![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#13421 | |
Gouverneur
|
![]() Is dit wel een correct verhaal?
Een domme, onbeschofte verkoper kan overal voorkomen. De verkoper zal ook wel zijn producten in België proberen te verkopen waar hij met dergelijke houding even onproductief zal zijn. Waar ik moeite mee heb hier plots Nederlands/ Belgisch probleem van te maken. In België kan men er een Limburgs, Vlaams of zelfs taalprobleem van maken. Pannes bij aanwervingen kunnen overal voorkomen. Citaat:
Een telefoontje van een telemarketeer is vaker ongewenst dan gewenst. Soms draait het op een hele discussie of zelfs een scheldpartij uit. Zo ook toen een Belgische telemarketeer zijn TL-verlichting wilde aanprijzen bij een Nederlands bedrijf. De man kreeg zijn praatjes niet verkocht en toen de Nederlander hem beleefd afwees, ontstak hij in woede. "U bent een dikke hoer!" klonk het meermaals. "Waarom scheldt u mij uit voor dikke hoer?" vraagt de Nederlander vervolgens. "Omdat u dat bént. U zit er maar wat mee te lachen." "Ik mag er toch mee lachen?" vraagt de Nederlander. Waarop de marketeer hysterisch "Nee, dat mag niét!" in de hoorn brult. Ook daarna ging de discussie nog even verder. De Nederlander wilde de baas van de telemarketeer wel eens spreken. Helaas kon dat niet: "Ik werk zelfstandig", klonk het. Vreemd, even daarvoor had hij nog verklaard dat "zijn directeur een geschenkje wilde aanbieden". Het hele gesprek werd opgenomen. __________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Belg doe je meestal beter geen zaken met Nederlanders.
Ik spreek uit eigen ervaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13423 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13424 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
haha, wat een bak. Komt die even in je gezicht ![]()
![]() |
![]() |
#13425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat dit feit daarmee niets te maken heeft, maar gewoon met een slechte verkoper die blijkbaar slechte maandcijfers haalde en die met de muur tegen de rug staat... En dan gebeurt het dat zijn pogingen om toch nog iets te verkopen op niets uitlopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13426 | |
|
![]() Citaat:
haha, lachen dit. ![]()
![]() |
![]() |
#13427 |
|
![]() heerlijk die stilte die je gelijk bewijst.
![]() |
#13428 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13431 |
|
![]() ow...bronnetje zou wel helpen.
![]()
![]() |
#13432 |
|
![]() Nee. Als er iets anti-ollands geroepen moet worden reken ik op je.
Je begrijpt toch wel dat als het om dat soort zaken gaat jij gewoon de Waal-van-dienst bent?
![]() |
#13433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13434 |
|
![]() Ik heb toen ik nog studeerde een tijdje gewerkt als supervisor in zo'n call center. Zulke taferelen zijn daar dagelijkse kost, hoor en heus niet alleen Vlamingen. Het is eigen aan de job: slecht betaald, belachelijke arbeidsomstandigheden (bijv. zeer weinig controle over het eigen werk), urenlang in het beste geval afgewimpeld worden en in het slechtste geval uitgescholden worden, soms onmogelijk hoge arbeidsdruk (genre: je moet elk uur minstens 5 breedbandinternetverbindingen verkopen om dan alleen hoogbejaarden aan de lijn te krijgen doordat je 's middags op vaste lijnen moet bellen). Als supervisor bestaat je job voor ongeveer de helft in het afluisteren van gesprekken, louter om dit soort ongein tegen te gaan. De andere helft gebruik je om statistieken te trekken, bellers op te jagen en te timen hoe lang iemand op het toilet zit. Letterlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13435 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13436 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13437 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk Henri. Doe maar gewoon normaal.. Maar als je wil toetreden, zullen Liège en Nederland wel moeten samengaan. Leuk, toch?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#13438 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoewel een oom van me uit Rotterdam, die ondernemer is en als kind (vader was een Rotterdamse 'havenbaron') een aantal jaar in Antwerpen heeft gewoond; zei altijd wel dat de contacten tussen Nederlandse en Belgische bedrijven over het algemeen beter door Limburgers, Zeeuws Vlamingen en Brabanders konden worden gedaan dan Amsterdammers (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen).
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 13 februari 2011 om 00:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13439 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onbetrouwbaarheid kan een handelsland als Nederland zichzelf niet veroorloven. Want je kan iemand 1 keer bedriegen, maar de volgende keer doet die dan geen zaken meer met je. Zouden de Belgen dan gelijk hebben, en de rest van de wereld ongelijk? Laatst gewijzigd door Spinoza : 13 februari 2011 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13440 |
Gouverneur
|
![]() Tja, Belgen vinden zich zelf ontzettend bescheiden, beleefd, vriendelijk, gul en gastvrij. De buitenlanders en in het bijzonder "de kezen" zijn onbeschofd, gierig en asociaal. Dit misplaatste superioriteitsgevoel is helaas het kenmerk van de Belg.
![]() Steeds meer mensen beginnen zich aan dit gedrag van de Belg te ergeren. Wij hebben in de zomer ook last van Belgen die zich superieur wanen en denken dat ze alles mogen en alles kunnen. Het begint steeds meer op een plaag te lijken. ![]() |
![]() |
![]() |