en voor weinig geld een vervelende job (onkruid wieden bijv.) verplicht moeten uitoefenen.

Op papier is dat een mooi idee; maar in de praktijk...
azert is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:17   #1318
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Iemand van mijn familie geeft in een Vl gemeente leiding aan gemeentewerkers.
Hij zegt: ik heb al moeite om mijn betaalde werkkrachten te motiveren om degelijk werk af te leveren.
Dat in tegenstelling tot de ambtenaren in de walen?

Oud 29 augustus 2010, 20:18   #1319
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toen de Vlamingen net zo min als de Walen nog in die mijnen wilden werken tegen de geboden voorwaarden, is men gewoonweg beginnen importeren: eerst de Italianen, daarna Noord-Afrikanen. En die mijnbazen hun zakken maar vullen!
de Italiaanse regering had het gevonden: ze stuurden mijnwerkers naar BE en kregen zo bevoorrading van steenkolen;
tot de mijnramp in Marcinelle en de bevolking tegen de regering zei: jullie zouden beter voor werk in eigen streek zorgen
en gelukkig de gouden jaren '60 kwamen eraan en het lukt
azert is offline  
Oud 29 augustus 2010, 20:18   #1320
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat in tegenstelling tot de ambtenaren in de walen?
wat heeft dat daar nu mee te maken?
azert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be