Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2008, 00:31   #121
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Uhu - niets mis mee, me dunkt.
absoluut niet... alleen soms lastig he

Laatst gewijzigd door praha : 19 februari 2008 om 00:31.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 00:31   #122
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uhu - niets mis mee, me dunkt.
Neen, zeker niet. Buiten dan dat het neurotisch is.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 00:33   #123
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
? van derden
da's wel een zeer gekke definitie in deze context als je je liever volledig afzonderd om te douchen of om te kleden
In dat geval komen er toch geen derden bij te pas?

Ik denk dat we naast elkaar praten.

Verschaeve
Oud 19 februari 2008, 00:33   #124
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Waarom moet er toezicht gehouden worden op douchende kinderen? Ze kunnen zich maar douchen éh.

Ik zou het, als kind, archibevreemdend en irritant gevonden hebben indien er daar een volwassen persoon daar naar zou kijken. Ik zou het niet meer weten hoe wij ons wasten (de douches zijn volledig vergeten) maar er was alleszinds geen toezicht bij.

En gelet op de tijdsgeest, is het idd beter om géén toezicht te houden op douchende kinderen.
dat is wel zo.... ik denk at kinderen of pubers de dag van vandaag véél méér gesteld zijn op hun privacy dan vroeger... ze eisen dat ook, en terecht
Oud 19 februari 2008, 00:35   #125
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
In dat geval komen er toch geen derden bij te pas?

Ik denk dat we naast elkaar praten.
ik denk het ook...

en toch weer niet
onder 'derden' wordt in principe verstaan : allen wie buiten een overeengekomen iets staat
Oud 19 februari 2008, 00:38   #126
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ik denk het ook...

en toch weer niet
onder 'derden' wordt in principe verstaan : allen wie buiten een overeengekomen iets staat
Ah op die manier. Ik bekeek het simpeler, gewoon op iemand die kwam kijken als u douchste.

Verschaeve
Oud 19 februari 2008, 00:56   #127
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ah op die manier. Ik bekeek het simpeler, gewoon op iemand die kwam kijken als u douchste.
idd... ja je hebt gelijk hoor
da's een derde als je dat niet wenst uiteraard
Oud 19 februari 2008, 00:59   #128
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ouders die zagen houden hun kinderen best thuis.

Ik heb respect voor de leiding van de scouts die zich uiteindelijk belangeloos inzet. Chapeau.
Ik ook. Persoonlijk heb ik er het geduld niet voor en mijn vrije tijd is me net iets te kostbaar. Jeugdbegeleiders offeren vaak al hun vrije tijd op om zo'n kamp in goede banen te leiden, dan krijg je nog eens stank voor dank van overbezorgde ouders.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 01:10   #129
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ook. Persoonlijk heb ik er het geduld niet voor en mijn vrije tijd is me net iets te kostbaar. Jeugdbegeleiders offeren vaak al hun vrije tijd op om zo'n kamp in goede banen te leiden, dan krijg je nog eens stank voor dank van overbezorgde ouders.
Goeg gezegd en dé juiste conclusie.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 01:17   #130
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
bulshitt, als een kleine zijn onderbroek wil aanhouden dan moet dat maar en daar moet de begeleiding zich helemaal niet mee bemoeien. Ik zit al dertig jaar in de sector en ik heb al meerdere "begeleiders" meegemaakt die dit allemaal "minimaliseerden".
Mijn leuze is "doe niets zonder extra controle" waarmee ik bedoel ... "doe niets alleen met de gasten wat je nooit met twee (begeleiders) zou doen. En dat geldt evenzeer voor mama en papa in een huishouden (is een attitude die heel wat incest zou voorkomen).
Een opvoeder die bijvoorbeeld alleen op een kamer van een meisje gaat ... niet goed ...
Met dat met tweeën zijn heeft u overschot van gelijk, wij passen dit principe ook toe op kamp. Om eventuele mistoestanden toch uit te sluiten, ik ontken niet, nooit en nergens dat er geen potentiële gevaren 'op de loer' kunnen liggen. Wat ik echter niet snap is uw eerste zin, wat erop neerkomt dat de wil van de 'kleine' wet is. Als ik deze redenering transponeer naar andere aspecten van het kamp, zouden kinderen ook eender wanneer mogen gaan slapen 'omdat ze dat nu willen', zouden ze elkaar mogen afslaan 'om hun zin te krijgen', enz. Dus een belachelijke redenering, alleen al het feit dat je het woord 'bullshit' gebruikt wijst op een gebrek aan zinvolle argumentatie. Daarbij: als de leiding zich niet kan / mag bemoeien, waarom dan nog leiding meesturen op kamp? Laat de kinderen dan volledig zelf twee weken het kamp reguleren, maar of de ouders met zulke 'Lord of the flies' ontaardingen tevreden zullen zijn, evenals de kinderen zelf, is nog maar de vraag.
Oud 19 februari 2008, 01:24   #131
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Met dat met tweeën zijn heeft u overschot van gelijk, wij passen dit principe ook toe op kamp. Om eventuele mistoestanden toch uit te sluiten, ik ontken niet, nooit en nergens dat er geen potentiële gevaren 'op de loer' kunnen liggen. Wat ik echter niet snap is uw eerste zin, wat erop neerkomt dat de wil van de 'kleine' wet is. Als ik deze redenering transponeer naar andere aspecten van het kamp, zouden kinderen ook eender wanneer mogen gaan slapen 'omdat ze dat nu willen', zouden ze elkaar mogen afslaan 'om hun zin te krijgen', enz. Dus een belachelijke redenering, alleen al het feit dat je het woord 'bullshit' gebruikt wijst op een gebrek aan zinvolle argumentatie. Daarbij: als de leiding zich niet kan / mag bemoeien, waarom dan nog leiding meesturen op kamp? Laat de kinderen dan volledig zelf twee weken het kamp reguleren, maar of de ouders met zulke 'Lord of the flies' ontaardingen tevreden zullen zijn, evenals de kinderen zelf, is nog maar de vraag.
onafgezien van de vraag of daar dan maar op de één of andere wijze een mouw aan moet gepast worden... vraag ik me dan af wat zulk een kind daar dan doet
Oud 19 februari 2008, 01:25   #132
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Waarom moet er toezicht gehouden worden op douchende kinderen? Ze kunnen zich maar douchen éh.

Ik zou het, als kind, archibevreemdend en irritant gevonden hebben indien er daar een volwassen persoon daar naar zou kijken. Ik zou het niet meer weten hoe wij ons wasten (de douches zijn volledig vergeten) maar er was alleszinds geen toezicht bij.

En gelet op de tijdsgeest, is het idd beter om géén toezicht te houden op douchende kinderen.
Hebben wij dan op mijn kamp allemaal vreemde of abnormale kinderen (en de meeste ouders) mee die van dat douchetoezicht geen enkel probleem maken? Als ik hier vele reacties op het forum bekijk, lijkt het wel of we onze deelnemers uit een andere wereld met andere waarden en normen recruteren. Als alle ouders (en kinderen) redeneerden zoals het leeuwendeel van deze forummers, zou het kamp al lang opgedoekt zijn, wegens onleefbaar. Ik wist niet dat de frustratie en puriteinsheid omtrent 'het lichaam' bij velen onder jullie zo diep zat ! Ronduit shocking en creepy ! Mag ik bij deze eens de toelating vragen om toch eens het begrip 'perversie' neer te tikken ...
Oud 19 februari 2008, 01:53   #133
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Je kan je lid trouwens wél afdoende wassen met een zwembroekje aan.

Ik schaam(de) me er eerlijk gezegd ook wel voor, hoewel het uiteindelijk ook een normaal deel van het menselijk lichaam is, en zeker niks om je over te schamen. Maar toch...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik vind dat een bijzonder rare constructie, maar ik heb dan ook net een portie filosofie op mijn bord gekregen.

Hoe was van Dun?
Oud 19 februari 2008, 01:55   #134
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Hoe was van Dun?
Ik kon er niet bij zijn, dus ik moet het nog horen.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 02:08   #135
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat de frustratie en puriteinsheid omtrent 'het lichaam' bij velen onder jullie zo diep zat ! Ronduit shocking en creepy ! Mag ik bij deze eens de toelating vragen om toch eens het begrip 'perversie' neer te tikken ...
Het spijt me freespirit, maar hoe meer ik van u lees, hoe meer ik Anna List volg. U bent ofwel wereldvreemd, ofwel te kwader trouw. Laat ik maar uitgaan van het eerste.

Hoe haalt u het anno 2008 in uw hoofd om de bezorgdheid van ouders in dit soort zaken belachelijk te maken?

U denkt dat dit een hype is door de publiciteit rond de zaak Dutroux e.d.? Is het niet eerder andersom? Weten wij nu niet veel beter wat er met je kind kan gebeuren door de publiciteit die er is geweest over misbruik door jeugdtrainers, priesters, leraren en vooral leiders van jeugdkampen?

Ik voed mijn kinderen redelijk vrij op zonder onnodige schaamtegevoelens rond 'naaktheid' maar wat u aankaart is heel iets anders. Het gaat hier niet om 'preutsheid'. Het gaat hier om de oneindige domheid van een jeugdvakantiekampbegeleider die niet doorheeft dat we niet meer in de jaren 50 leven en nu veel meer weten dan toen.

Waarom geen douchecabines? Waar zijn die doucheruimtes voor nodig? En indien het geld ontbreekt, waarom controle? Het is potjandorie vakantie voor die kinderen. Waarom mogen ze hun onderbroek niet aanhouden als ze dit willen? Kan een kind op die plaatsen zó vervuilen binnen twee weken? En áls er dan toch gecontroleerd moet worden, waarom dan niet minimaal met zijn tweeën? En áls u dit al doet, waarom dan dit gezeur?

Ouders zijn nog lang niet voorzichtig genoeg. Onlangs weer schrijnende verhalen gehoord over een zeilkamp voor jongeren. Als u die bezorgdheid niet begrijpt dan ben ik blij dat mijn kinderen niet met u op stap gaan.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 09:06   #136
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het spijt me freespirit, maar hoe meer ik van u lees, hoe meer ik Anna List volg. U bent ofwel wereldvreemd, ofwel te kwader trouw. Laat ik maar uitgaan van het eerste.

Hoe haalt u het anno 2008 in uw hoofd om de bezorgdheid van ouders in dit soort zaken belachelijk te maken?

U denkt dat dit een hype is door de publiciteit rond de zaak Dutroux e.d.? Is het niet eerder andersom? Weten wij nu niet veel beter wat er met je kind kan gebeuren door de publiciteit die er is geweest over misbruik door jeugdtrainers, priesters, leraren en vooral leiders van jeugdkampen?

Ik voed mijn kinderen redelijk vrij op zonder onnodige schaamtegevoelens rond 'naaktheid' maar wat u aankaart is heel iets anders. Het gaat hier niet om 'preutsheid'. Het gaat hier om de oneindige domheid van een jeugdvakantiekampbegeleider die niet doorheeft dat we niet meer in de jaren 50 leven en nu veel meer weten dan toen.

Waarom geen douchecabines? Waar zijn die doucheruimtes voor nodig? En indien het geld ontbreekt, waarom controle? Het is potjandorie vakantie voor die kinderen. Waarom mogen ze hun onderbroek niet aanhouden als ze dit willen? Kan een kind op die plaatsen zó vervuilen binnen twee weken? En áls er dan toch gecontroleerd moet worden, waarom dan niet minimaal met zijn tweeën? En áls u dit al doet, waarom dan dit gezeur?

Ouders zijn nog lang niet voorzichtig genoeg. Onlangs weer schrijnende verhalen gehoord over een zeilkamp voor jongeren. Als u die bezorgdheid niet begrijpt dan ben ik blij dat mijn kinderen niet met u op stap gaan.
exactly my point.
en idd niks met preutsheid te maken
als ik met mijn eigen kinderen samen ga badmintonnen dan douchen we (en de andere sporters) in de groepscabine allemaal tezamen ... gelukkig zijn ze daar niet te preuts voor, maar als dat komt (en die oudste wt binnenkort 11 maar is toch al aan het puberen, dus ik dat is wel mogelijk, al verwacht ik het nit met zijn karakter) ... dan mag hij in het bijzijn van anderen in een zwembroek douchen als ie dat zou willen ... dat groeit er dan wel uit na zijn puberjaren, liever zo dan een jongere trauma's bezorgen waar ze mogelijk nog jaren mee worstelen.

en over die bezorgdheid :

zelf heb ik vooral te maken met kinderen die te weinig aandacht krijgen, gerechtsgeplaatste kinderen, mishandelde kinderen, verwaarloosde kinderen en erger ... een messteek van de papa, slaag(als ze geluk hebben) van de nieuwe bijzit van de mama ...

ouders die dus nooit opdagen bij oudercontacten of groepsmomenten waar hun kind centraal staat, smeerlapkes die kinderlijk beschaamd zijn als je ze over hun gedrag aanspreekt, maar waarvan je weet dat t de week nadien weer prijs zal zijn, als ze weer eens gedronken, gesmoord gepakt hebben...

die kinderen zijn er ook, sluit daar je ogen niet voor ... en forceer ze vooral niet

verketter die bezorgdheid dus niet, wees er blij om, en gedraag je correct (laat die kinderen de vrijheid als het over hun eigen lichaam gaat, da's elementair!)

tot slot, t zijn m.i. vooral sociaal zwakkere ouders die in bvb een kampleiding voldoende 'gezag' zien om alles maar normaal te vinden, die zal je dus niet al te vaak horen ... gebruik daarom die kritiek van sommigen, niet om persoonlijk gepikkeerd te reageren (dat versterkt insinuaties alleen maar)maar om je leiding en je manier van werken te verbeteren, tot genoegdoening van alle betrokkenen, ook de ouders.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 09:06   #137

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste: sommige (meer dan je denkt) kinderen worden grootgebracht in een sfeer waarbij naaktheid "taboe" is, m.a.w. ... de edele delen mogen nooit of te nimmer worden getoond aan anderen. Er zijn nog heel wat families waarbij de kinderen hun eigen moeder, vader, broers of zussen nooit naakt hebben gezien en ze worden in die geest ook opgevoed. Als zo'n kinderen dan plots "gedwongen" worden om zich publiekelijk volledig uit te kleden (niet alleen tov begeleiders maar ook tov leeftijdsgenoten) kan ik me best voorstellen dat dit enige schroom teweeg brengt met een heel onbehaaglijk gevoel achteraf.

Ten tweede: Zwembaden zouden er beter aan doen om die grote kleedruimtes gewoon af te schaffen. Ik herinner me nog goed van vroeger toen we gingen zwemmen dat ik meestal een ziekenbriefje vroeg om niet te moeten meegaan ondanks dat ik heel graag zwom en het bedenkelijke is dat er heel wat leeftijdsgenoten ook een ziekenbriefje of één of ander excuus hadden om niet te moeten zwemmen. Die kleedruimtes waren daar overvol de schuld van. In die tijd konden we echter met dergelijk excuus niet afkomen dus zochten we maar een ander excuus wat de leerkracht gewoon deed denken dat we gewoon "niet wilden zwemmen" met als gevolg dus heel lage cijfers op het rapport.
Al aan gedacht dat er misschien heel wat kinderen gewoon weigeren om mee te gaan naar een vakantiekamp nu net omdat ze plots heel hun eigen opvoeding moeten overhoop gooien door dergelijke toestanden?

En wat is er dan belangrijker ... m.i. toch wel dat kinderen zich goed voelen bij het gaan zwemmen of bij een vakantiekamp.

Laatst gewijzigd door Karma : 19 februari 2008 om 09:25.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 09:09   #138
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb me als kind nooit goed gevoeld bij zo'n naakte situaties en heb het dus als kind ook altijd geweigerd, daar werd gelukkig rekening mee gehouden.
dat heb ik nu zelf nooit gekend, maar ik wil wel opkomen voor diegenen die dat wel hebben, daar is niks mis mee, laat die mensen,ook al zijn het kinderen, toch zelf beslissen ipv ze te traumatiseren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 09:13   #139

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

zelf heb ik vooral te maken met kinderen die te weinig aandacht krijgen, gerechtsgeplaatste kinderen, mishandelde kinderen, verwaarloosde kinderen en erger ... een messteek van de papa, slaag(als ze geluk hebben) van de nieuwe bijzit van de mama ...

ouders die dus nooit opdagen bij oudercontacten of groepsmomenten waar hun kind centraal staat, smeerlapkes die kinderlijk beschaamd zijn als je ze over hun gedrag aanspreekt, maar waarvan je weet dat t de week nadien weer prijs zal zijn, als ze weer eens gedronken, gesmoord gepakt hebben...

die kinderen zijn er ook, sluit daar je ogen niet voor ... en forceer ze vooral niet

verketter die bezorgdheid dus niet, wees er blij om, en gedraag je correct (laat die kinderen de vrijheid als het over hun eigen lichaam gaat, da's elementair!)
Jep, ik werk al dertig jaar met hetzelfde publiek en sluit me aan bij je commentaar.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 09:35   #140
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de nieuwe bijzit van de mama ...
tiens, hoe noem je de nieuwe vriendin van papa? De co-mama?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be