Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2008, 01:57   #121
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ziekelijk? gaan we de persoonlijke beledigingstoer op?

Bij gebrek aan argumenten kan hij niet beter, circe.
Je kunt maar gebruiken wat je hebt, en dat schijnt bij Rudyke nogal beperkt te zijn.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 maart 2008 om 02:12.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 02:00   #122
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Jij erkent vooral dat je niet bijster intelligent bent. En dan ben ik nog zeer beleefd. Maar het is uw schuld niet.

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Je erkent dus dat het gevaar uit de moslimhoek komt?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 20:27   #123
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Bij gebrek aan argumenten kan hij niet beter, circe.
Je kunt maar gebruiken wat je hebt, en dat schijnt bij Rudyke nogal beperkt te zijn.
Noodzaak dwingt en belet niet dat het om een interessante en boeiende discussie gaat.

Ik kreeg het nogal op mijn heupen, maar trek mijn woorden terug in.

Zand erover ??

Laatst gewijzigd door Rudy : 7 maart 2008 om 20:28.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 20:38   #124
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ziekelijk? gaan we de persoonlijke beledigingstoer op?

Let op: JIJ bent hier degene die zegt dat Wilders zijn mond moet houden omdat hij zijn vrije mening niet mag ventileren als mensen lange tenen hebben.
Neen Circe. Niet persoonlijk. Kom mij nu ook niet zeggen dat je op het vlak van persoonlijke belediging de zuiverheid zelve bent. Soit, vandaag had ik nooit m'n commentaar van gisteren geschreven.

Ik zeg niet dat Wilders z'n mond moet houden. Ik heb kritiek op een pak islamieten, met reden. Dit zuig ik niet uit mijn duim. Maar, zonder nuancering is er geen resonabele oplossing. En steeds willen verwijzen naar buitenlandse theocratische toestanden, sorry lieverd, moet ik nu echt zo oud worden om toch steeds alles in vakjes te moeten indelen?
Oud 7 maart 2008, 20:46   #125
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat Wilders z'n mond moet houden.
ok

Citaat:
Ik heb kritiek op een pak islamieten, met reden.
so? het gaat Wilders niét om kritiek op een pak islamieten, met of zonder reden.

Citaat:
Dit zuig ik niet uit mijn duim. Maar, zonder nuancering is er geen resonabele oplossing.
waar heb je het over?

Citaat:
En steeds willen verwijzen naar buitenlandse theocratische toestanden, sorry lieverd, moet ik nu echt zo oud worden om toch steeds alles in vakjes te moeten indelen?
BUITENLANDSE????? Waar woon jij eigenlijk?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2008, 21:18   #126
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
so? het gaat Wilders niét om kritiek op een pak islamieten, met of zonder reden.
Juist, Wilders heeft kritiek op alle islamieten. Het kind en het badwater.

Waar ik een probleem mee heb. Dat is dat jij toch als weldenkend mens toch zo een probeem maakt van een moslim rond uw kerktoren ? Denk je nu echt dat ik geen verschil zie tussen de huidige toestand en die van pakweg 40 jaar geleden ? Aan de levende lijve meegemaakt. Maar dat wist je al.

De vraag is hoe je dit oplost, niet hoe je een oorlog, zeg maar eufemistisch polarisatie, stimuleert.

Maar nog een keer. Zoals Wilders bezig is, wel dan denk ik dat zelfs indien de grootste voorstander van de vrije meningsuiting Wilders z'n bloed wil drinken als er ook maar één onschuldig slachtoffer valt door de furieuze reactie van een "diepgelovige' islamiet. Stel iemand z'n kind. En zelfs ook al is het slachtoffer een Nederlandse soldaat in Afghanistan.

Ik vind dat je nogal gemakzuchtig een paar meelopers die niet verder denken dan hun neus lang is, op sleeptouw neemt. Hoe moet iemand die nog zin heeft in discussiëren hierop reageren?

Ik ben er niet van overtuigd dat je je eigen percepties en stellingen ondersteunt, doch enkel aanhang zoekt.

Wilders is verkeerd bezig. Zeker weten.

Laatst gewijzigd door Rudy : 7 maart 2008 om 21:48.
Oud 7 maart 2008, 22:53   #127
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Maar wie neemt al qaida serieus???
En inderdaad, Wilders is echt zo slecht bezig he....

Hij verlaagt zich elke keer nog een keer.. Hij is niet voor een oplossing noch voor verdraagzaamheid.

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 00:18   #128
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wilders maakt wel een duidelijk onderscheid. Hij zegt:
-De Islam is een achterlijke godsdienst
-Mensen die de Islam niet op de letter volgen zijn geen echte moslims

Hij heeft dus geen probleem met moslims die onze wet boven hun eigen wet stellen.
Citaat:
De vraag is hoe je dit oplost, niet hoe je een oorlog, zeg maar eufemistisch polarisatie, stimuleert.

Maar nog een keer. Zoals Wilders bezig is, wel dan denk ik dat zelfs indien de grootste voorstander van de vrije meningsuiting Wilders z'n bloed wil drinken als er ook maar één onschuldig slachtoffer valt door de furieuze reactie van een "diepgelovige' islamiet. Stel iemand z'n kind. En zelfs ook al is het slachtoffer een Nederlandse soldaat in Afghanistan.
Ik denk dat we hier het aanleiding-oorzaak-gevolg verwarren. U ziet namelijk de mening van Wilders voor de Islamieten als aanleiding om te gaan lopen doden. Wel, dat is niet zo. De aanleiding van het religieuze geweld van moslims is het fanatieke religieuze ''nationalisme'' van moslims dat geen kritiek verkropt. Als er vanuit externe omgevingen geluiden komen die de religie niet verdraagt, gaat het tegenstribbelen d.m.v. de in de eigen religie geoorloofde terroristische acties. Nog altijd geldt de regel dat een mening kwetsend kan zijn, zelfs als die intentie er niet is. In dit geval gaat het erom de Islam een spiegel voor te houden. Als heethoofdige Islamieten tot geweld overgaan is de aanleiding dus niet de uitspraken van Wilders, maar is de aanleiding de sterke afkeer tegen alles wat niet Islamitisch is, de onmogelijkheid kritiek op de godsdienst te verdragen, en de tolerante houding die men tegenover geweld heeft. Uitspraak of niet, als externe geluiden zachter zouden worden schuift de grens tussen wat in de ogen van de Islamieten kan op naar beneden, en mogen we steeds minder en minder totdat we uiteindelijk in een soort van dictatuur zitten waarin enkel nog zoveel gezegd mag worden als in een theocratische Islamitische staat.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 00:46   #129
Hans1961
Vreemdeling

Hans1961's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
Maar wie neemt al qaida serieus???
En inderdaad, Wilders is echt zo slecht bezig he....

Hij verlaagt zich elke keer nog een keer.. Hij is niet voor een oplossing noch voor verdraagzaamheid.

Ik zie niet in waarom je verdraagzaam zou moeten zijn tegen de onverdraagzamen........
of tolerant tegen de intoleranten.
Hans1961 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 09:37   #130
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WRONG. Wilders heeft kritiek op de Koran, wil deze laten uitkuisen en de geweldoproepende verzen verbieden. Net zoals Mein Kampf verboden werd.

Citaat:
Waar ik een probleem mee heb. Dat is dat jij toch als weldenkend mens toch zo een probeem maakt van een moslim rond uw kerktoren ? Denk je nu echt dat ik geen verschil zie tussen de huidige toestand en die van pakweg 40 jaar geleden ? Aan de levende lijve meegemaakt. Maar dat wist je al.
Als ik het al wist ben ik het vergeten.
En ik heb geen probleem met een moslim rond de kerktoren. Ik heb een probleem met de huidige trend waarbij de kerktoren verplicht tot minaret wordt omgebouwd en degenen die daar een probleem mee hebben tot rasiest uitroept.

Citaat:
Je lost het alvast niet uit door stap 1 in de islamisering toe te passen: "hoe gedraag ik me als perfecte dhimmie." Tot hiertoe schuiven de beleidsmensen zich over elkaar uit op elkaars slijmsporen om toch maar diep genoeg voorover te buigen en de konten in de juiste richting te plaatsen. "There is a difference between kneeling down and bending over " (sorry kan op de auteur niet komen).

Men integreert niet door constante achterlijke eisen te stellen die dan nog worden ingewilligd "om de integratie te bevorderen".
Waar integratie ooit "opgaan in het geheel" betekende, betekent dit ondertussen blijkbaar "het geheel aanpassen aan een kleine kern kolonisten".

Citaat:
Doe zo voort! Blame the messenger. Mensen zoals U zijn daar nogal goed in.
Wilders heeft niemand vermoord, zal niemand vermoorden noch bedreigen.
Zeggen dat in een boekje fout dingen staan blijkt er voor U al over?
U bent werkelijk een dhimmie-streberke. Je mag vast als eerste je extra taksen betalen in alle onderdanigheid zodat je mag blijven leven. (noteer: dit staat ook in die koran).

Citaat:
Ik vind dat je nogal gemakzuchtig een paar meelopers die niet verder denken dan hun neus lang is, op sleeptouw neemt. Hoe moet iemand die nog zin heeft in discussiëren hierop reageren?
You lost me. geen idee waar je het over hebt.
Citaat:
Ik ben er niet van overtuigd dat je je eigen percepties en stellingen ondersteunt, doch enkel aanhang zoekt.
??? nieuwe politieke partij?

Citaat:
Wilders is verkeerd bezig. Zeker weten
En Chamberlain was juist bezig zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 13:23   #131
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het wel opvallend dat Rudy probeert discussie te ontwijken door voor ''onvoorwaardelijke vrijheid van meningsuiting'' pleiten, als meelopen met populisme voor te stellen. Sterker nog, de sterkste populistische (fascistische) stromingen tolereren geeneens vrijheid van meningsuiting. Dat hebben Islamitische staten dan ook weer met hun gemeen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 15:55   #132
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Als het waar is dat Al-Qaeda Wilders tot de doodstraf veroordeeld heeft, dan zal hij zeer gelukkig zijn. De slachtofferrol is het immers op het lijf geschreven en hij voedt er zijn politieke carrière mee.

Al-Qaeda en Wilders en soortgelijke haatzaaiers zijn voor mij één pot nat. Ze verdienen elkaar.
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 15:57   #133
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Als het waar is dat Al-Qaeda Wilders tot de doodstraf veroordeeld heeft, dan zal hij zeer gelukkig zijn. De slachtofferrol is het immers op het lijf geschreven en hij voedt er zijn politieke carrière mee.

Al-Qaeda en Wilders en soortgelijke haatzaaiers zijn voor mij één pot nat. Ze verdienen elkaar.
u bedoelt dat u geen verschil ziet tussen verbaal geweld/politieke retoriek en effectief terrorisme ?!?

mooi is dat
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 15:59   #134
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
u bedoelt dat u geen verschil ziet tussen verbaal geweld/politieke retoriek en effectief terrorisme ?!?

mooi is dat
Het zal cultureel bepaald zijn.
Oud 10 maart 2008, 16:20   #135
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

mooi is dat
Osama die haat zaait, Bush die haat zaat of Wilders die haat zaait ... het zijn niet deze mensen die effectief doden hé? Meestal zijn de grootste roepers de grootste lafaards. Als Wilders moslimterroristen wil bestrijden ... wel dan zijn er betere plaatsen dan Nederland. Bush heeft zich zelf nooit in de buurt van gevaar gewaagd. En Osama stuurt zijn mannen als zombies in de dood. Als hij zo graag martelaar wil worden, waarom heeft hij het dan nog niet gedaan?

Discussiëren met intellectueel minder sterke tegenstanders is leuk in het begin, maar daarna begint het al snel te vervelen ...
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 17:02   #136
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Osama die haat zaait, Bush die haat zaat of Wilders die haat zaait ... het zijn niet deze mensen die effectief doden hé? Meestal zijn de grootste roepers de grootste lafaards. Als Wilders moslimterroristen wil bestrijden ... wel dan zijn er betere plaatsen dan Nederland. Bush heeft zich zelf nooit in de buurt van gevaar gewaagd. En Osama stuurt zijn mannen als zombies in de dood. Als hij zo graag martelaar wil worden, waarom heeft hij het dan nog niet gedaan?

Discussiëren met intellectueel minder sterke tegenstanders is leuk in het begin, maar daarna begint het al snel te vervelen ...
De extreme vorm van dit soort geweld zijn de zgn. kindsoldaten in Afrika.
Ik hoorde eens dat de gemiddelde leeftijd van de USA soldaat in Vietnam 19 jaar was. Intussen is de gemiddelde leeftijd van de slachtoffers in het Israëlo-Palistijns konflikt ook flink aan het dalen. De specialiteit lijkt nu zoetjesaan over te waaien naar het inzetten van zwakzinnigen en jonge vrouwen. Een bezoek van de graven van de "martelaren" in Iran is overigens ook zeer verhelderend : wanneer zullen de verantwoordelijke leiders in Moslimlanden inzien dat het fundamentalisme niet alleen hun grootste vijand is, maar eveneens hun grootste slachter van hun jeugd ?

Staten die absoluut oorlog willen voeren zouden best jongens en meisjes van tussen de 10 en 15 in een voetbalstadion laten vechten bewapend met zwaarden. Laat de ouderzs op de tribune zitten en geef hen de kans om het vechten te stoppen door een vredesovereenkomst te sluiten die bindend zou zijn voor hun rrespectieve regeringen. Ik denk dat we op die manier menig konflikt zouden kunnne oplossen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 17:19   #137
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

als u dat zo vindt, ach wie zou ik dan zijn om jouw mooie zelfbeeld onderuit te halen ...

voor iemand die zo zelfverklaard intellectueel is, ga je alleen nogal dikwijls lopen in een discussie ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 01:47   #138
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als u dat zo vindt, ach wie zou ik dan zijn om jouw mooie zelfbeeld onderuit te halen ...

voor iemand die zo zelfverklaard intellectueel is, ga je alleen nogal dikwijls lopen in een discussie ...
Kort lontje, dan ben je zo gevlogen....
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 08:58   #139
sagopakajmer
Partijlid

sagopakajmer's schermafbeelding

Standaard

Wilders lokt met zijn provocaties een Clash of Civilizations uit.
Maar hem vermorden past niet bij de Islam.
sagopakajmer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 13:09   #140
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sagopakajmer Bekijk bericht
Wilders lokt met zijn provocaties een Clash of Civilizations uit.
Maar hem vermorden past niet bij de Islam.
Raadpleeg Salman Rushdie, Theo Van Gogh, de koran ....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be