![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1301 |
Banneling
|
![]() behalve een baby blijkbaar.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 1 september 2009 om 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De autonomie en zelfbeschikking van de moeder is bovengeschikt aan die van een ongeboren kind. Als de moeder vergeten was aan die zelfbeschikking en autonomie te denken tijdens de coïtus omdat die veel te plezant was, geldt dit ook. Dus als het kind de pech heeft te groeien in een moeder die te lui was om voorbehoedsmiddelen te gebruiken, en daarna ook te lui was om de morning-after pill te gaan halen (die gevallen bestaan en het is over die gevallen dat ik val), maar met dank gebruikt maakt van de faciliteiten die de overheid voor deze gevallen van 'brute pech' (domheid en een gebrekkig ethisch bewustzijn is inderdaad zeer grote pech ) ter beschikking stelt? Met name een zacht bedje, lieve en begripvolle paramedici, een mixer, een stofzuiger en klaar? Ik dacht dat onze samenleving diende om de zwaksten te beschermen. Wie in dit geval de zwakste is en slachtoffer van het nalatig handelen van de ander, lijkt me duidelijk. Laatst gewijzigd door Bambina : 1 september 2009 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1304 |
Minister-President
|
![]() Het is hier blijbkaar nog niet echt veranderd ma soit.
U zegt dat ik gzegd heb: Dus u stelt: De autonomie en zelfbeschikking van de moeder is ondergeschikt aan die van een ongeboren kind. Kan je me misschien eens aantonen waar dan?
![]() |
#1305 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1306 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat ik wel weet is dat u ook niet in staat bent om het begin vast te leggen met overtuigende wetenschappelijke bewijzen. Derhalve is het moment waar u het begin op vastpint net zo arbitrair als de huidige wet. Alhoewel u het begin niet kan vastleggen eist u bestaansrecht op vanaf het begin. U wil dus bestaansrecht voor iedereen die had kunnen geboren worden.
![]() |
![]() |
#1307 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1309 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1310 |
Minister-President
|
![]() Wil nog niet zeggen dat ik dat ergens zou aangetoond hebben; hier wordt weer kwistig verdraaid met mijn woorden...
![]() |
#1311 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het wetenschappelijke beginpunt van het leven is de conceptie. Dat werd hier en elders op het world wide web al afdoende geargumenteerd. En dit komt ook zeer goed overeen met de intuïtie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1312 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u niet akkoord bent met de stelling dat het menselijk leven begint bij de bevruchte eicel, om wat voor reden dan ook, dan mag ik u vragen wanneer dan wel volgens u? Als mensen iets vertellen en dat ook verdedigen zijn er altijd die langs de kant staan roepen dat ze niet akkoord zijn. Dat heb je altijd. Maar het zijn de ernstige denkers, die iets beters in de plaats stellen. De anderen roepen maar met de meute mee zonder te echt te weten waarom eigenlijk. Citaat:
Uiteraard is het uw goed recht om daar niet mee akkoord te gaan. Maar je kunt er toch niet vantussenuit dat we allemaal ooit een bevruchte eicel zijn geweest en nu een mens zijn. Die grens tussen iets en iemand hoeft niet voor mij. Voor mij is die er niet. Voor mij is de mens volwaardig mens als de eicel bevrucht wordt. Zij die daar niet mee akkoord zijn, moeten dan inderdaad "ergens" een grens bepalen tussen iets en iemand. Mijn vraag waar ze dat doen en waarom is dan ook heel terecht en heeft niks te maken met het omkeren van bewijslast. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vroeg u enkel of wat ik postte overeenstemde met wat u bedoelt, zodat ik weet wat uw mening hierover precies is. ![]() Indien wat ik zei niet overeenstemt met wat u bedoelt, zegt u dit en verbetert u me gerust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1315 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En waar zijn die bewijzen ? De foto met dat kinderhandje is in deze draad trouwens al gedebunkt. Het wetenschappelijke beginpunt van het leven is de conceptie. God, laat mij niet lachen. Volgens Aristoteles zorgden noordenwinden voor jongens en zuiderwinden voor meisjes. Durf je nu echt beweren dat wij over DNA, RNA, genen, eicellen, het ontstaan van leven en zo voort, zoveel meer met zekerheid weten dan in de tijd van Aristoteles ?
![]() |
![]() |
#1316 |
Minister-President
|
![]() Ik weet het, het is een moeilijke discussie en eigenlijk is voorstander en tegenstander van abortus al een groot woord.
Ik heb me misschien foutief uitgedrukt met dat ik gezegd heb dat abortus altijd moet kunnen... uiteraard niet wanneer het ongeboren kind gezond blijkt te zijn al weet je dat nooit 100 % zeker hé. Maar als nu opeens opduikt na zeven of acht maanden zwangerschap dat het kind een ernstige handicap zal hebben mag er volgens mij tot een abortus overgegaan worden; uiteraard is het altijd beter om de arts te raadplegen éh maar toch m'n blijft baas over eigen lichaam en heeft het laaste woord.
![]() |
#1317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zijn de argumenten van de proabortusclan? Dan kunnen we ze eens samern op de apothekersweegschaal leggen. Op dit moment slaat ze door naar het mens-zijn vanaf de bevruchting. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 1 september 2009 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 1 september 2009 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1319 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tenzij om praktische redenen. Tenzij om een conventie te leggen. Een afspraak. Een manier om mensen te doen samenleven. En dan. In dat geval, en er is geen ander geval, is uw voorstel tot conventie evenwaardig aan de conventie die besloten ligt in de huidige wetgeving. Citaat:
Kom Paulus. Waar zijn uw bewijzen. Voor de dag er mee.
![]() |
![]() |
#1320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die foto is echt hoor... Wat voor bewijzen wil je ? Ik ben niet zo stom om met 100 websites te komen aandraven terwijl jij dan afkomt dat het larie en apekool is, met vermeldingen van www.vrouwenvoorabortustenalletijden.be En iets anders dan websites kan je via deze weg moeilijk krijgen, tenzij je bereid bent om de bib in te trekken of enkele proffen te bellen. |
|
![]() |
![]() |