![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zou het zo formuleren: de burger moet participant zijn in de organisatie van het gerecht en in het bepalen van de grote gerechtelijke beleidslijnen. De rechters moeten weten dat ze in dienst staan van de burger en niet boven de maatschappij staan, vervolgens kunnen ze vrij en evenwichtig hun gewichtige taak uitvoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben wel ontgoocheld door de dalende kwaliteit van je berichten, je beperkt je meer en meer tot slogans en emo-uitroepen, maar dat terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en omdat de perceptie er is, is het de waarheid?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ben ik me van bewust. In meer dan dat lijkt er op dit forum nauwelijks interesse te zijn.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Is wat de waarheid?
Afgezien daarvan: wat jij een beetje smalend "perceptie" noemt, is de mening van het volk. Ik vind dat niet iets om lichtzinnig over te doen. Het is de grondslag van de maatschappij en van elk democratisch beleid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laat je niet afschrikken door de nitwits van links en van rechts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als de perceptie er is dat ons gerecht niet genoeg straft, is dat dan per definitie de waarheid? hoe komt die perceptie er? op basis van wat, welke harde feiten? heeft dat totaal geen enkel nut? de mening van het volk is belangrijk, uiteraard, maar is veranderlijk, is beïnvloedbaar. het is trouwens de mening van de luidste roepers naar waar geluisterd wordt, "het volk" bestaat niet. ik heb het niet zo voor populisme.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou voorstellen: halveer de straf en kieper dan de hele familie het land uit wegens medeplichtig aan het gebrek aan opvoeding en burgerzin van hun lieve kindjes. Laatst gewijzigd door andev : 25 april 2008 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Een crimineel krijgt een straf. Maar komt al vrij na één derde. Maar wordt onmiddellijk vrijgelaten als er geen plaats is, krijgt wellicht een enkelband maar die is niet beschikbaar, kan dan intussen gewoon naar huis. Er bestaat ook nog zoiets als gemeenschapsdienst waar criminelen om lachen. Enkel de dienst die de criminelen opvangt moet er niet mee lachen. En jongere criminelen komen voor de jeugdrechter, maar die houdt geen rekening met de ernst van de feiten en denkt enkel aan bijsturen en reïntegratie in de samenleving, bv met een gratis ticket voor de voetbal. Al die slappe koffie voor harde feiten veroorzaakt de perceptie dat het gerecht slappe koffie is.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Kost ons ook minder.. want om eerlijk te zijn, ik wil geen belastingen meer betalen om die gasten eten en verzorging te geven in de gevangenis, ik wil wel nog belasting betalen om gevangenissen te bouwen en cipiers te betalen (betalen voor je eigen veiligheid) maar als je veroordeeld bent moet je zelf maar zorgen dat je iets nuttig doet (werkkampen) om iets te verdienen en eten te kunnen kopen, en anders gaan ze maar dood dan zijn we d'er ineens vanaf ! En ow ja zoals in de draad al gezegd er bestaat een zogenaamde scheiding tussen kerk en wet maar er bestaat bijlange geen scheiding tussen politiek (die wetten opstelt) rechters (die politiek benoemd worden) en procureur des koningskes die dat krapuul laten lopen van vorige zaken, begin eens met de wetgevende en wethoudende macht te auditeren en ook alle uitspraken/vrijspraken en in vrijheidstellingen te inventariseren!
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal alleen maar iets als ms13 voortbrengen bij ons. Zoals overal waar ze dat doen. En dan zit je met een veel grotere misdaad en een nog veel groter probleem om het aan te pakken. Als je niet weet wat ms13 is, zoek het maar eens op.
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Mambo...jambo.
![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 25 april 2008 om 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rechtbanken oordelen volledig naast elkander. Gisteren hebben ze een overdreven zware straf gegeven en morgen geven ze ergens anders weer een overdreven te lichte straf voor iets gelijkaardig. Nogmaals, dit is geen rechtspraak geweest. Hoogstens een kraslotje met een slechte prijs op. Gaven ze gisteren een signaal van wat ze te wachten kan staan, geven ze morgen toch weer een signaal van wat niet te verwachten zal zijn. Hoogst verwarrend en uiterst onprofessioneel. Maar dat is rechtspraak in Belziek.
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mep is een mep, dat er toevallig al één oog niet ging kan men toch niet weten zeker?
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Troost u want veel geld geven ze er toch niet aan uit. We hebben de smerigste cellen van gans europa.
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook geen rechtse?