Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2008, 15:34   #121
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Tja, als je op je avatar lijkt, zou ik je ook niet graag tegenkomen in het donker.
Dank u, u flatteert me.

Citaat:
zelfs al is het om en prijs in ontvangst te nemen.
De fuck van de week:

Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 15:36   #122
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staat overdrijven als 1ste lemma in je woordenboek?
Staat provoceren als 1ste lemma in je woordenboek?
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 15:40   #123
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als je op je avatar lijkt, zou ik je ook niet graag tegenkomen in het donker.

Ik denk dat niemand graag in het donker iemand tegenkomt die al 300 jaar dood is.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 17:54   #124
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En Franstalig Belgique bemoeit zich niet met zaken waar het geen uitstaans mee heeft zeker?
Man, een simpel voorbeeld zodat je me begrijpt, want jouw gevolgtrekking komt nog niet in de buurt van waar ik het over heb:

Als een Belg een probleem heeft met een Hollander, dan zal hij hem dat niet zeggen, maar zijn bodylanguage zal aangeven dat de Hollander beter zijn manieren aanpast.

Omdat die Hollander gewend is om zijn bak vol te krijgen als er iets verkeerd is, zal die gewoon niet doorhebben dat de Belg met hem een probleem heeft. Waardoor de Belg hem als arrogant gaat bestempelen. En de Hollander gaat denken dat hij over Belgen kan overlopen omdat het pussys zijn.

Andersom, als een Hollander een probleem heeft met een Belg, gaat die dat, zonder kwade bedoelingen, gewoon zeggen. Waardoor de belg meteen beledigd is, want die evrwacht geen direct commentaar voordat hij eerst gemerkt heeft dat er iets mis is.

Punt is: we zijn minder compatibel met Hollanders dan met Walen. En welke richting de geldstroom uitgaat heeft daar niks mee te maken. Als vlaanderen bij Nederland gaat, gaan er ook financiele problemen zijn, niemand weet welke, en misschien zijn ze wel groter dan diegene die we nu hebben. Maar we weten wel zeker dat we cultureel incompatibel zijn. DAT hebben we dus niet met Wallonie.

Iedereen die denkt dat vlaanderen en holland samenhoren vanwege een bijna gemeenschappelijke taal, moet eens verder kijken dan zijn neus lang is, want dat is nu net het enige dat we gemeen hebben.

Zelfs sinterklaas komt daar op een andere dag dan in vlaanderen en wallonie).
Oud 7 mei 2008, 17:57   #125
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Man, een simpel voorbeeld zodat je me begrijpt, want jouw gevolgtrekking komt nog niet in de buurt van waar ik het over heb:

Als een Belg een probleem heeft met een Hollander, dan zal hij hem dat niet zeggen, maar zijn bodylanguage zal aangeven dat de Hollander beter zijn manieren aanpast.

Omdat die Hollander gewend is om zijn bak vol te krijgen als er iets verkeerd is, zal die gewoon niet doorhebben dat de Belg met hem een probleem heeft. Waardoor de Belg hem als arrogant gaat bestempelen. En de Hollander gaat denken dat hij over Belgen kan overlopen omdat het pussys zijn.

Andersom, als een Hollander een probleem heeft met een Belg, gaat die dat, zonder kwade bedoelingen, gewoon zeggen. Waardoor de belg meteen beledigd is, want die evrwacht geen direct commentaar voordat hij eerst gemerkt heeft dat er iets mis is.

Punt is: we zijn minder compatibel met Hollanders dan met Walen. En welke richting de geldstroom uitgaat heeft daar niks mee te maken. Als vlaanderen bij Nederland gaat, gaan er ook financiele problemen zijn, niemand weet welke, en misschien zijn ze wel groter dan diegene die we nu hebben. Maar we weten wel zeker dat we cultureel incompatibel zijn. DAT hebben we dus niet met Wallonie.

Iedereen die denkt dat vlaanderen en holland samenhoren vanwege een bijna gemeenschappelijke taal, moet eens verder kijken dan zijn neus lang is, want dat is nu net het enige dat we gemeen hebben.

Zelfs sinterklaas komt daar op een andere dag dan in vlaanderen en wallonie).
Hier is dat in augustus zeker?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 18:05   #126
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard Voor de volledigheid hier mijn samenvatting

Citaat:
Hoe zou je zelf zijn: met meer dan 20 miljoen zijn en er 6 miljoen bijkrijgen die dus met amper 30 % niets in de pap te brokken zullen hebben.
Nee hoor, de vlamingen zullen één van de grootste bevolkingsgroepen zijn in de verenigde Nederlanden, zelfs groter dan de friese, hollandse, brabantse of gelderse bevolkingsgroep.
Geen pariteitswet of vergrendeling kan de vlaamse zuid-nederlanders nog blokkeren.
Een stem van een Vlaming is evenveel waard als een stem van iedere andere Nederlander, iets wat in Belgie niet het geval is.
Citaat:
Gewoon zoals de Amerikanen: gaven geld via Marshall-plan zodat Europa Amerikaanse producten kon kopen.
Vlaanderen zou 12 miljard geven (alhoewel bijv. Aernoudts dat betwijfelt) en een groot deel vloeit terug naar Vlaanderen want Walen werken in de bouw en andere sectoren heel veel met Vlaamse firma's en gaan bovendien heel vaak in Vlaanderen shoppen.
Voorstel: geef mij 20 duizend Euro en dan koop ik daarvan jouw auto.
Citaat:
Dan krijg je ruzie tussen bijv. de Vlaamse en de Nederlandse havens, je ziet van hier wie de voorkeur zal krijgen; zeker indien de economische crisis zich doorzet; dan zal de hemd nader zijn dan de rok.
In een verenigd Nederland zullen alle havens van belang zijn, dit is namelijk in het landsbelang.
In een gescheiden Nederland kán Noord-Nederland in principe een Deltaplandijk in de Westerschelde bouwen ter bescherming van de bevolking....
Citaat:
Nederland heeft bijv. op taalgebied altijd al neergekeken op de kleine Belgen, op geldvlak zal het niet anders zijn.
Op taalgebied kijken de Noord-nederlanders op tegen de Vlamingen. De Vlamingen winnen meestal de taal-testen en dictee-wedstrijden de laatste decennia.
Op geldvlak: iedereen mag zijn geld uitgeven aan wat hij wil:
Vlaanderen stopt 12 miljard Euro in Wallonië.
Nederland stopt 12 miljard Euro in zijn eigen pensioenfonds.
Citaat:
En dan krijg je allerlei tijdverlies met de fratsen van Wilders en Verdonck.
Te vergelijken met der fratsen van het Vlaams Blok. Ook in politiek opzicht passen Vlaanderen en Noord-Nederland prima bij elkaar.
Citaat:
Alleen maar het feit dat je elke dag zult uitgelachen worden omwille van het eksotische taaltje.
Ik persoonlijk vind het Twents en het plat-Amsterdams weer een tikje leuker dan het Limburgs. Maar het Vlaams is iets mooier dan het Rotterdams en het Fries.
Citaat:
Liever een "vijand" die je kent dan een zogezegde vriend.
Wie kan voorspellen hoe samenleven met de Nederlanders en dan vooral de Hollanders zal verlopen?
Ik weet niet welke problemen er zouden moeten zijn.
Een gemeenschappelijke (of aparte) drugswet is een peuleschilletje in vergelijking met het samengaan van Oost- en West-Duitsland.
Citaat:
Erg zelden hoor je ze over Vlamingen spreken, veel vaker over België en Belgen.
Je zou denken dat ze het nu al moeten begrepen hebben; maar je ziet heel weinig verandering op de vlak.
En veel Vlamingen zeggen ook steevast Hollanders en als je zegt: niet alle Nederlanders zijn Hollanders, zeggen ze: ach dat is een detail, voor mij is dat hetzelfde.
Klopt, het begrip 'België' wordt nog geregeld gebruikt in het buitenland. Ik heb er ook een paar weken aan moeten wennen dat dit land eigenlijk niet (meer) bestaat.
Citaat:
De meeste Nederlanders vinden Vlamingen uiterst beminnelijk: voor een korte tijd en meestal zoals men naar een klein kindje kijkt dat blijkbaar ook 1 en ander kan: Nou seg, kijk hoe schattig.
Maar als je je in het werkelijke leven net zo opsteld als hier in dit forum, dan is het toch ook logisch dat je steeds weer dezelfde reaktie krijgt?
Citaat:
Hoeveel Vlamingen zijn er die AN willen praten en dan nog de hele tijd?
Helemaal niet nodig. In Nederland spreken de meesten met een accent of een dialect. Geen probleem.
Maar een formulier invullen moet wel in het AN (en niet in het frans).
Citaat:
Ah? Gaat het om het geld? Ik moet geen nederlanders omdat ze 100 000 keer arroganter zijn dan de walen.

En verder zijn ze onze TEGENGESTELDE cultuur. Waar vlamingen er trots op zijn dat ze zich niet bemoeien met anderemans zaken, zijn nederlanders trots "dat ze hun mening durven zeggen". Dat bots dat het klinkt. Ik werk in nederland, en hoe beter ik ze leer kennen, hoe minder ik ze moet. Alle vooroordelen bevestigd en versterkt.
Als Vlamingen op een gegeven moment hun mening mogen zeggen, dan zullen ze dat ook wel doen. Op dit ogenblik ligt dat echter wat gevoelig in Vlaanderen (problemen jarenlang voor zich uitschuiven en "plat op de buik gaan" is nog erg in de mode).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Ik denk erover om degenen die nog op dit getrol antwoorden, persoonlijk de fuck van de week te komen overhandigen.
Ben blij dat Schotland en Duitsland erg ver uit elkaar liggen.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 18:11   #127
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Ben blij dat Schotland en Duitsland erg ver uit elkaar liggen.
Edinburgh > München= maar ongeveer twee uur vliegen.

Maar ik denk dat Rob Roy je na deze mooie post wel vergeeft.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 18:18   #128
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hier is dat in augustus zeker?
Hier op 6, daar op 5 december. Zelfs kerstmis wordt niet op dezelfde dag gevierd in vlaanderen en nederland.

Kom eens buiten, ga eens in Nederland een pintje drinken en loop verbaasd een heel dorp door zonder ook maar 1 café tegen te komen. En besef dan dat ze gewoon geen gezelligheidscultuur hebben. Als ik aan Nederlandse collega's vraag om op vrijdag na het werk nog een pintje te gaan drinken, dan reageren die oprecht verbaasd "waarom".

Koop eens een steak bij de beste hollandse slager en kom tot de conclusie dat hun duurste vlees bij ons nog niet eens verkocht zou KUNNEN worden in de supermarkt. En besef dan dat ze niet streven naar kwaliteit of genot.

Wist je dat ze op oudejaarsavond oliebollen eten? Wist je ook dat ze die de 31ste december gaan kopen 's morgens op de markt en ze dan 's avonds KOUD opeten (niet te vreten)

Ik kan hier een boek over schrijven. Ik zeg niet dat Nederlanders slechter of minder zijn, ze zijn anders. Ze zitten aan een andere kant van de nominale gedragscodes. Ik denk zelfs dat we uitersten zijn, elk aan onze kant. Dat maakt het verschil EXTREEM groot tussen ons en de hollanders. En daarom moet geen van beiden verkeerd zijn, maar het blijft incompatibel.
Oud 7 mei 2008, 18:23   #129
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Andersom, als een Hollander een probleem heeft met een Belg, gaat die dat, zonder kwade bedoelingen, gewoon zeggen.

Punt is: we zijn minder compatibel met Hollanders dan met Walen.
Als een Vlaming een probleem heeft met een Hollander (of andersom) dan kan die dat gewoon zeggen.

Als een Nederlander een probleem heeft met een Franstalige dan zal hij bodylanguage, gebarentaal of (indien mogelijk) engels gebruiken.

Mijn punt is: juist de Nederlandstaligen zijn compatibel met elkaar!
Oud 7 mei 2008, 18:39   #130
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zou je zelf zijn: met meer dan 20 miljoen zijn en er 6 miljoen bijkrijgen die dus met amper 30 % niets in de pap te brokken zullen hebben.
En zie maar eens naar Bady D. en naar hoelang dat de schelde al zou uitgediept worden om de haven van Antwerpen toegankelijker te maken in ruil voor hunne snelle trein. Hunnen trein is er anders al een hele tijd maar van het uit diepen nog geen spoor.Vlaanderen is nog niet los van Wallonië en we worden nu al langs alle kanten besodemieterd door Nederland. Ge moet goed zot zijn om daar als Vlaanderen mee in zee te willen gaan.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 mei 2008 om 18:42.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 18:47   #131
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hier op 6, daar op 5 december. Zelfs kerstmis wordt niet op dezelfde dag gevierd in vlaanderen en nederland.

Kom eens buiten, ga eens in Nederland een pintje drinken en loop verbaasd een heel dorp door zonder ook maar 1 café tegen te komen. En besef dan dat ze gewoon geen gezelligheidscultuur hebben. Als ik aan Nederlandse collega's vraag om op vrijdag na het werk nog een pintje te gaan drinken, dan reageren die oprecht verbaasd "waarom".

Koop eens een steak bij de beste hollandse slager en kom tot de conclusie dat hun duurste vlees bij ons nog niet eens verkocht zou KUNNEN worden in de supermarkt. En besef dan dat ze niet streven naar kwaliteit of genot.

Wist je dat ze op oudejaarsavond oliebollen eten? Wist je ook dat ze die de 31ste december gaan kopen 's morgens op de markt en ze dan 's avonds KOUD opeten (niet te vreten)

Ik kan hier een boek over schrijven. Ik zeg niet dat Nederlanders slechter of minder zijn, ze zijn anders. Ze zitten aan een andere kant van de nominale gedragscodes. Ik denk zelfs dat we uitersten zijn, elk aan onze kant. Dat maakt het verschil EXTREEM groot tussen ons en de hollanders. En daarom moet geen van beiden verkeerd zijn, maar het blijft incompatibel.
Er is ook niemand die beweerd dat een Vlaming in Noord-Nederland moét gaan wonen, werken, uitgaan of inkopen. Er is ook niemand die beweerd dat er geen (cultuur) verschillen tussen Vlaanderen en Noord-Nederland bestaan.
Sterker nog: die verschillen moeten behouden blijven! De vlaamse cultuur kan zich in een verenigd Nederland beter ontplooien dan in Belgie!

Ook in Duitsland zijn er regionale verschillen, en bij een reis worden de lokale gerechten graag geprobeerd. Maar niemand wil daarom Duitland opsplitsen. Diversiteit maakt een land juist groot.
Oud 7 mei 2008, 18:51   #132
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Maar wel verlost zijn van die arrogante franstaligen.
En terug onder het juk van een stel nog veel arrogantere Nederlanders. Echt iets voor Vlaanderen. Eens los van Frankrijk verkocht het zijn erfdochter met landereien aan .......... de Fransen. Na los van Spanje te zijn moesten ze zo nodig onder het juk van Oosterijk. Hoe ver wil je teruggaan in de geschiedenis.Er is geen enkel volk tyer wereld dat zo met zijn klote heeft laten rammelen dat het kletterde dan de Vlamingen. En nu nog steeds. Vlaanderen is huilen pet de pet op!!!!!
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 19:00   #133
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
En dat moet dus een politiek argument voorstellen tegen een politiek project... Als dit het niveau is van de argumenten tegen een herenigd Nederland, kunnen we gerust zijn.

Leer verdomme zeggen wat u tegensteekt, ge zult er niet van sterven.
Oud 7 mei 2008, 19:04   #134
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Maar als je je in het werkelijke leven net zo opsteld als hier in dit forum, dan is het toch ook logisch dat je steeds weer dezelfde reaktie krijgt?
Nou zeg, die zit...

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 7 mei 2008 om 19:04.
Oud 7 mei 2008, 19:08   #135
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Edinburgh > München= maar ongeveer twee uur vliegen.
Ik ben een bandiet en bovendien 300 jaar dood: dat duurt geen twee uur.

Citaat:
Maar ik denk dat Rob Roy je na deze mooie post wel vergeeft.
Schaker is niet ingegaan op het azijnig getrol van azert over "Vlamingen die elkaar niet verstaan". Hij krijgt dus niet de fuck van de week.
Oud 7 mei 2008, 19:11   #136
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
En dat moet dus een politiek argument voorstellen tegen een politiek project... Als dit het niveau is van de argumenten tegen een herenigd Nederland, kunnen we gerust zijn.

Leer verdomme zeggen wat u tegensteekt, ge zult er niet van sterven.
Ik onthou dat u:

1. Mijn argument erkent
2. Dat U vindt dat de Vlamingen zich moeten aanpassen aan de hollanders

Ge gaat veel supporters vinden.
Oud 7 mei 2008, 19:13   #137
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Azert, hét topargument tegen Vlaams-Nederlandse integratie: "zij" vieren Sinterklaas een dag vroeger dan "wij".

=>

Citaat:

Tjonge, tjonge, wat een collectie platitudes... Jouw discours tegen hereniging is zó bruikbaar als argumentarium pro. Zo van: kijk, deze Vlaamse complexen zijn werkelijk het enige wat tegen een hereniging zou kunnen pleiten.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 7 mei 2008 om 19:16.
Oud 7 mei 2008, 19:21   #138
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En terug onder het juk van een stel nog veel arrogantere Nederlanders. Echt iets voor Vlaanderen. Eens los van Frankrijk verkocht het zijn erfdochter met landereien aan .......... de Fransen. Na los van Spanje te zijn moesten ze zo nodig onder het juk van Oosterijk. Hoe ver wil je teruggaan in de geschiedenis.Er is geen enkel volk tyer wereld dat zo met zijn klote heeft laten rammelen dat het kletterde dan de Vlamingen. En nu nog steeds. Vlaanderen is huilen pet de pet op!!!!!

Piet Breughel is dan droevig
Terug naar zijn graf gegaan
Nadat hij op zijn kamer
Een heel klein maar een fijn schilderij
Vol kleur had doen ontstaan

En daarop stond geschilderd
Een Vlaming in 't gevang
Het gevang van zijn complexen
De sleutel ligt erbij aan zijn zij
Doe open maakt hem vrij

(Wannes Van de Velde, "Pieter Breughel in Brussel")

http://www.muzikum.eu/artiesten/wann...brussel-23907/
Oud 7 mei 2008, 19:21   #139
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Vind je het gek? Zelfs ik waag het me niet om m'n mond open te trekken. ..ook al probeer ik me voor te stellen wat de ''Fuck van de Week'' dan wel niet zal wezen voor een ding. Maar ik durf het echt niet te vragen.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 19:25   #140
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Ik onthou dat u:

1. Mijn argument erkent
Don't flatter yourself.

Citaat:
2. Dat U vindt dat de Vlamingen zich moeten aanpassen aan de hollanders
Onzin, ik vind dat de Vlamingen als volk eindelijk volwassen mogen worden, in plaats van zich te blijven gedragen als slachtoffers en sukkels.

De Noord-Nederlanders kunnen ons daar idd bij helpen, maar dat terzijde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be