![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat een agressie zoveel voorkomt, en dan nog zoveel door hetzelfde soort daders is het uiteindelijk een fait divers?
Je zult wellicht akkoord gaan als er iemand beweert dat, wanneer de nazi's enkele duizenden Joden hadden vermoord, de volgende miljoenen bij de "fait divers" mogen worden gerekend? |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Dit is toch geen fait divers zeker? Ok de zaak Demoor kan je inderdaad een fait divers noemen. Daar ging het om een onbevoegde die dacht dat hij de wetten mocht stellen op de bus en door zijn dak ging.
Hier gaat het over het molesteren van een politiei agent. Iemand die dus wel bevoegd is om mensen ter orde te wijzen. Als deze maatschappij zo blijft omgaan met respect krijgt het het land dat het verdiend. Als de oudere generatie echt niet gaat leren om alle mensen met respect te behandelen zal de jeugd nooit leren dat er grenzen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun je nog een idiotere vergelijking maken?
Er is nogal een verschil tussen één doorgeslagen psychopaat nu en dan en de dagelijkse tientallen "incidentjes" waar zoveel gespuis bij betrokken is en die zich dagelijks in elke grootstad voordoen! Van een heel andere orde, en dat zul jij zeker ook wel weten! Zoals een buschauffeur ergens op tv zei: vroeger hadden we eens een erg agressiegeval op de bus in één jaar, nu zijn er praktisch elke week, en de meeste halen niet eens de media omdat ze niet "fataal of bijna-fataal" aflopen... Het onaanvaardbare proberen als onbelangrijk voor te stellen is niet altijd gemakkelijk, ik begrijp het... |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister
|
![]() Aan de jonge gasten kan men nog wijsmaken dat het toenemende straatgeweld "normaal" is, dat "criminaliteit van alle tijden is", dat ze dus niet teveel moeten zeuren, etc. Maar aan mijn generatie niet: wij liepen nauwelijks 30 jaar geleden door alle wijken van de grote steden zonder ooit ergens lastiggevallen te worden. Wij weten dat het niet normaal is en dat het anders kan. Ons maken ze dus niets wijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet je daar "als flic" gewoon staan toekijken hoe andere mensen gemolesteerd worden misschien? Dat soort gespuis zouden ze beter meteen neerkogelen en de maatschappij voor verder onheil en kosten verhoeden... Dit is dan even "overdreven" als jouw bewering, zou ik zeggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de daders waren Belgen! Voor de lol iemand LAM smijten! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kan dit dienen als antwoord: Indien we weten dat pitbulls gevaarlijke honden zijn, dan houden we ons best gedeisd als zo een loslopende hond in onze buurt komt! Of zou jij als "dierenvriend" eventjes naar hem toe lopen en een koekie en een zoentje geven? Indien het antwoord neen is: dat is de reden waarom je best weet bij welke soort mensen (spijtig, maar wat wil je...) je best op je hoede bent... Indien het antwoord ja is: haal maar vlug een spuitje tegen hondsdolheid en koudvuur... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kunnen we er van leren! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ver staat men ondertussen met het onderzoek? Waar kan men dat te weten komen? Tot wie of wat moeten we ons daarvoor richten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zou het strafbaar zijn om met een injectienaald gevuld met ammoniak rond te lopen in je zak?
en wat zou het effect zijn als de dop van die naald er nu eens per ongeluk afvliegt en per ongeluk zo'n spuit ammoniak in zo'n jongere zijn bil zou worden gespoten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dan was Boaddy er zelf mee aan geweest, zelfs straffeloos. Wegens.... uitlokking!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister
|
![]() http://www.standaard.be/Artikel/Deta...F03042008_102#
Citaat:
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 3 april 2008 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stond vorige week op in een overvolle trein voor een zwangere autochtone dame, omdat niemand dat deed.
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() -------------------- sorry!!!! had het woordje "OP" gemist.... ![]() ik las: "Ik stond vorige week in een overvolle trein voor een zwangere autochtone dame, omdat niemand dat deed" nou flink van je. ik lijk net zwanger en voor mij staat er nooit iemand op! Zal ik in het vervolg doen alsof ik ook allochtoon ben?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 april 2008 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Hoeveel 'Vlaamse primitieven' vinden daar hun gading niet? Ik ben ervan overtuigd dat enkele goeie Belgische allochtonenclubs (niet-divers: dus mono-Marrokaans, mono-Albanees, ...) voor velen een uitlaatklep zouden bieden die ze nu niet hebben. (Ik heb begrepen dat er enkele zeer goede Marrokaanse mini-voetbalclubs zijn, maar dat is toch niet hetzelfde.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() en het houdt niet op : opnieuw een geval van agressie op een bus ...
bron : deredactie.be Citaat:
|
|
![]() |
![]() |