![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. lidstaten hebben beperkte bevoegdheden op o.a. monetair en economisch vlak, waarom heb je daar dan geen problemen mee? 3. het EP is verkozen en heeft in alle materies, op een paar kleine fiscale aangelegenheden na, medebeslissingsrecht. De commissie kan niets uitrichten zonder goedkeuring van een meerderheid van de democratisch verkozen Europese volksvertegenwoordigers, én van de democratisch verkozen staats- en regeringsleiders. De commissievoorzitter zelf is afkomstig uit de grootste fractie uit het EP, en je raadt het nooit, dat wordt toch wel democratisch verkozen zeker? Laatst gewijzigd door Rogge : 26 maart 2008 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U overschat ruimschoots de bevoegdheden van het Europees Parlement en vooral het democratisch karakter ervan. Het Europees Parlement staat nog veel verder van de de Europese bevolking dan de Ministerraad en ik heb een veel groter vertrouwen in de democratische legitimiteit van de Ministerraad dan in die van het Europees Parlement. De EU zou zich veel meer moeten toeleggen op haar kerntaken (die zeer belangrijk zijn) en die zo goed mogelijk uitvoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
Iedereen die een beetje volgt waar het Parlement zich mee bezig houdt, wat voor resoluties het stemt, de wijze waarop het debatteert enz. weet dat dit Europees Parlement niets met echte parlementaire democratie te maken heeft. Ik zeg dit overigens met spijt in het hart omdat ik weet dat er heel wat verdienstelijke mensen werken. Maar dit zijn nu éénmaal de feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Europees Commissaris
|
![]() Mannen, mannen, laten we het een beetje on topic houden, Het gaat hier om het gevoel, niet om het functioneren van de EU-instellingen. Daar zijn andere topics zat voor.
Laatst gewijzigd door Sjaax : 26 maart 2008 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Wel, ik voel mij wel Europees. Maar dat is geen gevoel dat alle andere identiteiten overheerst. Ik voel mij sterker Vlaming of Nederlandstalige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Parlementslid
|
![]() ik voel mij Vlaming en Europeaan. Ik kan niet zeggen dat het ene het andere overheerst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet hoe het voelt Europeaan te zijn... Doorgaans bezie ik identiteit zo:
ik ben een persoon die toevallig geboren is in een deel van de wereld dat toevallig de naam Vlaanderen draagt. Toevallig maakt Vlaanderen deel uit van een andere constructie die België genoemd wordt. En dat België behoort dan weer tot wat, toevallig, Europa genoemd wordt. Voor mij is Europa een continent en ik kan moeilijk zeggen dat ik iets "voel" als ik aan Europa denk. Bovendien weet'k evenmin goed welk gevoel er bij identiteit komt kijken. Van geboorte ben ik Vlaming. Maar ik voel me veel meer thuis en eigen bij de Basken... Wat ben ik dan? Voelen wij ons Europees? Nee. Ik toch niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als België al klote is, dan is Europa dat nog meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als jij voorstander bent van een Europese superstaat, wees dan niet hypocriet en gooi die leeuw uit je avatar. Je bent namelijk tégen Vlaamse zelfstandigheid. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allee, niet dat marokkanen niet realist kunnen zijn of zo
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik voel mij bovenal mens.
![]() |
#135 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1. wel mogelijkheid op burgeroorlogen, geen mogelijkheid op oorlog tussen staten = minder kans op oorlog. 2. ik ben geen voorstander van Vlaamse onafhankelijkheid in de zin die jij op het oog hebt. ik ben voorstander van een Europese federatie, met Vlaanderen als autonome lidstaat, zonder België. Vandaar mijn leeuw in een gele ster. Mijn leeuw staat dus niet voor absolute Vlaamse onafhankelijkheid, maar voor belgische ontbinding. Laatst gewijzigd door Rogge : 3 april 2008 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Als men je lang genoeg "Marokkaan" noemt...
![]() "What's in a name? That which we call a rose by any other name would smell as sweet." [Romeo and Juliet (II, ii, 1-2). Shakespeare] ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 7 april 2008 om 01:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- ... Citaat:
![]() |
![]() |
#138 |
Partijlid
|
![]() Ik voel mij alleszins meer Europees dan Vlaams of Belgisch. Maar ik denk dat ik meer gemeen heb met Amerikanen dan bv Oost Europeanen of iemand van de Balkan.
Ik vind westerse beschaving en vooral dan de vooruitgang van wetenschap iets om zeer trots op te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Partijlid
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door d24e : 7 april 2008 om 04:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Parlementslid
|
![]() Ik zie het verband niet tussen Hitler en vrede.
vreemde vraag. de niet-lidstaten, tiens. Citaat:
waarmee u uw eigen stelling van 'absolute onvrijheid' tegenspreekt. |
|
![]() |
![]() |