Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2008, 16:46   #121
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Euh .... om vreemd te gaan moet je minstens met twee zijn. Of denk je dat mannen enkel bij vrijgezellen vreemdgaan ?
Neen, ik denk dat ze vooral met mekaar vreemdgaan.

Neen serieus: ik denk dat mannen meer vreemdgaan, wat dus impliceert dat ze dat doen met een vrouw die geen relatie heeft.
Oud 9 april 2008, 17:10   #122
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat zal ik ook nooit begrijpen.

Maar dat het meer voorkomt bij mannen heeft volgens mij wel iets te maken met (met alle respect) het feit dat ze makkelijker verleidbaar zijn door het uiterlijke (lees: sneller hun geslachtsorgaan zullen achternalopen). Maar ik vind dat evolutionair-biologische of -psychologische verklaringen geen excuus kunnen zijn. Mannen zijn op het vlak van communicatie ook het zwakke geslacht.
Is dat niet een beetje kortzichtig? Veel mannen voelen echt wel de behoefte om van beide (of meerdere) walletjes (tegelijk) te eten, geloof ik. Er is ook kleinere hoeveelheid vrouwen dat oversekst is en dus veel behoefte heeft aan seks. Misschien zou men polygamie kunnen legaliseren?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 17:17   #123
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik denk het wel ja. Al was het maar dat partners financieel minder van elkaar afhankelijk zijn en dus de drempel om het huis te verlaten lager is geworden.
Plus, van de klassieke "huwelijksplichten", het rollenpatroon, somtijds al eens benadrukt door de dorpspastoor, is ondertussen zo goed als geen sprake meer. En maar goed ook.
Van dat laatste zinnetje ben ik niet zo zeker. Ik denk dat het feminisme zowel voor-, als nadelen voor een vrouw (en eventuele partner) heeft gebracht. (In sommige kringen is het wel taboe om over die nadelen te spreken...)
Oud 9 april 2008, 17:18   #124
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik vind dat niet grappig, ik vind dat zelfs begrijpelijk. Er zijn er zelfs die vreemd gaan om hun huwelijk te redden. Komt vaak voor bij echtgenotes met veel 'hoofdpijn' of die na het krijgen van kinderen vergeten dat ze ook nog ergens een man lopen hebben of zelfs 'vrouw' zijn. Pas op, het omgekeerde komt ook voor he.
Je kan je dan ook afvragen hoe het komt dat die vrouwen 'hoofdpijn' hebben, of vergeten zijn dat er daar ergens een man rondloopt in hun huis, of die gewoonweg vergeten zijn dat ze een vrouw zijn...

En dan kan je je weer afvragen hoe die oorzaak daarvan is kunnen ontstaan.

Dit lijken me echt wel circulaire toestanden. A-B-A-B, waarbij het zelden nut heeft om het beginpunt bij A of bij B te leggen.
Oud 9 april 2008, 17:20   #125
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen serieus: ik denk dat mannen meer vreemdgaan, wat dus impliceert dat ze dat doen met een vrouw die geen relatie heeft.
Oud 9 april 2008, 17:20   #126
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan me in tegendeel voorstellen dat veel vrouwen dingen die ze niet mogen net zouden gaan doen om hem te tonen dat er niets 'niet te mogen' is. Ik ben er zo eentje. (en nee, ik spreek niet uit ervaring, ik 'mag' doen wat ik wil )
Oké, maar mijn punt was dat Averroes helemaal niet zover hoeft te zoeken voor zijn "slaafje" omdat hij naar alle waarschijnlijkheid er ook één in België zal kunnen vinden.
Oud 9 april 2008, 17:21   #127
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gelukkig zit ons water vol met oestrogenen.
Dan zullen al die stoute mannen eindelijk trouw blijven aan hun madam.
Oud 9 april 2008, 17:22   #128
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat niet grappig, ik vind dat zelfs begrijpelijk. Er zijn er zelfs die vreemd gaan om hun huwelijk te redden. Komt vaak voor bij echtgenotes met veel 'hoofdpijn' of die na het krijgen van kinderen vergeten dat ze ook nog ergens een man lopen hebben of zelfs 'vrouw' zijn. Pas op, het omgekeerde komt ook voor he.
Hoor ik je hier nu indirect voor polygamie pleiten?
Oud 9 april 2008, 17:22   #129
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Gelukkig zit ons water vol met oestrogenen.
Dan zullen al die stoute mannen eindelijk trouw blijven aan hun madam.
Oud 9 april 2008, 17:23   #130
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Is dat niet een beetje kortzichtig? Veel mannen voelen echt wel de behoefte om van beide (of meerdere) walletjes (tegelijk) te eten, geloof ik. Er is ook kleinere hoeveelheid vrouwen dat oversekst is en dus veel behoefte heeft aan seks. Misschien zou men polygamie kunnen legaliseren?
Met alle respect, maar ik denk dat er bij vreemdgaan wel meer komt kijken dan 'behoefte aan seks'.
Oud 9 april 2008, 17:28   #131
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens, als de cijfers kloppen dat zowat 10% van de kinderen opgevoed worden door een man die denkt dat hij zijn eigen kind aan het opvoeden is, dan denk ik dat er nogal wat vreemdgaande vrouwen zijn.
't is nie dat die allemaal zomaar zwanger worden eh. Ik denk overigens dat heel wat van die vrouwen die vreemd gaan een beetje proberen vermijden om zwanger te worden van hun minnaar. En dan nóg 10%...
Oud 9 april 2008, 17:29   #132
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Met alle respect, maar ik denk dat er bij vreemdgaan wel meer komt kijken dan 'behoefte aan seks'.
Natuurlijk; ik heb ook nergens geschreven dat dat niet zo is...
Oud 9 april 2008, 17:29   #133
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik denk dat ze vooral met mekaar vreemdgaan.

Kan het nog seksistischer ?
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 17:31   #134
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk; ik heb ook nergens geschreven dat dat niet zo is...
Dat klopt. Maar je bericht kwam bij me over alsof enkel oversekste vrouwen vreemd gaan.
(en ook alsof je oversekst bent als je een grote behoefte hebt aan seks. ik kan me best inbeelden dat er vrouwen zijn met een grote behoefte aan seks zonder dat die oversekst zijn)
Oud 9 april 2008, 17:34   #135
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Als jij dat wel een goed excuus vindt om vreemd te gaan of zelf ook van een vrijer relatie type houdt dan is dat je volste recht, ikzelf ben daar echter niet zo'n voorstander van en bij mij moet hij in iig niet afkomen dat het in zijn genen zit.

Ik denk dat het grote probleem bij polygamie jaloezie is.
Oud 9 april 2008, 17:35   #136
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij dat wel een goed excuus vindt om vreemd te gaan of zelf ook van een vrijer relatie type houdt dan is dat je volste recht, ikzelf ben daar echter niet zo'n voorstander van en bij mij moet hij in iig niet afkomen dat het in zijn genen zit.

Ik denk dat het grote probleem bij polygamie jaloezie is.
Ik denk dat het grote probleem bij monogamie jaloezie is.
Oud 9 april 2008, 17:36   #137
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Maar je bericht kwam bij me over alsof enkel oversekste vrouwen vreemd gaan.
(en ook alsof je oversekst bent als je een grote behoefte hebt aan seks. ik kan me best inbeelden dat er vrouwen zijn met een grote behoefte aan seks zonder dat die oversekst zijn)
Voorbeelden?

Oud 9 april 2008, 17:38   #138
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k ben content dat een vent dit niet hoeft te vermelden. Waarvoor dank.

Lees ik nu zo slecht, maar als ik de vrouwen zou moeten begrijpen zou vreemdgaan een typisch mannenzaak (probleem) zijn. zo laat Groentje het toch uitschijnen. Ik ben het daar ondertussen volledig niet mee eens.

Misschien moeten we het eens hebben over wie op jonge middelbare leeftijd wat heeft meegemaakt, gezondheidsproblemen bijvoorbeeld, vooral bij vrouwen; borstoperatie, baarmoederhalskanker, maar toch 'moedig' blijft. En het leven wat begint te relativeren. De trouw bijvoorbeeld. Misschien moeilijk voor wie de kaap van 40 of 50 nog niet heeft bereikt.

Nynorsk. Wat zou buiten seks de behoefte kunnen zijn ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 17:39   #139
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, dat was dus niet de bedoeling. Ik ben misschien wel een beetje naïef maar niet zó naïef. Nee, ik zoch gewoon naar "goede" argumenten voor polygamie. Denk jij trouwens dat die er zijn?
Oud 9 april 2008, 17:40   #140
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het grote probleem bij monogamie jaloezie is.
Zou dat niet sterker zijn bij polygamie?
Bij monogamie kan je het gevoel hebben dat je partner teveel aandacht geeft aan iemand anders zonder dat dit ook werkelijk is, of zonder dat je partner ook werkelijk verdergaande bedoelingen heeft met die ander.
Bij polygamie hèb je redenen om jaloers te zijn. Je moet je partner immers delen.
Niet-objectieve versus objectieve grond natuurlijk.
Al kan je wel beargumenteren dat onzekerheid (bij monogamie) vaak interessanter is dan zekerheid (bij polygamie).

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 april 2008 om 17:41.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be