Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2008, 18:56   #121
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Probeer jij maar eens te evalueren zonder te controleren wat er allemaal gebeurt.

En ik vind niet echt dat ik me moet verantwoorden ten opzichte van u, eigenlijk. Daarvoor vind ik u gewoon een degoutant figuur, dat alleen maar uit is op de onderwerping van de Steinerscholen in België aan nog meer invloed vanuit de overheid. Niet dat ik de Steiner scholen zelf goed vind - ik zou mijn kind daar niet naartoe sturen, bijvoorbeeld - maar als andere ouders daar tevreden over zijn, is dat voor mij controle genoeg. De Steinerscholen worden dus wel degelijk geevalueerd en gecontroleerd: door de ouders. En meer moet dat niet zijn.

Ik snap wel dat je moet doen alsof ik mijn stelling niet 'kan' hardmaken, terwijl het overduidelijk is dat ik het niet wil. Niet tenopzichte van iemand die onder het mom van goede bedoelingen andere mensen wenst te pesten.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 december 2008 om 18:57.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 20:57   #122
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Ramon djv's schermafbeelding

Standaard

Adrian Healey,

Je kunt het echt niet laten om beledigende taal uit te slaan. Even een greep uit de handvol posts die je in dit door mij opgestarte topic hebt achtergelaten.

Citaat:
Ik vrees dat niemand zit te wachten op jij de Messias; behalve misschien jezelf
Citaat:
Ik blijf u nen wener vinden, eigenlijk
Citaat:
EN ik heb gewoon een hekel aan mensen die 'controle' gelijk stellen met 'de overheid die daar eens orde op zaken gaat stellen'.
Citaat:
Het feit dat je 'onderwijservaring' hebt, is wel al een bewijs ind e richting van wat ik over je vermoede
Citaat:
En ik vind niet echt dat ik me moet verantwoorden ten opzichte van u, eigenlijk. Daarvoor vind ik u gewoon een degoutant figuur, dat alleen maar uit is op de onderwerping van de Steinerscholen in België aan nog meer invloed vanuit de overheid.
Citaat:
Ik snap wel dat je moet doen alsof ik mijn stelling niet 'kan' hardmaken, terwijl het overduidelijk is dat ik het niet wil. Niet tenopzichte van iemand die onder het mom van goede bedoelingen andere mensen wenst te pesten.

Ik heb geen idee wat ik je in de weg zou kunnen hebben gelegd, maar ik laat aan de moderatie over wat ze van dit soort gedrag vinden. Wanneer iemand eens een beledigende opmerking maakt in een lange rij constructieve reacties kan dat volgens mij nog door de vingers worden gezien. Bij jou is in dit topic echter geen rij constructieve reacties te vinden, maar wel beledigende taal.

Edit: Ik vergeet dan dit nog. Heb jij niet gepleit voor meer vriendelijkheid? Zie linkhttp://forum.politics.be/showthread.php?t=107934

Laatst gewijzigd door Ramon djv : 4 december 2008 om 21:06.
Ramon djv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 21:04   #123
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kunt het echt niet laten om beledigende taal uit te slaan. E
Als ik geërgerd ben, laat ik dat idd merken, ja.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 4 december 2008, 21:04   #124
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik ben wel degelijk constructief geweest - maar dat was voor mijnheer niet goed genoeg, remember?
Oud 4 december 2008, 21:19   #125
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

Als je het topic binnenkomt met beledigende taal waarop je door een ander lid attent wordt gemaakt en je dan weer in het topic verschijnt, weerom met beledigende taal, om dan vervolgens in zo goed als elk bericht beledigende taal te spuien, terwijl ik je daar al attent op had gemaakt, zie ik niet echt het constructieve daarvan in.
Dat is inderdaad niet goed genoeg om op een volwassen manier te discussieren.

Op mijn vraag naar argumenten om je stellingen te onderbouwen, wil je niet ingaan. Dat geef je zelf toe. Constructief zonder onderbouwing?
Oud 4 december 2008, 21:21   #126
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zie niet echt waarom. Als jij niet eens de basis weet van de Steinerdoctrine en als jij niet eens weet de Belgische 'Steiner'scholen gereguleerd worden (weg van die doctrine), dan vrees ik dat jij niet echt geïnteresseerd bent in de Steinerscholen als dusdanig.

Ik zie ook niet in waarom ik dan nog met u zou willen praten. Het enige wat ik dan nog wens te doen is preken en hopen dat je inziet hoe jij bezig bent.
Oud 4 december 2008, 21:26   #127
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

Hoe ben ik dan (edit) volgens jou bezig?

Laatst gewijzigd door Ramon djv : 4 december 2008 om 21:28.
Oud 4 december 2008, 21:30   #128
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramon djv Bekijk bericht
Hoe ben ik dan (edit) volgens jou bezig?
Niet geïnteresseerd in de Steinerscholen als dusdanig. Wat je echte motieven zijn, daar heb ik het raden naar, maar je komt iig niet zo goed over.
Oud 4 december 2008, 21:33   #129
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

Niet geïnteresseerd in de steinerscholen als dusdanig? Waaruit zou dat dan blijken?

En waaruit maak jij bijvoorbeeld op dat ik de basis van, zoals jij het noemt, steinerdoctrine niet zou weten?
Oud 17 november 2010, 12:17   #130
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

Bij de ASO-richtingen is de steinerschool de zwakste leerling van de klas als het gaat over voortstuderen aan de universiteit.

Citaat:
Koen Declercq en Frank Verboven van het Centrum voor Economische Studiën van de K.U. Leuven hebben aan de hand van cijfers m.b.t. de periode 2001-2007 onderzocht welke slaagkansen universiteitsstudenten hebben (1). Het interessante aan dit onderzoek is dat ze dat hebben gedaan volgens de studierichting die de studenten in het secundair onderwijs hebben gevolgd. Het is een beetje een open deur, maar van alle richtingen in het ASO (Algemeen Secundair Onderwijs) is de richting Steinerpedagogie met een slaagpercentage van minder dan 25% voor eerstejaarsstudenten de slechtste leerling van de klas. Uitblinker is de richting ‘Grieks-Wiskunde’ met een slaagpercentage van maar liefst 77%.
http://antroposofie.wordpress.com/20...-universiteit/

Laatst gewijzigd door Ramon djv : 17 november 2010 om 12:20.
Oud 17 november 2010, 16:45   #131
Augurk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind het vreemd dat kinderen die op Steiner zitten op den duur allemaal op precies dezelfde manier tekenen;alsof er een vorm van mentale conditionering plaats vind.
Ook zijn ze nogal elitair; uiteindelijk betaal je iedere maand schoolgeld om je kinderen daar naartoe te kunnen sturen.
Daardoor zie je amper kinderen van lagere sociale milieu's in de Steinerscholen.
Uitzondering is het bijzonder onderwijs van Steiner; daar vond ik de 'aanpak' stukken beter dan in het reguliere onderwijs.
Groot gelijk! Mijn vriend komt van het Steineronderwijs, evenals vele vrienden van hem en zijn broers en zussen. Als ik zie hoe die mensen tekenen dan zie ik daar niets van creativiteit in terug, enkel conditionering.
Ik denk ook - en dit zal afhangen van steinerschool tot steinerschool - dat het niveau van de kinderen die afstuderen overal een beetje tussen zit.

En laat ons ook het basis-steinerschool onderwijs niet vergeten! Ik weet niet of ik het fijn zou vinden moesten mijn kinderen zoveel uren in de week 'zandbaktijd' en 'breien' krijgen. Ik zou verwachten dat ze een goede basis algemeen onderwijs krijgen.

Ik denk trouwens ook dat Steineronderwijs veel kinderen gewoon niet ligt. Wat doe je met een kind dat sterk is in wiskunde maar niet graag kunstig bezig is? Die zit daar wel met zijn beeldhouwen, koorzang, weven, naaien, breien, pottenbakken,...
Augurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 22:29   #132
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Standaard

@ Augurk

Een goed basis algemeen onderwijs? Ik citeer even een stuk uit een tekst van Daniel Teeboom, Nederlands publicist, over zijn tijd in de steinerschool.

Citaat:
Mijn moeder vond de Vrije School (nvdr. steinerschool) prachtig, zo creatief en kunstzinnig. Ze stuurde me daarom naar een antroposofische basisschool. Voor mij betekende het dat ik de hele winter door de meest uiteenlopende soorten bloementhee voorgeschoteld kreeg, maar dan wel zonder suiker. Suiker was slecht omdat het de ware smaak verborg. Daar ik al die theeën stuk voor stuk onbeschrijfelijk smerig vond, leek mij dat wel wat. Maar dat mocht niet, om eerder genoemde redenen. Ik begreep al vroeg dat ik mij in het gezelschap bevond van fundamentalisten die, zoals het fundamentalisten betaamt, voortdurend ruzie maakten over wie de antroposofische leer van oprichter Rudolf Steiner het beste begreep. (...)

Toen ik 11 jaar oud was en het bleek dat ik niet kon lezen, schrijven of rekenen, zocht mijn vader een andere school. Mijn moeder had me liever op de Vrije School gelaten, maar de meeste andere ouders was het al opgevallen dat de leraren hun ruzies over wie de beste antroposoof was veel belangrijker vonden dan lesgeven.
http://antroposofie.wordpress.com/20...ch-voetballen/

Nog iets over wiskunde. Hilde Steenbergen, een Nederlandse onderzoekster, vergeleek steinerscholen (in NL Vrije Scholen genoemd) en reguliere scholen en kwam onder andere tot volgende conclusie:

Citaat:
Als ouders het belangrijk vinden dat hun kinderen zich goed ontwikkelen in het cognitieve domein is de Vrije school niet zo’n goede keuze…’
http://www.onderwijsmaakjesamen.nl/o...=2&itemID=1945

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be