Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2008, 16:06   #121
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
concreter. Europa heeft de 'balls' noch de macht om te veroveren. Ze zijn zelf verovert op dit moment. Europa doet er zijn voordeel bij zo'n internationaal systeem mee te helpen construeren. Ik zie een Europa floreren deze eeuw in een 'vreedzame' wereld, want wij hebben zaken die 'gegeerd' zijn en die we kunnen 'ruilen'. Van mijn part noem je dat een zachte vorm van 'veroveren'. Wat is uw alternatief?
Spreek voor jezelf man. Europa moet wakker worden, meer niet. Ik draag daar m'n steentje aan bij, terwijl jij passief voor de tv blijft zitten.

Welke zaken hebben wij precies die gegeerd worden?

Ruilen? Man, ze komen het wel halen hoor. Neem nu het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Terwijl wij water de normaalste zaak van de wereld vinden, zitten ze er daar om te vechten. Als de olie daar op is, blijft er niets anders achter dan een enorme woestijn. Al die mensen zullen hierheen trekken. En als ze dan in de numerieke meerheid zijn (met de nodige plaatselijke idioten die hen daartoe de steun verschaffen erbij geteld), zal er niets de ballen geruild worden. Daar sta je dan met je wonderlijke democratie.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 16:08   #122
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Wie zegt dat er overbevolking is of een probleem heeft, gaat maar zelfmoord plegen en laat anderen met rust.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 16:11   #123
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Wie zegt dat er overbevolking is of een probleem heeft, gaat maar zelfmoord plegen en laat anderen met rust.
Da's laf. Het gaat niet om mezelf. Het gaat om onze cultuur en onze kinderen.
Oud 10 april 2008, 16:13   #124
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spreek voor jezelf man. Europa moet wakker worden, meer niet. Ik draag daar m'n steentje aan bij, terwijl jij passief voor de tv blijft zitten.

Welke zaken hebben wij precies die gegeerd worden?

Ruilen? Man, ze komen het wel halen hoor. Neem nu het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Terwijl wij water de normaalste zaak van de wereld vinden, zitten ze er daar om te vechten. Als de olie daar op is, blijft er niets anders achter dan een enorme woestijn. Al die mensen zullen hierheen trekken. En als ze dan in de numerieke meerheid zijn (met de nodige plaatselijke idioten die hen daartoe de steun verschaffen erbij geteld), zal er niets de ballen geruild worden. Daar sta je dan met je wonderlijke democratie
Je veronderstelt veel.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 16:40   #125
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Je veronderstelt veel.
Dat is geen veronderstelling. Het is een vaststelling die reeds meerdere malen bevestigd werd. In eerste plaats willen mensen overleven. In tweede plaats willen ze rijkdom. Dat zal niet lukken daar in de woestijn. Het enige wat hen in leven houdt is de olie. Naar waar zullen ze anders gaan denk je? Naar Amerika zwemmen is te ver. China komen ze niet binnen. In Rusland worden ze op straat afgemaakt. In Australië blijven ze dobberen voor de kust. In Europa daarentegen hebben ze een ontvangstcomité van reeds aanwezige broeders klaar staan. Naar waar zullen ze lopen denk je? Je mag drie keer raden.

Laatst gewijzigd door Dycore : 10 april 2008 om 16:56.
Oud 10 april 2008, 17:18   #126
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je veronderstelt o.a. dat ik passief voor mijn TV blijf zitten, terwijl je niet eens weet of ik wel zo'n ding heb.

volksverhuizingen zijn van alle tijden. Je kan dat moeilijk tegenhouden, zeker als je denkt migranten nodig te hebben om je economie te doen draaien. Als je motivatie niet 'eenduidig' is dan wordt het extra moeilijk.

Wat is het gemiddelde aantal kinderen dat de 'Belg' maakt? Tot welke leeftijd wil men feestend door het leven ongestoord door de 'last' van een gezin? Wie wil er tegen een laag loon stront kuisen?...Verdedig je cultuur...begin met jezelf.

Maar wat die migratie te maken met het idee om de koloniëen terug 'in te voeren' begrijp ik niet goed. Ik vraag me af wat in uw ogen een 'wakker Europa' zou doen, Dycore.
Oud 11 april 2008, 08:15   #127
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af wat in uw ogen een 'wakker Europa' zou doen, Dycore.
de rest van de wereld afslachten. maar volgens dycore is de natuurlijke gang der dingen.

Misschien kan je eens op studiereis naar Polen gaan, Dycore? naar het schijnt hebben ze daar ervaring met dat soort zaken.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 11:20   #128
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Je veronderstelt o.a. dat ik passief voor mijn TV blijf zitten, terwijl je niet eens weet of ik wel zo'n ding heb.

volksverhuizingen zijn van alle tijden. Je kan dat moeilijk tegenhouden, zeker als je denkt migranten nodig te hebben om je economie te doen draaien. Als je motivatie niet 'eenduidig' is dan wordt het extra moeilijk.

Wat is het gemiddelde aantal kinderen dat de 'Belg' maakt? Tot welke leeftijd wil men feestend door het leven ongestoord door de 'last' van een gezin? Wie wil er tegen een laag loon stront kuisen?...Verdedig je cultuur...begin met jezelf.

Maar wat die migratie te maken met het idee om de koloniëen terug 'in te voeren' begrijp ik niet goed. Ik vraag me af wat in uw ogen een 'wakker Europa' zou doen, Dycore.
Zoals ik al zei Johan, ben je werkelijk bijna zo passief als een plant. Je ondergaat werkelijk alles. "Migratie, daar kunnen we niets aan doen". "We hebben ze nodig voor de economie". Ja, je hebt dus een tv.

"We hebben migranten nodig voor de economie". Zo, ben je daar echt van overtuigd? Klinkt mij eerder alsof je geïndoctrineerde zienswijze enkel herkauwd wat het opvangt. Waarom zou migratie vereist zijn voor onze economie? Leg maar eens uit. Je krijgt daarna mijn repliek. Ik zal je namelijk aantonen dat er totaal geen nood aan is. Sterker: ik zal het tegendeel poneren. Migratie is bijzonder nadelig voor onze economie!

En onze grote held verwelkomd deze migranten niet uit liefde zoals blijkt. Neen, we hebben ze nodig "om stront te kuisen". Omdat wij trotse Europeanen ons daar te superieur voor achten? Heil Johan, heil...

Tja, als je van een uitkering kan leven, waarom zou je dan inderdaad die jobs nog willen doen? We zitten hier met een massa werklozen die hun neus ophalen voor dergelijke werkjes, en dan spreken we over het aantrekken van migranten. Hoe dom kan een mens in godsnaam worden?

Wat heeft de migratie te maken met de kolonies? Niet bijzonder veel. Wat heeft het te maken met de overbevolking? Alles! Waarom moesten we die kolonies maar weer herinvoeren? Omwille van de overbevolking en de internationale competitie die daarvan het gevolg is.

Laatst gewijzigd door Dycore : 11 april 2008 om 11:22.
Oud 11 april 2008, 11:24   #129
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Misschien kan je eens op studiereis naar Polen gaan, Dycore? naar het schijnt hebben ze daar ervaring met dat soort zaken.
Met slachten of met afgeslacht worden?

Laatst gewijzigd door Dycore : 11 april 2008 om 11:24.
Oud 11 april 2008, 15:17   #130
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dycore
"We hebben migranten nodig voor de economie"
Je citeert me verkeerd, en je blijft verkeerde veronderstellingen opstapelen. Dat is een gevaarlijke basis voor aan politiek te doen.

Wat ik o.a. wil zeggen is dat onze motivatie niet eenduidig is. Europa heeft een haat liefde verhouding met de migranten.
Oud 11 april 2008, 15:31   #131
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Je citeert me verkeerd, en je blijft verkeerde veronderstellingen opstapelen. Dat is een gevaarlijke basis voor aan politiek te doen.

Wat ik o.a. wil zeggen is dat onze motivatie niet eenduidig is. Europa heeft een haat liefde verhouding met de migranten.
Liefde? Daar merk ik dan toch niets van. Tolerantie misschien... Ik merk wel dat er geïndoctrineerde personen rondlopen die per sé willen bewijzen dat ze geen racisten zijn door bv overdreven vriendelijk tegen een zwarte te praten. Dat zijn de echte xenofoben. En ze doen er alles aan om die fobie te overwinnen. Dat beschouwen ze als hun morele plicht. 't Is ver gekomen.

Laatst gewijzigd door Dycore : 11 april 2008 om 15:32.
Oud 12 april 2008, 19:43   #132
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Jaani, dus als er nog eens een genocide plaatsvindt ergens ter wereld, dan moet volgens u de internationale gemeenschap weer haar blik afwenden?
Het "humanitaire" interventionisme van Kouchner & Co. heeft al veel meer slachtoffers geeist dan de zogenaamde "genocides" die het zou moeten voorkomen. Er zijn slechts twee gevallen bekend van geslaagde humanitaire interventie, en aan beide gevallen hebben de VS en Europa de humanitaire interventie niet alleen veroordeeld, maar zelfs partij gekozen voor de genocidairs:

1) de invasie van Cambodja door het communistische Vietnam om het terreurregime van de door China en de V$ gesteunde Pol Pot omver te werpen.

2) de invasie van Oost-Pakistan door India, die de weg vrij maakte voor de onafhankelijkheid van Bangladesh, en een einde maakte aan het uitmoorden van de independentisten door het Pakistaanse leger.

Als V$ en €U ons over "humanitaire interventie" spreken, hebben we dus alle reden om skeptisch te zijn.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 11:00   #133
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De Belgen mogen inderdaad fier zijn op wat ze sinds 1908 in Congo hebben gepresteerd. Maar het is aan de Congolezen om ons terug te roepen indien zij dat nodig vinden. Als ze dat willen, mogen we dat niet weigeren.
De Belgische politiek in Rwanda-Urundi is medeverantwoordelijk voor de genocide van 1994 en de conflicten tussen Hutu's en Tutsi's in het algemeen. Het heeft de registratie van deze twee stammen op poten gezet, waar de grenzen tussen beide vroeger erg fluïde waren, en heeft daarmee het onderscheid erg scherp aangezet. Tel daarbij nog de perverse politiek om in beide gebieden telkens de minderheid aan de macht te brengen, en je staat al een heel eind van een prestatie waar je fier op mag zijn. Verder, als er één kolonie was in Afrika die niet was voorbereid op onafhankelijkheid, dan was het wel Congo. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Briste kolonies als de Goudkust, waar er geleidelijk meer emancipatorische maatregelen genomen waren en voorbereidingen werden getroffen op de onfhankelijkheid, bleef de Belgische regering ervan uitgaan dat ze te eeuwigen dage 'de zwartjes' zou kunnen blijven domineren. Van inspraak of emancipatie was nauwelijks sprake: bij de onafhankelijkheid stond al vast dat het op een weinig succesvolle bedoening zou uitdraaien en dat België nog een dikke vinger in de pap zou houden. Lumumba uit de weg, Mobutu een dikke vriend, de Katangese gendarmes: inderdaad, België mag fier zijn...

(Overigens: ik merk dat je hier al strategisch 'na 1908' toevoegt. Waar is de tijd dat de BUB nog dapper de eer van Leopold II verdedigde?)
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2008, 16:39   #134
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een tijdje geleden stond in Knack een uitermate interssant artikel over hoe Afrika "Europa" niet echt meer nodig heeft om ook maar iets te regelen....

Ondertussen is er in de meeste "zwart"-afrikaanse landen sprake van een bovengemiddelde economische groei (boven de 8% per jaar).Daar weten ze ondertussen dat dit vooral ge-initieerd is door de Chinese investeringen in de Afrikaanse infrastruktuur,de leningen van staat-tot-staat tegen zeer interessante voorwaarden(en zonder gelul over andere voorwaarden dan de terugbetalingsmodaliteiten...liefst in natura),en vooral ook de massale import van supergoedkope Chinese goederen gaande van kledij tot uitrustingsgoederen die de lokale economie een kickstart van jewelste gegeven hebben..Als kleinhandelaar kun je nu aan de slag met NIEUWE spullen ipv afdankertjes uit Europa....

Dat in de meeste grotere Afrikaanse steden nu een soort "marskolonies" (Chinatowns) aan het ontstaan zijn wordt erbij genomen....

Chinezen bemoeien zich NIET met de lokale politiek,en beperken zich in hun verhoudingen met de andere gemeenschappen strikt tot de zakelijke kant.(zoals we ze ook hier kennen... )

Daar staan ze nu,onze ngo-tjes en onze Karel de Gucht-achtigen....China is eigenlijk zelf nog grotendeels een ontwikkelingsland maar steekt iedereen voorbij op het Zwarte continent....

kolonies.....pffff het idee alleen al
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2008, 17:44   #135
Gargamel
Banneling

Standaard

Negers en economie,om je rot te lachen
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 07:31   #136
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ergens is dit niet juist, mensen hebben recht om op hun eigen benen te staan. Ik ben dus geen tegenstander van de einde van de kolonisatie.

Maar, er is ook een pragmatische maar, zowat de gehele infrastructuur (spoorwegen ed.) in Congo stamt nog uit Belgische tijd, en voor de rest is het land alleen maar verkommerd.

Indien we terug gaan, moet het tijdelijk zijn. We investeren dan vooral in goed en hoogstaand onderwijs. 1 a 2 generaties moet voldoende zijn. En dan GELEIDELIJK aan terug los laten. De schok in de jaren 60 was te groot me dunkt.
Laat de Belgen en de Congolezen hierover later beslissen in een referendum na een lang, diepgaand, open en gedepolitiseerd debat.

Maar eerst moeten we in België zelf nog orde op zaken stellen vóór we aan zo'n avontuur gaan meedoen.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 07:41   #137
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Laat de Belgen en de Congolezen hierover later beslissen in een referendum na een lang, diepgaand, open en gedepolitiseerd debat.

Maar eerst moeten we in België zelf nog orde op zaken stellen vóór we aan zo'n avontuur gaan meedoen.
Zo is het maar net. Eerst moeten Vlaanderen en Wallonië zelf nog van hun Belgische kolonisator afgeraken.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be