Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2009, 11:00   #1321
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Die reactie verwachtte ik wel. Als ik blijf, ben ik een onruststoker; als ik wegga een lafaard. Altijd wat.
Ik vind dat niet.

Ik begrijp je terugtrekking, en kan er mij zelfs in vinden.
Oud 31 januari 2009, 11:01   #1322
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik vind dat niet.

Ik begrijp je terugtrekking, en kan er mij zelfs in vinden.
Twee handen op enen buik.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 12:42   #1323
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat sommige lieden een race aan het lopen zijn die moet uitmaken wie de meest verontwaardigde mens ter wereld is...

Hangen er al witte ballonnen voor uw raam?
Neen. Als ik ergens verontwaardigd over ben, is het over de uitspraken die jij (en anderen) hier komen lossen.

Citaat:
Bent u naar Dendermonde afgezakt om in de stoet der verontwaardigden te paraderen?
Neen, ik was niet aanwezig op de herdenkingen in Dendermonde - wegens tijdsgebrek, anders had ik er wel geweest, uit respect voor:
  • De hulpverleners die daar ter plaatse knap werk geleverd hebben
  • De slachtoffers waarvan er een aantal hun jonge leventje gelaten hebben.

Citaat:
U gaat toch iets in de camera zeggen als een journalist u aanklampt? Zorg dat het schuim op uw lippen standby staat, dan wint u zeker de race.
Als een journalist mij ooit over deze zaak aangeklampt zou hebben, zou ik hem vriendelijk doorverwijzen naar de instantie die in dergelijke rampsituaties zorgt voor de informatie naar de bevolking. Da's de taak van de burgemeester - of zijn afgevaardigde.
De journalisten zouden zich beter beperken tot het brengen van officiële en correcte informatie in plaats van als gieren rond de rampzone en later rond de slachtoffers te hangen.

Laatst gewijzigd door LcGrs : 31 januari 2009 om 12:46.
LcGrs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 14:20   #1324
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Duistere Duikboot poogt op laaghartige wijze forummers emotioneel te kwetsen . Hij poogt ook van hen slachtoffers te maken . Ik vraag mij af in hoeverre hij gelijkenissen vertoont met sadistische moordenaars ? Maar je hebt gelijk, ik heb liever dat hij zijn " talenten " op mij uitprobeert dan op de ouders der vermoorde kinderen .
Zeer juist. Omdat hij anders te lauwe/weinig reacties van forummers krijgt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je kletst er dus eigenlijk wat op los, in de hoop om wat aandacht te krijgen.
Inderdaad.

Citaat:
Die reactie verwachtte ik wel. Als ik blijf, ben ik een onruststoker; als ik wegga een lafaard. Altijd wat.

Je mag de discussie altijd verderzetten per pm. Je moet dan wel iets te zeggen hebben natuurlijk...

Ciao.
Correctie: als je blijft ben je een lafaard, als je weggaat blijf je nog steeds een lafaard.

Ik stel voor dat je je beter enkel kan bezighouden met uw mannelijke hoeren of ander verdorven gespuis zoals uzelf en daarmee stellingen of experimenten �* la Dr. Mengele uitvoert en de rest van de mensheid gewoon met rust laat.

Ciao ciao & may you rot in hell.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 31 januari 2009 om 14:20.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 16:13   #1325
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dope Bekijk bericht
*KNIP*

Gelieve niet persoonlijk te worden.

de persoon in de foto is overigens wel kdg
of heb je het over de grap?
dan heb je die niet begrepen
??

Daarom dat er een andere naam onder staat?
Oud 31 januari 2009, 16:21   #1326
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet goed in wat er "functionalistisch" aan die benadering is. Wat versta je daar juist onder?
Het feit dat u een kind "vervangbaarder" vindt dan een volwassene.
Vervangbaarheid is een typische functionalistische term.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 31 januari 2009 om 16:32.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 16:30   #1327
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Zeer juist. Omdat hij anders te lauwe/weinig reacties van forummers krijgt.

Inderdaad.

Correctie: als je blijft ben je een lafaard, als je weggaat blijf je nog steeds een lafaard.

Ik stel voor dat je je beter enkel kan bezighouden met uw mannelijke hoeren of ander verdorven gespuis zoals uzelf en daarmee stellingen of experimenten �* la Dr. Mengele uitvoert en de rest van de mensheid gewoon met rust laat.

Ciao ciao & may you rot in hell.
Kom kom... Naastenliefde is schijnbaar is voor in de boekjes...
de mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2009, 21:30   #1328
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg eens uit waarom ik niet op dit forum thuis zou horen.
Het naar voor schuiven van niet-authentieke 'stellingen' met als enig doel ze te testen op hun verdedigbaarheid,
hoort niet thuis op een forum.
Da's denksport, geen discussie.

Meer heb ik niet gezegd.
Voel me ook niet geroepen die these met hand en tand te verdedigen. I've made my point.

Overigens heb ik best genoten van je 'spooky' beschrijving van de ultieme lethargie.

Zand erover ?
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 11:11   #1329
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Het naar voor schuiven van niet-authentieke 'stellingen' met als enig doel ze te testen op hun verdedigbaarheid,
hoort niet thuis op een forum.
Da's denksport, geen discussie.

Meer heb ik niet gezegd.
Voel me ook niet geroepen die these met hand en tand te verdedigen. I've made my point.

Overigens heb ik best genoten van je 'spooky' beschrijving van de ultieme lethargie.

Zand erover ?
Ik sluit me hierbij aan.

DDD, je bent in mijn ogen soms een ordinaire provocateur, maar eenmaal dat in rekening genomen zijn je bijdragen doorgaans zeer interessant. Ik lust je wel.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 1 februari 2009 om 11:11.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 12:27   #1330
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
De Gelder heeft het zo goed uitgekiend, hij heeft de ultieme daad gevonden die waarschijnlijk nog niemand ergens ter wereld gesteld heeft. Zelfs de Amerikanen die bijna wekelijks een shooting meemaken hebben dit nog niet gezien.

Het wordt dus voor de volgende die wat aandacht wil een heksentoer om nog iets beters te vinden.
De volgende zal dan al direkt naar het ziekenhuis moeten gaan, waar de moeders met pasgeboren baby's liggen. Maar daar is het (normaal gezien) al goed bewaakt, omdat er af en toe wel eens baby's gestolen worden.
Waarom niet iets wat moeilijker, heldhaftiger ? Op je ééntje een kazerne of een politiebureau aanvallen , of verkleed in kruisvaarder en gewapend met bijl of zwaard op vrijdagavond de moskee binnenlopen ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 12:31   #1331
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Punt is dat dit niet moet ontleed, wetenschappenschappelijk geanalyseerd en getest worden.

Die betrokkenheid van een ouder is er gewoon. Wat de objectieve kwaliteit ervan is, is irrelevant. De natuur heeft dit instrument gecreëerd om het ras in stand te houden.
Dat dacht ik dus ook : als iedereen zijn kinderen als gemakkelijk vervangbare , karakterloze stukken vlees en botten beschouwde, zou het menselijk ras waarschijnlijk nooit standgehouden hebben. De meeste dieren hebben ook zo een verdedigingsmechanismen . Dit is 100 % natuurlijk . Je kinderen als " prut van de baarmoeder " aanzien is dat niet.
Oud 1 februari 2009, 12:32   #1332
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De volgende zal dan al direkt naar het ziekenhuis moeten gaan, waar de moeders met pasgeboren baby's liggen. Maar daar is het (normaal gezien) al goed bewaakt, omdat er af en toe wel eens baby's gestolen worden.
Waarom niet iets wat moeilijker, heldhaftiger ? Op je ééntje een kazerne of een politiebureau aanvallen , of verkleed in kruisvaarder en gewapend met bijl of zwaard op vrijdagavond de moskee binnenlopen ?
Hahahah, dat zou lachen zijn.

Jammer dat ik alleen een goedendag achter de deur heb hangen...

Verschaeve
Oud 1 februari 2009, 12:37   #1333
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hahahah, dat zou lachen zijn.

Jammer dat ik alleen een goedendag achter de deur heb hangen...
Een goedendag is prima ! Veel pret !
Oud 1 februari 2009, 13:16   #1334
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een goedendag is prima ! Veel pret !
Ja, maar de symboolwaarde gaat toch enigzins verloren met een goedendag.

Als Kruisvaarder zou inderdaad een veel beter shock/plezier effect hebben.

Verschaeve
Oud 1 februari 2009, 15:20   #1335
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, maar de symboolwaarde gaat toch enigzins verloren met een goedendag.

Als Kruisvaarder zou inderdaad een veel beter shock/plezier effect hebben.

Een nieuwe club oprichten ? Kruisvaarders MC ?
Oud 1 februari 2009, 18:15   #1336
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
@ Nynorsk:

De discussie volgen kan wonderen doen zoals je ziet hé ... en kijken waarop iemand reageert alvorens je een stroman doet.

De persoon in die foto hierboven is niet KDG, zoals eronder staat.
Of zou hij in de gevangenis misschien zwarte kleurshampoo hebben gekregen? :-/
Het regent weer stromannen bij jou eh?

Ik reageerde op je argumentatie.
Oud 1 februari 2009, 20:49   #1337
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor wie de slagerij écht groots ziet ...

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 1 februari 2009 om 20:52.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 22:44   #1338
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het toont inderdaad aan dat dat geen toevalstreffers waren.

Het is blijkbaar weinig mensen opgevallen dat ik een vergelijking maakte tussen een volwassen mens en een pasgeboren kind. Eén zo'n volwassen mens beweerde zijn leven te willen geven voor zo'n kind. Ik heb slechts aangegeven hoe dat kind zich m.i. verhoudt tot die volwassene.

Je kunt zo'n kind "lief" en "schattig" vinden, maar dat vinden we eerlijk gezegd nogal makkelijk van wezens die we in onze macht hebben. Het is "schattig" omdat het ons niks kan maken. Het heeft ons nodig en dat bewustzijn schenkt ons voldoening: eindelijk zijn we voor iets of iemand nodig.

Hoe je echter ook kronkelt en draait, het leven van zo'n kind is grotendeels redeloos en amoreel. Het bevindt zich nog in een pril, prematuur stadium van het mens-zijn. Het heeft de baarmoeder alleen verlaten omdat het fysiek te snel aanzwelt.

Een volwassene daarentegen is het product van duizenden menselijke investeringen: het is opgevoed, er zitten waardevolle ervaringen in gebeiteld, het beschikt over kennis, morele gevoelens, vaardigheid, wijsheid. Dat laat zich niet zo gauw vervangen. Zo'n leven opofferen voor dat van een kind vind ik - rationeel gezien - nonsens.

Daar wilde ik op reageren. Met de botte bijl, dat wel, en wellicht was dat niet de beste tactiek. Soms haalt de overtuiging het al eens van de diplomatie. Ik ga mij daar niet voor verontschuldigen, maar ik zal in de toekomst wat meer oog proberen te hebben voor de gevoeligheden van sommigen.

Groet,
Den Duisteren Duikboot
dubbel

Laatst gewijzigd door grimbergen : 1 februari 2009 om 22:52.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 22:51   #1339
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Op het ouderforum vroeg ik me af wat uw hersenspinsel vertenwoordigen. Na het nalezen van de reacties kunnen we iets bijzonders concluderen. Allen die pro hamas zijn, kunnen uw uitdrukkingen pruimen. Vandaar dat de link snel gemaakt is. Kinderen als levend schild gebruiken is volgens jullie vrij normaal. Volwassenen zijn belangrijker. Het is maar wat prut uit de baarmoeder. Vandaar dat onderhandelen met terroristen nooit iets zal uitmaken. Deze geven niet om het leven van kinderen. Enkel het leven van de volwassene met zijn haat zal zegevieren. Als men wat verder leest dan kan je snel opmerken dat de kiezers va
Je bericht is onder de maat, grimbergen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 22:51   #1340
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het toont inderdaad aan dat dat geen toevalstreffers waren.

Het is blijkbaar weinig mensen opgevallen dat ik een vergelijking maakte tussen een volwassen mens en een pasgeboren kind. Eén zo'n volwassen mens beweerde zijn leven te willen geven voor zo'n kind. Ik heb slechts aangegeven hoe dat kind zich m.i. verhoudt tot die volwassene.

Je kunt zo'n kind "lief" en "schattig" vinden, maar dat vinden we eerlijk gezegd nogal makkelijk van wezens die we in onze macht hebben. Het is "schattig" omdat het ons niks kan maken. Het heeft ons nodig en dat bewustzijn schenkt ons voldoening: eindelijk zijn we voor iets of iemand nodig.

Hoe je echter ook kronkelt en draait, het leven van zo'n kind is grotendeels redeloos en amoreel. Het bevindt zich nog in een pril, prematuur stadium van het mens-zijn. Het heeft de baarmoeder alleen verlaten omdat het fysiek te snel aanzwelt.

Een volwassene daarentegen is het product van duizenden menselijke investeringen: het is opgevoed, er zitten waardevolle ervaringen in gebeiteld, het beschikt over kennis, morele gevoelens, vaardigheid, wijsheid. Dat laat zich niet zo gauw vervangen. Zo'n leven opofferen voor dat van een kind vind ik - rationeel gezien - nonsens.

Daar wilde ik op reageren. Met de botte bijl, dat wel, en wellicht was dat niet de beste tactiek. Soms haalt de overtuiging het al eens van de diplomatie. Ik ga mij daar niet voor verontschuldigen, maar ik zal in de toekomst wat meer oog proberen te hebben voor de gevoeligheden van sommigen.

Groet,
Den Duisteren Duikboot
Op het ouderforum vroeg ik me af wat of wie uw hersenspinsels vertegenwoordigen. Na het nalezen van de reacties kunnen we iets bijzonders concluderen. Allen die pro hamas zijn, kunnen uw uitdrukkingen pruimen. Vandaar dat de link snel gemaakt werd. Kinderen als levend schild gebruiken is volgens hen normaal. Volwassenen zijn belangrijker. Het is maar wat prut uit de baarmoeder. Vandaar dat onderhandelen met terroristen nooit iets zal uitmaken. Deze geven niet om het leven van kinderen. Enkel het leven van de volwassenen met zijn haat zal zegevieren. Een link met de politieke voorkeur van de pro hamas forummer is niet zo moeilijk te bepalen. Progressief en rood. Ouders wees waakzaam. Uw kroost is slechts prut en vervangbaar. Dutroux tegenover uw kroost zetten. Dutroux zal zegevieren volgens progressieve kiezers. Wie kan hier volgen.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be