Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2008, 22:20   #121
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
De Holocaust heeft plaats gevonden om dat Adolf Hitler, een achterlijk schurft uit de lagere klasse, er alles voor gedaan heeft dat het zou plaats vinden. Wie had hem in de eerste plaats kunnen tegenhouden : de Duitsers zelf en niemand anders.
Eigenlijk doet hij me met deze formulering een beetje aan Pol Pot denken. Die stuurde intellectuelen graag het veld in.

Moesten ze vandaag of morgen bv VBers gaan deporteren, zou JIJ dat dan beletten? Of zou jij ook mooi mee in het rijtje lopen van het bestuur, om je eigen hachje te redden. Of zou jij jezelf opofferen voor mensen wiens levensvisie jij niet deelt en zelfs verwerpt?

Ach ja ... lichtgeraakte mensen met lange tenen in een machtspositie ... dat is pas echt gevaarlijk.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 21 februari 2008 om 22:25.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 22:25   #122
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Eigenlijk doet hij me met deze formulering een beetje aan Pol Pot denken. Die stuurde intellectuelen graag het veld in.

Ach ja ... lichtgeraakte mensen met lange tenen in een machtspositie ... dat is pas echt gevaarlijk.
Hitler was inderdaad een achterlijke luis uit de lagere klasse met een ongelooflijke afgunstcomplex.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 22:26   #123
Boadicea

Standaard

Citaat:
Hitler was inderdaad een achterlijke luis uit de lagere klasse met een ongelooflijke afgunstcomplex.
Moesten ze vandaag of morgen bv VBers gaan deporteren, zou JIJ dat dan beletten? Of zou jij ook mooi mee in het rijtje lopen van het bestuur, om je eigen hachje te redden. Of zou jij jezelf opofferen voor mensen wiens levensvisie jij niet deelt en zelfs verwerpt?

Ik denk dat de mens soms minder idealistisch is dan hij wenst toe te geven. Vingerwijzingen zijn altijd gemakkelijker dan naar zichzelf te kijken.
Oud 21 februari 2008, 22:31   #124
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik denk dat de mens soms minder idealistisch is dan hij wenst toe te geven. Vingerwijzingen zijn altijd gemakkelijker dan naar zichzelf te kijken.

Ik heb geen staat of bestuur nodig. En er is maar één persoon waar ik me zou voor opofferen; namelijk mezelf. En aan idealisme heb ik een broertje dood, dat brengt geen geld op.
Oud 21 februari 2008, 22:38   #125
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:

De criminele VBers of ook de meelopers? De criminele VBers zoals Bart Debie en HVT e.d zou ik natuurlijk laten deporteren. Een gevangenis is waar dit soort mensen zowiezo thuishoren, maar de meelopers zou ik me toch tegen verzetten hoor.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 22:39   #126
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik heb geen staat of bestuur nodig. En er is maar één persoon waar ik me zou voor opofferen; namelijk mezelf. En aan idealisme heb ik een broertje dood, dat brengt geen geld op.
Zo zie je maar en ik ben er zeker van dat het inderdaad is, doordat we in de grond allemaal die neigingen hebben, dat gruwel zoals genocides mogelijk zijn en zullen blijven.
Met andere woorden: geen enkel volk is niet manipuleerbaar en ik denk dat we nog vrij recent op de Balkan gezien hebben dat genocides in Europa nog steeds een mogelijkheid zijn.

En al de idealisten die denken dat ze iets kunnen veranderen, zouden hun eigen hypocrisie beter eens onder ogen zien.
Oud 21 februari 2008, 22:44   #127
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zo zie je maar en ik ben er zeker van dat het inderdaad is, doordat we in de grond allemaal die neigingen hebben, dat gruwel zoals genocides mogelijk zijn en zullen blijven.
Met andere woorden: geen enkel volk is niet manipuleerbaar en ik denk dat we nog vrij recent op de Balkan gezien hebben dat genocides in Europa nog steeds een mogelijkheid zijn.

En al de idealisten die denken dat ze iets kunnen veranderen, zouden hun eigen hypocrisie beter eens onder ogen zien.
Ik ben een individu en beschouw me niet tot behorend tot een volk, dus ben ik niet manipuleerbaar, het individu staat voor mij altijd boven de gemeenschap. Genocides zijn enkel mogelijk door abjecte slaven die weigeren individu te zijn en zich verlagen om tot een volk te behoren.
Oud 21 februari 2008, 22:49   #128
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Als jullie op zoek zijn naar een fatsoenlijke humorist dan raad ik jullie die in de toekomst veel te bieden heeft op het podium !

http://www.youtube.com/watch?v=-GbQfom6dS8

http://www.youtube.com/watch?v=bSLEwQ5-IaU

Latif !!!
Oud 21 februari 2008, 23:51   #129
thondermonst
Vreemdeling

thondermonst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Als jullie op zoek zijn naar een fatsoenlijke humorist dan raad ik jullie die in de toekomst veel te bieden heeft op het podium !

http://www.youtube.com/watch?v=-GbQfom6dS8

http://www.youtube.com/watch?v=bSLEwQ5-IaU

Latif !!!
Euh, ik vond het niet echt grappig. Geef mij dan maar Najib Amhali.

http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=0
thondermonst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 23:59   #130
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Dat komt omdat;

Ten eerste; de joden een uitverkoren volk zijn, dat wil zeggen dat andere mensen van aapen afstammen en dus dieren zijn die bestaan om het uitverkoren volk te dienen en zodus boven de wet staan,.

Ten tweede; omdat de joden de baas zijn van bijna elke industriele en economische instelling !

Ten tweede; je mag over alles praten en in vraag stellen, behalve wat jood is !

Dat zijn drie belangerijke punten die elke domme belg in acht moet nemen in zijn kop !
Ja, dit is een mooie demonstratie van hoe een feitenverslag totaal kan veranderen naargelang wie het doorvertelt. Zo ontwikkelen de religiofoben dus de dogma's van hun geloof.

Ten eerste, zijn de Joden het uitverkoren volk omdat de Joodse cultuur in hun midden werd ontwikkeld.

Ten tweede, de Joden zijn bijna 2000 jaar uitgesloten geweest van zowat alles, onder meer de gilden en ambachten. Ze hebben alternatieve wegen ontwikkeld om aan de kost te komen, en de zwartste sneeuw gezien. Maar mensen die op voorhand weten dat ze uitgesloten zullen worden, die voorzien zich. Bovendien hebben Joden altijd heel veel belang gehecht aan studeren. En er zijn nog wel een aantal redenen waarom Joden door de omstandigheden in goeie functies zijn terecht gekomen, of beter geduwd in feite. Het was niet de bedoeling de wereld te overheersen, zoals sommigen beweren, maar pure noodzaak om een boterham te kunnen eten.

Ten derde, mag je de grootste stommiteiten vertellen, zelfs als je stommiteiten de belangen van medemensen schaden. je mag dat als je van niet beter weet. Maar van zodra je weet dat je de rechten van je medemens schaadt door het verkondigen van bepaalde uitspraken, vanaf dan ga je in de fout. Je mag niet doelbewust mensen schaden.
Het is den Agnew nu vergeven omdat die sul van niet beter wist, maar als den Agnew nu zou doorgaan met racistische praat, dan moet hij niet meer rekenen op zoveel vergevingsgezindheid.

Met andere woorden, iedere domme Belg heeft het recht dom te zijn, maar van zodra hij slim wordt heeft hij niet meer het recht om dom te zijn. Compris?
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 00:31   #131
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
O ja, wanneer gaat het Belgische koningshuis klacht indienen tegen Geert Hoste? Zij worden wel persoonlijk met naam en toenaam bespottelijk gemaakt. Of bepaalde mensen uit de regering? Moeten die dat pikken ... Hoste aanklagen!

(als we toch bezig zijn)
dat is eigen volk... daar mag je alles over vertellen, zeggen en schrijven
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 00:34   #132
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Er zit gewoon een vijs los bij die van Joods-actueel.
Die komen nu al zeker elke week in het nieuws met een of andere reactionaire kramp?
iedere krant heeft zijn "dada's" waarom ook zij niet ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 22 februari 2008, 00:37   #133
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat perpetum mobile van lange tenen zorgt voor het feit dat we hier in een impasse blijven zitten en oproepen tot verdraagzaamheid die maar van 1 kant moet komen, is oproepen tot onverdraagzaamheid.
"vuile stinkende belg !" is geen racisme...

vervang belg door een andere nationaliteit en je riskeert een proces aan je been wegens racisme...
in je eigen land ?
Oud 22 februari 2008, 01:02   #134
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
"vuile stinkende belg !" is geen racisme...
Eerder een belediging. Wie wilt er nu "belg" genoemd worden...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 01:06   #135
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Eerder een belediging. Wie wilt er nu "belg" genoemd worden...
Kijk op je identiteitskaart
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 01:12   #136
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

http://google.com <Milgram>
Oud 22 februari 2008, 01:19   #137
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
You don't know the guy ...
I don't want to, after what I heard
Oud 22 februari 2008, 01:30   #138
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Wat mij niet duidelijk is, is of mensen het antisemitisme niet willen onder ogen zien, of niet kunnen. Ik geloof dat Agnew niet de intentie heeft antisemiet te zijn. Maar blijkbaar slaat hij maar wat uit zijn botten zonder goed te beseffen wat hij zegt.
Hij beseft in elk geval dat er een publiek van gefrustreerden voor is.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 februari 2008 om 01:31.
Oud 22 februari 2008, 01:55   #139
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hij beseft in elk geval dat er een publiek van gefrustreerden voor is.
Ik vermoed dat we de pavlovreflex hierbij in het achterhoofd moeten houden. Nemen we enkele muizen: Agnew, De Wever, Leterme. Mijn stelling is dat ze honger hebben naar aandacht, en dat ze conditioneerbaar zijn door hen te belonen met aandacht. Misschien is De Wever wel het meest duidelijke voorbeeld van hoe een mens/muis conditioneerbaar is door hem/ze te belonen met een hapje aandacht. De Wever lijkt echt wel te geloven in wat hij doet, en blind te zijn voor het feit dat hij de samenleving schade toebrengt.

De toekomst zal uitwijzen hoe het met Agnew evolueert. Niet alle mensen nemen hetzelfde reactiepatroon aan als een muis.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2008, 01:59   #140
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij beschuldigt mij hier van antisemitisme? Ik heb genoeg vrienden van Joodse afkomst die met jou lachen. Niet elke Jood is een fundamentele gek. Deze soort is gevaarlijk voor zijn eigen volk en gelukkig even representatief als Osama Bin Laden of Bush. Helaas worden door de media deze uitzonderingen tot cliché benoemd.

En Agnew heeft gelijk als hij vindt dat onze huidige generaties zich niet schuldig moeten voelen aan wat er toen gebeurd is. De manier waarop hij het formuleerde is misschien ongelukkig, maar er zit een bron van waarheid in.

Feit is dat de holocaust enkel heeft kunnen plaatsvinden, omdat destijds niemand hem heeft tegengehouden. Ik vermoed dat veel (Europese) leiders in die tijd op de hoogte waren van Hitlers antisemitisme. Tot zover geweten hebben velen er eerder aan meegeholpen dan het te bestrijden.
Of men nu wel of niet van de kampen afwist destijds, deed er weinig toe. Men moest wel geweten hebben dat er mensen verdwenen en men is zich pas na 10 jaar blijkbaar vragen gaan stellen. Als men mij antisemitistisch wil noemen, omdat ik geen zin heb om de hypocriet uit te hangen en me schuldig te gaan voelen aan dingen die ik niet gedaan heb, so be it.

Linda had wel een punt: maak de problemen van een ander niet de jouwe. Anderzijds: het Midden-Oosten wordt als nawee van de holocaust een brandpunt, dat een probleem voor iedereen kan worden, want ik krijg stilaan de indruk dat WO3 voor de deur staat. Dat lijkt me meer iets om me zorgen over te maken, dan wat er tijdens WO2 gebeurd is.
Ik oordeel op wat uit je post blijkt. Als dat niet je mening is, des te beter, maar leer dan schrijven.
Ja, In Europa wist iedereen met een minimum aan horizon wat Duitsland voorhad met joden, met linksen, met homos, met zigeuners, met gehandicapten: het volstond de Nürnberger Gesetze te lezen. Gans Duitsland kende ze en er waren joodse vluchtelingen in bijna alle landen. Dus, j�*, men wist het maar er waren zoveel domme kiezertjes die dat eigenlijk best goed vonden, waarvan de ouders dachten dat Dreyfus schuldig was...
Schijnbaar was Denemarken één van de weinige landen waar men dat anders zag. Toen! Nu niet meer. Nu vindt men die atmosfeer terug, maar de joden van nu heten ook en vooral "moslims".
Niet alleen in Denemarken. Alle krankzinnige complottheoriën die hier gepost worden draaien ofwel rond joden, ofwel rond moslims. De openlijke haat en eisen tot reglementering zijn vnl. tegen moslims, maar de haat is er tegen beide.
Gelukkig zijn we nog maar aan de atmosfeer van toen, nog niet aan de feiten.
Die Agnew surft op dezelfde golf als Dieudonné in Frankrijk.

Nürnberger Gesetze

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 februari 2008 om 02:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be