Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2008, 23:25   #121
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nooit gehoord over de enorme kapitalen van Belgen die tot voor kort door Nederlandse en Luxemburgse banken werden beheerd? Of het totaal mislukken van de belastingsamnestie onder Verhofstadt? Er is nog heel wat kapitaal dat in het buitenland wordt geïnvesteerd, juist omwille van redenen van belasting.
Ik had wel al eens gehoord van kapitalen van Belgen die door buitenlandse banken werden beheerd (en beschermd). Ik wist alleen niet dat het om enorme kapitalen ging.

Ik vraag me wel af waarover die enorme kapitalen bezitten Belgen dan eigenlijk nog te klagen hebben.

Als domme loontrekkende zal ik wellicht nooit over zo'n enorm kapitaal beschikken, en dat is natuurlijk wel handig, want voor belastingen d�*�*rop zal ik ook nooit hoeven te vrezen .

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:27   #122
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

De Vlaming heeft volgens mij heel gemixte genen. Da's zo'n hybriede Untermensch. Geen zuivere Germaan, geen zuivere Noor, geen Zuivere Ibero-Insulair.

Enfin, ziehier een kaartje uit Denikers "Les races de l'Europe", uit 1899:

Vlamingen zijn op raciaal vlak echt een knoeiboel. Multiculturalisme zit in onze genen.

Kijk naar Philip De Winter: duidelijk Maghrebijnse of op z'n minst Iberische roots.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:41   #123
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er zijn dan er wel verschillende communistische regimes ontstaan met "vijf minuten moed", maar veel langer dan vijftig jaar hebben ze het niet volgehouden (en degenen die het wel volgehouden hebben zijn dan geevolueerd van "iedereen rijk" naar "iedereen arm").
Geld kan men maar éénmaal "afpakken", dan is het gedaan. En de tienpuntenvraag wordt dan "Wat moeten we nu uitvinden om het volk te laten werken ?" Die paar idealisten zullen het ook niet klaren.
Maar het is mij helemaal niet te doen om de installatie van een communistisch regime, hoor.

Het enige dat ik verlang is dat de gigantische 'taart' die de PlanetaireArbeidsMachinerie voortbrengt, een heel klein beetje mag worden afgeroomd, ten voordele van diegenen voor wie zelfs geen kruimeltje meer overblijft omdat een kliek nihilistische schrokkers maar niet genoeg krijgt, ondanks het feit dat ze nu al duidelijk méér dan overvoed zijn.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe méér ik ervan overtuigd raak dat 'het kapitalisme' inderdaad en zonder twijfel de meest barbaarse religie van allemaal is.

De Mammonisten zijn de èchte vijand van �*lles wat leeft, en ik vraag me af hoe lang ze nog 'vrij spel' zullen krijgen.

Oud 4 januari 2008, 23:46   #124
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

1) De Vlaming heeft volgens mij heel gemixte genen. Da's zo'n hybriede Untermensch. Geen zuivere Germaan, geen zuivere Noor, geen Zuivere Ibero-Insulair.

2) Vlamingen zijn op raciaal vlak echt een knoeiboel. Multiculturalisme zit in onze genen.
1) Volgens dhr. Nietzsche was rassenvermenging dé aangewezen weg om tot de Uebermensch te komen. Niet dat ik daarvan wakker lig, hoor, wat mij betreft kunnen we maar beter eerst 'mens' worden, maar als hij gelijk zou hebben zit het met die onzuivere en gemixte Vlaming dus best wel snor.

Hoe ziet u er trouwens uit?

2) Hoe raciaal-knoeiboeler, hoe beter.

"Zeg dat Friedrich Nietzsche 't gezegd heeft" (vrij naar Raymond van het Groenewoud).

Oud 4 januari 2008, 23:47   #125
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht

Ik weet het, daarom 'fout'.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:57   #126
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
er is dat spreekwoord over honden: "het is niet omdat een Duitse Herder in Mechelen is geboren, dat het een Mechelaar is".

"Het is niet omdat een ARDENNEES in vlaanderen is geboren dat het een vlaming is"
Juvenalis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:58   #127
MonKannon1
Banneling

Standaard

Citaat:
De Vlaming heeft volgens mij heel gemixte genen. Da's zo'n hybriede Untermensch. Geen zuivere Germaan, geen zuivere Noor, geen Zuivere Ibero-Insulair.

Enfin, ziehier een kaartje uit Denikers "Les races de l'Europe", uit 1899:

Vlamingen zijn op raciaal vlak echt een knoeiboel. Multiculturalisme zit in onze genen.

Kijk naar Philip De Winter: duidelijk Maghrebijnse of op z'n minst Iberische roots.
Kijk naar Hitler - Ook totaal niet het type van een arier - Integendeel
En met Dewinter heb je goed bekeken - daar zit duidelijk een vreemde slag in
MonKannon1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 00:09   #128
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MonKannon1 Bekijk bericht

Er is een gemakkelijke mannier om dit te weten, hoe ras zuiver....je zelf bent???

Zoek je stamboom effe op, mss heb je wel spaanse roots met een moorse invloed???

Ik vind het echt belachelijk als hier mensen beweren tot het "Vlaamse RAS" te behoren!!!
Oud 5 januari 2008, 00:11   #129
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis Bekijk bericht
Er is een gemakkelijke mannier om dit te weten, hoe ras zuiver....je zelf bent???

Zoek je stamboom effe op, mss heb je wel spaanse roots met een moorse invloed???

Ik vind het echt belachelijk als hier mensen beweren tot het "Vlaamse RAS" te behoren!!!
Wie beweert dat hier dan? Deze thread is gestart door een belgicist.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 00:53   #130
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Wie beweert dat hier dan? Deze thread is gestart door een belgicist.
En uw onderschrift toont aan dat hij niet de enige Belgicist is die dat denkt.
Oud 5 januari 2008, 00:56   #131
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
En uw onderschrift toont aan dat hij niet de enige Belgicist is die dat denkt.
Inderdaad. Sigart, Hans1,... Allemaal belgicisten die in een (minderwaardig) Vlaams ras geloven....

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 5 januari 2008 om 00:57.
Oud 5 januari 2008, 00:59   #132
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MonKannon1 Bekijk bericht
En Annemans zou Turk kunnen zijn, Vanhecke Marokkaan...pfff
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 01:02   #133
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Inderdaad. Sigart, Hans1,... Allemaal belgicisten die in een (minderwaardig) Vlaams ras geloven....
Correctie, een minderwaardig fascistisch, racistisch, egoïstisch, op zichzelf teruggeplooid ras.

Laatst gewijzigd door vooruit : 5 januari 2008 om 01:03.
Oud 5 januari 2008, 01:03   #134
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En Annemans zou Turk kunnen zijn, Vanhecke Marokkaan...pfff
Dus... Ze spreken Nederlands, beroven geen oude vrouwtjes, werken, geloven niet in die religie van de oorlog... Stel dat ze Marakkonanen of Turken zouden zijn is er nog niets mis mee.
Oud 5 januari 2008, 01:04   #135
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hunk?

U begint te lullen over "zuivere Germaan", "zuivere Noor, "Zuivere Ibero-Insulair" (sic), maar wat is eigenlijk uw definitie van "zuiver" in dat verband? Bestaat er dan zoiets als een "zuivere Germaan"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 01:33   #136
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
inderdaad, zulke ken ik er... *zucht*
Respect voor andermans bezit?
Al es bij stilgestaan wat deze mens betaald heeft aan belastingen om dit huis(je) te kunnen bouwen?

en over het Vlaamse ras:

School gelopen in een staatsschool - daar maakten ze ons duidelijk dat er maar één ras is: het menselijke.

Rassenleer ligt zeer gevoelig sinds WOII, maar volgens mij kan er toch onderverdeeld worden via genengroepen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 01:43   #137
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hunk?

U begint te lullen over "zuivere Germaan", "zuivere Noor, "Zuivere Ibero-Insulair" (sic), maar wat is eigenlijk uw definitie van "zuiver" in dat verband? Bestaat er dan zoiets als een "zuivere Germaan"?
We spraken een beetje in humoristische termen hé. De verwijzing naar Denikers "Les Races d'Europe" en naar Philip De Winter als Iberiër met Maghrebijnse trekken moet dat toch duidelijk hebben gemaakt, denk ik.

Maar moest het u nog steeds niet dagen zal ik voor u heel concreet zijn: ik geloof niet in zuivere rassen.

Ik geloof enkel in genetica, en die heeft laatst heel mooi aangetoond dat er in de gemiddelde Vlaming vooral veel Duitser zit, maar voor de rest heel veel ander DNA. In de Duitsers zelf zit op zijn beurt dan weer heel wat ander DNA.

Ge kunt een schone genen-kaart van Europa maken - en wetenschappers hebben dat al gedaan - en uiteindelijk komt ge uit bij zeven Europese oer-moeders met Noord-Afrikaanse/Zwart-Afrikaanse trekken.

Ge kunt zelfs als kerstcadeau uw genen laten onderzoeken en nakijken uit welke Euro-Afrikaanse oermoeder ge stamt:

Leest dit allen, leest dit allen:
Citaat:
What is it?

Our MatriLine™ service gives you the opportunity to establish the personal link between you and your ancestral clan mother. If you are of European descent, then there is a 95% chance that you will be related to one of the clan mothers described in Prof Sykes’ book “The Seven Daughters of Eve”. If you are not of European descent, then we will be able to tell you from which of the other 29 clan mothers you are descended. There are currently 36 identified clan mothers who cover the whole of humanity. Not only will we establish to which clan mother you are related, we will also provide you with information about how and when she lived.

What will you receive?

* An indication where your sequence differs from the Cambridge Reference Sequence.
* A full explanation of the scientific procedures that we used.
* A premium quality “Seven Daughters of Eve “ certificate , signed by Prof. Sykes, identifying from which of the Seven Daughters you are descended.
* A premium quality “World Clans” certificate, signed by Prof. Sykes, identifying where your ancestral mother fits into the Maternal Clans of the World.
NB: Customers whose ancestral mother is not one of the Seven Daughters will receive two World Clans Certificates.
* Information about your ancestral clan mother and an insight into her life and times.
* Free access to our on-line, MatriLine™ database with unlimited searches.

Seven Daughters of Eve Certificate

World Clans Certificate

Click on either of the certificates above to download a large PDF image.
How does it work?

All of us carry a specific type of DNA in our cells, called mitochondrial DNA (mtDNA), which is inherited exclusively from our mothers. Our mothers in turn inherited their mtDNA from their mothers; who inherited it from their mothers and so on back through time. To determine your ancient maternal clan, we need a DNA sample from you. To obtain this sample, we despatch directly to you by post a Sampling Kit containing a small brush that we ask you to rub on the inside of your cheek to collect your DNA, which we extract when we receive your brush. Using our extensive database, we will then be able to identify your ancestral clan mother.

For reasons of confidentiality your DNA sample is destroyed immediately after our analysis is completed.

How long does it take?

Sampling Kits are usually despatched within 3-5 working days of receipt of your order. From the time that we receive your sampling brush, it will be approximately six weeks until we send you your results.

How much does it cost?

The MatriLine™ analysis costs £180.00, including postage and packing.

Our Y-Clan™ service analyses your Y-chromosome DNA (yDNA) to establish the link between you and your ancestral clan. There are currently 15 identified and named clans that cover the whole of humanity and these represent the major human Y-chromosome haplogroups. Please note that Y-Clan™ signatures correlate (with a probability of up to 97%) with these haplogroups, they do not define them.

As our analysis is performed using ten genetic markers, your results come in the form of a ten-digit Y-Clan™ signature. Scientific research has shown that these Y-Clan™ signatures are inherited, in the majority of cases, with surname over time. This means that your Y-Clan™ signature can be compared with those of others with the same or similar surname, adding previously inaccessible genetic information to a genealogical research project.

What will you receive?

* A ten-digit Y-Clan™ signature of your Y-chromosome.
* A full explanation of the scientific procedures that we used.
* A premiumquality “Paternal Clans” certificate, signed by Prof Sykes, identifying your ancient paternal clan.
* Information about your ancient paternal clan and its distribution in the current human population.
* Detailed instructions regarding the use of your Y-Clan™ signature for genealogical research.
* Free access to our on-line, Y-Clan™ database with unlimited searches

How does it work?

All men carry a Y-chromosome in every cell of their bodies, which is inherited exclusively from their fathers. Indeed, it is the Y-chromosome that makes men male! We despatch directly to you by post a Sampling Kit containing a small brush that we ask you to rub on the inside of your cheek to collect, painlessly, your DNA, which we extract and profile on receipt of the brush. Your DNA is made up of a string of chemicals whose names are abbreviated to the letters A, C, G and T. At particular points on the Y-chromosome, the exact number of letters can vary. The profiling process determines the exact number of letters at particular points or markers; in the case of our Y-Clan™ analysis, ten markers. Once we have these ten numbers, which form your ten-digit Y-Clan™ signature, we can compare this to our extensive reference database and establish the correlation between your Y-Clan™ signature and your paternal ancestral clan.

For reasons of confidentiality your DNA sample is destroyed immediately after our analysis is completed.

How long does it take?

Sampling Kits are usually despatched within 3-5 working days of receipt of your order. From the time that we receive your sampling brush, it will be approximately six weeks until we send you your results.

How much does it cost?

The Y-Clan™ analysis costs £180.00, including postage and packing.

http://www.oxfordancestors.com/service-yline.html
Schoon kerstcadeau, dat wel, maar een beetje duur voor mijn part.

Ik weet trouwens al uit welke oermoeder ik stam: de meest wulpse.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2008, 03:04   #138
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Citaat:
Hunk?

Exuseer, het gaat hem hier oven de vele postings is de "Vlaming een ras" zijn de vlamingen een "zuiver ras"???
Dit is niet het gewoonlijke LULLEN over een ras!

Heeft men al eens erover nagedacht?

Je bent de zoon van twee ouders je hebt vier voorouders je hebt acht overgrootoudouders.Jij bent de 4de generatie....is die generatie ZUIVER ???

Mss iets voor jou " Jean de la Montagne" of is het "Jean de la Bergerie de la Montagne"

Wat met de verdere generaties? zijn die correct zuiver ???

Ik zou vele van die zuivere eens willen testen.............HAHA en dan de uitkomst kennen???

Laatst gewijzigd door Juvenalis : 5 januari 2008 om 03:09.
Oud 5 januari 2008, 03:14   #139
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik ken een paar Vlamingen die zich 'rasta' noemen.

Als ze nu die 't' en de 'a' die erachter staat wegschenken aan een goed doel, dan zijn er toch al een paar Vlamingen die zich 'ras' kunnen noemen.

Verder vind ik deze draad best wel hilarisch. Vooral die wulpse oermoeder van C2C brengt wat leven in de keet. Houen zo !

Oud 5 januari 2008, 10:29   #140
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
laten we zeggen dat een vlaming vr minstens 3/4 west-europees bloed en dus ook afstamming heeft, met een laxere taxatie van de personen met deels bloed dat afkomstig is van mogendheden die ons ooit overspoeld hebben ( spanjaarden, fransen, etc. )
Dat ik dat nog mag meemaken!
De "Blutt und Boten" theorie!
Weer iets "nieuws" zeker?

Ooit gehoord van genetica, van wetenschap? Leren denken thuis?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be