Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2008, 13:41   #121
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Daar is geen gevaar voor, dankzij de hedendaagse technologie zou een oorlog afgelopen zijn nog voor tot de algemene mobilisatie wordt besloten.
Dat zien we in Irak
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 13:45   #122
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dat zien we in Irak
Ik bedoelde uiteraard een oorlog in Europa, genre: "de Russen komen!"
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 16 mei 2008 om 13:45.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 13:48   #123
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is geen gevaar voor, dankzij de hedendaagse technologie zou een oorlog afgelopen zijn nog voor tot de algemene mobilisatie wordt besloten.
Waar hebben we dat nog gehoord...?
Oud 16 mei 2008, 13:49   #124
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Waar hebben we dat nog gehoord...?
Oké, maar sinds Schlieffen is er wel het één en het ander veranderd. Zoals de uitvinding van de atoombom...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 16 mei 2008 om 13:50.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 14:15   #126
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oké, maar sinds Schlieffen is er wel het één en het ander veranderd. Zoals de uitvinding van de atoombom...
Dat is inderdaad de bedoeling... maar of het zo zal lopen? De mens is nogal vindingrijk gebleken in het overleven van rampen enkel om elkaar nadien de kop in te slaan. Het blijft uiteraard wel koffiedik kijken. Een klassiek "Red Storm Rising" scenario lijkt me de komende decennia ook niet waarschijnlijk.

De dienstplicht is/wordt intussen ook afgeschaft in andere EU-landen, alleen Oostenrijk en Duitsland blijven nog over dacht ik. Ik geloof niet dat de jeugd daar meer (of minder) normen/waardenbesef zou hebben dan hier.
Oud 16 mei 2008, 14:42   #127
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

in een moderne oorlog zijn we misschien beter met een paar terroristische cellen die onmiddellijk opleidingskampen gaan uitrollen om de bezetter eeuwig te kloten.

een stelletje nerds die dan de computers van de vijand kraken en platleggen kan ook heel nuttig zijn

de GPS sattelieten allemaal 200km afwijking geven is ook schitterend om de bommen bij de buren te doen vallen.

economisch oorlogsvoering combineren met de conventionele door het land zijn essentiele resources onbetaalbaar te maken op de wereldmarkt, met futures bvb de vraag en aanbod dus lekker tijdelijk manipuleren.

het kan allemaal veel creatiever en hoeft niet per se de domme brulhersenen te zijn.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 14:44   #128
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

de GPS sattelieten allemaal 200km afwijking geven is ook schitterend om de bommen bij de buren te doen vallen.
Dat klopt, beter bommen op Luik dan Deurne.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 14:46   #129
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in een moderne oorlog zijn we misschien beter met een paar terroristische cellen die onmiddellijk opleidingskampen gaan uitrollen om de bezetter eeuwig te kloten.

een stelletje nerds die dan de computers van de vijand kraken en platleggen kan ook heel nuttig zijn

economisch oorlogsvoering combineren met de conventionele door het land zijn essentiele resources onbetaalbaar te maken op de wereldmarkt, met futures bvb de vraag en aanbod dus lekker tijdelijk manipuleren.

het kan allemaal veel creatiever en hoeft niet per se de domme brulhersenen te zijn.
Zulke dingen worden nu ook gedaan.
Waarom denk je dat landen, of bepaalde landen economisch gedestabiliseerd worden?
Of zou het een uit de hand gelopen grap zijn allemaal?
Oud 16 mei 2008, 14:49   #130
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En wat als het een islam politieke oorlog wordt.
Zo in stilte gewoon overal alle sleutelposities inpakken. Met de glimlach natuurlijk.
En eenmaal iedereen op post, paf... daar is de islam in het land. Al wie tegenspreekt is een crimineel en vliegt in de cel...die ze gaan bijbouwen.
Ge weet wel..de wet en zo van die dingen...islam wet bv.

Dan moeten alle mannen een baard laten groeien en de vrouwen hun startknopke mss wegsnijden.

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 mei 2008 om 14:54.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 14:56   #131
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Dan moeten alle mannen een baard laten groeien en de vrouwen hun startknopke mss wegsnijden.

Ik scheer mij alle zes weken, maar dat van dat knopke gaat die van ons niet goed vinden.

Verschaeve
Oud 16 mei 2008, 14:57   #132
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde uiteraard een oorlog in Europa, genre: "de Russen komen!"
Ver is het niet hé.
Ze komen nu al...achter onze auto 's nachts
Oud 16 mei 2008, 14:59   #133
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik scheer mij alle zes weken, maar dat van dat knopke gaat die van ons niet goed vinden.
Ik zou dat ook niet weg willen, veel te plezant trouwens; maar als wet eenmaal wet is?
Ge weet wel hé...
Oud 16 mei 2008, 15:01   #134
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou dat ook niet weg willen, veel te plezant trouwens; maar als wet eenmaal wet is?
Ge weet wel hé...

Al goed dus dat ik niet wakker lig van de wet.

Verschaeve
Oud 16 mei 2008, 15:02   #135
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al goed dus dat ik niet wakker lig van de wet.
We zijn dan al met 2
Nog 1 en we hebben een bende
Oud 16 mei 2008, 15:06   #136
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn dan al met 2
Nog 1 en we hebben een bende
Een club hoor ik liever dan bende.

Verschaeve
Oud 16 mei 2008, 15:08   #137
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een club hoor ik liever dan bende.
Een club lijkt zo iets als een theekransje, of een kaartclubje of zo.

Geef mij maar een bende, een gewetenloze bende nozems met strafbladen van hier tot in ...rusland voor mijn part.
En connecties tot in het hoogste niveau en banden met de maffia en zo van die dingen. Dikke valiezen met geld.

En als dat allemaal niet kan...speel ik niet mee voila.
Oud 16 mei 2008, 15:36   #138
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een club lijkt zo iets als een theekransje, of een kaartclubje of zo.

Geef mij maar een bende, een gewetenloze bende nozems met strafbladen van hier tot in ...rusland voor mijn part.
En connecties tot in het hoogste niveau en banden met de maffia en zo van die dingen. Dikke valiezen met geld.

En als dat allemaal niet kan...speel ik niet mee voila.
Heb jij dan zo'n strafblad van hier tot ginder? Anders mag je in onze eigen bende nog niet binnen.

Verschaeve
Oud 16 mei 2008, 16:29   #139
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Want toen de dienstplicht bestond bracht ze de bevolking wat burgerzin en nationalisme bij en ging tegen individualisme in? En de militaire slagkracht was helemaal een klucht. Het enige waar het leger goed voor was, was om een aantal mensen uit de werkloosheidstatistieken te houden en om aan college-dropouts een rijbewijs te bezorgen waar ze camionchauffeur mee konden worden. Dat kan goedkoper.
Ik zou bijna wedden dat jij nooit milicien was.
ach......zoals onze majoor zei op onze afzwaaimaaltijd:Jongens,ik weet het,jullie hebben hier enorm veel verveling gekend,en gedacht dat jullie hier eigenlijk gewoon een jaar van je jonge leven zaten te verprutsen,maar kom...later zul je enkel de mooie momenten herinneren..en vooral...dat je toen JONG was....

Hij heeft gelijk gekregen.....

En inderdaad...reusachtige legers dienstplichtigen dienen nergens toe,ik denk ook niet dat onze "moraal" er speciaal beter van werd,en dan militair gezien...tja....,in 1986 liep soldaat-milicien kelt rond in een Amerikaans-stijl uniform van ergens de jaren 50,met een geweer van 1949.....De depots stonden vol met defecte voertuigen...Eigenlijk was er geen geld en geen animo om ons,miliciens, "nuttig bezig" te houden.In datzelfde jaar kwamen er berichten door van Russische miliciens die op de vuilnisbelten van de DDR aan het zoeken waren naar eten en bruikbare spullen

We spraken daarover natuurlijk onder elkaar..en we waren het er over eens dat we een beetje waren als die Argentijnse dienstplichtigen die in 1982 ingeblikt werden in de falkland-oorlog door een leger van professionals...we LEKEN in volle uitrusting zelfs heel erg op die Argentijnen...voer voor de wolven

Een staat kan het zich niet permitteren enorme "dienstplichtigenlegers" er op na te houden...dat is de harde realiteit

Laatst gewijzigd door kelt : 16 mei 2008 om 16:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 16:53   #140
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zijn.
Dat was het oorspronkelijke doel van het "GLADIO" netwerk binnen de NATO-landen.Uitgevonden door mensen die zich in de jaren 50 nog de redelijk succesvolle partizanen-netwerken van WO2 konden herinneren.....
Het ging er om ervoor te zorgen dat er doorheen West-Europa een soort "technische backbone" was van mensen met NATO-connecties,die het verzet tegen de Sovjets konden coordineren....

Eigenlijk werkt het Al-Quada model ruwweg ook met zoiets,wat AQ-delegees ter plaatse voor de goede sfeer en om zeker te zijn dat AQ het feest dirigeert,en wat opgestookte idioten en in dienst gedwongen kinderen om het vuile werk te doen....

De CIA tot,zeg,begin jaren 90, kan moeilijk anders dan als een terreurnetwerk omschreven worden

Laatst gewijzigd door kelt : 16 mei 2008 om 16:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be