![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allé. Dat komt echt als een verrassing. Face it. In de NVA top zit er een meerderheid van mensen die ideologisch niet in staat zijn om compromissen te sluiten met Franstaligen laat staan er samen in de regering mee te gaan zitten
|
![]() |
![]() |
#1342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom eigenlijk?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#1343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het de facto de administratieve splitsing van het "rijk" zou betekenen. "België" zou niet meer weten wie haar "inwoners" zijn.
|
![]() |
![]() |
#1344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestaan er dan geen computernetwerken en gegevensbestanden of andere communicatie- en archivering-middelen meer?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#1345 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de BRT keek en zag dat het goed was. Oh pardon, de VRT natuurlijk.
![]() |
![]() |
#1346 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De NVA speelt nu misschien buurtje-leen qua onderhandelingstechnieken. Niks mis mee. Eindelijk, durf ik zelfs zeggen.
![]() |
#1347 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het beantwoordt natuurlijk wel aan de communautaire lijn van zowat alle Vlaamse partijen - sp.a en groen! daargelaten - die allemaal voorstander zijn van een zelfstandig Vlaanderen en Wallonië, al dan niet binnen een Belgische statenbond. Niet te vergeten dat 80% van de Vlamingen zo gestemd heeft. Ik betreur dat, maar het is nu eenmaal niet anders.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#1348 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Doe er nog een schepje bovenop anders.
![]() |
![]() |
#1349 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 augustus 2010 om 21:22. |
||
![]() |
![]() |
#1350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Dat is een reden temeer waarom het onzinnig is om het te splitsen. Iedereen in Vlaanderen die er aan moet kan er aan. Het is als de stad Antwerpen die zou beslissen om haar centraal bewonersbestand over te dragen aan de districten.
|
![]() |
![]() |
#1351 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ze willen bij de N-va geen halfslachtige oplossingen die binnen hier en tien jaar alweer voor problemen zorgt.
|
![]() |
![]() |
#1352 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, dat is waar. Maar België en Nederland hebben ook twee aparte bestanden. In een confederale vorm, de enige manier waarop België nog kan blijven bestaan in deze omstandigheden, ligt de soevereiniteit bij de lagere niveaus.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#1353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#1354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De districten betwisten het beheer niet. De stad Antwerpen doet dat dus blijkbaar goed genoeg.
![]() |
![]() |
#1355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die zijn wel in staat om compromissen te sluiten, maar dat is helemaal hun kiesbelofte niet geweest; waarom zouden ze dat dan doen ? 't Is toch simpel: het (reeds zo gemodereerde) nva-programma wordt in voldoende mate opgenomen in het regeerprogramma, ofwel ... zorg zelf dat je een regering op de poten krijgt, we houden jullie niet tegen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#1356 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En nee ik heb niks tegen Franstaligen an sich, maar als je een door en door corrupte partij als de PS bekijkt dan heb ik medelijden met eender wie 'ideologisch' wél in staat is daarmee een regering te vormen. Dat heeft overigens niet veel met ideologie te zien. In principe zou ieder integer persoon - links/centrum of rechts - moeten weigeren met dergerlijke organisaties in zee te gaan. |
|
![]() |
![]() |
#1357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal wel liggen aan mijn enorm hoog IQ, waardoor ik sommige simpele dinges niet meer begrijp. Daarom onthou ik mij van commentaar op die pro's of contra's over de defederalisering van het rijksregister. Maar toch mijn vraag: ik dacht dat het rijksregister een database was van alle mensen met de B. nationaliteit, namelijk hun naam, geboortedatum en plaats, hun woonplaats en misschien nog hun nationaal nummer en/of nummer van identiteitskaart. Dat register wordt geactualiseerd ("gevoed") door de gemeentes. Het is onbegrijpelijk dat daar nog geen email-adres en telefoon/gsm-nummer aan toegevoegd is; zelfs een bankrekeningnummer. Dus: weet iemand precies uit te leggen wat dat betekent, de defederalisering van dat register ? Liefst door iemand die het weet. Kunnen we meteen eens checken of de gewaardeerde medeforummers die hier al commentaar op gaven, wel degelijk weten waarover het gaat ...???? (trouwens: proficat voor onze media, die - voor zover ik er niet over gelezen heb - hier geen bal informatie over gegeven hebben ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 augustus 2010 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
#1358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 12 augustus 2010 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
#1359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, als het zwaartepunt bij de deelstaten/gemeenschappen moet komen te liggen, moeten ook zaken die een pietluttigheid lijken maar van fundamenteel belang zijn tot de bevoegdheid van de deelstaten/gemeenschappen gaan behoren. Of vindt u dat de deelstaten/gemeenschappen zich maar tevreden moeten stellen met zaken die van fundamenteel belang lijken maar eigenlijk een pietluttigheid zijn (genre de kleur van autonummerplaten)?
|
![]() |
![]() |
#1360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |