Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2008, 17:54   #121
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De dag dat jij minder verdient dan wij hier samen, is de dag dat ik u relevant ga vinden.
Ik trek mij de ballen aan van wat jij van mij vind,ik weet enkel hoe ik heb moeten knokken in mijn leven om rond te komen,en dat leven is zekers langer als jullie samen hoor.Als ik zo begaan ben met de armen is omdat ik begrijp wat deze mensen mee maken,als ik zeg dat er een prijzenstop op basisproducten moet komen weet ik ook wel wat ik zeg hoor.Deze stop was er ook in de jaren 1980 er werkten toen wel.....
Oud 10 januari 2008, 18:14   #122
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als op je geld wilt letten door bij de goedkopere zaken te gaan winkelen dan merk je weinig van de inflatie.
Nu nog, ja...Maar als de prijzen blijven stijgen, zal het ook d�*�*r duurder worden, maak u geen zorgen...
Wat er aan de hand is, is dat de Chinezen ons de oren van het hoofd aan het vreten zijn. De ongehoord fantastische( of zouden we "afschuwelijke" moeten zeggen) economische groei van dat land maakt dat de prijzen in zowel metaal, brandstof en ook voedsel, aan het stijgen gingen, nog steeds stijgen en zullen blijven stijgen... In Indië is iets gelijkaardigs aan de gang, maar daar is het zo erg nog niet als bij de Chinezen...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 18:21   #123
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Nu nog, ja...Maar als de prijzen blijven stijgen, zal het ook d�*�*r duurder worden, maak u geen zorgen...
Wat er aan de hand is, is dat de Chinezen ons de oren van het hoofd aan het vreten zijn. De ongehoord fantastische( of zouden we "afschuwelijke" moeten zeggen) economische groei van dat land maakt dat de prijzen in zowel metaal, brandstof en ook voedsel, aan het stijgen gingen, nog steeds stijgen en zullen blijven stijgen... In Indië is iets gelijkaardigs aan de gang, maar daar is het zo erg nog niet als bij de Chinezen...
Ik heb deze prijzenschande al maanden geleden op het forum hier gezet,kaas in den Aldi 300 gr. voor 0.89€,en dan plots op één dag 1.18€
Hetzelfde met eieren brood melk ect...
Maar toen vonden jullie dit normaal,wel voor de klein verdieners is dit erg veel in zijn buget,maar ja ik zal weer te dom zijn om te ijveren om een prijzenstop op basisproducten in te voeren....
Oud 12 januari 2008, 10:29   #124
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Voedselprijzen slaan de pan uit.Grootschalig gebruik van chemicalien en pesticieden vergiftigen onze voeding en bij overproductie wat jaarlijks het geval is in diverse takken van de voedingsindustrie wordt het voedsel vernietigd om de prijzen kunstmatig hoog te houden.Verder wordt de kwaliteit van ons voedsel aan banden gelegd om zo de farmaceutische industrie (die uiteraard banden heeft met de kopstukken van de overheid) een nieuwe lucratieve winstgevende industrie kan uitbuiten ten koste van jullie beurs en gezondheid.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 10:44   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik heb deze prijzenschande al maanden geleden op het forum hier gezet,kaas in den Aldi 300 gr. voor 0.89€,en dan plots op één dag 1.18€
Hetzelfde met eieren brood melk ect...
Maar toen vonden jullie dit normaal,wel voor de klein verdieners is dit erg veel in zijn buget,maar ja ik zal weer te dom zijn om te ijveren om een prijzenstop op basisproducten in te voeren....
In Nederland zijn de prijzen voor melkproducten nog veel ingrijpender gestegen. Enkele maanden geleden kocht ik nog halfvolle melk voor 29 cent de liter; nu is dat gestegen naar 55 cent de liter!!! Bijna een verdubbeling!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 16:57   #126
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Voedselprijzen slaan de pan uit.Grootschalig gebruik van chemicalien en pesticieden vergiftigen onze voeding en bij overproductie wat jaarlijks het geval is in diverse takken van de voedingsindustrie wordt het voedsel vernietigd om de prijzen kunstmatig hoog te houden.Verder wordt de kwaliteit van ons voedsel aan banden gelegd om zo de farmaceutische industrie (die uiteraard banden heeft met de kopstukken van de overheid) een nieuwe lucratieve winstgevende industrie kan uitbuiten ten koste van jullie beurs en gezondheid.
En wat heb jij dan te zeggen op het feit dat de stijgende wereldbevolking onvermijdelijk tot een grens in het aanbod van de aarde leidt?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 16:58   #127
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Nederland zijn de prijzen voor melkproducten nog veel ingrijpender gestegen. Enkele maanden geleden kocht ik nog halfvolle melk voor 29 cent de liter; nu is dat gestegen naar 55 cent de liter!!! Bijna een verdubbeling!
En Nederland is ongetwijfeld het land waar er geen tekort aan melk is. Is er dan ergens een teveel aan? Mensen bv?
Oud 12 januari 2008, 17:00   #128
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ik hoop dat de utopische individuen die geloven is een algeheel 'welvarende' (wat de standaard daarvoor ook moge zijn?) wereld, dit enigzins begrijpen.
Oud 12 januari 2008, 18:18   #129
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Mss moeten we in het Westen toch is gaan overwegen om minder te eten en terug naar een normale gewichtsklasse te gaan?

Zanniken da die Chinezen meer gaan eten maar ondertussen ons blijven volproppen. Wij in het Westen blijven toch naief
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 18:23   #130
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Mss moeten we in het Westen toch is gaan overwegen om minder te eten en terug naar een normale gewichtsklasse te gaan?

Zanniken da die Chinezen meer gaan eten maar ondertussen ons blijven volproppen. Wij in het Westen blijven toch naief
Het is volsterkt naïf om te geloven dat de Europeanen hun eetgewoontes zullen beperken ten gunste van de derde wereld. Net zoals het naïf is om dit van de Chinezen te verwachten. En nu: minder simpel graag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be