![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1321 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar mijn ietwat verhitte reactie op een 'nieuweling' die, zie ik nu in, een minder extreme mening heeft. ![]() Ik vrees dan ook dat die mensen trollen zijn op zoek naar tijdverdrijf. Ik ben het eens met uw standpunt: in geval van ernstige afwijkingen (hoe die dan precies afbakenen is een ander paar mouwen) mag men voor mij ook overgaan tot abortus. Dit kan mijns inziens ook in andere gevallen van 'overmacht'. Bijvoorbeeld wanneer het verkrachting betreft of wanneer een voorbehoedmiddel dat normaal wel zou moeten werken (een bananenschil telt niet ![]() Laatst gewijzigd door Bambina : 1 september 2009 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1322 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En zelfs al zeg je het niet te weten, waarom zou je het groeiende wezentje dan niet het voordeel van de twijfel? Het gaat per slot van rekening over leven of dood. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een kwestie van leven en dood voor iemand. Citaat:
Dan kunnen we ze eens samen op de apothekersweegschaal leggen. Op dit moment slaat ze door naar het mens-zijn vanaf de bevruchting. Paulus. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1323 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het aantal chromosomen van eicellen en zaadcellen zijn tijdelijke technische oplossingen van moeder natuur. Britse wetenschappers zeggen dat het mogelijk is om uit menselijke embryonale stamcellen eicellen en zaadcellen te kweken. Wetenschappers. Weet je wel. Dat betekent dat een mens reeds volledig aanwezig is in elke vrouw. DNA ? Het grootste gedeelte van het DNA zijn de bouwstenen voor de bouwstenen van spieren, organen, hersenweefsel, beenderen, eiwitten en zo voort. Dat DNA zit reeds volledig in de kern van zowel een eicel als een zaadcel. Geslacht ? Man toch. Wat bedoelt ge ? Man of vrouw ? Het geslacht is een hele grijze zone. Daar zijn niet enkel X en Y chromosomen in betrokken. Ieder mens heeft iets van beide. BEIDE. Verstaat ge ? Bovendien zit ons DNA vol DNA resten van virussen en bacteriën. Zonder is onze huidige wijze van voortplanten niet eens mogelijk. Zonder zouden we niet eens voldoen aan uw definitie van een mens.
![]() |
![]() |
#1324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1325 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen! Dat is wat jij er van wilt maken. Het menselijk leven begint vóór de conceptie, omdat elke sperma en eicel een levend ding is. Het leven is vele ingewikkelder dan de simplistische ideologen van de anti-choice beweging er willen van maken.
![]() |
![]() |
#1326 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kom Paulus. Concreet. Tot nog toe hebt ge niks. Dus is uw stelling zo arbitrair als de stelling die nu in de wet is ingesloten. Waarom moeten wij noodzakelijk voor uw stelling kiezen ? Er is niks dat ze beter of meer waar maakt.
![]() |
![]() |
#1327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een argument pro het mens-zijn vanaf de bevruchting. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1329 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wederom fout! Dat kunnen evengoed tweelingen drielingen, vierlingen, vijflingen, zeslingen, etc, worden. Als ik jou logica gelijk wil doortrekken dan zijn twee- en meerlingen halve mensen.
![]() |
![]() |
#1330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noch een spermacel, noch een eicel is een mens. Samen kunnen ze er één of meer worden, maar dan verliezen ze zichzelf. Een argument pro het mens-zijn vanaf de bevruchting. Met dank voor de rechtzetting. Nu had je me eens goed liggen hé?! Je bent heel erg blij zekers? ![]() Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 1 september 2009 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1331 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind dat een vreemde grens. Levensrecht valt of staat, volgens jou, bij het voelen van pijn al dan niet. Je degradeert het leven tot datgene wat waarneembaar is. Dat is volgens mij fout. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1332 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1333 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1334 |
Banneling
|
![]() Voor de grapjassen onder ons die de discussie een beetje willen verwarren, verstrooien of rekken: afzonderlijke gameten kunnen zich niet ontplooien tot een individu. Onder geen enkele omstandigheid. De kans dat een afgeknipte nagel een kind wordt is even groot als dat een afzonderlijke gameet een kind wordt. Dit argument mag dan ook terug opgeborgen worden waar het hoort: ver van een ernstige discussie.
Een individu kan en zal enkel ontstaan wanneer een ei- en zaadcel samensmelten. Dit is een noodzakelijke en voldoende voorwaarde voor de vorming van (minimum) één volledig nieuw en uniek individu. Dit is dan ook het startpunt van een nieuw leven. Een nieuw leven dat los staat en volledig anders is dan "elk ander weefsel" in de moeder. Het heeft immers een andere genetische samenstelling, die maakt dat het zich kan ontwikkelen tot het 'ieder deel' heeft waaruit de moeder ook bestaat (behalve dan de geslachtskenmerken indien het een jongen betreft), in baby-vorm weliswaar. Laatst gewijzigd door Bambina : 2 september 2009 om 02:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
Dat zijn fotootjes die jij zonder enige context in deze discussie plaatst. Ik ben geneigd te denken dat je dat doet wegens een gebrek aan rationele argumenten. Citaat:
Dan wordt een ongewenst klompje cellen weggehaald uit het lichaam van de vrouw. Ik vind van wel.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1337 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De zwakste mensen, bambina. Geen klompjes cellen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geeft daar hoegenaamd niks over aan. Probeer bij het onderwerp te blijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#1339 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1340 |
Secretaris-Generaal VN