![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ? | |||
| 1. De federale overheid moet borg staan. |
|
2 | 3,92% |
| 2. De gewesten moeten borg staan. |
|
0 | 0% |
| 3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. |
|
1 | 1,96% |
| 4. Laat het ACW desnoods maar stikken. |
|
22 | 43,14% |
| 5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. |
|
1 | 1,96% |
| 6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. |
|
22 | 43,14% |
| 7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. |
|
1 | 1,96% |
| 8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). |
|
2 | 3,92% |
| Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1341 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1342 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
.. sjongejonge nog even en het debat zwenkt hier de richting van de lucratieve monopoly locatie Koornmarkt uit .. maar bouwt u vooral rustig verder uw argumentatie op .. ik wacht wel eventjes ..
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 21 december 2016 om 20:26. |
|
|
|
|
|
#1343 |
|
Minister
|
Toch wel. De 11 stichtende leden zijn: Internationaal Comité, ACV, Femma, Ziekenzorg CM, kwb, Okra, Wereldsolidariteit, Pasar, CM, Familiehulp, KAJ.
M.a.w. de christelijke zuil. De enige die ontbreken zijn 't katholiek onderwijs en caritas calotica. |
|
|
|
|
|
#1344 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1345 |
|
Minister
|
Christelijke organisatie, zelfs een internationale organisatie, maar niet deel van de Vlaamse christelijke zuil. Dat laatste, de zuil, is immers een socio-politiek verband/verbond.
|
|
|
|
|
|
#1346 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er wordt momenteel weer een vertragingsmaneuvertje opgezet middels een "werkgroep".Bemerk ook hoe er eigenlijk amper gesproken wordt van "40%" zoals enkele maanden geleden maar "een zeker percentage".
We moeten het aanzien. -ARCO is kapot,en "beweging.net" heeft geen zakken groot genoeg.Er is bovendien niks moeilijker dan een middenveldsorganisatie eens ZELF de schade te doen betalen.Eens wat anders dan zulke dingen van anderen te eisen. -De "beloftes" ,zoals gegegeven onder de regering Leterme MOGEN niet gehonoreerd worden.(uitspraak,in beroep en al,was vandaag.) -Belfius kan zich niet permitteren te helpen betalen.Aangezien het om een soort "schenking aan bevoorrechten" zou gaan riskeert de bank daar nog eens 34% taks op te moeten betalen.Onafgezien wat de kontrole-organen op de banken daarvan zouden zeggen. -Een overblijvend alternatief is dat men de fiscale wetgeving omtrent aandeelhouderschap in cooperatieven met terugwerkende kracht wijzigt waarbij geleden verliezen ingebracht mogen worden voor belastingskorting.We begrijpen allemaal dat dan een nieuwe doos van pandora geopend wordt,en uiteindelijk is dat WEER een vorm van staatssteun. En allemaal omdat men aan cooperatief aandeelhouder Kelt niet DURFT zeggen,makker,uw 3300€ bent U kwijt.. ....terwijl ik dat voor mezelf al lang afgeschreven heb.... Ik kan het ook niet helpen dat er zoveel mede-ex-ARCOPAR aandeelhouders (AANDEELHOUDERS) zijn die daar zielig over doen Laatst gewijzigd door kelt : 21 december 2016 om 20:41. |
|
|
|
|
|
#1347 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, de zuil staat niet gelijk aan een verbond. Bepaalde verenigingen uit het groter geheel zijn lid van beweging.net, andere niet. De KAJ bijvoorbeeld wel; de Chiro dan weer niet.
|
|
|
|
|
|
#1348 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ACW/Beweging.net het zo moeilijk heeft om haar verantwoordelijkheid tegenover haar bedrogen coöperanten op te nemen, dan is er misschien nog een leuke oplossing:
De regering kent aan ACW/Beweging.net een lening toe tegen dezelfde keiharde voorwaarden als diegene die destijds werd toegekend aan de KBC. Een zware intrest en bovendien een boete van 50 % op elke vervroegd terugbetaald bedrag. Ondertussen heeft KBC haar verkregen lening effectief terugbetaald (inclusief de woekerboetes omdat het grootste deel vervroegd werd afgelost). Het voordeel zou zijn: - de coöperanten krijgen onmiddellijk hun geld terug; - ACW/Beweging.net (de ware schuldige) is dan de enige die terugbetaalt; - de regering verdient er ook iets aan. Mocht ik regeringslid zijn ik zou ACW/Beweging.net dit voorstel doen. Ik denk dat ze rap zouden verkiezen om vrijwillig alles uit eigen zak te betalen. Laatst gewijzigd door quercus : 21 december 2016 om 21:00. |
|
|
|
|
|
#1349 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je moet niet pogen ACW/Beweging.net met de mantel der onschuld te bedekken. Zij hebben er zelf zich evenzeer schuldig aan gemaakt. Je denkt toch niet dat al die Arco-aandelen uitsluitend werden verkocht door Bacob/Dexia? Ze hadden de meest uiteenlopende kanalen om hun "spaarproduct" te slijten. Onder meer via de regelmatig langs komende bodes van de CM-mutualiteit. Of iemand van het ACW die in parochiezalen enz. elke week een zitdagje kwam houden en bij wie de mensen hun centen kwamen afgeven in ruil voor dat zogenaamd "spaarproduct".
|
|
|
|
|
|
#1350 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1351 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1352 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad. Maar onze politici zijn vindingrijk. Kijk maar naar Jambon en Francken.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 21 december 2016 om 21:34. |
|
|
|
|
|
#1353 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1354 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het was zo erg dat Crevits er een appelflauwte van kreeg.
|
|
|
|
|
|
#1355 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je weet trouwens toch ook wel dat n-va helemaal niet ontkent dat zij zich hiertoe engageerde, en dat de premier dit trouwens in prime time op televisie bevestigde ? Wat is dan eigenlijk het punt van discussie dat je zoekt ? De regering nam een engagement om dat op te lossen, de regering zal dat nu uitvoering geven. Niet moeilijker dan dat hoor... |
|
|
|
|
|
|
#1356 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En laat uitgerekend d�*t in het regeerakkoord staan.
|
|
|
|
#1357 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En hier komt nu een genie uit de Karpaten plotsklaps zijn ei leggen : "ik ben plotsklaps oorverdovend stil daarover". Daar zou ik écht -plotsklaps- stenen kloten van krijgen... |
|
|
|
|
|
|
#1358 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zou je niet beter de realiteit onder ogen zien ? De leidende politieke partijen hebben een onderling akkoord gemaakt dat ze een oplossing gaan bieden aan de 'spaarders' indien de EU struikelt over de waarborg. En zover zijn we nu. |
|
|
|
|
|
|
#1359 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We zullen dan weten of de oude tsjeven of de nieuwe tsjeven de beste huichelaars zijn. Ik zet mijn geld alvast in op de oude tsjeven. |
|
|
|
|
|
|
#1360 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Interessante bemerking ! Het zou inderdaad veel verklaren...
|
|
|
|