Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2008, 11:03   #121
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Je weet niet waar je het over hebt - dat is ook wel duidelijk - als je met zo'n analyses afkomt over mij (en nun, en percalion, en ...)
We dagen gewoon je gewoon uit om in plaats van alleen maar te zeggen 'het einde van de wereld als er handele is!' omdat ook eens effectief aan te tonen.
Ja sorry dat ik Percalion z'n gat niet lik, zoals jij wel met veel onderdanigheid doet. Ik kom enkel met welverdiende commentaar naar uw adres.

Met Nun en Percalion kunnen er interessante discussies gevoerd worden.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 11:04   #122
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Ik verduidelijk al meer dan genoeg. Het zou misschien wel eens tijd worden dat jij iets nuttig kan vertellen.

Volgens u is dus alles wat vrijwillig gebeurt ten voordele van de persoon die vrijwillig handeld? Prachtig Adrian. Wat ben je toch o zo slim.
Als ik vrijwillig iets doe, dan heb ik inderdaad de impressie dat op het moment van handeling ik (de subjectieve beoordeling van) mijn situatie inderdaad verbeter, ja.

Vergissen is des mensens, dat zal ik niet ontkennen.
Alweer; je gaat je wat duidelijker moeten uitleggen waarom dat;
Citaat:
1. De realiteit dat handel op zich niet per definitie vredig en op gelijke voet verloopt ten bate van beide partijen. Moet ik dat werkelijk verduidelijken?
Ik wacht.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 11:04   #123
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, hoekunnen ze die dumpen? Welke gevolgen zal dat 'dumpen' hebben? Wat bedoel je met 'dumpen'? Waar, wie, ... etc.
Hoe? Jij bent toch het zelfverklaarde economische genie? Moet ik jou dan uitleggen wat 'dumpen' betekent? Straf...

Laatst gewijzigd door Dycore : 30 april 2008 om 11:05.
Oud 30 april 2008, 11:05   #124
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe, is dat niet duidelijk dan? De algemene praktische implicatie is dat je geen economisch beleid bouwt zonder met politieke, biologische, psychologische, klimatologische, territioriale, juridische, etc, factoren rekening te houden. Hoe meer parameter je in je beleid kan betrekken - hoe ruimer je de zaken kan zien en inschatten - des te meer kans op succes heeft je economische beleid. En gezien beleid altijd gestoeld is op theorie, is elke theorie die dergelijke parameters niet in beschouwing neemt, compleet waardeloos.
Ja en wil je nu eens uitleggen waarom internationale handel slecht zou zijn? Want daar heb ik nog niet al te veel concreet over gezien, buiten wat gewauwel over euro's die ze gaan 'dumpen'.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 30 april 2008, 11:06   #125
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en wat gaan ze dan doen? Onze economie vernietigen? Dan benadelen ze in hoofdzaak zichzelf, wat zou daar een goede reden voor zijn? Zijn de 'Chinezen' 1 grote en ondeelbare massa misschien?
Dus als ik de macht overneem en de uwe volledig ten gronde richt, dan benadeel ik mezelf? Man, waar zit jij toch met je gedachten? Met mensen zoals u verdient onze beschaving toch om traag en lijdzaam ten onder te gaan?
Oud 30 april 2008, 11:07   #126
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe? Jij bent toch het zelfverklaarde economische genie? Moet ik jou dan uitleggen wat 'dumpen' betekent? Straf...
Dus, je doet het alweer niet?
Je bent uit je nek aan't lullen dycore. En in de opvatting over het 'dumpen' zit wrslk de kern van je fout.

Dus; kan je dat eens uitleggen? Wie? Waar? Hoe? Waarom? Gevolg? In welke mate? Etc.

Gewoon een woord gebruiken met een negatieve connotatie ('dumpen') betekent niet dat je ook maar iets hebt bewezen, hé.
Oud 30 april 2008, 11:07   #127
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom bestaat vrijhandel niet?
Arme naïeveling...
Oud 30 april 2008, 11:07   #128
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als ik de macht overneem en de uwe volledig ten gronde richt, dan benadeel ik mezelf? Man, waar zit jij toch met je gedachten? Met mensen zoals u verdient onze beschaving toch om traag en lijdzaam ten onder te gaan?
Geen metaforen gebruiken, Dycore. Waarom zouden de Chinezen dat doen? Hoe zouden ze dat kunnen doen? Met wat zouden ze dat doen? Etc.
Oud 30 april 2008, 11:09   #129
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke grondstoffen worden er verkocht? Door wie en aan wie? Welke regels gelden er bij het accumulueren van die grondstoffen en bij het verkopen daarvan? Wat zou er beter kunnen? Hoe zou jij het willen veranderen? Wat zou er door wie veranderd meoten worden? Wat zouden de implicaties van deze veranderingen zijn?
Dat doet allemaal niet terzake. Het gaat er enkel om dat handel niet per definitie voordelig is voor beide partijen. En zeker als je het op lange termijn bekijkt.
Oud 30 april 2008, 11:09   #130
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen metaforen gebruiken, Dycore. Waarom zouden de Chinezen dat doen? Hoe zouden ze dat kunnen doen? Met wat zouden ze dat doen? Etc.
Denk er zelf eerst eens over na zou ik zeggen.
Oud 30 april 2008, 11:11   #131
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Arme naïeveling...
Ah, dus geen antwoord? Je moet wat schelden?
Oud 30 april 2008, 11:11   #132
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doet allemaal niet terzake. Het gaat er enkel om dat handel niet per definitie voordelig is voor beide partijen. En zeker als je het op lange termijn bekijkt.
Alweer: waarom dan niet? Leg het eens op een begrijpelijke manier uit waarom niet?
Oud 30 april 2008, 11:12   #133
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk er zelf eerst eens over na zou ik zeggen.
Dus; alweer geen antwoord?

Zeg, Dycore, als je mensen wilt overtuigen van je standpunt, moet je verduidelijken wat je standpunt is, hé. Nu heb je een Exodus-houding. (Alleen geeft die regelmatig nog wat citaten.)
Oud 30 april 2008, 11:12   #134
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk er zelf eerst eens over na zou ik zeggen
Dycore, ik dacht dat je niet van utopisch gedachtegoed hield ? Of was het slechts een grapje van je …

Moest Adrian het toch overwegen vraag ik me af wat hij vroeger deed ...

Laatst gewijzigd door MIS : 30 april 2008 om 11:13.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 11:16   #135
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus, je doet het alweer niet?
Je bent uit je nek aan't lullen dycore. En in de opvatting over het 'dumpen' zit wrslk de kern van je fout.

Dus; kan je dat eens uitleggen? Wie? Waar? Hoe? Waarom? Gevolg? In welke mate? Etc.

Gewoon een woord gebruiken met een negatieve connotatie ('dumpen') betekent niet dat je ook maar iets hebt bewezen, hé.

Ja natuurlijk gaat het over 'dumpen' als analoog woordgebruik.

Kijk jongetje, je koopt hier een paar bedrijfjes op met je Euros, je importeert goederen naar Europa, je koopt je eigen spullen aan met Euros, en de Euros zijn gedumpt. De pure winst strijk je natuurlijk opnieuw op. Maar de lonen en de taksen blijven hier. En je koopt meer bedrijven op etc. Die Euros gaan niet naar productie vriend. Integendeel.

Je kan ze natuurlijk ook gratis uitdelen aan de mensen als een vorm van ontwikkelingshulp. Stel nu dat het even slechter gaat in Griekenland , Portugal of whatever. China heeft intussen een overmachtige economische postitie. Ze sturen massaal Euros naar liefdadigheidsorganisaties in Griekenland, Portugal, de Balkan en enkele andere landen die op dat moment minder goed presteren. Wel, economisch wonder, dan krijg je met een knal over gans Europa heftige inflatie.

En jij denkt dat de Chinezen het niet zo vuil zouden spelen? Dat heb je niet goed gevolgd wat ze de laatste jaren al uitgespookt hebben.

Laatst gewijzigd door Dycore : 30 april 2008 om 11:22.
Oud 30 april 2008, 11:26   #136
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan ze natuurlijk ook gratis uitdelen aan de mensen als een vorm van ontwikkelingshulp. Stel nu dat het even slechter gaat in Griekenland , Portugal of whatever. China heeft intussen een overmachtige economische postitie. Ze sturen massaal Euros naar liefdadigheidsorganisaties in Griekenland, Portugal, de Balkan en enkele andere landen die op dat moment minder goed presteren. Wel, economisch wonder, dan krijg je met een knal over gans Europa heftige inflatie.
Oorlog is de beste keuze om wakker te worden, dat spreekt voor zich. Het is trouwens ook goed voor de groei van de economie en laat ons hopen dat dan de slinger weer niet doorslaat. De partieel denkende econoom wil het blijkbaar maar niet begrijpen, politiek nog minder, zo blijkt.
Citaat:
En jij denkt dat de Chinezen het niet zo vuil zouden spelen? Dat heb je niet goed gevolgd wat ze de laatste jaren al uitgespookt hebben.
Ze hebben dan ook goede leermeesters, dat zijn we zelf. Met alle chinezen maar niet met den dezen … het klopt als een bus.

Laatst gewijzigd door MIS : 30 april 2008 om 11:27.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 11:27   #137
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus; alweer geen antwoord?

Zeg, Dycore, als je mensen wilt overtuigen van je standpunt, moet je verduidelijken wat je standpunt is, hé. Nu heb je een Exodus-houding. (Alleen geeft die regelmatig nog wat citaten.)
Een 'exodus-houding'? Heb je een nieuw woord uitgevonden Adrian?

Kijk, sommige zaken behoren tot de parate kennis. Straks moet ik je gvd nog uitleggen dat kaas van melk gemaakt wordt.
Oud 30 april 2008, 11:28   #138
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Ze hebben dan ook goede leermeesters, dat zijn we zelf. Met alle chinezen maar niet met den dezen … het klopt als een bus.
Idd. Vreemd dat die strategieën hier totaal vergeten zijn. Alsof we ons ervoor schamen.

Laatst gewijzigd door Dycore : 30 april 2008 om 11:29.
Oud 30 april 2008, 11:29   #139
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk jongetje, je koopt hier een paar bedrijfjes op met je Euros, je importeert goederen naar Europa, je koopt je eigen spullen aan met Euros, en de Euros zijn gedumpt. De pure winst strijk je natuurlijk opnieuw op. Maar de lonen en de taksen blijven hier. En je koopt meer bedrijven op etc. Die Euros gaan niet naar productie vriend. Integendeel.
Produceren bedrijven dan niet, volgens u?
Enfin; ten eerste; een goed importeren naar Europa om het dan zélf te kopen, kost moeite (en dus geld). Ik zie niet in hoe je daar 'pure winst' op kan maken?
Ten tweede; als iemand dat al zou willen doen (en blijkbaar daar mensen voor betaalt), waar is dan het dumpen dat zo negatief zo zijn? Hij betaalt blijkbaar mensen om een dienst te vervullen?
Ten derde; productie is geen noodzaak voor ene bepaald geografisch gebied. (Het is natuurlijk wel zo dat er in de wereld nieuwe goederen geproduceerd moeten worden.) Het is niet noodzakelijk om 'nieuwe' producten te creëren. Het onderhoud, distribueren, etc. van goederen is ook al tof. Maar dan nog; niets houdt zowat ook maar iiemand tegen om tóch zelf te produceren.

Leg mij eens uit hoe je pure winst kan opstrijken door producten te verschepen naar een ander land om die daar aan jezelf te verkopen? Dat lijkt me wat raar.

Citaat:
Dat zou je denken; maar zo werkt inflatie niet echt. Ten eerste; elke euro die een chinees aan een Griek of Portugees geeft, kan hij zelf niet meer uitgeven. Als ik jouw een euro geef (vrijwillig) daalt mijn 'koopkracht' met 1 euro en de jouwe stijgt met 1 euro. Niets inflatie, dus. (Het concrete gevolg van miljarden euros te geven aan de Griekse (of Portugese) bevolking, is dat de producten in China terug véél goedkoper worden. (En dan moeten ze feitelijk weer van voorafaan beginnen.)

Neen; ik denk inderdaad niet dat 'de Chinezen' 1. een liefdadigheidsorganisatie gaan spelen. (Enfin; ze mogen van mij gerust miljarden euro's terug _geven_ aan de Grieken, Portugezen of whatever. Maar net zoals bij elke financiële overdracht, verarmen ze wel zichzelf, met miljarden tegelijk.) Ik denk ook niet dat ze 2. zelf producten gaan betalen om te verschepen naar Europa om ze daar dan zelf te kopen. Hoe je daar 'winst' op kan maken, is mij volkomen vreemd.
Oud 30 april 2008, 11:30   #140
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een 'exodus-houding'? Heb je een nieuw woord uitgevonden Adrian?

Kijk, sommige zaken behoren tot de parate kennis. Straks moet ik je gvd nog uitleggen dat kaas van melk gemaakt wordt.
Alweer geen antwoord?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be