Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wenst u censuurwetten (te behouden)
JA 48 17,84%
NEEN 221 82,16%
Aantal stemmers: 269. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2004, 00:22   #1341
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
... en het uur is om.
Wilde je nog iets zeggen?
Oud 20 december 2004, 07:25   #1342
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
In feite kan het me maar matig interesseren die hetze tav mijn website.
Dat merken we al tientallen bladzijden lang.
Daarom dat je een soort censuur-aanklacht meesleurt in je sig, ondanks je begrip voor het standpunt van de modderatie?
Oud 20 december 2004, 07:51   #1343
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik natuurlijk te danken aan SuperStaaf en Peter Johan.
Neen hoor. Dat heb je te danken aan zij die die censuurwetten in stand houden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 07:54   #1344
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kijk alleen neer op racisten, revisionisten en andere mestkevers van het VB.
En op voorstanders van de vrije meningsuiting.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 08:00   #1345
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Neen hoor. Dat heb je te danken aan zij die die censuurwetten in stand houden.
Dat klopt Distel!
Ik citeer nog eventjes hun namen:
Baktru, Bloxbuster, Bollinasius, Broz, Confucius, de metser, De schoofzak, eigeeltje, eno2, Ernesto, Fribre, groentje, Gunter, Het Skill Effect, jules, koma, La Vache qui rit, lyot, Master Yoda, numarx, Patriot!, sinan123, Superbelg, The Paulus Experience, thePiano, Varian
Oud 20 december 2004, 11:45   #1346
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Amaai zeg!
Stuk voor stuk superdemocraten die pro censuur zijn!!!

Wat hopen ze daarmee te dienen?
De 'democratie'?
Oud 20 december 2004, 11:48   #1347
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jazeker, zet het in Uw signatuur
Beetje zielig, die sterretjes.
En waarom laat jij scheten in andermans quotes? Ben je er misschien al voorstander van om mensen willekeurig het zwijgen op te leggen omdat hun mening niet overeenkomt met de jouwe? Of omdat je het in een discussie niet kunt halen van hen?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 11:51   #1348
eno2
Banneling

Standaard

[quote=Supe®Staaf]Voorstel: stel zelf mijn vraag neutraler.
Ben je voor of tegen censuur.

1. Je weet best dat verbod op censuur nooit absoluut kan zijn en dat ook niet is in de praktijk en nooit zal zijn, ook niet in de meest democratische samenlevingen, en terecht zo. Elke vrijheid kent zijn beperkingen o.a. (de vrijheid van) de anderen niet te schaden. De overgrote meerderheid is tegen censuur in de overgrote meerderheid van de gevallen. Alleen de grootste excessen worden gecensureerd en (meestal) terecht zo. Op dat laatste zijn ook uitzonderingen, maar die zijn nog véél minder talrijk.

2 "Wie is voor of tegen censureren van negationisten?"
Ik ben voor.

3 Zie je dan niet wat voor een pathetische, stompzinnige idioot die Siegfried is, om niet te zeggen ronduit een gek, dat hij zich vrijwillig met Zyklon B wil laten vergassen, om zo te bewijzen dat de joden nooit in gaskamers uitgeroeid zijn? Wie denkt hij dat hij is? Houdini?

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 december 2004 om 11:52.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 12:00   #1349
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik heb wel respect voor mensen als Gerolf Annemans, maar ik kan het niet hebben dat onze volkshuizen leeglopen ten voordele van blokcafés.
U zei ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 12:03   #1350
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
1. Je weet best dat verbod op censuur nooit absoluut kan zijn en dat ook niet is in de praktijk en nooit zal zijn, ook niet in de meest democratische samenlevingen, en terecht zo.
"Je weet best.....", "Iedereen weet........"
.......... kortom, stellen dat iets tot het "algemeen gewetene" behoort of dat "iedereen dat toch weet" of "dat is toch vanzelfsprekend", is een zeer bekende argumentatietechniek om iets eigenlijk niet te hoeven onderbouwen met argumentatie...............

Citaat:
Elke vrijheid kent zijn beperkingen o.a. (de vrijheid van) de anderen niet te schaden.
De vrijheid van meningsuiting behoort daar niet onder te vallen.
Het uiten van een mening tast in geen enkel geval iemands vrijheid aan, zolang die ander dezelfde vrijheid heeft om de tegengestelde mening te uiten.

Uw redenering is dus een overduidelijke drogredenering of cirkelredenering.
Concreet luidt uw onzin-betoog: "Om de vrijheid van mening te garanderen schaffen we ze af."

Dat is dus liederlijke onzin.
Jij wil een ondergescheten WC te lijf gaan met een emmer stront. Niet erg geloofwaardig.

Citaat:
2 "Wie is voor of tegen censureren van negationisten?"
Ik ben voor.
Mag ik ook vernemen op welke grond je negationisten wil censureren?
  • Heeft nonkel pastoor het u gezegd?
  • Uw verloofde op het Centrum Leman?
  • Moet ge van thePiano?
Of hebt ge een dierbare overledene tengevolge van het lezen van negationistische boekskes?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
3 Zie je dan niet wat voor een pathetische, stompzinnige idioot die Siegfried is, om niet te zeggen ronduit een gek, dat hij zich vrijwillig met Zyklon B wil laten vergassen, om zo te bewijzen dat de joden nooit in gaskamers uitgeroeid zijn? Wie denkt hij dat hij is? Houdini?
Meen jij dat gekkigheid bij wet verboden moet worden?
Vind jij je medemensen niet oordeelkundig genoeg om voor zichzelf uit te maken wat lulkoek is?
Acht jij de grote ENO2 'wetender', 'bekwamer', 'wijzer' om te oordelen welke onzin wij al dan niet onder ogen mogen krijgen?
Oud 20 december 2004, 14:07   #1351
thePiano

Standaard

Citaat:
Dat klopt Distel!
Ik citeer nog eventjes hun namen: thePiano
*Knip*

Laster en eerroof. Valselijke beschuldigingen van criminele feiten aan het adres van forumgebruikers.

Arnold.

abramis brama, Agitator, alpina, Alvader, Ana, ancapa, andev, antifa, Antoon, athena, axel nort, Basketsloef, Beagle, benji, Bert Bubber, Betweter, big bad wolf, Bobke, boeha, Boppa47, Brabo, C uit W, chinees, daiwa, De anarchistische bankier, De Garde, De Zuiveraar, Distel, Djeeuw, Dnanidref, doubled, Extinct, EXTREEM, fcal, fernand, Fieseler, Freddie, frog, Gargamel, Gauss, Gorefest, Griffin, Guderian, hendrik acht, Herr Flick, Heten Tsjeef, Hexa, Horus, Hrafnar, humble, ilfalco, InfernoX, instromaniac, Jakke racing, jan hyoens, Jan van den Berghe, Jazeker, jef, John Stufflebeam, Jonas Elossov, Jos Verhulst, Jozef Ostyn, Kaal, Karel Hendrik, Knuppel, Landau, Laudi, Luddo, lustige lezer, Michaël Bauwens, MT, muishond, muys, N.J.S.V. Antwerpen, Nikolaas, Nitroke, oriana, oz457, Pat, Patrice, Philips Inc., Phrea|K, prutske, Public energy, radicaal, Raging Bile Duct, rookie, Rr00ttt, Sam, schaduw, Seba, separatist, SethMoN, setu, Shizie, Spolpoel, stab, stijnVL, Supe®Staaf, t393137, Tantist, Tegendradigaard, Tijl Uilenspiegel, Timor, TimV, TomB, Truder, Tzuvar Raemborr, Tömmchen, Verhofstadthater, Vlaanderen Boven, Vlaanderen_onafhankelijk, voicelesscharlie, W.J., watashiwa, Willem de Spreker, wolf, woollywalter, wv4democracy, Xenon, zarathustra, Zijne Heerlijkheid, Zwart & Geel

Laatst gewijzigd door Arnold : 20 december 2004 om 15:08.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 14:12   #1352
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

He ik sta er ook tussen, nou dan wil ik wel duidelijk maken dat ik zeg dat ze het recht hebben om zoiets te zeggen, dat het idioot is hoor je me niet ontkennen.

Omwille van welke reden wordt uw website verboden eigenlijk?

Laatst gewijzigd door lustige lezer : 20 december 2004 om 14:13.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 14:30   #1353
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Omwille van welke reden wordt uw website verboden eigenlijk?
Omdat ik in een artikel over revisionisme en negationisme binnen het VB citaten van revisionisten heb weergegeven. De moderatie meent dat ik aldus revisionisme verspreid. Oorspronkelijk gaf ik ook een link naar de website van S. Verbeke maar die heb ik ondertussen terug verwijderd.

Letterlijk gezien zou ik dan ook geen racistische of discriminerende uitspraken van het VB mogen weergeven omdat ik dan in overtreding ben met de antiracismewet, althans als ik hun logica zou doortrekken, maar zover willen ze niet nadenken. Dat ik ook link naar neonazi en racistische organisaties zoals het VB, NJSV, VJM, Voorpost, IJzerwake, VBJ, enz... daar zien ze blijkbaar geen graten in. Ook heb ik bv het 70-puntenplan online staan dat mede aan de basis lag van de veroordeling voor racisme van het VB. Ook daar maken ze geen probleem van.

Allemaal een beetje vreemd en contradictorisch. Zij kunnen niet eens het onderscheid maken tussen revisionisme of racisme aanklagen of verspreiden. Nochtans is alles afhankelijk van de context waarin iets wordt geplaatst. Die context hebben ze genegeerd.

Vandaar ook dat ik persoonlijk vermoed dat er wel wat meer achter zit namelijk een manoeuver om mijn website te weren van dit forum omdat ze de Nieuwe Orde van vroeger tot op heden bekritiseert.

Laatst gewijzigd door thePiano : 20 december 2004 om 14:31.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 14:59   #1354
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
*Knip*

Laster en eerroof. Valselijke beschuldigingen van criminele feiten aan het adres van forumgebruikers.

Arnold.

abramis brama, Agitator, alpina, Alvader, Ana, ancapa, andev, antifa, Antoon, athena, axel nort, Basketsloef, Beagle, benji, Bert Bubber, Betweter, big bad wolf, Bobke, boeha, Boppa47, Brabo, C uit W, chinees, daiwa, De anarchistische bankier, De Garde, De Zuiveraar, Distel, Djeeuw, Dnanidref, doubled, Extinct, EXTREEM, fcal, fernand, Fieseler, Freddie, frog, Gargamel, Gauss, Gorefest, Griffin, Guderian, hendrik acht, Herr Flick, Heten Tsjeef, Hexa, Horus, Hrafnar, humble, ilfalco, InfernoX, instromaniac, Jakke racing, jan hyoens, Jan van den Berghe, Jazeker, jef, John Stufflebeam, Jonas Elossov, Jos Verhulst, Jozef Ostyn, Kaal, Karel Hendrik, Knuppel, Landau, Laudi, Luddo, lustige lezer, Michaël Bauwens, MT, muishond, muys, N.J.S.V. Antwerpen, Nikolaas, Nitroke, oriana, oz457, Pat, Patrice, Philips Inc., Phrea|K, prutske, Public energy, radicaal, Raging Bile Duct, rookie, Rr00ttt, Sam, schaduw, Seba, separatist, SethMoN, setu, Shizie, Spolpoel, stab, stijnVL, Supe®Staaf, t393137, Tantist, Tegendradigaard, Tijl Uilenspiegel, Timor, TimV, TomB, Truder, Tzuvar Raemborr, Tömmchen, Verhofstadthater, Vlaanderen Boven, Vlaanderen_onafhankelijk, voicelesscharlie, W.J., watashiwa, Willem de Spreker, wolf, woollywalter, wv4democracy, Xenon, zarathustra, Zijne Heerlijkheid, Zwart & Geel
Over al uw onderwerpen spraken deze mensen zich niet uit.
Deze meer dan 100 mensen lieten enkel weten tegen censuur te zijn.

Jij legt deze mensen dus uitspraken in de mond.
Jij beschuldigt deze mensen revisionist en negationist te zijn.

Ik meld dan ook deze laster aan de moderatie.

Laatst gewijzigd door Arnold : 20 december 2004 om 15:08.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 15:01   #1355
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Flauw hoor Piano.
Op basis van jou 'vermoedens' beschuldig jij zomaar even de moderators van Politics.be van maneuvers om jou website van dit forum te weren. Dit terwijl jij heel goed weet dat de enige reden is dat zijzelf niet op het 'vermoeden'van de juiste bedoelingen wilden modereren maar van het CGKR de raad kregen om rev.& neg. hetzelfde te beoordelen als racisme in afwachting dat ze zich een oordeel over jouw site hebben gevormd.

Je geeft hierboven zelf al toe dat je aan de verspreiding van verboden lectuur hebt meegewerkt, zij het met de 'juiste' bedoelingen. Althans dat zeg jij toch zelf. Heel zeker kan daar immers nooit iemand van zijn. Jij hebt je verleden dan wel met klem afgezworen, dat deden er wel meer, vruchteloos. In het recente verleden werd om dezelfde reden een zangeresje van het Eurovisie songfestival geweerd.

Inplaats van hier volgens je eigen vermoedens anderen te oordelen zou je beter toegeven dat beoordeling op 'vermoedens' een zeer gevaarlijk criterium is. Willekeur en onwetendheid én machtsmisbruik spelen daar immers een niet te onderschatten rol in.
Hopelijk voor jezelf wordt jouw site niet alleen op grond van pure vermoedens beoordeeld.
Oud 20 december 2004, 15:07   #1356
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- en menen dat de holocaust uitgebuit wordt voor financiële doeleinden :
Als er al joden zijn die hetzelfde zeggen...

Ik verwijs hierbij voor de zoveelste maal - daar u het iedere keer onbeantwoord links laat liggen - naar het boek van de jood Norman Finkelstein:

http://www.normanfinkelstein.com/id44.htm

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 20 december 2004 om 15:15.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 15:08   #1357
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voorstanders van het toelaten van revisionisme en negationisme op dit forum:

zij menen dat ze het recht hebben om: ...
Neen, u verdraait eens te meer de zaken. Al deze mensen zeggen gewoon dat er vrije meningsuiting moet bestaan en dat er geen enkele vorm van censuur moet bestaan.
Oud 20 december 2004, 15:11   #1358
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaar ook dat ik persoonlijk vermoed dat er wel wat meer achter zit namelijk een manoeuver om mijn website te weren van dit forum omdat ze de Nieuwe Orde van vroeger tot op heden bekritiseert.
De paranoia slaat weer bij mr. Pianodinges toe! Volgens hem zijn er weer allerlei duistere krachten tegen hem aan het werk. Waarom hij zich baseert?

Niets, tenzij zijn losgeslagen verbeelding.

Steeds weer braakt hij verwensingen en verdachtmakingen richting de beheerders en moderators van dit forum.
Oud 20 december 2004, 15:16   #1359
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over al uw onderwerpen spraken deze mensen zich niet uit.
Deze meer dan 100 mensen lieten enkel weten tegen censuur te zijn.

Jij legt deze mensen dus uitspraken in de mond.
Jij beschuldigt deze mensen revisionist en negationist te zijn.

Ik meld dan ook deze laster aan de moderatie.
Ik zie dat de laster en eerroof aan mijn adres al geknipt is maar wil alsnog ook mijn beklag doen bij de moderatie.
Meermaals werd de Piano immers al gezegd dat er getekend werd tegen censuur. Dat is niet hetzelfde als een negationist of revisionist zijn. Toch volhard de Piano welbewust in de boosheid, namelijk mij bedoelingen in de schoenen schuiven die hij misschien zelf heeft maar zeker niet van toepassing zijn op mezelf.
Oud 20 december 2004, 15:16   #1360
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik in een artikel over revisionisme en negationisme binnen het VB citaten van revisionisten heb weergegeven. De moderatie meent dat ik aldus revisionisme verspreid.
Wees nu eens eerlijk: revisionistische uitspraken op je site zetten is toch hetzelfde als revisionisme verspreiden? Waarom zou de wet voor u een uitzondering moeten maken?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be