![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het wil niet zeggen dat ik nergens geen mening meer mag over hebben! Citaat:
Citaat:
Dit lijkt er al meer op, proficiat! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ofwel is er een Scheper die materie heeft geshapen ofwel niet, dus materie bestaat eeuwig zonder begin en alles wat er bestaat zoals liefde en hoop bijvoorbeeld, leven op aarde en alle complexe wetten in het universum gewoon toeval en van materie met materie en dat is alles. Zwart/Wit en geen kleuren.
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Niet andersom, ik vertel je toch ook niet wat het betekent om moslim te zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
in antwerpen 50km/uur is beter = waar in antwerpen 50km/uur is beter = vals in antwerpen 90km/uur is beter = waar in antwerpen 90km/uur is beter = onwaar in antwerpen 100km/uur is slecht = waar in antwerpen 100km/uur is slecht = onwaar Nu zijn we bezig over scheper bestaat vs. scheper bestaat niet. Als "scheper bestaat" waarheid is, dan is "scheper bestaat niet" valsheid Als "scheper bestaat" valsheid is, dan is "scheper bestaat niet" waarheid kom je nog eens dat liedje "mening" zingen ??
Laatst gewijzigd door Averroes : 9 april 2008 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jij wil dit geen "meningsverschil" noemen, wat noem je dit dan wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 |
Gouverneur
|
![]() @Averroes: twijfel je wel eens aan je geloof?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vond al vrij snel echter dit: http://www.iheu.org/node/1172 Voor de rest fijn dat je ook wikipedia leest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Gouverneur
|
![]() Daar haalt hij zijn mosterd, in de hoop van wat intellectualiteit uit te stralen. Gezien zijn schrijfstijl en aanmatigend toontje denk ik dat we hier te maken hebben met jonge moslim die twijfelt aan zijn geloof en even wat reassurance op dit forum komt zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() hey korvo
ik ga u vraag beantwoorden op basis van wat ik van de vraag begrijp ik twijfel niet aan mijn geloof, ik sta heel sterk in mijn schoenen. maar ik wil dat een atheist in deze topic die twijfels durft te veroorzaken ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Averroes : 9 april 2008 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
nee, uw bewering klopt niet, het zijn niet de islamisten en ook niet de europese racisten die dat zeggen. - de islam zelf - de geschiedenis van de islam t/m 1924 (de val van kalifaat) - de grote westerse denkers (kom ni zeggen da ze racisten zijn) ik ga je iets vertellen, weet jij het woord "islamist" en "islamisme"? die zijn recent verschenen, vroeger bestonden die gewoon niet, zeker zeker na de val van de "zieke man".!! wat betreft wikipedia, ik begrijp niet wat jij met "fijn dat je ook wikipedia leest" bedoelt ![]() is dat een soort hovaardigheid? om mij te onderschatten? om mij uit te lachen? om te bewijzen dat gei ook "wikipedia" leest ? of wat juist? never mind, die wikipedia links naar filosofen en denkers heb ik voor jou geplaatst want misschien zou je niet weten wie ze zijn enzo, voor mij heb ik geen wikipedia nodig over die mannen.
![]() |
![]() |
#133 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ik zet links naar wikipedia en bovendien twijfel ik helemaal ni aan mijn geloof, maar als je een atheist bent, reageer dan inhoudelijk op het onderwerp van topic en probeer mij in twijfels te trekken hoor ![]() ![]() wa is er me mijn schrijfstijl en aanmatigend toontje? is er iets niet duidelijk? de welke dan? zeg maar dan zal ik het uitleggen of anders formulieren. ammaai zoveel atheisten bla bla bla over averroes forumlid persoon en niks over onderwerp ..
Laatst gewijzigd door Averroes : 9 april 2008 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Gouverneur
|
![]() Er is hoegenaamd niets met je schrijfstijl hoor - ik hoop alleen dat je docent Nederlands er ook gelukkig mee is. Bedankt voor het plaatsen van de webschakels naar Wikipedia. Ik had nl niet direct door dat u een uitmundend filosoof was, waarvoor mijn nederige excuses. En neen hoor, ik ben geen atheïst. Ik geloof in... FSM! The Flying Spaghetti Monster (VZMH)! Meer nog, ik heb er zelfs bewijzen voor het bestaan van Zijne Noedeligheid (VZMH). Tot voor kort was ik een trieste, nietswetende atheïst, tot ik tot de vaststelling kwam dat FSM (VZMH), de Alwetende, de enige God, wekelijks (!) aan mij verscheen! Echt waar! Gedurende 36 jaar al, in een diep bord, meestal op zaterdag. Soms verwaardigt Het (VZMH) zich tot verschijnen �* la Bolognèse, soms is het Carbonara. Ik voelde me meteen een stuk gelukkiger!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dus je gelooft in Scheper ? de naam van de scheper of hoe je hem noemt is tot nu toe niet belangrijk, je mag FSM of SMR of TRP gebruiken, maar ik wil weten of je in de scheper gelooft.
Ja of nee ?
Laatst gewijzigd door Averroes : 9 april 2008 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Gouverneur
|
![]() In een scheper? Yup, in de Mechelse Scheper van mijn Tante. Maar ik geloof dus ook in de Schepper. Het FSM (VZMH) heeft het universum geschapen toen Het in een dronken bui was; vandaar de onvolmaaktheden in onze leefwereld. Soms durf ik (in een visioen) wel eens twijfelen of de Schepper (of is het nu Schepster?) de Onzichtbare Roze Eenhoorn is, maar door de wekelijkse verschijningen in mijn diep bord wijs ik mezelf terecht. Ja, het FSM (VZMH) is de Schepper waar ik in geloof!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Jij gelooft in de scheper, Goed! je bent geen atheist.
De topic is niet voor u bedoelt, waarom jij gelooft dat de scheper het universum geschapen heeft in een dronken bui of weet ik veel wat is hier niet belangrijk, misschien in een andere topic met deisten en andere theisten en polytheisten discussieren om te weten hoe ze te komen weten dat hun scheper waarin ze geloven zo en zo is en wat hun bronnen hiervoor zijn.
Laatst gewijzigd door Averroes : 9 april 2008 om 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Gouverneur
|
![]() Oef ben ik even gerust nu!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Je gelooft in de scheper van het universum en alles erop en eraan, dus discussie is gedaan geloof ik.
Je bent geen atheist en dat is goed. Je moet de topic niet storen met buurman, fsm en kwibussen.
![]() |
#140 |
Minister
|
![]() Averoes,
Als je het over Degene heeft die de wereld geschapen heeft, dan is dat wel de Schepper. Met dubbele p dus. ![]() 'k Weet het, Nederlands is niet direct een heel logische taal, en naar verluidt zelfs één van de moeilijkere Indo-Europese talen, zo hebben vele vreemden die onze taal leerden me verzekerd. Het kostte hun méér moeite dan Duits, Frans, Engels, Spaans, Italiaans, méér zelfs dan de erg gecompliceerde Poolse of Russische grammatica. Dit slechts terzijde. |
![]() |
![]() |