Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2013, 23:58   #1341
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
wAT ER OOK GEBEURT, en vanavond wordt er beslist: de vrijheid van kapitaalsverkeer gaat sneuvelen vanavond in Cyprus.
Dat laatste is al gebeurd.

Morgen stemmen ze de taks op de depositohouders en daarmee zal de crisis opgelost zijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2013, 09:40   #1342
eno2
Banneling

Standaard

Volgens woordvoerder van de regering van Cyprus bevinden de onderhandelingen zich in een "delicaat moment" Vanzelfsprekend, het is de Laatste Dag...

Het varkentje van de taks op deposito's is ondertussen al gewassen...

Citaat:
www.que.es
Chipre pacta una tasa del 20 por ciento a los depósitos de más de 100.000 euros

La quita se impondrá únicamente a los depositantes del Cyprus Bank, el mayor banco chipriota. Para el resto de las entidades financieras, el gravamen será del 4 por ciento.
20% en 4% taks.

Waarom ongelijke behandeling tussen banken is me niet helemaal duidelijk. Misschien door de herstructurering en de bad bank... Dat laatste gaat ook verliezen betekenen voor de spaarders...

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 maart 2013 om 09:48.
Oud 24 maart 2013, 09:46   #1343
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de vrijheid van kapitaalsverkeer gaat sneuvelen in Cyprus.
Waarmee de EU alweer één van haar eigen grondbeginselen overtreedt (vrij verkeer van mensen, goederen, diensten en kapitaal).
Oud 24 maart 2013, 09:50   #1344
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Waarmee de EU alweer één van haar eigen grondbeginselen overtreedt (vrij verkeer van mensen, goederen, diensten en kapitaal).
Nood breekt wet...
Oud 24 maart 2013, 09:54   #1345
eno2
Banneling

Standaard

Met de invoering van een taks op deposito's is de Cypriotische crisis nu wel ontmijnd en krijgen ze hun bail-out...

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 maart 2013 om 09:54.
Oud 24 maart 2013, 10:14   #1346
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nood breekt wet...
Als je deze regel geldig verklaart voor machthebbers, in wiens gezelschap verkeer je dan: Socrates, Montesquieu, Jefferson, Macchiavelli, Hitler, Stalin, Pol Pot (en je mag het rijtje zelf langer maken)?

Maar kies er wel de juiste uit!
Oud 24 maart 2013, 10:22   #1347
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je deze regel geldig verklaart voor machthebbers, in wiens gezelschap verkeer je dan: Socrates, Montesquieu, Jefferson, Macchiavelli, Hitler, Stalin, Pol Pot (en je mag het rijtje zelf langer maken)?

Maar kies er wel de juiste uit!
Als Cyprus zich niet indekt tegen kapitaalvlucht, kan er zelfs geen oplossing gezocht en gevonden worden.
Oud 24 maart 2013, 10:33   #1348
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als Cyprus zich niet indekt tegen kapitaalvlucht, kan er zelfs geen oplossing gezocht en gevonden worden.
De enige oplossingen waarvan jij kunt weten of ze gezocht en gevonden kunnen worden, zijn de oplossingen die jij hebt gezocht en al dan niet hebt kunnen vinden. Wat het welslagen van je pogingen betreft, heb ik geen andere keuze dan je op je woord te geloven.

Wat de oplossingen van de heer K. Kodo betreft: die heb ik hier al vaak geopperd, en ik zal hier volstaan met:

- afschaffing van het wettig betaalmiddel;
- opheffing van centrale banken;
- vrije valutamarkt en deregulering van het geldverkeer.

Full reserve banking zal dan automatisch ontstaan, dus dat hoeft niet in het rijtje.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 24 maart 2013 om 10:37.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2013, 10:45   #1349
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De enige oplossingen waarvan jij kunt weten of ze gezocht en gevonden kunnen worden, zijn de oplossingen die jij hebt gezocht en al dan niet hebt kunnen vinden. Wat het welslagen van je pogingen betreft, heb ik geen andere keuze dan je op je woord te geloven.

Wat de oplossingen van de heer K. Kodo betreft: die heb ik hier al vaak geopperd, en ik zal hier volstaan met:

- afschaffing van het wettig betaalmiddel;
- opheffing van centrale banken;
- vrije valutamarkt en deregulering van het geldverkeer.

Full reserve banking zal dan automatisch ontstaan, dus dat hoeft niet in het rijtje.
Weirdo reactie, ik ga daar niet op in.

Kapitaalvlucht beletten was een absoluut onmisbare overlevingsreactie voor Cyprus, hoezeer dat ook ingaat tegen het principe van vrij kapitaalsverkeer.
Oud 24 maart 2013, 10:52   #1350
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
The Guardian:
The Cypriot parliament will meet after the meeting of the eurozone ministers on Sunday evening.

George Vassiliou, the former president of Cyprus, told the Guardian on Friday that it was imperative that the banking system was not allowed to collapse.

"We have developed a unique service sector based on confidence in the banking system. If that confidence is lost then you have nothing left. Everything that has been created will be destroyed with formidable repercussions."
The saga is ending...
Oud 24 maart 2013, 10:57   #1351
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door de overheid gereguleerde diefstal is inderdaad deftig.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2013, 11:08   #1352
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Door de overheid gereguleerde diefstal is inderdaad deftig.
Ja dat is een deftige oplossing. Het was een inlevering van 20% voor maffiawitwas of totaal verlies van alle deposito's. Wat is het beste?
Oud 24 maart 2013, 11:28   #1353
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja dat is een deftige oplossing. Het was een inlevering van 20% voor maffiawitwas of totaal verlies van alle deposito's. Wat is het beste?
Totaal "verlies" van alle deposito's natuurlijk!
Oud 24 maart 2013, 11:31   #1354
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Totaal "verlies" van alle deposito's natuurlijk!
Jij bent blijkbaar geen depositohouder en ook geen EU-fanaat
Oud 24 maart 2013, 11:41   #1355
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Volgens Ivan Van De Cloot zal de crisis nog zeven jaren duren en is de crisis in ons land nog niet eens begonnen:

http://www.standaard.be/artikel/deta...30324_00515546
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2013, 11:44   #1356
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Volgens Ivan Van De Cloot zal de crisis nog zeven jaren duren en is de crisis in ons land nog niet eens begonnen:

http://www.standaard.be/artikel/deta...30324_00515546
Hij heeft gelijk dat we nog moeten beginnen aan het afbouwen van de schuld.
Oud 24 maart 2013, 12:04   #1357
eno2
Banneling

Standaard

De zaak is opgelost, de laatste der Bail-outs kan beginnen. En de endgame kan weer eindeloos verder spelen.
Oud 24 maart 2013, 12:28   #1358
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Eno, als je 1 miljoen parkeert in cyprus en daarvoor krijg je 5% terwijl jij als belg hebt hier i dezelfde munt 2% gekregen dan kun je wel eenhaircut trotseren ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2013, 12:36   #1359
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Eno, als je 1 miljoen parkeert in cyprus en daarvoor krijg je 5% terwijl jij als belg hebt hier i dezelfde munt 2% gekregen dan kun je wel eenhaircut trotseren ?
Die opmerking heb ik zelf eerder ook al gemaakt. Maar je kan geen knipbeurt doen terwijl de deposito's tot 100000€ wettelijk beschermd zijn. Daarom moet Deijsselbloem, Eurogroepvoorzitter, die dat voorstelde, ontslagen worden. Hij heeft het vertrouwen van de hele €-zone in spaargelden aan het wankelen gebracht.

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 maart 2013 om 12:38.
Oud 24 maart 2013, 12:47   #1360
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De zaak is opgelost, de laatste der Bail-outs kan beginnen. En de endgame kan weer eindeloos verder spelen.
Het eindspel is niet eindeloos. Als de verdragen er al voor geschonden worden...

In dit artikel geeft de journalist wel weer blijk van onvoldoende kennis van Europees recht (de "verdragen van Maastricht" moet natuurlijk zijn: de "verdragen van Maastricht tot Lissabon", maar goed... Dat de journalisten niet snappen, laat staan bestuderen, wat ze kopiëren, weten we allang.)

Citaat:
Auch die Kapitalverkehrs-Kontrollen in Zypern sind ein klarer Bruch des europäischen Rechts. In den Verträgen von Maastricht ist die Errichtung von Kapitalverkehrs-Kontrollen ausdrücklich untersagt. Nun wird Zypern zum Rechtsbruch gezwungen.

Aber jeder Rechtsbruch ist für Mario Draghi und die Euro-Retter weniger schlimm als das Zerbrechen des Euro. Fliegt das Euro-System auseinander, bleiben alle Gläubiger auf ihren Target 2-Forderungen sitzen. Im Falle Deutschlands sind das astronomische Summen.
Na de no-bailout-regel te hebben geschonden, kan dit er nog bij, en daarna nog wat, en weldra blijft niet alleen van de democratie, maar ook van de rechtsstaat geen spaander meer heel.

Dit heet débâcle. Of endgame.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be