Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, DENK je dan dat het bij Nederland komt of niet?
Ik DENK dat Vlaanderen alleen zal verder doen 48 69,57%
Ik DENK dat Vlaanderen & Nederland 1 land zullen gaan vormen 21 30,43%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2008, 00:15   #121
Insano
Burger

Insano's schermafbeelding

Standaard

Want federalisme werkt?
Insano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 08:43   #122
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
gewoon de Benelux samenpersen tot een Federaal Land

met een aantal Stadsdeelstaten als Brussel , Den Haag , Amsterdam , Rotterdam , Groningen , Breda , Eindhoven , Zwolle en Utrecht , Gent , Brugge , Antwerpen , Charleroi , Mechelen en Liége
Wat moeten wij met Belse problemen?

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 3 februari 2008 om 08:43.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 08:49   #123
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Onmogelijk. Eerst zou er dus een "natievorming" moeten zijn waarna die opnieuw ongedaan gemaakt wordt voor een "Groot-Nederland"?
Een hereniging is precies natievorming, of beter hervorming van de natie die door het Belgisch separatisme vernield is.

Citaat:
Je zou eerst de drang naar onafhankelijkheid aanwakkeren om ze daarna weer ongedaan te maken? Onmogelijk.
Er is geen drang naar onafhankelijkheid in Vlaanderen, er is enkel een drang om onder het Brusselse racisme en de Waalse onredelijkheid uit te komen.

Als er al een drang is in Vlaanderen, dan is het er één naar veiligheid en rust en thuiskomen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 3 februari 2008 om 08:51.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 22:03   #124
allstar
Vreemdeling

Standaard

eerst onafhankelijk en dan langzaam bij Nederland
allstar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 22:13   #125
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Een hereniging is precies natievorming, of beter hervorming van de natie die door het Belgisch separatisme vernield is.
"Hervorming van de natie die door het Belgisch separatisme vernield is"... Nu negeer je twee belangrijke historische gegevens: ten eerste, we waren al gescheiden van elkander sinds de Tachtigjarige Oorlog, en ten tweede, de Nederlandstalige Belgen kwamen ook in opstand.

Citaat:
Er is geen drang naar onafhankelijkheid in Vlaanderen, er is enkel een drang om onder het Brusselse racisme en de Waalse onredelijkheid uit te komen.

Als er al een drang is in Vlaanderen, dan is het er één naar veiligheid en rust en thuiskomen.
Hoe poëtisch... Er is inderdaad over het algemeen een drang naar meer bevoegdheden voor de gemeenschappen en de gewesten, maar van "racisme" is met de beste wil van de wereld geen sprake.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 22:32   #126
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
maar van "racisme" is met de beste wil van de wereld geen sprake.
Beste Geert,
Je lijkt me niet onsympathiek en niet on-intelligent. Daarom denk ik dat je één dezer dagen zult wakker worden als Tom Cruise in The Firm of Rutger Hauer in Fatherland.
Dat poëtische België waarin jij gelooft, dat bestaat niet.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 4 februari 2008 om 22:33.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 22:39   #127
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Je lijkt me niet onsympathiek en niet on-intelligent.
Dat is wederzijds.

Citaat:
Daarom denk ik dat je één dezer dagen zult wakker worden als Tom Cruise in The Firm of Rutger Hauer in Fatherland.
Dat poëtische België waarin jij gelooft, dat bestaat niet.
Ik beschouw staatsstructuren niet als iets poëtisch, en ik heb al gezegd dat vanaf het moment dat de Belgische federatie geen zin meer heeft ze voor mijn part gerust mag barsten. Maar tot nader order heeft de Belgische federatie wel zin, naar mijn bescheiden mening althans.

Ik sluit evenwel niet uit dat ik mijn mening daarover nog bijstel in de toekomst.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 18:15   #128
swake
Vreemdeling

Standaard

Nederland zal Vlaanderen nooit aanvaarden. Reden waarom? laten we de klok even terugdraaien naar de tijd van Napoleon en Willem Van Oranje.
Oud 21 februari 2008, 18:21   #129
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door swake Bekijk bericht
Nederland zal Vlaanderen nooit aanvaarden. Reden waarom? laten we de klok even terugdraaien naar de tijd van Napoleon en Willem Van Oranje.
Dat klinkt nu wel eens heel vaag, François. Kun je dat gegeven iets verder verduidelijken?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 19:05   #130
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Samengaan... ik hoop van wel, maar denk van niet.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 19:20   #131
swake
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat klinkt nu wel eens heel vaag, François. Kun je dat gegeven iets verder verduidelijken?
Wel een wat rare vraag van jou zwartengeel, want het antwoord hierop staat op dit forum duidelijk beschreven dat hier te vinden is.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=34377

Misschien klinkt het raar maar waar, maar merendeel van de Nederlandse bevolking ziet het niet zitten dat Vlaanderen terug bij Nederland zou komen.
Oud 21 februari 2008, 19:49   #132
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel een wat rare vraag van jou zwartengeel, want het antwoord hierop staat op dit forum duidelijk beschreven dat hier te vinden is.

Wat heeft dit met Napoleon en Willem Van Oranje te maken?

En ik heb die draad tot nu nooit gelezen, want hij is geopend voor ik hier geregisteerd was. Ik heb hier dan wel een pak posts, maar ik ken het hele forum ook niet van buiten, snap je? Bovendien mag ik op het linkse forum niet binnen van de administrator...

Citaat:
Misschien klinkt het raar maar waar, maar merendeel van de Nederlandse bevolking ziet het niet zitten dat Vlaanderen terug bij Nederland zou komen.
Bij de polls die hierover de laatste tijd gehouden werden was er toch een positiever geluid te horen dan jij hier laat uitschijnen, als ik me niet vergis.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 21 februari 2008 om 19:51.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 19:50   #133
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat hangt van de peiler af: tussen de 45% en de 77% van de Nederlanders is voorstander. Bovendien is de link die je stuurt behoorlijk gekleurd: een zeer linkse Belgicist heeft dat stuk geschreven. Trouwens, aannemend dat je Nederlander bent, waarom zou je tegen een hereniging der Lage Landen zijn?
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 07:29   #134
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Een eventueel herenigd of Groot-Nederland zal een totaal ander land worden dan het huidige Nederland.
Het culturele leven zal zich naar het zuiden verplaatsen en de vraag is of de huidige elite van Amsterdam dat zal kunnen verkroppen.
Oud 22 februari 2008, 12:02   #135
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me ook af of de Nederlandse standaardtaal er door zou veranderen. Een ''zachte g'' en een ''rollende r'', die nu vooral Vlaams zijn, zouden heel goed door iedereen overgenomen kunnen worden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 00:04   #136
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Een eventueel herenigd of Groot-Nederland zal een totaal ander land worden dan het huidige Nederland.
Het culturele leven zal zich naar het zuiden verplaatsen en de vraag is of de huidige elite van Amsterdam dat zal kunnen verkroppen.
Nou moet je wel realistisch blijven. Amerikanen of Japanner die deze contreien bezoeken, kiezen die voor Amsterdam of Antwerpen? Waar is de meeste bezienswaardige kunst te vinden? Waar kun je het beste naar klassieke muziek luisteren? En ja, je kan tegenwoordig zelfs beter eten in Amsterdam dan in de meeste Vlaamse steden. Alleen mensen die gek zijn van mode zullen mischien voor Antwerpen kiezen. Er is in de Lage Landen geen stad die meer te bieden heeft op het gebied van cultuur dan Amsterdam.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 17:42   #137
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
en ik HAAT het gebruik van HOOFDLETTERS op een FORUM
WAAROM?
Oud 23 februari 2008, 17:50   #138
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik vraag me ook af of de Nederlandse standaardtaal er door zou veranderen. Een ''zachte g'' en een ''rollende r'', die nu vooral Vlaams zijn, zouden heel goed door iedereen overgenomen kunnen worden.
Geheel terzijde: zou die overdaad aan Studio 100-programma's op lange termijn ook een invloed hebben op de uitspraak van de Noord-Nederlandse kindertjes, net zoals Kindejen-Vooj-Kindejen de Gooise r heeft verspreid?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 23 februari 2008 om 17:50.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 15:36   #139
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nou moet je wel realistisch blijven. Amerikanen of Japanner die deze contreien bezoeken, kiezen die voor Amsterdam of Antwerpen? Waar is de meeste bezienswaardige kunst te vinden? Waar kun je het beste naar klassieke muziek luisteren? En ja, je kan tegenwoordig zelfs beter eten in Amsterdam dan in de meeste Vlaamse steden. Alleen mensen die gek zijn van mode zullen mischien voor Antwerpen kiezen. Er is in de Lage Landen geen stad die meer te bieden heeft op het gebied van cultuur dan Amsterdam.
België heeft nu zo'n slechte reputatie dat buitenlanders zowiezo liever naar Nederland zullen gaan dan naar België, dat is een feit.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 15:50   #140
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Geheel terzijde: zou die overdaad aan Studio 100-programma's op lange termijn ook een invloed hebben op de uitspraak van de Noord-Nederlandse kindertjes, net zoals Kindejen-Vooj-Kindejen de Gooise r heeft verspreid?
De uitspraak van de K3-meisjes is wel uitstekend :

http://www.youtube.com/watch?v=TTM5-2tPjQg
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be