Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2008, 12:36   #121
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
volledig akkoord!
Is het niet jouw partij die stelde "Een moslim kan geen Vlaming zijn"?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 12:39   #122
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Awel, dus i.p.v. zich onder Belgicisten en Vlaams-nationalisten in de haren te vliegen, zouden de Vlamingen beter tesamen nadenken hoe ze de Vlaamse instellingen kunnen versterken en hoe ze de positie van Vlaanderen en de positie van het Nederlands t.o.v. haar buurlanden en buurregio's kunnen versterken.

Dit vraagt natuurlijk een afbouw van achterdocht aan beide kampen. Dit vraagt ook dat de niet-Vlaams-nationalisten begrijpen dat Belgicisme geen alternatief is. Wie zoals ik van mening is dat nationalisme een doodlopende straat is, kan ook niet gehecht zijn aan de Belgische staat: die heeft slechts relevantie als en in de mate dat ze een meerwaarde biedt voor haar inwoners.
Kallikles, dat is zeer redelijke taal die ik onderschrijf.
Laat ons de term 'nationalisme' vervangen door 'vaderlandsliefde' dan komt het hopelijk nog helemaal goed!
Oud 27 april 2008, 12:41   #123
luc broes

Standaard

Citaat:
Is het niet jouw partij die stelde "Een moslim kan geen Vlaming zijn"?
FDM zei een moslim kan geen democraat zijn.
Verhofstadt zei in zijn burgermanifesten juist hetzelfde.

een moslim kan natuurlijk wel een Vlaming zijn;

Laatst gewijzigd door luc broes : 27 april 2008 om 13:01.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 12:41   #124
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Leg mij eens uit waarom het parlement de rol NIET zou mogen spelen waarvoor het dient?
Zoals ik al zei, vind ik persoonlijk dat het parlement deze rol MOET spelen.

Citaat:
Waarom de knoop NIET mag worden doorgehakt.
Ut supra.

Citaat:
En waarom jij eraan twijfelt d�*t hij zal worden doorgehakt.
Toch niet omdat het maar een symbolische overwinning voor de Vlamingen zou zijn die verder niets betekent of enig verschil maakt?
Neen, ik vrees alleen dat men weer voor de Belgische weg zal kiezen: de problemen voor zich uitschuiven. Ik vind dit een probleem, niet uit Vlaamsgezinde overwegingen - iedereen weet dat ik niet het Vlaams-nationale kamp hoor - maar omdat dit zeer veel geld kost en een voorbeeld bij uitstek van slecht bestuur is.
Oud 27 april 2008, 12:53   #125
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
FDM zei een moslim kan geen democraat zijn.
Verhofstadt zei in zijn burgermanifesten juist hetzelfde.
Ok, maar de essentie blijft dezelfde. Je zegt dan tegen de allochtonen: verloochen je eigenheid, erken de inferioriteit van je cultuur en assimileer je volledig, en dan gaan we je eventueel als volwaardige medeburgers beschouwen. Met een dergelijk programma ga je niet veel succes oogsten voor de Vlaamse zaak in mijn gemeente Molenbeek hoor...

Mijn verhaal is dan toch positiever: iedereen behoudt zijn eigenheid, religie is een privézaak, maar we gaan er samen voor vechten om deze groep jongeren met behoud van eigenheid volwaardige medeburgers te maken en daartoe is het Nederlands een cruciaal wapen. Spijtig genoeg durft men in Vlaandern dit discours niet aan. Als er over Brussel gesproken wordt in de Vlaamse media, zoals vandaag nog in de Zevende Dag, dan louter in negatieve termen.

PS: Het is niet omdat Verhofstadt domme dingen zegt, dat je hem moet napraten.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 april 2008 om 12:54.
Oud 27 april 2008, 12:56   #126
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg, moser heb je ook gehoord over de verontwaardiging in Frankrijk omdat de franse deelnemers aan het euro song festival een Engelstalig lied zingen!!
Zelfde verontwaardiging over Engelstalige wetenschappelijke publicaties.

Fransen even erg en gefrustreerd als 'Vlaamsnationalisten'!

Er zijn geen zekerheden meer in het leven.
Ja , Fransen , dat is een heel goed voorbeeld , amai hebt er lang over nagedacht precies , als er nu 1 volk is die het niet wil snappen dan zijn het wel dedie . Wist je dat vroeger bij videocassettes de fransen een apart systeem hadden waardoor hun cassettes onmogelijk op onze videospelers marcheerden, of het was in zwart en wit? Sarkozy die zit naast de Britse queen aan een lunchtafel en die 2 kunnen niet eens met mekaar communiceren ?!? Je ziet tot wat nationalisme leidt.

Nationalisme is inderdaad niet alleen Vlaams . Maar ik verfoei ook Turks nationalisme , Arabisch nationalisme of Waals nationalisme, hoor. Ik ben consequent in hetgeen ik denk. Maar toen ik in Noord-Afrika woonde en Frans sprak , is er mij geeneene komen zeggen : "jamaar , ge moet ier wel Arabisch klappen , hé!!!". En frans is daar nochtans ook de taal van de ex-bezetter. Zijn ze daar nu al toleranter geworden dan ier?
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 13:01   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, vind ik persoonlijk dat het parlement deze rol MOET spelen.

Ut supra.

Neen, ik vrees alleen dat men weer voor de Belgische weg zal kiezen: de problemen voor zich uitschuiven. Ik vind dit een probleem, niet uit Vlaamsgezinde overwegingen - iedereen weet dat ik niet het Vlaams-nationale kamp hoor - maar omdat dit zeer veel geld kost en een voorbeeld bij uitstek van slecht bestuur is.

Je hebt mijn twee, toch wel belangrijke vragen, ontweken.

Met je 'vrees' voor de te verwachten keuze heb je ze echter onrechtstreeks beantwoord.

Misschien kan je dan de volgende vragen wél rechtstreeks beantwoorden?

Waarom speelt het parlement NIET de rol die het volgens jou MOET spelen?

Waarom worden in Belgique de problemen al decennialang vooruit geschoven ook al weet zelfs Leterme dat de volgende generatie politici in dat geval de volgende 15 jaar 15 uur per dag zal moeten werken 'in de marge'?

Waarom wordt er in dit corrupt koningdom altijd opnieuw voor slecht bestuur gekozen en veel geld uitgegeven dat er niet eens meer is, en dat er ook nooit meer zal zijn?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 april 2008 om 13:03.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 13:02   #128
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sarkozy die zit naast de Britse queen aan een lunchtafel en die 2 kunnen niet eens met mekaar communiceren ?!?
Wat!
De queen spreekt geen frans???
Oud 27 april 2008, 13:04   #129
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Sarkozy toch geen engels alleszins
Oud 27 april 2008, 13:06   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Sarkozy toch geen engels alleszins
En de queen alleszins geen frans.

Of hoe belangrijk de eigen taal zelfs voor 'grote' staatslui is.
Oud 27 april 2008, 13:08   #131
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de queen alleszins geen frans.

Of hoe belangrijk de eigen taal zelfs voor 'grote' staatslui is.
Hmm , wat probeer je nu te zeggen , omdat dat belangrijke mensen zijn ze automatisch het gelijk aan hun kant hebben? Rare theorie , als je bedenkt wie president van de V.S. is .....
Oud 27 april 2008, 13:14   #132
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Overigens, destijds heeft Tine Vanderstraeten zich onthouden bij de stemming omdat ze daar moest zitten als vertegenwoordiger van de hele groene fractie, dwz groen! en ecolo. De afspraak was toen naar verluid dat de ecologisten zich uit die discussie zouden houden. Vanuit hun standpunt gezien een redelijke argumentatie.
Of gewoon praktisch, als BHV gesplitst wordt is ze haar zetel kwijt.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 13:14   #133
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt mijn twee, toch wel belangrijke vragen, ontweken.

Met je 'vrees' voor de te verwachten keuze heb je ze echter onrechtstreeks beantwoord.

Misschien kan je dan de volgende vragen wél rechtstreeks beantwoorden?

Waarom speelt het parlement NIET de rol die het volgens jou MOET spelen?

Waarom worden in Belgique de problemen al decennialang vooruit geschoven ook al weet zelfs Leterme dat de volgende generatie politici in dat geval de volgende 15 jaar 15 uur per dag zal moeten werken 'in de marge'?

Waarom wordt er in dit corrupt koningdom altijd opnieuw voor slecht bestuur gekozen en veel geld uitgegeven dat er niet eens meer is, en dat er ook nooit meer zal zijn?
Beste Knuppel,

Eerlijk gezegd begrijp ik je toon niet. Ik denk dat we het eens zijn over de definitie van de problemen (wat al veel is aangezien we uit heel verschillend ideologisch vaarwater komen).

De vraag is nu wat we er samen, als burgers van ideologisch heel verschillende mening, aan kunnen doen. Wij twee zijn beiden gewone medeburgers en jij noch ik vertegenwoordigen de politieke elite. Maar tegelijkertijd heeft elk land de politici die het verdient.

De vraag is dus: wat kunnen wij er, samen met Walen en Brusselaars, aan doen opdat de volgende ronde in de staatshervorming niet weer een rondje creatie van politiek benoemde postjes wordt? Want ook Walen en Brusselaars zijn dit meer dan zat hoor...

De voorstellen van Picqué en Demotte voor administratieve vereenvoudiging aan Franstalige kant zijn daarom nog zo dwaas niet en hebben het debat tenminste vooruit getrokken. Maar uiteraard is hier waakzaamheid geboden t.a.v. de band Brussel-Vlaanderen.

Mvg,
Kallikles
Oud 27 april 2008, 13:15   #134
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

En dien Bush spreekt ook maar 1 taal , en dan nog niet eens goed Die gast reist de hele wereld af , praat met mensen over de hele planeet en die kan 1 taal. 1. Dan bennekik niet verbaasd dat een automechanieker uit pakweg Moeskroen , ook maar 1 taal kan. Maar jullie wel , natuurlijk . Jullie vinden dat een regelrechte schande en een gebrek aan respect

Laatst gewijzigd door moser : 27 april 2008 om 13:16.
Oud 27 april 2008, 13:18   #135
luc broes

Standaard

Citaat:
Ok, maar de essentie blijft dezelfde. Je zegt dan tegen de allochtonen: verloochen je eigenheid, erken de inferioriteit van je cultuur en assimileer je volledig, en dan gaan we je eventueel als volwaardige medeburgers beschouwen. Met een dergelijk programma ga je niet veel succes oogsten voor de Vlaamse zaak in mijn gemeente Molenbeek hoor...

Mijn verhaal is dan toch positiever: iedereen behoudt zijn eigenheid, religie is een privézaak, maar we gaan er samen voor vechten om deze groep jongeren met behoud van eigenheid volwaardige medeburgers te maken en daartoe is het Nederlands een cruciaal wapen. Spijtig genoeg durft men in Vlaandern dit discours niet aan. Als er over Brussel gesproken wordt in de Vlaamse media, zoals vandaag nog in de Zevende Dag, dan louter in negatieve termen.

PS: Het is niet omdat Verhofstadt domme dingen zegt, dat je hem moet napraten.
Het is natuurlijk een zeer delicate zaak, en ik heb er ook geen oplossing voor.
Ik ken enkele moslims, en het zijn lieve voorbeeldige welmenende mensen. Ik denk dat er zo zeer veel moslims zijn.
Maar waar moslims baas zijn geldt de sharia. Vrouwen zijn er niet gelijkwaardig aan mannen. Er zijn nog een aantal wetten die je ook wel kent en ik hier liever niet vermeldt.
Wat doe je daarmee? Doen alsof je dat niet weet?
Moeten wij respect opbrengen voor die eigenheid?
Moet je nu zeggen dat dit gelijkwaardig is aan onze democratische opvattingen om succes te oogsten in Molenbeek?

Kallikles vertel me eens wat meer van je positief verhaal, ik geraak er moeilijk uit.

Laatst gewijzigd door luc broes : 27 april 2008 om 13:20.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 13:22   #136
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Als Groen! dat doet... dan eet ik mijn notebook op...
Ik zie dat ook niet "direct" gebeuren, ik bedoel Groen die de vlaamse kaart trekt, maar Paul Staes had in een intervieuw met Meervoud toch een ander geluid laten horen dan de off partijlijn, en het blijkbaar gebroken woord van Ecolo in de stemming BHV ligt zwaar op de maag..... wie weet hebben ze bij Groen wel iemand zitten die de blinden kan leiden

Dus mss toch even oefenen met een GSM op te eten ipv van een notebook

Maar het zal inderdaad nog een tijdje duren vrees ik.

Greetz
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 13:23   #137
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waar moslims baas zijn geldt de sharia.
Qua kemelgehalte kan dit tellen , verdorie ik moet die in mijn top 10 meest dwaze uitspraken van vb-ers stoppen , oei te laat kheb die vorige week al gemaakt
Oud 27 april 2008, 13:23   #138
luc broes

Standaard

Citaat:
En dien Bush spreekt ook maar 1 taal , en dan nog niet eens goed Die gast reist de hele wereld af , praat met mensen over de hele planeet en die kan 1 taal. 1. Dan bennekik niet verbaasd dat een automechanieker uit pakweg Moeskroen , ook maar 1 taal kan. Maar jullie wel , natuurlijk . Jullie vinden dat een regelrechte schande en een gebrek aan respect
moser, je demonsreert met succes dat er met belgen zoals jij niet te praten valt.
Oud 27 april 2008, 13:27   #139
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moser, je demonsreert met succes dat er met belgen zoals jij niet te praten valt.
Dank je luc , voor het compliment , en ook omdat je belgen hebt gezegd , dank je
Oud 27 april 2008, 13:33   #140
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat mensen met andere dingen bezig zijn dan de futiliteiten waar jullie mee bezig zijn, zoals bvb taal. Als iemand in Vilvoorde woont en in Brussel werkt bijvoorbeeld , en op zijn werk Frans spreekt , dan is ie vooral met die dingen bezig en niet zozeer dat zijn Vlaamse buurman graag een vlaams praatje wil maken over wat voor schoon weer het is ...
Dat die dan in brussel gaat wonen. In Vilvoorde is de voertaal Nederlands.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be