Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2008, 10:40   #121
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeggen dat iemand zijn eigen cultuur mag beleiden, is niet zeggen dat je die cultuur moet overnemen natuurlijk
en hoe meen je dat moslims hun eigen cultuur kunnen beleiden indien jij hen niet toestaat dat ze het dhimmie statuut aan andersgelovigen willen opleggen? DAT IS NAMELIJK DEEL VAN HUN EIGEN CULTUUR

Dat moet je me toch eens uitleggen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 april 2008 om 10:41.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 10:42   #122
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en hoe meen je dat moslims hun eigen cultuur kunnen beleiden indien jij hen niet toestaat dat ze het dhimmie statuut aan andersgelovigen willen opleggen? DAT IS NAMELIJK DEEL VAN HUN EIGEN CULTUUR

Dat moet je me toch eens uitleggen.
dat is gewoon niet zo, het is niet omdat jij en anderen dat zo erg in je kop steken en enkel wilt luisteren naar de extremisten, dat het zo is hé.

en lees mijn handtekening eens....
Oud 8 april 2008, 10:54   #123
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Verdonk moet haar forum ook sluiten:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Algemeen Dagblad:
Geplaatst op dinsdag 8 april 2008 08:30

Website van Verdonk dicht voor reacties na beledigingen

De nieuwe website van Rita Verdonk laat nu al geen reacties meer toe. Het aantal beledigingen was te groot:

DEN HAAG - Gratis pillen tegen zeeziekte. Iedereen een helikopter. Boer zoekt vrouw van de buis. Sjoelen als Olympische sport. En 'iets met zegeltjes, dat vinden de mensen zo leuk'.

Deze en veel andere onzinnige ideeën zijn terug te vinden op de website van Rita Verdonk, http://www.trotsopnederland.com . Met veel bravoure kondigde ze donderdag in de Amsterdamse Passenger Terminal aan dat haar nieuwe beweging TON gaat luisteren naar 'de' kiezer. Een nieuwe vorm van politiek, versie 2.0, met daarbij een website die net zo werkt als internetencyclopedie Wikipedia.

Slechts enkele dagen konden mensen reageren op thema's van Verdonk of zelf plannen aandragen voordat dit weekeinde de pagina werd gesloten voor reacties van bezoekers. ,,Wegens technische problemen'', heet het op de website. De site werd overspoeld met ernstige beledigingen en gore foto's, zegt Oscar van Veen. Hij is directeur van het internetbedrijf Mangrove uit Rotterdam dat de website onderhoudt. ,,We staan open voor kritiek, maar het ging werkelijk nergens over.'' Het bedrijf werkt nog aan een oplossing.

Invitatie
,,Het verbaast me niks'', zegt buitengewoon hoogleraar politieke communicatie Kees Brants over de sluiting van de site. ,,Zo'n website is een open invitatie voor Verdonk-sympathisanten maar ook voor mensen die het helemaal niet met haar eens zijn.'' De politicoloog is het niet eens met de aanpak van Verdonk. ,,Politieke partijen moeten niet alleen de mening van hun achterban verkondigen, maar ook zelf keuzes maken. Gebaseerd op hun eigen ideeën. En niet zeggen dat als de meerderheid het wil, ik ernaar luister.''
BRON

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 april 2008 om 10:55.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 10:56   #124
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

oei, dus geen vrije meningsuiting voor Verdonck?
Oud 8 april 2008, 10:59   #125
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
oei, dus geen vrije meningsuiting voor Verdonck?
Uiteraard wél, maar zoals Fortuyn, Van Gogh, Janmaat en de blokkertjes: de hare
Oud 8 april 2008, 11:06   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
zijn die niet allemaal dood ondertussen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 8 april 2008, 11:08   #127
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
zijn die niet allemaal dood ondertussen?
de blokkertjes?Allemaal?
Oud 8 april 2008, 11:40   #128
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wat zit je te zeuren. Jij kan toch probleemloos op de haatsites van Hamas en consoorten terecht?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 12:33   #129
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Filosoof; u wint de prijs van meest bevooroordeelde op dit forum!
Met een eervolle vermelding; hoe draag je niets inhoudelijk bij en kap je steeds met hetzelfde bijltje!
Nee echt het is ergerlijk hoe u gewoon mevrouw Verdonck plaatst in een rijtje van mensen die of vermoord zijn of extreem recht waren!
Mocht plaatsvervangende walging bestaan; dan omschrijft dit wat uw reacties steeds vaker bij me oproepen.
Voor alle duidelijkheid; u hoeft het met Verdonck niet eens te zijn maar zeg dan eens op een behoorlijke manier waarom u dit niet bent inplaats van de zoveelste uitspraak die behalve smaakeloosheid blijk geeft van een bijzonder bekrompen geest.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 13:07   #130
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is een slogan die door diegenen die er hun levenswerk menen van te moeten maken van het VB te doen verdwijnen als duivels moet worden voorgesteld... terwijl ze de logica zelf is!
Iedereen moet zich regelmatig aanpassen in het leven: aan een nieuwe job, nieuwe buur of buurt, nieuwe partner enz enz
Indien ik naar een ander land zou trekken zou ik het maar de normaalste zaak van de wereld vinden dat ik de taal (zelfs talen) van dit land zo vlug mogelijk zou leren en me zo vlug mogelijk aanpassen aan de gebruiken, kleding, voedsel enz van dat land. Ik zou het maar normaal vinden dat ik daar werk zoek en vind en in mijn eigen onderhoud kan voorzien enz enz enz
Jarenlang hebben we daar blijkbaar geen noemenswaardige problemen mee gekend, spijts de vele "vreemdelingen" die hier hun leven kwamen inrichten en verderzetten. Ik denk aan Italianen, Grieken, Chinezen enz.
Een paar tientallen jaren, sinds de invasie (jawel) van Noord-Afrikanen en Afrikanen zijn er echter problemen ontstaan, die steeds maar erger en erger worden want dat is het soort migranten gebleken waarvoor al de dagelijkse bullshit over "integratie", "racisme", zogezegde mensenrechten enz de media en het dagelijkse leven beheersen! Belangrijk feit dat ze ook nog een godsdienst meebrengen waar wij geen zakens mee hebben en hier niet wensen! Ook die godsdienst willen ze ons opdringen (vgl met de Joden: doen die dat ook?) en wij moeten ons aanpassen aan hen!
Dit is niet alleen geldig voor het "racistische" Vlaanderen maar voor alle plaatsen op de wereld waar ze zich neerpoten! Ik zet er seffens nog een reactie uit de andere kant van de wereld bij...
Dus neen, beste "multicullers": er is niets verkeerd aan "aanpassen of opkrassen"! Ze mogen het van mijn part op hun papieren zetten wannneer ze hier binnenwaaien!
En als je denkt dat je met een VBer te doen hebt, doe je maar.
Eventjes het volgende lezen?

.[/i]
Andev,

er is niemand die zegt dat allochtonen geen Nederlands moeten leren, werken of opleidingen volgen etc.... uiteraard is dit de normaalste zaak van de wereld.
Maar laten we eerlijk zijn: voor sommigen zullen allochtonen nooit "aangepast genoeg" zijn, eender wat ze doen.

een concreet voorbeeld: een Marokkaan, laten we zeggen Ahmed, die goed Nederlands spreekt, vast werk heeft, getrouwd is en samen met zijn vrouw besluit dat zij voor de kinderen zal zorgen. Ze zijn gelovig en volgen de islamitische voorschriften. Op de nieuwjaarsreceptie van het werk blijft Ahmed plakken met de collega's, zij drinken pintjes, hij colaatjes. De kinderen gaan naar school, als er op school activiteiten zijn, gaan Ahmed en zijn vrouw er naar toe. Ahmed zijn vrouw draagt dan een hoofddoek.

En is dat "aangepast genoeg"?
Mbeya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 13:13   #131
Corneel
Vreemdeling

Standaard

Ik vind dat hier serieus wordt afgedwaald en weinig substantiële reacties worden geplaatst de laatste bladzijden. Veel korte zever-berichtjes. In dat opzicht was Kifkif dan toch beter dan Politics.
Corneel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 13:36   #132
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Da's waar Corneel, op dat vlak had ik Kifkif ook liever, je kon er makkelijker eens dieper op de zaken ingaan
Oud 8 april 2008, 13:53   #133
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik ga in ieder geval Goodwill missen, snif.
Oud 8 april 2008, 14:10   #134
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk bericht
Ik vind dat hier serieus wordt afgedwaald en weinig substantiële reacties worden geplaatst de laatste bladzijden. Veel korte zever-berichtjes. In dat opzicht was Kifkif dan toch beter dan Politics.
Het "krioelt" hier dan ook van mensen die het op Kif Kif niet lang uithielden
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 14:14   #135
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
Andev,

er is niemand die zegt dat allochtonen geen Nederlands moeten leren, werken of opleidingen volgen etc.... uiteraard is dit de normaalste zaak van de wereld.
Maar laten we eerlijk zijn: voor sommigen zullen allochtonen nooit "aangepast genoeg" zijn, eender wat ze doen.

een concreet voorbeeld: een Marokkaan, laten we zeggen Ahmed, die goed Nederlands spreekt, vast werk heeft, getrouwd is en samen met zijn vrouw besluit dat zij voor de kinderen zal zorgen. Ze zijn gelovig en volgen de islamitische voorschriften. Op de nieuwjaarsreceptie van het werk blijft Ahmed plakken met de collega's, zij drinken pintjes, hij colaatjes. De kinderen gaan naar school, als er op school activiteiten zijn, gaan Ahmed en zijn vrouw er naar toe. Ahmed zijn vrouw draagt dan een hoofddoek.

En is dat "aangepast genoeg"?
dat antwoord weet ik!

zo'n moslim bestaat niet, want alle moslims zijn extremisten, criminelen, terroristen en willen alle niet-moslim tot dhimmi maken en die een speciale taks laten betalen!

het leven is simpel hoor, Mbeya.
Oud 8 april 2008, 14:20   #136
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het leven is simpel hoor, Mbeya.
.. ja, voor de simpelen van geest...
Oud 8 april 2008, 15:10   #137
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk bericht
En ik maar denken dat het vooral kifkiffers zijn die hier de laatste pagina's zitten vol te lullen.

beetje zielig in feite.

Oud 8 april 2008, 15:16   #138
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
En ik maar denken dat het vooral kifkiffers zijn die hier de laatste pagina's zitten vol te lullen.

beetje zielig in feite.
In mijn geval is dat in afwachting van de antwoorden op de vragen die ik je stelde.
Oud 8 april 2008, 15:22   #139
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
In mijn geval is dat in afwachting van de antwoorden op de vragen die ik je stelde.
ik heb toch al overal op geantwoord? Je wil toch écht niet dat ik je IP online ga zetten?

Oud 8 april 2008, 15:24   #140
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik heb toch al overal op geantwoord? Je wil toch écht niet dat ik je IP online ga zetten?
Je hebt nergens op geantwoord. Je hebt wat geinsinueerd. En je ging er toch derden over aanspreken? Al gebeurd?

En die andere vraag ging over een andere discussie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be