Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2008, 14:07   #121
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Bouwvergunningen bestaan niet?
Kan jij lezen? Ik heb gezegd dat de overheid een marginale speler is binnen het bouwproces. Ik heb nergens gezegd dat ze niet bestaat.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 15 maart 2008 om 14:08.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 14:08   #122
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mooi zo: ik ben blij dat je erkent dat de overheid daar een grote rol in speelt.
Veel praktijkervaring?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 15 maart 2008, 14:10   #123
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
dan een privesector die eerst klanten moet lokken - overtuigen - hun wensen uitvoeren, vooraleer de factuur te kunnen sturen.
De privé voert helemaal niet de wensen van de klanten uit. De enige dienst die er feilloos werkt, is diegene die de facturen opstuurt.
Oud 15 maart 2008, 15:12   #124
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ja, daar heb ik al mooie demonstraties van gelezen.

Cry more. Als mijn toon je niet aanstaat, negeer mijn berichten dan ofzo.
Dan ben jij een prachtige demonstratie van het gevaar van autodidacten.

Verder heb jij het genoegen tot één van die mensen behoren waarmee ik niet meer in discussie ga omdat je zo dogmatisch, met oogkleppen en dan ook nog met een schokkende pretentie je mening die van wereldvreemdheid getuigt, verkondigt. Ik wil niet eens weten tot het uithalen van welke fratsen jij allemaal in staat bent om je vermeende en zelfverklaarde gelijk te halen. Je behoort bij mij in de categorie van Pindar. Het spijt me.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 maart 2008 om 15:17.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 15:25   #125
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
en wat is er dan praktisch, comfortabel, en haalbaar voor ons allen?

Ik denk niet dat je idee voor mij positieve consequenties heeft op mijn sociale contacten. Ik wil in mijn huis namelijk minder sociale contacten. Vandaar dat ik ook de stad uitgevlucht ben. Veel te veel mensen. Buren, jakkes. Ik ben asociaal thuis. En ik zou graag ook zo willen blijven, dank je.
We hebben het hier al over gehad in een discussietopic dat ik hier eerder heb gevoerd maar waarvan de inhoud door één of andere forumverhuis is verdwenen.
Je zei toen dat de projecten waarover ik het had al veelvuldig werden uitgevoerd (of beter: meer werden uitgevoerd) in Wallonië, maar dat ze van overheidswege uit alles behalve gesteund werden omdat deze er veel te weinig voordeel bij hadden gezien men in die 'gemeenschappen' aan zelfbedruiping deed.

Mijn concrete beeld is een aaneenschakeling van huizen, met een diverse populatie en verschillende gemeenschappelijke ruimtes. Alsook een gemeenschappelijk park achter deze huizen met ieder een eigen privétuintje.
Veel mensen kunnen zich bv. geen eigen zwembad noch tuin veroorloven. Als je met tien �* twintig gezinnen "gaat samenwonen" kan dat wel.
Zoals iemand hier al opperde kan je dan ook aan een eigen energie-installatie en bv een regenwaterinstallatie gaan denken.
Oud 15 maart 2008, 15:27   #126
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Kan jij lezen? Ik heb gezegd dat de overheid een marginale speler is binnen het bouwproces. Ik heb nergens gezegd dat ze niet bestaat.
Leg eens uit wat jij bedoelt met 'marginaal'?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 15:27   #127
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Veel praktijkervaring?
Euhm - ja.
Wel grappig: niet met ons eigen geld.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 15 maart 2008, 15:28   #128
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
We hebben het hier al over gehad in een discussietopic dat ik hier eerder heb gevoerd maar waarvan de inhoud door één of andere forumverhuis is verdwenen.
Je zei toen dat de projecten waarover ik het had al veelvuldig werden uitgevoerd (of beter: meer werden uitgevoerd) in Wallonië, maar dat ze van overheidswege uit alles behalve gesteund werden omdat deze er veel te weinig voordeel bij hadden gezien men in die 'gemeenschappen' aan zelfbedruiping deed.

Mijn concrete beeld is een aaneenschakeling van huizen, met een diverse populatie en verschillende gemeenschappelijke ruimtes. Alsook een gemeenschappelijk park achter deze huizen met ieder een eigen privétuintje.
Veel mensen kunnen zich bv. geen eigen zwembad noch tuin veroorloven. Als je met tien �* twintig gezinnen "gaat samenwonen" kan dat wel.
Zoals iemand hier al opperde kan je dan ook aan een eigen energie-installatie en bv een regenwaterinstallatie gaan denken.
De keuze is simpel. Ofwel dwing je dat af door middel van een overheid of wel laat je mensen vrijwillig die keuze maken. Wat kies je?
Oud 15 maart 2008, 15:29   #129
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Ik niet.

Ik vind dat we dat niet mag bepalen.
Als we me niet toelaat om naar die mening te leven, mag we zich aan kokende olie en soortgelijk oorlogsgerief verwachten.
Dat is een heel andere discussie. Maar als zoiets wettelijk zou gemaakt worden ne u bent niet akkoord met de wetten van een land: het is hier nog steeds geen communistische regime. Het staat u vrij te gaan.
Daarom krijg ik ook een beetje de ***** van mensen die altijd maar klagen en zagen over de overheid.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 maart 2008 om 15:29.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 15:29   #130
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Verder heb jij het genoegen tot één van die mensen behoren waarmee ik niet meer in discussie ga omdat je zo dogmatisch, met oogkleppen en dan ook nog met een schokkende pretentie je mening die van wereldvreemdheid getuigt, verkondigt. Ik wil niet eens weten tot het uithalen van welke fratsen jij allemaal in staat bent om je vermeende en zelfverklaarde gelijk te halen. Je behoort bij mij in de categorie van Pindar. Het spijt me.
U niet opwinden, Groentje...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 15:31   #131
Groentje-18

Standaard

Citaat:
1 mening/+- 10.000.000 meningen
?????????????????
Oud 15 maart 2008, 15:31   #132
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een heel andere discussie. Maar als zoiets wettelijk zou gemaakt worden ne u bent niet akkoord met de wetten van een land: het is hier nog steeds geen communistische regime. Het staat u vrij te gaan.
Ik wil niet gaan, ik woon hier goed.
Oud 15 maart 2008, 15:32   #133
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
?????????????????
Ieder zijn mening.
Oud 15 maart 2008, 15:33   #134
Groentje-18

Standaard

Citaat:
De sociale gevallen maken we onvruchtbaar en stoppen we in kerkers.
We vinden dat efficiënt gebruik van de beschikbare ruimte.
Wat er soms in jouw posts te lezen staat leunt veel dichter aan bij eugenetica ... dat weet je zelf goed genoeg. Maar goed, ik vergeet steeds dat jij vooral hebt geleerd dat de vorm belangrijk is, en niet de inhoud.
Oud 15 maart 2008, 15:37   #135
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat er soms in jouw posts te lezen staat leunt veel dichter aan bij eugenetica ...

Dat mag je wel eens bewijzen.

Citaat:
dat weet je zelf goed genoeg.
Neen, ik val bijna van mijn stoel. Verwar je mij met iemand anders?

Citaat:
Maar goed, ik vergeet steeds dat jij vooral hebt geleerd dat de vorm belangrijk is, en niet de inhoud.
Waar haal je dat nu weer vandaan?
Oud 15 maart 2008, 15:47   #136
Heftruck

Standaard

Citaat:
Mensen die zelf denken zijn gevaarlijk.

Citaat:
Al eens goed in een spiegel gekeken? Jij bent hier de persoon die zit te bepleiten dat er een objectieve grens te trekken is voor smaak & noden die voor iedereen wel goed is. Van wereldvreemd gesproken.

En Pindar is een toffe kerel via wie ik aan een hoop interessante dingen ben geraakt. Hoe laag van je.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 15:53   #137
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Mensen die zelf denken zijn gevaarlijk.

Al eens goed in een spiegel gekeken? Jij bent hier de persoon die zit te bepleiten dat er een objectieve grens te trekken is voor smaak & noden die voor iedereen wel goed is. Van wereldvreemd gesproken.

En Pindar is een toffe kerel via wie ik aan een hoop interessante dingen ben geraakt. Hoe laag van je.
En dat zeg uitgerekend jij??

Doe mij een plezier: lees uw berichten hier eens na.
Oud 15 maart 2008, 15:56   #138
Heftruck

Standaard

Citaat:
Daarom krijg ik ook een beetje de ***** van mensen die altijd maar klagen en zagen over de overheid.
Ah, de heerlijke logica van estatisten.

Als ik een huis heb en één of andere bende met één of ander vaag mandaat van mensen die niets met mij te maken hebben valt mijn huis binnen, dat ben ik de zagevent als ik mijn huis niet verlaat en niet overlaat aan die bende.

Diezelfde logica dicteert dat we 't maar allemaal moet aftrappen in plaats van te klagen wanneer één of ander leger deze streek binnenvalt.

Is dit nu echt het soort achterlijke logica die jij aanvoert?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2008, 15:58   #139
Groentje-18

Standaard

Citaat:
De zogenaamde hoge bevolkingsdichtheid van West-Europa moet zowat de meeste overroepen onzin ooit zijn, op de angst voor global warming na.

Gemiddeldes zeggen NIETS. Al eens in een stad geweest met een echte hoge bevolkingsdichtheid? Zo ja, wat zit je hier te zagen? Er is hier plaats zat, alleen wordt al die ruimte door toedoen van achterlijke centrale planning compleet inefficiënt gebruikt. Een mens kan in Vlaanderen geen 500 meter stappen in eendert welke richting zonder een gebetonneerde of geasfalteerde weg tegen te komen. En dat om de idioten die het tof vonden om "op den buiten" te gaan wonen toch te voorzien met alle nutsvoorzieningen betaald met belastingsgeld. Drie keer raden wie daar achter zit.
Bij het rapporteren van uw berichten stuit ik hier voorwaar op een pleidooi voor mijn woonprojecten.
Oud 15 maart 2008, 16:00   #140
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In mijn dorp worden al die 'lelijke' oude huizen gekocht door jonge mensen, en verbouwd.
Ik vind dat een goeie zaak.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be