![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En die Farao's die slaven invoerden om pyramides te bouwen. Ik meen dat we eens een klapke moeten gaan doen met God de Vader opdat hij alles hier ongedaan zou maken en heel zijn scheppingsverhaal eens zou overdoen. Volgens aanbevelingen van system. Alleen de vraag of het dan beter wordt!?
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sorry, hoe kon ik dat vergeten. Maar ach, ik ben natuurlijk maar een simpele racisitsche blanke die het nazistische apartheidsregime weer aan de macht wil zodat we weer gezellig tijdens een braai zwarte babytjes kunnen gaan opeten. Wat weet ik er nu van.
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 3 maart 2008 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zwarten werken nog veel in tuinen van blanken, kunnen nu wel prijs bepalen in overleg met de mensen die hun s'morgens ophalen met busjes. Dan, bepaalde topfuncties in Z A zijn alleen toegankelijk voor zwarten, ipv racisme is dat voor politiek correcten natuurlijk een inhaalbeweging. Mandela, overigens zeer gewaardeerd door blank en zwart, hield rekening met dat gevaar, maar zijn macht is de laatste jaren aan het tanen. Resultaat, veel hoog opgeleide blanken verlaten Z A, met alle gevolgen vandien, overheid begint zich bewust te worden daarvan, zie het vroeger Rhodesië, de graanschuur in Africa, nu met Mugabe...... Zelfs veel zwarten met betere functies beginnen zich te keren tegen eigen rasgenoten van omliggende landen die Z A overspoelen en dreigen mee te sleuren in spiraal naar beneden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Ik meen dat in ZA niemand het 'recht op onderwijs' ontzegd werd. Ik denk (ben niet absoluut zeker) dat er voor zeer velen, volgens de mogelijkheden, gratis scholen bestonden maar dat boeken wel moesten betaald worden. Wat ik zeg wordt enigzins bevestigd door de anti-apartheidsstrijd met de slogan 'liberation before education' waarbij ze de scholen in brand staken. Toen ik in Abidjan, Ivoorkust werkte (1985), zegden goed verzorgde meisjes me dat ze niet konden lezen of schrijven bij gebrek aan geld. Geen geld, geen school. Ivoorkust is nochtans een succesverhaal (nu helaas was) goed bestuurd en vrij welvarend. En reeds lang onafhankelijk in zeer gunstige omstandigheden. Om iets te beoordelen moet men vergelijken, en dan 'geen twee maten en gewichten.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 3 maart 2008 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om dat onderscheid tussen kolonialisme en apartheid duidelijk te maken zal ik nog eens een antwoord hergebruiken: Citaat:
Laatst gewijzigd door Brandaan : 3 maart 2008 om 11:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Congo er nu ontzettend veel beter aan toe is dan toen die stoute belgen er wegen, scholen, klinieken bouwden, staat buiten kijf jongen. Ik doe de moeite zelfs niet om d�*t te durven tegenspreken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat mij wel vaak verwondert uit een bepaalde hoek, is dat men er als de kippen bij is om Leopold II en België te veroordelen voor het bestuur in voormalig Belgisch Congo (en de veroordeling is terecht), maar dat men het toch o zo moeilijk heeft om het apartheidregime te veroordelen als dusdanig. Men haalt dan argumenten aan dat 'de aparheid wel te verdedigen was op voorlopige basis, maar dat op termijn...enz.' en andere van die drogredenen. Neen, het apartheidsregime was fout. Ook vanaf het begin.Punt uit. Net zoals het koloniaal regime in Belgisch Congo fout was. Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2008 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2008 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Apartheid veroordelen en verder niets. O ja, en ook schande spreken over Olympische Spelen 1936 en meewerken aan 2008 in Beijing. Speciaal voor system: hiermee wil ik niet apartheid goedkeuren maar wel de bedriegers en de huichelaars van deze wereld aanklagen.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Banneling
|
![]() [quote=Brandaan;3284444]Zoals ik eerder reeds opmerkte:
Citaat:
Citaat:
Of wat dacht u. Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2008 om 12:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Heeft Caesar ook een puinhoop gemaakt van 'Oud-belgië'?
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Superieur klinkt zo negatief in de betekenis van uw zin.
Het is wel zo dat er zeer mooie uitvindingen gekomen zijn uit onze cultuur die het leven draaglijker maken. U bekijkt alles te fel zwart/wit denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Dat is naast de kwestie. U gaat toch niet beweren dat wat Caesar allemaal beschrijft in zijn propagandageschrift 'de Bello Gallico', dat dit allemaal hoogstaande en na te volgen daden zijn? Wanneer de Belgen electrische bekabeling aanlegden in voormalig Congo, wilde dat nog niet zeggen dat hun regime menswaardig was tegenover de zwarten. En hetzelfde moet men zeggen van het regime dat u probeert te vergoeilijken, namelijke het apartheidsregime. Daar gaat het over.
Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2008 om 12:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
In Engeland is het verplicht bezit van een identiteitskaart een onaanvaardbare aanslag op de persoonlijke vrijheid. Bij ons is dat een normale noodzakelijkheid waar niemand aanstoot aanneemt, integendeel men vindt dit de logica zelf. Wij gelukkige 'belgen' leven dus in een systeem dat tot in de perfectie wordt toegepast. Er is wel zo af en toe een akefietje zoals een veelvuldig moordenaar die op de loonlijst staat van de Staatsveiligheid en steun krijgt van het ocmw. Maar ja je kunt niet alles willen hé!
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 3 maart 2008 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees eens een goed boek over het toenmalige passensysteem in het vroegere Suid-Afrika. Misschien gaat u dan een lichtje branden. Alhoewel ik dit laatste ernstig betwijfel. Begrijpt u nu wanneer ik zeg dat u alles wat u niet aanstaat probeert toe te dekken? Het zou anders de eerste keer niet zijn... Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2008 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat anderen doen, moeten zij weten. Wat u doet in deze, daar komt het op aan. U wilt de apartheid niet goedkeuren. Tenminste dat zegt u. Maar de apartheid afkeuren doet u toch ook niet echt. En zo kennen we Luc Broes. Laatst gewijzigd door system : 3 maart 2008 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees wat meer over Zimbabwe toen de blanken er nog woonden en werkten, overal waar de afrikanen nu de blanken kolonisten hebben buitengekegeld mogen ze nu rustig in hun eigen hutjes hun eigen hongersnoodje gaan lijden. En o ja, volgens system is ook d�*t nog de schuld van die stoute wittemannen! Grow up for god's sake! En beter nog: ga die arme zwarte afrikaantjes eens zelf wat helpen, dan doe je tenminste iets constructiefs. Richt er bijvoorbeeld een aantal boerderijen op en ga graan kweken zoals de stoute Rhodesiers het deden en heel zuid-afrika van eten konden voorzien. En wacht dan even tot ze je een kopje kleiner maken omdat ge een vuile blanke kolonist zijt!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 maart 2008 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom u het passensysteem hier bij haalt is mij trouwens niet geheel duidelijk, dat systeem had niets met bloed en bodem te maken, maar het was een simpele methoden om te voorkomen dat de verschillende bevolkingsgroepen massaal in elkaars steden gingen wonen en massaal met elkaar in conflict zouden komen. Dat dit systeem niet perfect was en makkelijk misbruikt kon worden om politieke tegenstanders te verbannen naar de thuislanden is natuurlijk wel waar, maar daar sprak u dan niet over.
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |