Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2008, 22:41   #121
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Geef indien nodig de kerken aan andere christelijke groepen: er is een groeiend aantal Oost-Europese orthodoxe christenen in België... of schenk ze aan de Poolse katholieke migranten. Hoe dan ook geef nooit een kerk aan moslims!

Geen slecht idee.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 22:44   #122
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef indien nodig de kerken aan andere christelijke groepen: er is een groeiend aantal Oost-Europese orthodoxe christenen in België... of schenk ze aan de Poolse katholieke migranten. Hoe dan ook geef nooit een kerk aan moslims!
De Poolse migranten nemen gewoon gebruik van onze bestaande kerkgebouwen, en nog raken ze niet gevuld.

Er zullen ook kerken aan de Orthodoxen gegeven worden. Er zijn vele mogelijkheden voor vele toekomstig-ontwijde kerken. Er is vraag naar vanuit verscheidene strekkingen..
Oud 12 mei 2008, 23:26   #123
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
De Poolse migranten nemen gewoon gebruik van onze bestaande kerkgebouwen, en nog raken ze niet gevuld.

Er zullen ook kerken aan de Orthodoxen gegeven worden. Er zijn vele mogelijkheden voor vele toekomstig-ontwijde kerken. Er is vraag naar vanuit verscheidene strekkingen..
Als ze hun kerkdiensten nu eens in het Pools zouden mogen houden? Met een Poolse priester?
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 06:53   #124
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze hun kerkdiensten nu eens in het Pools zouden mogen houden? Met een Poolse priester?
u bedoelt dat we Nederlandsonkundige wauwelaars moeten importeren en subsidieren?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 10:08   #125
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
u bedoelt dat we Nederlandsonkundige wauwelaars moeten importeren en subsidieren?
Gelijk wat . Als het maar geen moslims zijn (= gevaar nr. 1 !)
Duizend maal liever Polen.
Oud 13 mei 2008, 17:24   #126
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

*knip*

Laatst gewijzigd door Diatonos : 13 mei 2008 om 18:16.
The_fat_bloke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 17:30   #127
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Gelijk wat . Als het maar geen moslims zijn (= gevaar nr. 1 !)
Duizend maal liever Polen.
Nederlands onkundig zijn is dus voor u geen probleem.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 17:55   #128
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=driewerf;3420835]
... dubbel

Laatst gewijzigd door andev : 13 mei 2008 om 18:01.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 17:59   #129
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wellicht heb ik iets gemist, maar ik heb nog niet gehoord dat der veel problemen zijn met Polen die, zelfs na drie generaties, nog geen voldoende Nederlands kennen, wat van sommige andere soorten niet kan gezegd worden!
De invloed van de Polen op onze maatschappij vergelijken met de invloed van de ideetjes van de moslims, daar is ook geen enkele vergelijking mee te maken, doe geen moeite.
Wie weten allemaal wie de lastverkopers zijn, met "spitsvondigheden" kun je die niet wegwerken.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 18:50   #130
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dus daar is het je om te doen... Je laat nog liever ons erfgoed platgooien dan het te laten gebruiken door moslims.

En gij peist dat die moslims ons erfgoed wel gaan respecteren???
Dan keren we terug naar de tijd van de beeldenstorm en Inguisitie.
Ze zijn nu al geambeteerd door een beeld onder de preekssstoel van een kerk in Dendermonde.
Die gebruiken da nie, die misbruiken het.
Oud 13 mei 2008, 18:53   #131
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke Bekijk bericht
*knip*
Vreemd dat het sarcasme in mijn opmerking de moderatie totaal ontgaan is.
Ik oproepen tot geweld, hoe bestaat het!?

Een bepaalde etnische groep uitroepen tot staatsvijand nr 1 kan dan wel weer ...

Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 13 mei 2008 om 18:55.
The_fat_bloke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 19:06   #132
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een bepaalde etnische groep uitroepen tot staatsvijand nr 1 kan dan wel weer ...
Leek mij eigenlijk ook wel duidelijk dat je bericht sarcastisch bedoeld was...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 21:37   #133
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Polen zullen zeker geen 40 jaar nederlands-onkundig blijven, wees gerust. Die zijn niet mentaal gehandicapt hoor...zoals zekere andere mensen...die we hier spijtig genoeg goed kennen...
Oud 13 mei 2008, 21:39   #134
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

ocharme, u bent toch niet aan het bleitten zeker ?
Oud 13 mei 2008, 23:08   #135
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Die klote-schepene heeft daar niets over te belsissen. Een overgrote meerderheid van de Vlamingen wil de kerken niet in handen van de moslims zien vallen. Dus betalen we liever wat belastingen om ons cultureel patrimonium te beschermen. En zoals al werd opgemerkt, worden de sterk verwaarloosde kerken beter opgeruimd om plaats te maken voor gebouwen die hun dienst aan de gehele gemeenschap kunnen bewijzen. We moeten gvd toch geen religie gaan promoten? Wat is er in gvd gebeurt met onze cultuur? Gaan wij nu werkelijk op de knieën voor die moslims? Kunnen wij alles kritisch benaderen, maar niet de moslims? Waarom willen we die mensen toch zonodig helpen? Zijn er hier mensen die per se moeten bewijzen dat ze geen racisten zijn, om niet weg te kwijnen van schuldgevoel, of wat is 't? Het is ver gekomen...

Indien de moslims die kerken in handen krijgen, blijft er niets anders over dat een kil architectoraal geraamte. Het interieur zou compleet afgebroken worden en vervangen worden door saaie geometrische motiefjes.

Kerken zouden zich moeten profileren als toeristische trekpleisters en zo geld binnen halen.

Overigens, indien de moslims de kerken zouden overnemen, zouden ze ook moeten instaan voor de kosten van het onderhoud. En dat is niet niets.
En dan zou de tweede voorwaarde moeten zijn dat ze onaangegroerd blijven en dat er niets aan het interieur veranderd wordt.
...En dan zou de tweede voorwaarde moeten zijn dat ze onaangegroerd blijven en dat er niets aan het interieur veranderd wordt....
en gij gelooft dat?
De islam is antichristelijk en anti-joods.
Het kruisbeeld en kruisteken is voor ze bijna een gruwel.
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 23:25   #136
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In feite is het straf.

Moskees mogen mensen weigeren, kunnen mensen tot een bepaalde kledingcode verplichten of de toegang ontzeggen.

Een PRIVE onderneming zoals een discotheek mag dat dus niet.

Maar verder denken we dat we nog in het VRIJE westen leven hoor.
Vind je dat niet normaal? In de islam is toch geen vrijheid?
bvb vrijheid van godsdienst, vrijemeningsuiting enz.
Als je de Islam wil moet je bereid zijn die vrijheden op te offeren en je inzetten tegen alles wat tegen de islam is. (dat is nog zacht of eufemischtisch uitgedrukt)
Jihad en terrorisme.
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 12:31   #137
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En wat krijgen de 10% Belgen die zichzelf vrijzinnig noemen??

Is het de functie van de overheid om erediensten (te bevoordelen) ten opzichte van anderen.
Een week geleden gelezen: een vervallen kerk in het Brusselse die te koop werd aangeboden? Wel, de Grieks-Orthodoxe gemeenschap heeft daar op geboden, met het enige verschil dat het PRIVE geld was en niet zoals onze moslims het zouden willen doen met OVERHEIDSGELD.Ik vind het trouwens nog steeds niet normaal hoe de RKK gesponsord wordt door de overheid, maar ja, liefst geen slapende honden wakker maken zeker?
Hoho,

ik weet niet of je het beseft of weet (Driewerf verwees er al naar dat alle hersenactiviteit stilvalt als het woord islam valt), maar alle moskees (op enkele na) in België zijn gewone huizen aangekocht door de gelovigen; dus niets van overheidsgeld.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 12:37   #138
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Als kerken niet langer gebruikt worden is het best goed om stil te staan bij een andere invulling van die ruimtes.
Dit gebeurde in Amsterdam al in de jaren zeventig; kerken die leegstonden werden theehuizen waar mensen naar muziek konden luisteren, thee drinken en een boek lezen languit op lage banken of tapijten. Het waren chill out ruimtes voor vele jongeren, buurtbewoners en toeristen in de stad.Dat trok opnieuw volk naar die ruimtes en volgens mij zou zoiets in Antwerpen ook succes hebben.
Ook zijn er 'nieuwe 'christelijke groepen die net als moslims met plaatsgebrek zitten.Denk maar aan de Polen, Oost Europeanen en Afrikaanse evangelische gemeenschappen.
Ook deze groepen zullen zeker belangstelling hebben voor leegstaande kerken.Maar evengoed een Russisch koor of zangverenigingen, verenigingsleven in het algemeen.
Er zijn dus altenatieven genoeg, een moskee is er maar een van.
Waarom schuift Heylen dan slechts dit naar voren?
Omdat die klacht over leegstaande kerken vooral door moslims wordt geuit. Al twee jaar geleden hoorde dit tot het vaste 'repertoire' van jongeren op straat' zie die lege kerken; jullie geloven niet meer maar wij wel; geef ze aan ons!Behalve veldwerkers pikken ook anderen die signalen op. Wordvoerders van die groepen of hun organisaties of Stedelijke instanties waar hun stem te horen is zoals de Antwerpse integratiedienst. En op zich is het ook geen onredelijk voorstel;als een van vele mogelijkheden om een kerk opnieuw leven in te blazen. En niet zoals de schepen nu doet; het enige. Dat getuigt van gebrek aan visie. Een moskee is een mogelijkheid maar zeker niet de enige; maar de stemmenwinst is wel bij deze groep het grootst als politici tegemoet komen.
Kan je dit zwart/wit bewijzen ?

Naar mijn mening vraagt geen enkele moslim om een leegstaande kerk te gebruiken.
Heylen zou beter zich met serieuze zaken bezig te houden inplaats van val alles te lanceren zodat het lijkt dat het de allochtonen zijn die van alles eisen.

Laatst gewijzigd door goodwill : 14 mei 2008 om 12:38.
Oud 14 mei 2008, 12:41   #139
Alexander Br.
Vreemdeling

Alexander Br.'s schermafbeelding

Standaard

Ik betaal nog liever het onderhoud van onze stadskerk , dan dat deze verandert in een moskee.
Alexander Br. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 12:46   #140
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander Br. Bekijk bericht
Ik betaal nog liever het onderhoud van onze stadskerk , dan dat deze verandert in een moskee.
Niemand heeft dit ook gevraagd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be