Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Ik vond de film...
gewoon erg tegenvallen (géén oscars!!!)! 17 32,08%
best meevallen. 21 39,62%
prachtig, spannend, boeiend, hetgeen ik verwachtte,... 2 3,77%
Ik heb er niet zo op gewacht, en het interesseert me helemaal niets. 13 24,53%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2008, 21:28   #121
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Van Boedha blijf je af, omdat veel mensen in hem troost zoeken...Van Jahwee blijf je af, omdat...Van Jezus blijf je af, omdat...Van Allah en de profeet blijf je af, omdat...

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Als een oude vrouw zich eenzaam voelt en ze vindt troost in Jezus, dan laat je dat gewoon met rust. Je zegt toch ook niet "Ach...Jezus is dood en die bestaat niet meer...weg met de bijbel!...". Dan ben je achterlijk bezig (geld voor iedereen) en ben jij de sadist.

Ik ben het niet eens met dat Islam aanzet tot geweld, omdat ik dit in Europa niet ervaar (niet vergeten...ben daartussen opgegroeid). En hier wonen veel moslims.

Jij bent blijkbaar te jong om de jaren zestig te herinneren. Toen werd beslist dat religie een PERSOONLIJKE toestand is, waar niemand mee hoeft geconfronteerd te worden. Dus houd mohammed binnenshuis en geen kat die erachter kraait.

Indien je dat niet kunt opbrengen, dan begin ik koranverzen te oreren, met dien verstande dat ongelovigen dan de volgelingen van Mohammed zullen zijn.

Stel je voor dat de oude-Europeanen eens besluiten om zèlf de regeltjes van de koran te gaan volgen, wat zou je daarvan denken? Zin in een dhimmiestatuut met yizyah taks in alle onderdanigheid te betalen zoals voorgeschreven in ons boekje? met afgehakte vingertoppen? Zin in het verdrag dat de originele zoroasters met Omar hebben moeten afsluiten?

Ik heb de indruk dat moslims écht wel een probleem hebben met spiegelbeelden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:30   #122
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Angstwekkend inderdaad: Wilders diabolizeert een miljard mensen die niets te maken hebben met wat een klein % misdoet.
Hoe zit het met dat grote percentage van zogenaamde gematigde moslims die nooit of te nimmer veroordelen - zeker niet publiekelijk - wat dat klein percentage doet?
Zwijgen is instemmen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:31   #123
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dus moslims vinden dat ze zwart gemaakt worden als ze hun geliefde koranverzen voorgeschoteld krijgen met beeldmateriaal over de letterlijke toepassing van die verzen door extremitische moslims ... die ze eigenlijk nooit of te nimmer publiekelijk durven te veroordelen voor hun wandaden.
Nogmaals...Het gaat om de BEDOELING hierachter. Oorlog is het ergste dat je kan meemaken. Als een moslimkind sterft, dan huilen de ouders om het kind. Wij verschillen niet van elkaar.

Nogmaals...De Koran (een wetboek) is ontstaan tijdens de oorlog, zodat veel zaken niet meer van toepassing zijn. Leef je in vrede, dan moet je ook niemand aanvallen. Wordt je aangevallen, dan heb je het recht om je te verdedigen. Dit is iets dat ik mijn vader altijd heb horen zeggen, als de oorlog tussen Israel en palestijnen WEER op tv is.
Als we de Koran letterlijk zouden toepassen, dan zouden wij nu nog op paarden en ezels rijden en niet in auto's.

Ik neem aan dat forumgangers hier (de tegenstanders) ooit wel eens met een islamiet gewerkt hebben? Hij heeft geen lange scherpe tanden, eet 's nachts geen kinderen op,...
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:36   #124
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals...Het gaat om de BEDOELING hierachter. Oorlog is het ergste dat je kan meemaken. Als een moslimkind sterft, dan huilen de ouders om het kind. Wij verschillen niet van elkaar.

Nogmaals...De Koran (een wetboek) is ontstaan tijdens de oorlog, zodat veel zaken niet meer van toepassing zijn. Leef je in vrede, dan moet je ook niemand aanvallen. Wordt je aangevallen, dan heb je het recht om je te verdedigen. Dit is iets dat ik mijn vader altijd heb horen zeggen, als de oorlog tussen Israel en palestijnen WEER op tv is.
Als we de Koran letterlijk zouden toepassen, dan zouden wij nu nog op paarden en ezels rijden en niet in auto's.

Ik neem aan dat forumgangers hier (de tegenstanders) ooit wel eens met een islamiet gewerkt hebben? Hij heeft geen lange scherpe tanden, eet 's nachts geen kinderen op,...

Met wie waren de moslimextremisten die 100den onschuldige treinpassagiers de dood hebben ingejaagd dan in oorlog? Met de Madrilenen die een treinabonnement hebben?
Tiens, dat wist ik niet.

En de BEDOELING van die aanslag, choqueert die je evenveel als een korankritisch filmpje?
Oud 28 maart 2008, 21:38   #125
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
...
Stel je voor dat de oude-Europeanen eens besluiten om zèlf de regeltjes van de koran te gaan volgen, wat zou je daarvan denken? Zin in een dhimmiestatuut met yizyah taks in alle onderdanigheid te betalen zoals voorgeschreven in ons boekje? met afgehakte vingertoppen?...
Ben je Abou Jahjah al vergeten soms? Die heeft nooit de verkiezingsdrempel gehaald, ook al leven hier zoveel moslims? Hoeveel bewijzen heb je nu eigenlijk nodig dat wij daar niet naar streven en dat we tevreden zijn met ons rechtssysteem? Ik hoop dat je niet blond bent...want het is nochtans meermaals gepost geweest.

De Marokkanen hebben 1 groot probleem met Marokko en dat is de chaos in hun systeem. De jonge koning heeft veel geïnvesteerd om alles vlotjes te verlopen, en hij kijkt als af van het Europese. Daar worden geen handen afgehakt (wat een verschrikkelijk idee ook!), of andere verschrikkelijke zaken. Soms denk ik dat sommige VB aanhangers echte idioten zijn die niet verder gekomen zijn dat het kleuterklas.
Het klopt dus toch: racisme maakt blind
Oud 28 maart 2008, 21:39   #126
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals...De Koran (een wetboek) is ontstaan tijdens de oorlog, zodat veel zaken niet meer van toepassing zijn. :
Pas maar op dat je dat vooral niet herhaalt in je moskee. Je zou wel eens samen met Jami Ehsan verplicht moeten gaan onderduiken. Op afalligheid staat de doodstraf.
De koran is het eeuwige en onveranderlijke woord van god.
Het zou eens leuk zijn om enkele imams jouw statement voor de camera's te zien herhalen.
Oud 28 maart 2008, 21:40   #127
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dus binnenkort ben jij een afvallige want sypathiseer je niet meer met de islam. Nu je weet dat Mein Kampf het populairste boek en de grootste bestseller is in moslimlanden.
In Turkije sinds enige maanden alleen nog maar "illegaal" (zoiets als wiet in Nederland).
http://bc.ub.leidenuniv.nl/bc/tentoo...bject15.htm#15

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 maart 2008 om 21:50.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:40   #128
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met wie waren de moslimextremisten die 100den onschuldige treinpassagiers de dood hebben ingejaagd dan in oorlog? Met de Madrilenen die een treinabonnement hebben?
Tiens, dat wist ik niet.

En de BEDOELING van die aanslag, choqueert die je evenveel als een korankritisch filmpje?

volgens mij waren die in oorlog met de Londense passagiers van de subway en de dubbeldekbussen....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:42   #129
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, dat wist ik niet.

Waarom heeft Dutroux die kinderen verkracht en vermoord? Waarom hebben die 3 pedofielen, net als eerstgemelde, ook een kelder ingericht voor dezelfde doeleinden?

Spanje heeft de oorlog openlijk gesteund en troepen gestuurd. De vijanden hebben op hun beurt hun 'troepen' gestuurd naar het land van de vijanden en de mensen geterroriseerd. Het gaat om 'slapende agenten' die elke land overal heeft.
Oud 28 maart 2008, 21:43   #130
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ben je Abou Jahjah al vergeten soms? Die heeft nooit de verkiezingsdrempel gehaald, ook al leven hier zoveel moslims? Hoeveel bewijzen heb je nu eigenlijk nodig dat wij daar niet naar streven en dat we tevreden zijn met ons rechtssysteem? Ik hoop dat je niet blond bent...want het is nochtans meermaals gepost geweest.

De Marokkanen hebben 1 groot probleem met Marokko en dat is de chaos in hun systeem. De jonge koning heeft veel geïnvesteerd om alles vlotjes te verlopen, en hij kijkt als af van het Europese. Daar worden geen handen afgehakt (wat een verschrikkelijk idee ook!), of andere verschrikkelijke zaken. Soms denk ik dat sommige VB aanhangers echte idioten zijn die niet verder gekomen zijn dat het kleuterklas.
Het klopt dus toch: racisme maakt blind
Abou JahJah was gewoon te vroeg; voorlopig is het meer opportuun voor moslims in onze landen om zich door links te laten pamperen en ook in aantal zijn ze nog niet groot en sterk genoeg om hoofdstuk 9 in gang te zetten.

http://www.redouan.nl/koran_nl.htm

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 maart 2008 om 21:44.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:43   #131
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas maar op dat je dat vooral niet herhaalt in je moskee. Je zou wel eens samen met Jami Ehsan verplicht moeten gaan onderduiken. Op afalligheid staat de doodstraf.
De koran is het eeuwige en onveranderlijke woord van god.
Het zou eens leuk zijn om enkele imams jouw statement voor de camera's te zien herhalen.
Dus jij ziet overal moslims op ezels en paarden, volledig met kromzwaard?

En wat ik zeg komt van oudere moslims zelf. Ze nemen ook niet alles letterlijk op.

Laatst gewijzigd door Moby : 28 maart 2008 om 21:45.
Oud 28 maart 2008, 21:48   #132
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Abou JahJah was gewoon te vroeg...
Wat een belachelijk excuus. De meesten wonen hier al 30 jaar en de jongste generatie is zo gemoderniseerd dat zelfs de islam weinig kans heeft op overleven hier. Waarom denk je dat Marokko campagnes organiseert om jongeren toch nog naar Marokko te lokken? De jonge generaties interesseren zich niet meer voor hun roots of religie en dat is slecht voor de Marokkaanse economie die voor 70 (?) procent gebaseerd is op toerisme.
Oud 28 maart 2008, 21:48   #133
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus jij ziet overal moslims op ezels en paarden, volledig met kromzwaard?
Hoe idioot ...

Citaat:
En wat ik zeg komt van oudere moslims zelf. Ze nemen ook niet alles letterlijk op.
Maar ervoor uitkomen dat ze niet alles letterlijk opnemen, dat durven ze vooralsnog niet.
Oud 28 maart 2008, 21:51   #134
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom heeft Dutroux die kinderen verkracht en vermoord? Waarom hebben die 3 pedofielen, net als eerstgemelde, ook een kelder ingericht voor dezelfde doeleinden?

Spanje heeft de oorlog openlijk gesteund en troepen gestuurd. De vijanden hebben op hun beurt hun 'troepen' gestuurd naar het land van de vijanden en de mensen geterroriseerd. Het gaat om 'slapende agenten' die elke land overal heeft.
Dus de Spaanse overheid moet zich laten intimideren tot nietsdoen en zich de les laten spellen door moslimextremisten?
Oud 28 maart 2008, 21:52   #135
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe idioot ...
inderdaad...

Citaat:
Maar ervoor uitkomen dat ze niet alles letterlijk opnemen, dat durven ze vooralsnog niet.
Daar heb ik het al eerder over gehad. Wij missen een aanspreekpunt. Maar zie vorige pagina's voor de discussie en mogelijke oplossingen hiervoor. Ik moet mijn werk nog afmaken, dus veel plezier verder...
Oud 28 maart 2008, 22:00   #136
Banneling

Standaard

Citaat:
inderdaad...

Daar heb ik het al eerder over gehad. Wij missen een aanspreekpunt. Maar zie vorige pagina's voor de discussie en mogelijke oplossingen hiervoor. Ik moet mijn werk nog afmaken, dus veel plezier verder...

Jullie missen anders geen aanspreekpunt als het gaat om te betogen tegen cartoons en een hoofddoekverbod.
En waar bestaat die moslimexecutieve eigenlijk voor? Enkel om de frauderen?
Oud 28 maart 2008, 22:11   #137
Banneling

Standaard

Citaat:
Fitna na dreigementen van Liveleak verwijderd
Uitgegeven: 28 maart 2008 21:48
Laatst gewijzigd: 28 maart 2008 22:08

RIJSWIJK - De film Fitna van Geert Wilders is vrijdagavond van de internetsite Liveleak.com verwijderd.

Dat staat in een verklaring op de website te lezen. Volgens de verklaring zouden medewerkers van de site zijn bedreigd. Het zou gaan om ernstige bedreigingen.
Tiens, ging die overgrote groep van gematigde moslims de kleine groep van extremisten niet aanspreken en aanmanen om zich te leren gedragen.
Mensen afdreigen, dat is onislamitsch klonk het gisteren voor de camera's nog. Vandaag zijn ze het al vergeten.
Oud 28 maart 2008, 22:21   #138
Banneling

Standaard

De moslims zijn weer hervallen in hun gewone doen.
Enfin, 1 dag hebben ze het uitgehouden om zich te gedragen. Tja, met al die camera's in de buurt.

[ATTACH]call[/ATTACH]
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 28 maart 2008, 22:25   #139
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

We moeten/kunnen al niet meer naar die film kijken.
Het zoveelste bewijs dat de islam geen kritiek kan verdragen en Wilders gelijk had/heeft!!!!

http://forum.politics.be/showthread.php?t=103599
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 23:10   #140
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar bestaat die moslimexecutieve eigenlijk voor?

Wel raar dat die hypocrieten geen kritiek hadden op de talloze oproepen van geestelijke leiders tot het vermoorden, de schedel verbrijzelen, de keel oversnijden.. etc van niet moslims.
Nee, dat doen ze natuurlijk niet, ze vallen liever een man aan die zijn mening verkondigt en nergens oproept tot geweld.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be