![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naarmate onze kennis van het menselijk lichaam toeneemt, hoe meer wetenschappers verwonderd zijn over de wonderlijke samenhang, de fijnheid waarmee "alles in elkaar steekt". Dan stellen mensen zich toch de vraag: is dit alles "zomaar" tot stand gekomen? Het resultaat van een gelukkig toeval? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ont·wik·ke·lings·land (het ~) 1 land dat in zijn economische ontwikkeling gesteund wordt door rijkere landen => derdewereldland met andere woorden : de rijkere landen zijn de moeder , het ontwikkelingsland is de foetus , als wij die bende onderontwikkelde negertjes als een last beschouwen , gaan wij ze dan ook massaal afslachten? ik dacht het niet.... |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Beiden zijn niet bewijsbaar.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Leuk geprobeerd...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Gouverneur
|
![]() kan jij mijn theorie dan grondig weerleggen ?
ik kronkel mij helemaal niet in bochten , ik leg rechtlijnig mijn standpunt uit aan de hand van concrete voorbeelden die elk mens met een dosis gezond verstand kan begrijpen. jij klampt je vast aan je halsstarrige visie zonder ook maar de minste wil daar ooit van af te willen wijken. je hebt nog geen enkel gestaafd argument gegeven. en die combinatie van cellen is helemaal niet toevallig , die is op voorhand vastgelegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Gouverneur
|
![]() hoe typerend , vraag je om een intelligente onderbouwde uitleg voor hun zienswijze dan hoor je ze niet meer....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Abortus is absoluut verwerpelijk; hoe je het ook probeert te beargumenteren, het komt telkens neer op moord (geen doodslag, want hier is wel degelijk voorbedachten rade). Je kan discussiëren tot de hel bevriest over de vraag waar de grens ligt tussen een bevruchte eicel en een menselijk leven, het antwoord moet hier komen vanuit de ethica en niet de "harde wetenschap". En dan neem je het "veiligste" standpunt in: het menselijk leven begint bij de bevruchting. Slechts in heel uitzonderlijke omstandigheden kan je abortus overwegen: wanneer het leven van moeder of kind ernstig in gevaar zijn of wanneer het kind zeer zware genetische afwijkingen zou vertonen waardoor het geen "menswaardig" bestaan zou kunnen leiden (en dan kunnen we nog een deftig potje discussiëren over wat "menswaardig" dan precies inhoudt).
Ongewenste zwangerschappen (o.m. bij jonge tieners) komen nog voor omdat er vandaag (nog altijd) geen voorlichting geboden wordt die jonge mensen aanspoort om op een verantwoordelijke manier om te gaan met seksualiteit; om een stukje "seksuele hygiëne" in acht te nemen. En die "hygiëne" zit hoofdzakelijk "tussen de oortjes". In de mainstream van onze samenleving leeft zo de idee dat experimenteren met seks algemeen aanvaard moet worden (voor zolang beide partners toestemmen, mag alles; en haal die minimumleeftijd maar naar beneden...). En over risico's wordt amper gesproken. Ja, AIDS heeft een tijdje roet in het eten gegooid, maar ook daar denkt men het magische antwoord gevonden te hebben: het condoom... Een gruwelijke leugen ! Het condoom beschermt niet tegen AIDS, niet tegen andere SOA's en niet tegen ongewenste zwangerschappen! Oh ja, het beschermt natuurlijk wel die keren dat ge het effectief gebruikt, maar eens komt toch het moment dat een "jongen met zijn broek vol goesting" dat rubberke vergeet en nooit geleerd heeft wat het inhoudt om in seksualiteit een stukje terughoudendheid en respect aan de dag te leggen. Want d�*t is natuurlijk de paradox: aan de ene kant absolute "vrijheid, blijheid" en aan de andere kant het opgeheven vingertje en de stalen discipline om het meest natuurlijke wat een mens kan doen (vrijen) op een ontzettend artificiële manier te doen (met een plastiekske, anders mag het niet). Iets verder kijken dus dan die ene stoeipartij en ge ziet meteen waarom condooms een absoluut nepmiddel zijn. En om onze "comfortmoraal" te completeren is er dus die allerlaatste noodgreep: abortus. Abortus om toch maar aan de verpletterende verantwoordelijkheid van een zwangerschap te ontsnappen. Dat daar een onschuldig mensenleven aan wordt opgeofferd, d�*�*r ligt "men" niet van wakker. Het wordt zeer hoog tijd dat jongeren opnieuw de link leren leggen tussen "seks" en een "betekenisvolle, duurzame relatie". Ik spreek dan niet over "huwelijk" (schuif dat niet in m'n schoenen). In een tijd dat de link tussen "seks" en "liefde" zelfs helemaal niet evident meer is. D�*t gegeven snijdt trouwens nog veel dieper dan alleen maar abortus en SOA; ik ben er ook van overtuigd dat het onvermogen van veel jonge mensen om nog überhaupt een duurzame relatie op te bouwen voor een stuk te wijten is aan het feit dat er geen enkele sociale en emotionele conditionering meer bestaat van de seksualiteit.
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() Als een baby vlak na zijn geboorte in een groep apen wordt gezet, waar het blijft. Is het dan 10 jaar later een aap, of een mens (gesteld dat hij/zij in leven blijft)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Hieronder zie je fotos van de resultaten van abortus. Baby's worden uit de moeder letterlijk weggezogen (zuigcurretage) en in stukken getrokken. Vaak wordt de schedel verbrijzeld. Sommige abortusmethoden zijn zo gruwelijk dat assisterend personeel (verpleegsters) soms weigerde nog mee te werken :
![]() ![]() Hieronder zie je het gruwelijke resultaat van de "zoutmethode". Deze methode berust op het vergiftigen en laten uitdrogen van de baby via een injectie met een zoutoplossing. De zwarte of soms donkerrode huidvlekken wijzen op huidverbranding door deze methode. De doodsstrijd van de baby is bijzonder pijnlijk en duurt uren : ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Gouverneur
|
![]() @Raf :
nu heb je nog steeds niet mijn stelling weerlegd met argumenten. leg me dan eens uit waar het verschil zit tussen een ontwikkelingsland en een foetus. over de bevruchting : de celdeling gebeurt in de verste verste niet 'toevallig' , ik zou toch maar eens basislessen voorlichting gaan volgen als ik jou was. in elke zaadcel zitten instructies over hoe de baby moet opgebouwd worden. en kijk eens naar die fotos , zijn dat geen menselijke lichamen? ik zie daar allesszins armen , voetjes en hoofdjes en geen tentakels en voelsprieten zoals jij een foetus voorstelt. @bavo : wat brabbel jij nu weer? een mens vergelijken met een levenloze plant. een plant eet je op , een foetus niet. en een mens die 10 jaar tussen de apen leeft is nog steeds een mens , hij kan dan wel geen taal die wij verstaan maar hij heeft dezelfde intelligentie , dezelfde fysieke eigenschappen en dezelfde emotionele gevoelens. jij kijkt volgens mij teveel jungle book. deze persoon zal dan wel moeten integreren in onze maatschappij en zich aanpassen naar onze gewoontes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een demente persoon die totaal niets meer van deze wereld afweet, blijft een mens. Een ernstig geestelijk gehandicapt kind dat gewoon niet beseft dat het leeft, is en blijft een mens. Ik heb zo de indruk dat we bij "boer bavo" dicht bij het nazi-concept zitten over wat of wie nu juist een mens is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Gouverneur
|
![]() 1) een ontwikkelingsland is volgens jouw theorie ook slechts een door het toeval samengesteld hoopje negers
2) die celdeling kan niet "mislopen" tenzij er een fout zit in de programmatie, of door invloeden van buitenaf (alcohol, medicatie, drugs), er is dus geen sprake van toeval. |
![]() |
![]() |