![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat ons de term 'nationalisme' vervangen door 'vaderlandsliefde' dan komt het hopelijk nog helemaal goed!
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
Verhofstadt zei in zijn burgermanifesten juist hetzelfde. een moslim kan natuurlijk wel een Vlaming zijn;
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 27 april 2008 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn verhaal is dan toch positiever: iedereen behoudt zijn eigenheid, religie is een privézaak, maar we gaan er samen voor vechten om deze groep jongeren met behoud van eigenheid volwaardige medeburgers te maken en daartoe is het Nederlands een cruciaal wapen. Spijtig genoeg durft men in Vlaandern dit discours niet aan. Als er over Brussel gesproken wordt in de Vlaamse media, zoals vandaag nog in de Zevende Dag, dan louter in negatieve termen. PS: Het is niet omdat Verhofstadt domme dingen zegt, dat je hem moet napraten. Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 april 2008 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nationalisme is inderdaad niet alleen Vlaams . Maar ik verfoei ook Turks nationalisme , Arabisch nationalisme of Waals nationalisme, hoor. Ik ben consequent in hetgeen ik denk. Maar toen ik in Noord-Afrika woonde en Frans sprak , is er mij geeneene komen zeggen : "jamaar , ge moet ier wel Arabisch klappen , hé!!!". En frans is daar nochtans ook de taal van de ex-bezetter. Zijn ze daar nu al toleranter geworden dan ier? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt mijn twee, toch wel belangrijke vragen, ontweken. Met je 'vrees' voor de te verwachten keuze heb je ze echter onrechtstreeks beantwoord. Misschien kan je dan de volgende vragen wél rechtstreeks beantwoorden? Waarom speelt het parlement NIET de rol die het volgens jou MOET spelen? Waarom worden in Belgique de problemen al decennialang vooruit geschoven ook al weet zelfs Leterme dat de volgende generatie politici in dat geval de volgende 15 jaar 15 uur per dag zal moeten werken 'in de marge'? Waarom wordt er in dit corrupt koningdom altijd opnieuw voor slecht bestuur gekozen en veel geld uitgegeven dat er niet eens meer is, en dat er ook nooit meer zal zijn?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 april 2008 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De queen spreekt geen frans???
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() Sarkozy toch geen engels alleszins
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de queen alleszins geen frans.
Of hoe belangrijk de eigen taal zelfs voor 'grote' staatslui is.
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd begrijp ik je toon niet. Ik denk dat we het eens zijn over de definitie van de problemen (wat al veel is aangezien we uit heel verschillend ideologisch vaarwater komen). De vraag is nu wat we er samen, als burgers van ideologisch heel verschillende mening, aan kunnen doen. Wij twee zijn beiden gewone medeburgers en jij noch ik vertegenwoordigen de politieke elite. Maar tegelijkertijd heeft elk land de politici die het verdient. De vraag is dus: wat kunnen wij er, samen met Walen en Brusselaars, aan doen opdat de volgende ronde in de staatshervorming niet weer een rondje creatie van politiek benoemde postjes wordt? Want ook Walen en Brusselaars zijn dit meer dan zat hoor... De voorstellen van Picqué en Demotte voor administratieve vereenvoudiging aan Franstalige kant zijn daarom nog zo dwaas niet en hebben het debat tenminste vooruit getrokken. Maar uiteraard is hier waakzaamheid geboden t.a.v. de band Brussel-Vlaanderen. Mvg, Kallikles |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() En dien Bush spreekt ook maar 1 taal , en dan nog niet eens goed
![]() ![]() Laatst gewijzigd door moser : 27 april 2008 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Ik ken enkele moslims, en het zijn lieve voorbeeldige welmenende mensen. Ik denk dat er zo zeer veel moslims zijn. Maar waar moslims baas zijn geldt de sharia. Vrouwen zijn er niet gelijkwaardig aan mannen. Er zijn nog een aantal wetten die je ook wel kent en ik hier liever niet vermeldt. Wat doe je daarmee? Doen alsof je dat niet weet? Moeten wij respect opbrengen voor die eigenheid? Moet je nu zeggen dat dit gelijkwaardig is aan onze democratische opvattingen om succes te oogsten in Molenbeek? Kallikles vertel me eens wat meer van je positief verhaal, ik geraak er moeilijk uit.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 27 april 2008 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() Ik zie dat ook niet "direct" gebeuren, ik bedoel Groen die de vlaamse kaart trekt, maar Paul Staes had in een intervieuw met Meervoud toch een ander geluid laten horen dan de off partijlijn, en het blijkbaar gebroken woord van Ecolo in de stemming BHV ligt zwaar op de maag..... wie weet hebben ze bij Groen wel iemand zitten die de blinden kan leiden
![]() Dus mss toch even oefenen met een GSM op te eten ipv van een notebook ![]() ![]() Maar het zal inderdaad nog een tijdje duren vrees ik. Greetz
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |