![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() absoluut niet... alleen soms lastig he
Laatst gewijzigd door praha : 19 februari 2008 om 00:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, zeker niet. Buiten dan dat het neurotisch is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we naast elkaar praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Ah op die manier. Ik bekeek het simpeler, gewoon op iemand die kwam kijken als u douchste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook. Persoonlijk heb ik er het geduld niet voor en mijn vrije tijd is me net iets te kostbaar. Jeugdbegeleiders offeren vaak al hun vrije tijd op om zo'n kamp in goede banen te leiden, dan krijg je nog eens stank voor dank van overbezorgde ouders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister-President
|
![]() Goeg gezegd en dé juiste conclusie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Je kan je lid trouwens wél afdoende wassen met een zwembroekje aan.
Ik schaam(de) me er eerlijk gezegd ook wel voor, hoewel het uiteindelijk ook een normaal deel van het menselijk lichaam is, en zeker niks om je over te schamen. Maar toch... Citaat:
![]() Hoe was van Dun?
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Hoe haalt u het anno 2008 in uw hoofd om de bezorgdheid van ouders in dit soort zaken belachelijk te maken? U denkt dat dit een hype is door de publiciteit rond de zaak Dutroux e.d.? Is het niet eerder andersom? Weten wij nu niet veel beter wat er met je kind kan gebeuren door de publiciteit die er is geweest over misbruik door jeugdtrainers, priesters, leraren en vooral leiders van jeugdkampen? Ik voed mijn kinderen redelijk vrij op zonder onnodige schaamtegevoelens rond 'naaktheid' maar wat u aankaart is heel iets anders. Het gaat hier niet om 'preutsheid'. Het gaat hier om de oneindige domheid van een jeugdvakantiekampbegeleider die niet doorheeft dat we niet meer in de jaren 50 leven en nu veel meer weten dan toen. Waarom geen douchecabines? Waar zijn die doucheruimtes voor nodig? En indien het geld ontbreekt, waarom controle? Het is potjandorie vakantie voor die kinderen. Waarom mogen ze hun onderbroek niet aanhouden als ze dit willen? Kan een kind op die plaatsen zó vervuilen binnen twee weken? En áls er dan toch gecontroleerd moet worden, waarom dan niet minimaal met zijn tweeën? En áls u dit al doet, waarom dan dit gezeur? Ouders zijn nog lang niet voorzichtig genoeg. Onlangs weer schrijnende verhalen gehoord over een zeilkamp voor jongeren. Als u die bezorgdheid niet begrijpt dan ben ik blij dat mijn kinderen niet met u op stap gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en idd niks met preutsheid te maken als ik met mijn eigen kinderen samen ga badmintonnen dan douchen we (en de andere sporters) in de groepscabine allemaal tezamen ... gelukkig zijn ze daar niet te preuts voor, maar als dat komt (en die oudste wt binnenkort 11 maar is toch al aan het puberen, dus ik dat is wel mogelijk, al verwacht ik het nit met zijn karakter) ... dan mag hij in het bijzijn van anderen in een zwembroek douchen als ie dat zou willen ... dat groeit er dan wel uit na zijn puberjaren, liever zo dan een jongere trauma's bezorgen waar ze mogelijk nog jaren mee worstelen. en over die bezorgdheid : zelf heb ik vooral te maken met kinderen die te weinig aandacht krijgen, gerechtsgeplaatste kinderen, mishandelde kinderen, verwaarloosde kinderen en erger ... een messteek van de papa, slaag(als ze geluk hebben) van de nieuwe bijzit van de mama ... ouders die dus nooit opdagen bij oudercontacten of groepsmomenten waar hun kind centraal staat, smeerlapkes die kinderlijk beschaamd zijn als je ze over hun gedrag aanspreekt, maar waarvan je weet dat t de week nadien weer prijs zal zijn, als ze weer eens gedronken, gesmoord gepakt hebben... die kinderen zijn er ook, sluit daar je ogen niet voor ... en forceer ze vooral niet verketter die bezorgdheid dus niet, wees er blij om, en gedraag je correct (laat die kinderen de vrijheid als het over hun eigen lichaam gaat, da's elementair!) tot slot, t zijn m.i. vooral sociaal zwakkere ouders die in bvb een kampleiding voldoende 'gezag' zien om alles maar normaal te vinden, die zal je dus niet al te vaak horen ... gebruik daarom die kritiek van sommigen, niet om persoonlijk gepikkeerd te reageren (dat versterkt insinuaties alleen maar)maar om je leiding en je manier van werken te verbeteren, tot genoegdoening van alle betrokkenen, ook de ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten tweede: Zwembaden zouden er beter aan doen om die grote kleedruimtes gewoon af te schaffen. Ik herinner me nog goed van vroeger toen we gingen zwemmen dat ik meestal een ziekenbriefje vroeg om niet te moeten meegaan ondanks dat ik heel graag zwom en het bedenkelijke is dat er heel wat leeftijdsgenoten ook een ziekenbriefje of één of ander excuus hadden om niet te moeten zwemmen. Die kleedruimtes waren daar overvol de schuld van. In die tijd konden we echter met dergelijk excuus niet afkomen dus zochten we maar een ander excuus wat de leerkracht gewoon deed denken dat we gewoon "niet wilden zwemmen" met als gevolg dus heel lage cijfers op het rapport. Al aan gedacht dat er misschien heel wat kinderen gewoon weigeren om mee te gaan naar een vakantiekamp nu net omdat ze plots heel hun eigen opvoeding moeten overhoop gooien door dergelijke toestanden? En wat is er dan belangrijker ... m.i. toch wel dat kinderen zich goed voelen bij het gaan zwemmen of bij een vakantiekamp. Laatst gewijzigd door Karma : 19 februari 2008 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() dat heb ik nu zelf nooit gekend, maar ik wil wel opkomen voor diegenen die dat wel hebben, daar is niks mis mee, laat die mensen,ook al zijn het kinderen, toch zelf beslissen ipv ze te traumatiseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |