Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2008, 15:37   #121
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Hou op, ik ga bleitten hoor...
OK, ik ken u dus niet persoonlijk, en mischien hoort u bij de goede "1 %" der allochtonen, die ons land komen verrijken, waarvoor onze eeuwige dank.
Nu, ik geef u een vriendelijke raad: om goed te laten zien dat u "een goeie" bent, laat een badge maken waarop "1%" gedrukt staat, dan weet iedereen het. Zonder dank
wie zegt dat ik uit België kom? of in België woon? wat ben jij een bagger persoon zeg. respecteer elkaar met of zonder huizen.

en al staat belgië vol met verkochte huizen aan Marokkanen wat dan noch? hebben ze het gestolen? van jou afgepakt? jou bedrogen?

nee dus houd op met dat gemopper de hele tijd.

je hebt toch ook een dak boven je hoofd? want ik weet de wetten van België verschillen nauwelijks met de Nederlandse wetten. iedereen heeft recht op een dak boven zijn hoofd. dus als jij er een hebt wat zeur je nog?
Oud 1 mei 2008, 15:38   #122
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
neem nu een marokkaanse bakker in borgerhout ofzo - een gewone bakker

mag hij mij een brood weigeren te verkopen omdat ik geen moslim ben ?

enige relevante vraag is hoe dan ook volgens mij of de bank van marocco mij als niet moslim dezelfde lening onder dezelfde voorwaarde zal geven of niet

zo ja dan is er geen probleem en is de aanwezigheid van de marokkaanse bank op onze markt zelfs een goede zaak - het verhoogd de concurrentie tss de banken en zal dus in het voordeel van de consument de algemene voorwaarden verbeteren waaronder er geleend kan worden. Onze banken zullen in dat geval ook dergelijke formules moeten gaan aanbieden.

zo nee dat is dat idd pure discriminatie én concurrentievervalsing.

ik wacht trouwens nog steeds op een telefoontje van de bank van marocco om te weten of ze aan mij ook willen lenen ( onder dezelfde voorwaarden als aan moslims )
Een kredietaanvraag kan en mag altijd geweigerd worden zonder opgave van redenen: Geen enkele firma of persoon heeft de verplichting, krediet te verstrekken (gelukkig maar!)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 15:38   #123
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Waarom denk je dat enkel moslims bij die banken terecht kunnen? Heb je het zelf al geprobeerd mss?
nee dat heeft hij niet. maar hij praat er wel over raar vind ik dat.

net als dat je iemand een koek aanbied en de ander zegt: ''nee vind ik niet lekker'' en die persoon heeft het nog nooit geproeft.
Oud 1 mei 2008, 15:40   #124
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Laya, het verschil zit hem in het misbruiken van het systeem hier.

Als ik morgen mijn hypotheek niet kan betalen, komt de bank mij uitkleden, met de Belgische staat als handlanger. Als de "islamitische" bank, als eigenaar van de woning niet kan betalen, wat onwaarschijnlijk is, dan kan de Belgische staat er nog geen kloten aan veranderen, al schrijven ze 5000 harde protestbrieven.
En de generatieleners, die hebben er alle baat bij.

En ja, ik heb toen ik de hypotheek wou aanpassen, met de Iman hier gesproken, en hij kon me duidelijk vertellen dat de "Islamitische financieerders" die hij kende, geen enkele niet duidelijke moslim zou aanvaarden als "begunstigde geldgebruiker".
Discriminatie op geloof??? Zou je denken?
(vergeet niet, de koran is een boek wat ik aandachtig lees)

weer een mooi leugen. want ik ken zat mensen met een Nederlandse komaf en niet moslims die daar ook huizen hebben gekocht.
Oud 1 mei 2008, 15:42   #125
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
Ik zie het punt van deze discussie echt niet. Islam schrijft blijkbaar voor dat intrest niet kan. Moslims willen een huis kopen. Wat doe je dan? Lenen bij vrienden en familie, of lenen bij een bank die islamitische 'leningen' aanbieden. In feite is dat gewoon een financiele truuk om het te laten lijken alsof je geen intrest betaalt aan de bank - slim gezien van de banken. Je bent nog steeds een goede moslim, en de bank verdient nog steeds een pak geld aan jou...
In feite gaat het gewoon om een soort lease/huurkoop formule. En op miraculeuze wijze stemt het maandelijkse huurbedrag grotendeels overeen met wat je anders aan afkorting van je lening zou betalen...
Overigens, deze formule is ook bij net moslims gebruikelijk, namelijk bij de bouw en aankoop van bedrijfsvastgoed. Niets nieuws onder de zon, het heeft nu alleen een andere naam.

En overigens, als je een goed rendement kunt aantonen, of voldoende inkomen, dan kan iedereen appartementenkopen om te verhuren hoor. Blijkbaar wil de opstarter van deze discussie enkel zaken zien die in zijn eigen kraam passen.

Dat zie ik ook gebeuren, persoon probeert uit alle macht dingen te verkondigen wat onwaar blijkt te zijn.
Oud 1 mei 2008, 15:46   #126
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:

enige relevante vraag is hoe dan ook volgens mij of de bank van marocco mij als niet moslim dezelfde lening onder dezelfde voorwaarde zal geven of niet

zo ja dan is er geen probleem en is de aanwezigheid van de marokkaanse bank op onze markt zelfs een goede zaak - het verhoogd de concurrentie tss de banken en zal dus in het voordeel van de consument de algemene voorwaarden verbeteren waaronder er geleend kan worden. Onze banken zullen in dat geval ook dergelijke formules moeten gaan aanbieden.

zo nee dat is dat idd pure discriminatie én concurrentievervalsing.

ik wacht trouwens nog steeds op een telefoontje van de bank van marocco om te weten of ze aan mij ook willen lenen ( onder dezelfde voorwaarden als aan moslims )

De Algemene Wet Gelijke Behandeling (AWGB) verbiedt onderscheid naar ras en nationaliteit bij de aanbieding van goederen en diensten. Dit verbod beperkt de vrijheid van de hypothecair financiers om te bepalen met wie en onder welke voorwaarden en met wie zij overeenkomsten aangaan.
Oud 1 mei 2008, 15:55   #127
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Islamitische banken kennen vier alternatieven voor rente.

Murabaha - Een soort handelsfinanciering. De bank koopt goederen in en verkoopt die door aan een cliënt voor een overeengekomen krediet. Deze techniek gebruikt men om handel te financieren. Omdat de bank de goederen in eigendom heeft en daarom betrokken is bij koop en verkoop, mag de bank de werkelijke dienstverlening aan de cliënt in rekening brengen (service fee).

Mudaraba - Een vorm van risicokapitaal. De bank leent geld aan een cliënt die een fabriek wil beginnen. De bank ontvangt daarvoor een bepaald percentage van de jaarlijkse winst van de fabriek, voor een vastgesteld aantal jaren. De cliënt betaalt niet alleen de oorspronkelijke lening terug, maar geeft de bank ook een winstdeel. Dat geld keert de bank dan weer uit aan de beleggers. Als de fabriek niet rendabel is, verdelen alle betrokken partijen (bank, beleggers en ondernemer) gezamenlijk het verlies.

Muqarada - Een variant op Mudaraba. De bank brengt 'aandelen' in omloop om een specifiek project te financieren. Investeerders die Muqarada-aandelen kopen, krijgen een deel van de winst van het gefinancierde project. Maar zij hebben ook een aandeel in onverwacht lage winsten, of zelfs verlies.

Musharaka - Nog een variant. De bank associeert zich met een klant. Tussen de deelnemende partners wordt een contract gesloten, waarbij beiden of allen in gelijke mate kapitaal inbrengen - en misschien zelfs gezamenlijk de leiding hebben - van een project of overeenkomst. Deelnemers hebben winst of verlies in overeenstemming met hun aandeel in de zaak. De bank hoeft hierbij niet automatisch aan alle rekeninghouders winst uit te keren, er worden eisen gesteld als een minimumhoogte van het creditsaldo en een minimumperiode van mogelijke deelname.

Bron: Financieel-management.nl
Oud 1 mei 2008, 16:18   #128
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
weer een mooi leugen. want ik ken zat mensen met een Nederlandse komaf en niet moslims die daar ook huizen hebben gekocht.
Tof, Of U noemt mij een leugenaar, of de Iman van de moskee van Vilvoorde.

Wat mag het wezen, Oh 07de eeuwse hoofdstukspringende handleidinglezer. Ik een leugenaar of de Iman?
Oud 1 mei 2008, 16:25   #129
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tof, Of U noemt mij een leugenaar, of de Iman van de moskee van Vilvoorde.

Wat mag het wezen, Oh 07de eeuwse hoofdstukspringende handleidinglezer. Ik een leugenaar of de Iman?
In welke soera staat er dat het niet toegestaan is voor niet moslims

denk daar maar eens over. btw: er bestaat tegenwoordig ook cyberimams dat is wel wat makkelijk.
Oud 1 mei 2008, 16:34   #130
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Net wel zou ik zeggen. Dat bind die persoon die "Niet halal" met geld heeft gewerkt dieper tot de Islam, en we weten allemaal dat "Diep gelovigen" niet kunnen passen in een "westers" systeem.
En als de "geldvrager" dan met ontroerend goed zit, is het voor de "geldschieter" nooit een verliespost, al zeker niet als het een erkende "bank" is.

't Is allemaal hoe je het ziet.
Waar het mij vooral om gaat is het feit dat er instellingen zijn die wel mogen discrimineren op basis van geloof, en dat enkelen hier daar nog voor applaudiseren. En dat de specifiek opgerichte instelling, en de magistratuur er een blind oog voor heeft.
Precies. Enkel omdat ik geen aanhanger ben van hun geloof in een superwezen met bovennatuurlijke krachten, kan ik geen gebruik maken van de diensten die een bank verleent, en dan nog wel ééntje dat in mijn land gevestigd is...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 16:36   #131
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

zo nee dat is dat idd pure discriminatie én concurrentievervalsing. ik wacht trouwens nog steeds op een telefoontje van de bank van marocco om te weten of ze aan mij ook willen lenen ( onder dezelfde voorwaarden als aan moslims )
Nu ben ik ook eens curieus , zie...
Oud 1 mei 2008, 16:39   #132
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Bent u gek of doet u zich gek voor?

een huis kopen in Europese landen dat gaat niet hé. dat moet u toch weten (meneer die alles denkt te weten).

Dat importeren en exporteren kost tegenwoordig een hoop ellende. Ook dat zou je toch eens moeten weten.

Al zou ik zoveel geld hebben, ik zou never nooit een huis kopen in Belgié of in Nederland. (dat je dat alvast weet.)
Volop Marokkanen zijn huiseigenaars in België, "dame".
Het is wel waar dat zij eveneens "belgen" zijn, op papier tenminste, maar dat volstaat om van alle rechten te genieten in dat apenland.
Oud 1 mei 2008, 16:39   #133
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
In welke soera staat er dat het niet toegestaan is voor niet moslims

denk daar maar eens over. btw: er bestaat tegenwoordig ook cyberimams dat is wel wat makkelijk.
Er zijn bergen Soera's waarin duidelijk staat dat christenen en joden een kansje krijgen om het ware geloof te vervoegen(of anders extra zware belastingen mogen betalen), maar dat ongelovigen (zoals ik als agnost) of slaaf, of dood zijn.

Mare, wat is het nu, heeft die Iman gelogen tegen mij, of lieg ik hier op het forum?
Oud 1 mei 2008, 16:41   #134
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
wie zegt dat ik uit België kom? of in België woon? wat ben jij een bagger persoon zeg. respecteer elkaar met of zonder huizen.

en al staat belgië vol met verkochte huizen aan Marokkanen wat dan noch? hebben ze het gestolen? van jou afgepakt? jou bedrogen?

nee dus houd op met dat gemopper de hele tijd.

je hebt toch ook een dak boven je hoofd? want ik weet de wetten van België verschillen nauwelijks met de Nederlandse wetten. iedereen heeft recht op een dak boven zijn hoofd. dus als jij er een hebt wat zeur je nog?
Volgens mij hokt u in Nederland, "dame". Dat maak ik op uit uw manier van spreken: géén Vlamorabisch, maar Nederrabisch.
Oud 1 mei 2008, 16:42   #135
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
nee dat heeft hij niet. maar hij praat er wel over raar vind ik dat.
net als dat je iemand een koek aanbied en de ander zegt: ''nee vind ik niet lekker'' en die persoon heeft het nog nooit geproeft.
Wat weet u daarvan, dame ? In uw glazen bol gekeken, of mag dat niet van uw geloof ?
Oud 1 mei 2008, 16:49   #136
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Volop Marokkanen zijn huiseigenaars in België, "dame".Het is wel waar dat zij eveneens "belgen" zijn, op papier tenminste, maar dat volstaat om van alle rechten te genieten in dat apenland.
Ja en? mogen ze geen huizen kopen? wat is daar mis mee?
Oud 1 mei 2008, 16:53   #137
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er zijn bergen Soera's waarin duidelijk staat dat christenen en joden een kansje krijgen om het ware geloof te vervoegen(of anders extra zware belastingen mogen betalen), maar dat ongelovigen (zoals ik als agnost) of slaaf, of dood zijn.

Mare, wat is het nu, heeft die Iman gelogen tegen mij, of lieg ik hier op het forum?
Ik heb je al eerder verteld leer de soera's te begrijpen voordat je een conclusie trekt. maar het gaat niet om de soera's maar om jou.

jij hebt gezegt dat ze mensen met geen islamitische komaf aanvaarden, en dat klopt niet want ik ken mensen die daar huizen hebben gekocht in Marokko en ook via de bank wat hebben kunnen regelen.
Oud 1 mei 2008, 16:54   #138
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Volgens mij hokt u in Nederland, "dame". Dat maak ik op uit uw manier van spreken: géén Vlamorabisch, maar Nederrabisch.
ach het is maar wat je onder hokken verstaat.
Oud 1 mei 2008, 16:55   #139
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat weet u daarvan, dame ? In uw glazen bol gekeken, of mag dat niet van uw geloof ?
probeer je grappig over te komen? want dat bent u wat mij betreft totaal niet.
Oud 1 mei 2008, 16:56   #140
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
ach het is maar wat je onder hokken verstaat.
Ja;, t'zal wel meer dan een hok zijn, dat kan kloppen. Een mooie woning, gekocht met Europees geld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be