![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, DENK je dan dat het bij Nederland komt of niet? | |||
Ik DENK dat Vlaanderen alleen zal verder doen |
![]() ![]() ![]() |
48 | 69,57% |
Ik DENK dat Vlaanderen & Nederland 1 land zullen gaan vormen |
![]() ![]() ![]() |
21 | 30,43% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Burger
|
![]() Want federalisme werkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door I amsterdam : 3 februari 2008 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als er al een drang is in Vlaanderen, dan is het er één naar veiligheid en rust en thuiskomen. Laatst gewijzigd door Kortaf : 3 februari 2008 om 08:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Vreemdeling
|
![]() eerst onafhankelijk en dan langzaam bij Nederland
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Je lijkt me niet onsympathiek en niet on-intelligent. Daarom denk ik dat je één dezer dagen zult wakker worden als Tom Cruise in The Firm of Rutger Hauer in Fatherland. Dat poëtische België waarin jij gelooft, dat bestaat niet. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 4 februari 2008 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik sluit evenwel niet uit dat ik mijn mening daarover nog bijstel in de toekomst.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Vreemdeling
|
![]() Nederland zal Vlaanderen nooit aanvaarden. Reden waarom? laten we de klok even terugdraaien naar de tijd van Napoleon en Willem Van Oranje.
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Samengaan... ik hoop van wel, maar denk van niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=34377 Misschien klinkt het raar maar waar, maar merendeel van de Nederlandse bevolking ziet het niet zitten dat Vlaanderen terug bij Nederland zou komen.
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb die draad tot nu nooit gelezen, want hij is geopend voor ik hier geregisteerd was. Ik heb hier dan wel een pak posts, maar ik ken het hele forum ook niet van buiten, snap je? Bovendien mag ik op het linkse forum niet binnen van de administrator... Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 21 februari 2008 om 19:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een eventueel herenigd of Groot-Nederland zal een totaal ander land worden dan het huidige Nederland.
Het culturele leven zal zich naar het zuiden verplaatsen en de vraag is of de huidige elite van Amsterdam dat zal kunnen verkroppen.
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me ook af of de Nederlandse standaardtaal er door zou veranderen. Een ''zachte g'' en een ''rollende r'', die nu vooral Vlaams zijn, zouden heel goed door iedereen overgenomen kunnen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() Nou moet je wel realistisch blijven. Amerikanen of Japanner die deze contreien bezoeken, kiezen die voor Amsterdam of Antwerpen? Waar is de meeste bezienswaardige kunst te vinden? Waar kun je het beste naar klassieke muziek luisteren? En ja, je kan tegenwoordig zelfs beter eten in Amsterdam dan in de meeste Vlaamse steden. Alleen mensen die gek zijn van mode zullen mischien voor Antwerpen kiezen. Er is in de Lage Landen geen stad die meer te bieden heeft op het gebied van cultuur dan Amsterdam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() WAAROM?
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Geheel terzijde: zou die overdaad aan Studio 100-programma's op lange termijn ook een invloed hebben op de uitspraak van de Noord-Nederlandse kindertjes, net zoals Kindejen-Vooj-Kindejen de Gooise r heeft verspreid?
Laatst gewijzigd door Burkide : 23 februari 2008 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |