Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2004, 10:26   #121
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
2 miljard christenen tegen 1 miljard moslims? 60% van de wereldeconomie met 75% van de militaire macht tegen 10% van de wereldeconomie met 5 % van de militaire macht?
in een degelijke ouderwetse industriële oorlog: zonder enige twijfel.

in een doorgedreven terreurcampagne: hmm...
techniek en aantallen spelen een kleinere rol dan gedrevnheid/fanatisme en op dat vlak zijn we de pineut. Bij mijn weten heeft er nog geen enkele Brit, Amerikaan, etc zichzelf opgeblazen voor de goede zaak.

Vergeet daarnaast niet dat een stevige aanpak van terrorisme (en neen, Darwin&co, doodskampen en lynch-partijen komen er niet meer in Europa) automatisch een inperking van de burgervrijheden tov staatsinmenging/-controle betekent.
Als de bedoeling van zo'n campagne is om onze "way of life" aan te passen, maken ze imo veel kans om te slagen
Oud 12 maart 2004, 10:39   #122
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
in een degelijke ouderwetse industriële oorlog: zonder enige twijfel.

in een doorgedreven terreurcampagne: hmm...
Zoals in israel? Dat is een klein landje dat al 60 jaar zich rechthoud tegen 10 keer zoveel moslims. En voordat je begint over de moslims hier : in israel is 20% van de bevolking moslim en die zijn practisch nooit betrokken in aanslagen.

Citaat:
techniek en aantallen spelen een kleinere rol dan gedrevnheid/fanatisme en op dat vlak zijn we de pineut. Bij mijn weten heeft er nog geen enkele Brit, Amerikaan, etc zichzelf opgeblazen voor de goede zaak.
Techniek en aantallen zijn wel degelijk in een oorlog nog belangrijk. Het westen kan doen wat het wil in de wereld de extremisten kunnen weinig doen omdat te stoppen.

Nogmaals zie israel al het fanatisme van de terroristische groepen heeft er niet voor kunnen zorgen dat israel een rijk en democratisch land is geworden.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 10:40   #123
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees ervoor dat de Spaanse regering deze onduidelijkheid in stand zal houden tot maandag.
De partido popular zal veel stemmen kunnen winnen door de anti-basken of anti-eta gevoelens die er nu door de hoofden van menige spanjaard dwalen.
De bevolking is, geheel terecht woedend. Als ze boos zijn op de eta is dat in het voordeel van aznar, als ze weten dat het moslims zijn die deze barbaarse daad gedaan hebben (wat meer dan waarschijnlijk is) zal hij ook kritiek krijgen, want hij 'liep mee' met Amerika.
Persoonlijk denk ik dat Spanje sowieso een doelwit was, westers, katholiek, andaloesië,... ; maar ik vrees dat de linkerzijde met paardekleppen zou reageren.

Ik gok dus op zekerheid tegen maandag, eventueel zondagmiddag.
Oud 12 maart 2004, 13:54   #124
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Wat ik mij altijd afvraag:
er gebeuren spectaculaire aanslagen waar zelfs de allerbeste geheime veiligheidsdiensten van onder den indruk zijn. Nog meer, ze wisten nooit dat zo'n aanslag op til was.

En wat blijkt telkens weer. M'n vindt direct na de aanslagen zo een aanknopingspunt. in NY vond men de paspoort van Atta, nu vindt men tekst en uitleg in een auto.

Dan stel ik mij de vraag:
zijn die terroristen dan zoooooo lomp om het gerecht materiaal te bezorgen dat tegen hen kan gebruikt worden.
Of werken de veiligheidsdiensten pas optimaal als ze een opdoffer ontvangen.
Het is duidelijk dat moslimterroristen willen dat de wereld weet waartoe ze in staat zijn en wat er gebeurt met degenen die hun iets in de weg leggen. Waarom zouden ze dan niet willen dat men weet dat zij achter een bepaalde aanslag zitten? Iedereen MOET het weten. Zoals een klein kind dat van niemand aandacht krijgt. Dat begint ook te wenen en maakt vanalles kapot.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 13:57   #125
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
mag ik er op wijzen dat we exact twee en een half jaar na de aanslagen op de WTC gebouwen zijn ?
911 dagen om nog exacter te zijn...
Oud 12 maart 2004, 14:01   #126
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:

2 miljard christenen tegen 1 miljard moslims? 60% van de wereldeconomie met 75% van de militaire macht tegen 10% van de wereldeconomie met 5 % van de militaire macht?

Ach ja we zijn kanseloos
Wat blijft er over van onze economie als van vandaag op morgen het midden oosten geen olie meer levert?
Wij even weinig als zij: niks meer. Zij hangen volledig af van de inkomsten van olie.
Oud 12 maart 2004, 14:14   #127
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
mag ik er op wijzen dat we exact twee en een half jaar na de aanslagen op de WTC gebouwen zijn ?
Ik kom op 913.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 14:20   #128
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

tja, die arabische rekenmachientjes zijn zo goed nog ni.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 14:42   #129
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
tja, die arabische rekenmachientjes zijn zo goed nog ni.
LOL dat was grappig (echt)
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 16:04   #130
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

als ik aan de macht van het getal denk, vrees ik datwe geen schijn van kans maken

Ach ja we zijn kanseloos

Citaat:
feit is wel dat het terrorisme duidelijk oprukt. Vroger was het enkel Palestina, Baghdad, Islamabad, nu is het reeds Cassablanca, IStanbul en nu ook Madrid. Nu maar wachten tot de eerste in België plaatsvindt (Trabelsi was alleszinds al zinnens om er één te plegen)
Euh en ben je dat de CCC vergeten? ETA? IRA ? rode brigades ,...
en alle aanslagen van de anarchisten
van het OAS en van het FLNC in Frankrijk???
De aanslag in Oklahoma? die McVeigh was een superpatriottistische americaan
De moorden op de Kennedys?

Juist die Trabelsi stelt me gerust: als het allemaal zulke knoeiers zijn....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 16:09   #131
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele

Ik kom op 913.
TUSSEN de twee aanslagen, dus tussen 11 september 2001 en 11 maart 2004 zijn er precies 911 dagen.
Oud 12 maart 2004, 16:32   #132
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Ik kom op 913.
TUSSEN de twee aanslagen, dus tussen 11 september 2001 en 11 maart 2004 zijn er precies 911 dagen.
Inderdaad. Vreemd dat de media daar niks van zeggen. Zo in tijden van crisis en beperkte informatie zie je toch hoe groot de sturende rol van officiële instanties kan zijn.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 12 maart 2004, 16:34   #133
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Inderdaad. Vreemd dat de media daar niks van zeggen. Zo in tijden van crisis en beperkte informatie zie je toch hoe groot de sturende rol van officiële instanties kan zijn.
Maar Nostradamus had het voorspeld!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 16:44   #134
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

Ach ja we zijn kanseloos

Euh en ben je dat de CCC vergeten? ETA? IRA ? rode brigades ,...
en alle aanslagen van de anarchisten
van het OAS en van het FLNC in Frankrijk???
De aanslag in Oklahoma? die McVeigh was een superpatriottistische americaan
De moorden op de Kennedys?

Juist die Trabelsi stelt me gerust: als het allemaal zulke knoeiers zijn....
Filosoof doet weer een poging om het MOSLIMTERRORISME te minimaliseren. Vreemd, er gaat geen nieuwsbericht voorbij of de term valt wel.
Blijkbaar is de term MOSLIMTERRORISME bij Filosoof dermate ingeburgerd geraakt, dat de gewenning de betekenis van MOSLIM als bepalend deelwoord naar het vergeethoekje geduwd heeft.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 16:46   #135
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Filosoof doet weer een poging om het MOSLIMTERRORISME te minimaliseren. Vreemd, er gaat geen nieuwsbericht voorbij of de term valt wel.
Ach onzin maag sommigen doen precies alsof er geen ander terrorisme is als moslim terrorisme .
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 17:51   #136
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo

Het kan zeker de ETA niet zijn! De ETA is een LINKSE onafhankelijkheidsbeweging die, zoals steeds met linkse bewegingen, haar doelstellingen op een vreedzame manier wil bewerkstelligen. Waarschijnlijk moeten de daders gezien worden in de kringen van rechtse tegenstanders die te vinden zijn in de partij van Aznar, de Partido Popular! Ik denk ook niet dat het Arabische terroristen zijn vermits dat de vrienden van links zijn.

Het kan zeker de ETA niet zijn! De ETA is een LINKSE onafhankelijkheidsbeweging die, zoals steeds met linkse bewegingen, haar doelstellingen op een vreedzame manier wil bewerkstelligen.
Dat Links zijn van ETA is toch zéér twijfelachtig, weet je en dat vreedzaam ook: waarvoor moest die 500kg explosieven dienen die recent onderschept werden?
Oh, ja, Dan is er nog die waarschuwingsbrief (of opeising?) die ze vorige week vanuit Frankrijk stuurden...
De ETA is links en sterk marxistisch geïnspireerd, net zoals Batasuna. Daarom ook dat mensen als Nelly Maes sympathie hebben voor deze partij.

De PNV die in de baskische regering zit en de premier levert is de centrum-rechtse baskisch-nationalistische partij.
Rudysfonduehuisje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 17:54   #137
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Op de site van De Standaard staan nog meer aanwijzingen dat het wel degelijk om moslimfundamentalisten gaat.

Citaat:
Volgens radiozender Cadena Ser bevestigde een anti-terroristische bron dat de explosieven niet de gebruikelijke explosieven van de Eta waren, maar van ,,een andere terroristische groepering, met islamitische banden".
http://www.standaard.be/nieuws/buite...cleID=GNB4J594
Oud 12 maart 2004, 19:37   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ETA is niet extreem rechts (meer marxistisch) en het is trouwens niet zeker dat ETA er verantwoordelijk voor is? Spanje steunt de oorlog in iraq .
Inderdaad. De ETA heeft altijd een min of meer losse, maar toch duidelijke band met de marxistische visie gehad. Of hoe sommige linksen iedere vorm van nationalisme toch zo graag onmiddellijk in het rechtse kamp situeren en het op alle mogelijke manieren zwart maken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 22:35   #139
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het zou voor de ETA een blunder van jewelste geweest zijn moesten ze deze aanslag zelf gepleegd hebben: het zou de kiezers rechtstreeks naar het kamp van Aznar gevoerd hebben.

Ik heb eerder het vermoeden dat Aznar liefst "alle pistes" open wil houden (dus zowel ETA als Al Quaida) tot de verkiezingen voorbij zijn. Nadien kunnen ze dan ineens ontdekken dat het Al Quaida is geweest.

Indien ze nu onmiddellijk openbaar zeggen dat het Al Quaida was, dan krijgt Aznar ervan langs bij de verkiezingen omdat de Spanjaarden hem de medewerking met de VS in Irak kwalijk zullen nemen.

Moest het dus effektief de ETA geweest zijn, dan zou Aznar er langs geen kanten het moslimterrorisme bij betrekken. Waarom ook?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 23:25   #140
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
ETA is niet extreem rechts (meer marxistisch) en het is trouwens niet zeker dat ETA er verantwoordelijk voor is? Spanje steunt de oorlog in iraq .
Inderdaad. De ETA heeft altijd een min of meer losse, maar toch duidelijke band met de marxistische visie gehad. Of hoe sommige linksen iedere vorm van nationalisme toch zo graag onmiddellijk in het rechtse kamp situeren en het op alle mogelijke manieren zwart maken.
Het klopt dat ze zich in het verleden vaag op het marxisme hebben gebaseerd (net zoals IRA) maar iedere marxist weet ook dat Marx één van de grootste tegenstanders was van het gebruik van terrorisme om iets te bereiken. Franco was een groot tegenstanders van autonomie voor de regio's in Spanje. Dat is wellicht ook een reden waarom veel organisaties die ijveren voor meer autonomie of de onafhankelijkheid in Spanje eerder 'links' geïnspireerd zijn. Idem trouwens in Frankrijk waar iemand als Le Pen seperatisten haat.

Nu, volgens mij is de aanslag te 'goed' gepland en uitgevoerd om het werk van ETA geweest te zijn. De Spaanse geheime diensten zitten de ETA op de hielen, te dicht om dergelijke operatie uit te voeren. Maar goed wat weten wij hiervan. Ik heb het ook maar van lezen. De rest is speculatie.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be