![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1361 |
Banneling
|
![]() nog zo iets belachelijk: daarvoor voor de rechtbank moeten komen...Ge weigert iemand aan te nemen, voor redenen die u aangaan, vermits ge toch zelf wel het beste weet wat voor uw bedrijf goed is, en die kerel , enkel omdat hij zwart is, en een lijfgeur heeft die de hond misselijk maakt, kan dan naar de rechter lopen, en klacht indienen, wie weet schadevergoeding vragen en weet ik veel!!!Legale diefstal, boerenbedrog, uitbuiting en onderdrukking, zo noem ik die praktijken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1362 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1363 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1364 |
Banneling
|
![]() dan had die vent de rest van zijn leven liggen klagen dat hij hier pijn had,en daar, en hier ook, had hij zijn baas totaal uitgemolken en was nooit meer gaan werken...waarschijnlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1365 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na het knelpuntberoep ,
Nu de knelpuntsollicitant ..... ![]()
![]() |
#1367 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus ik herhaal het nog eens : Los van het feit of je die job uiteindelijk zou aanvaarden of niet, vind jij het rechtvaardig en aanvaardbaar dat een zwarte werkgever jou een job zou weigeren, zuiver en alleen op basis van het feit dat zijn hond iets tegen blanken heeft?
![]() |
![]() |
![]() |
#1368 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus laat ons een nieuwe wet uitvaardigen: "Een werknemer heeft niet het recht sollicitanten te benadelen op basis van huidskleur of ras, behalve als zijn hond een andere mening is toegedaan."
![]() |
![]() |
![]() |
#1369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, ik zou het aanvaardbaar vinden moest mij een job geweigerd worden omwille die reden. Van mij zou die man zijn hond niet moeten opsluiten of muilkorven. Laat staan hem doden. En ik vind ook niet dat de overheid dat moet doen. Ik kan begrijpen dat de werkgever liever mensen aanneemt die de rust in het bedrijf geen geweld aandoen. Mag ik ook eens iets vragen... Meen je dat nu werkeljk dat die baas zijn hond, waar hij al vijf jaar een hechte band mee heeft, maar moet wegdoen of opsluiten voor het geval dat daar wel eens een neger zou kunnen komen solliciteren? Vind je dat nu zelf niet er wat over? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer nog een keer... De werkgever benadeelt de sollicitant niet op basis van zijn huidskleur of ras, maar omwille van de ongewenste reactie van de hond. Hij wil zijn relatie met zijn hond, houden zoals ze is want ze hebben het fijn samen. Hij ziet het niet zitten om zijn hond op te sluiten of zo. Hij heeft de hond uit een asiel gehaald omdat honden beter niet opgesloten zitten, naar zijn mening. Dat heeft niks met racisme te maken. Zijn besluit is immers niet ingegeven door racistische motieven, zoals de wet stelt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 juni 2007 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is eerlijk, ... ne mens moet eerlijk kunnen zijn, ge kunt een werkgever niet gaan verplichten iemand aan te nemen als hij die werknemer voor wat voor reden dan ook niet ziet zitten, ... We hebben ook al nen blanken geweigerd omdat we nie op zijn karakter afkonden, ... Die gast was nog nie buiten of we keken nekeer naar mekaar en de eerste komentaar was, : die zie ik hier nu echt niet zitten, past niet in het team... bovendien had m duidelijk gefoefeld met zijn cv ook... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1372 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo simpel is dat. Doet hij dat wel, dan is hij aan het discrimineren. Wat hij verder met die hond doet (wegdoen, opsluiten, een kennel voorzien in zijn tuin, etc.) is volledig zijn zaak. Het zou nogal te gek zijn mocht die man in zijn recht zijn hiermee. En sta mij toe dat ik er erg aan twijfel dat jij daar zelf geen probleem mee zou hebben als sollicitant.
![]() |
![]() |
![]() |
#1373 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Discrimineren is een ongeoorloofde achteruitstelling. In dit geval gaat het om een geoorloofde achteruitstelling. Namelijk omwille van de veilgheid van de solliciant of de leefbaarheid binnen zijn bedrijf. Citaat:
Het zal daar nog een beetje leuk werken zijn zeker? Je weet net zo goed als ik dat het getjank van de hond door merg en been zal gaan zowel van de baas als van de Nigeriaan. Ik zwijg dan nog over de emoties die zouden loskomen, mocht hij verplicht worden om het dier te doden. Dat is toch niet ernstig meer. Dat kun je toch niet menen? En antwoord nu eens een keer... Meen je dat nu werkeljk dat die baas zijn hond, waar hij al vijf jaar een hechte band mee heeft, maar moet wegdoen of opsluiten voor het geval dat daar wel eens een neger zou kunnen komen solliciteren? Vind je dat nu zelf niet er wat over? Wie is hier onredelijk? Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vind jij het rechtvaardig en aanvaardbaar dat een blanke werkgever jou een job zou weigeren, zuiver en alleen op basis van het feit dat zijn hond iets tegen jou heeft? Ga je er in dat geval dan ook van uit dat die werkgever geen kneit te beslissen heeft en dat die persé toch maar zijn hond moet verwijderen omdat JIJ daar wil gaan werken? Zou de rechtbank daar identiek over denken? Nog leuker: zou het CGKR in de bres springen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1375 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk loopt hier een discussie die nergens op slaat. Man komt bij een patroon, er loopt een hond rond en die heeft uiteraard een eigen karakter. Da beest grolt en dreigt. Dat doet de mijne ook als er een (sorry voor de uitdrukking) bruine passeert. Patroon gat op de brandstapel. Is er hier niemand van de linkiewinkies die stilaan begint door te hebben dat heel die heisa lachwekkende proporties begint aan te nemen ? Nu staat er in de gazet : magazijnier gezocht m/v. Om volledig met onze rode vrienden in orde te zijn, zou dat moeten zijn : Magazijnier gezocht m/v/nigeriaans/marrokaans/turks/sloveens/albanees/. Blanke mensen dienen zich te onthouden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1376 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1377 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat hier relevant is is de wet. En die zegt duidelijk dat een werkgever verantwoordelijk is voor de veiligheid van de mensen die hij in zijn bedrijf toelaat (werknemers, sollicitanten, bezoekers, leveranciers, ...). Dus als er daar in dat bedrijf een hond rondloopt die de eerste de beste zwarte sollicitant of leverancier een been afbijt, dan is dat een irreguliere situatie, en dan moet die werkgever er zo snel mogelijk voor zorgen dat die hond van de werkvloer verdwijnt. Als in het andere geval die hond voldoende is afgeschermd van de werkvloer (wat hierboven meerdere malen wordt gesuggereerd), dan is er in principe geen probleem. Daarbij moet wel vermeld dat die scheiding degelijk genoeg moet zijn om ook bedreiging door het dier tegen te gaan. Het gaat dus niet op van de hond bijvoorbeeld in een kooi op de werkvloer te zetten, zodat hij blaffend en grommend tekeer kan gaan tegen de mensen in het bedrijf. Maar of het nu het ene geval is (hond vrij op de werkvloer, en dus een reële bedreiging), of het andere (hond voldoende afgeschermd van de werkvloer), die werkgever heeft dus in beide gevallen geen poot om op te staan. Want in het eerste geval is hij flagrant in fout door de veiligheid binnen zijn bedrijf te verwaarlozen, en in het andere geval stelt zich hoe dan ook geen probleeem aangezien de hond afgeschermd zit.
Laatst gewijzigd door Doki : 19 juni 2007 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1378 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien is er een verschil tussen even langskomen en daar fulltime gaan werken he?! De Nigeriaan heeft daar weldegelijk kunnen solliciteren zonder dat de hond hem te pakken had. Citaat:
Welke sollicitant of leverancier is een been afgebeten? Vind je nu van jezelf dat je nog redenlijk bent? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Proficiat! Paulus. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1379 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En het is "Nigeriaan", niet "negeriaan". Slip of the tongue? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(LET OP, NU VOLGT EEN VERGELIJKING DIE NIETS MET HET ONDERWERP TE MAKEN HEEFT, MAAR DIE DIENT OM HET PUNT TE ILLUSTREREN!!) Het is niet omdat is nog geen autocrash heb gemaakt dat ik een veilige chauffeur ben. ??
![]() |
![]() |
![]() |
#1380 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |