Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2008, 16:05   #121
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
straf
Kieken

Je moet wel goed quoten he!

Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 16:07   #122
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
laya ik denk dat je met je laatste zin bedoelt dat het kruisje van de rijke man is dat hij nooit zeker weet of zijn partner het niet voor het geld doet

nu dat klopt volgens mij ook maar hier komen we in ieder geval bij een voordeel dat de rijken zouden halen bij minder armoede in de wereld

in een wereld waar niemand moet trouwen om uit de armoede te blijven omdat er zowieso al geen armoede bestaat zal er veel minder voor t geld getrouwd worden - zullen relaties hechter en spontaner en waardevoller zijn en dus ook een betere basis voor de volgende generatie

kortom hier wordt weer maar eens duidelijk dat iedereen belang heeft bij het beeidigen van de armoede waaronder nog steeds een groot gedeelte van de bevolking gebukt gaat

zolang er armoede is is er geen volledige vrije relatiecultuur en blijven de idealen van de sixties dus alsnog een holle doos - het "huwelijk" blijft zoals c2c omschrijft voor velen nog louter een economische overlevingsformule
ik denk het niet, er gaan geldwoven blijven zijn, zelfs wie veel heeft wil meer, men gaat altijd trouwen uit hebzucht.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 16:10   #123
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ik heb niet gezegd dat er geen geldwolven meer zouden zijn alleen dat niemand meer zou moeten trouwen ( of getrouwd of in een relatie blijven ) uit noodzaak - hebberig zijn is een eigen keuze - in basisbehoeften moeten voldoen is dat niet - en dus een groot verschil
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 20:38   #124
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik moet spijtig genoeg Kobaf nu gelijk geven,vrouwen zien mannen met geld beter zitten dan mannen zonder geld
Als mannen kunnen kiezen tussen twee identiek dezelfde vrouwen waarvan de ene rijk is en de andere niks heeft, denk ik niet dat ze voor de tweede gaan kiezen.

Citaat:
Ook de jacht naar de vrouwen verloopt beter met een gevulde portemonnee
Ook speelt het uiterlijke bij vrouwen meer dan het innerlijke
Idd arme mensen hebben hier een enorm nadeel op de meer begoede mensen onder ons
Voor mannen is het uiterlijk van de vrouw één van de belangrijkste (het belangrijkste eigenlijk) criteria. Voor vrouwen geldt dat niet.
Oud 22 mei 2008, 20:40   #125
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Bij de rijken zijn er evenveel echtscheidingen als bij de armen,juist in relaties speelt de dikte van uw portefeuille geen rol,toch op het lange termein!
Cijfers?

Maar ik denk niet dat het aantal echtscheidingen van belang is, maar wel het aantal relatiebreuken.
Echt arme mensen zullen namelijk ook minder snel trouwen omdat dat nu eenmaal een flinke som geld kost. Voor scheiden, idem dito. Alles zal dus minder officieel gebeuren.
Oud 22 mei 2008, 20:43   #126
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Das in sommige gevallen wel zo, in andere niet. Die van mij verdiende geld met hopen en ik heb hem laten zitten voor een simpele arbeider. Een beroepsdopper moet bij mij niet afkomen maar iemand die wil werken om er te komen is genoeg, ik dop zelf wel mijn eigen boontjes.
Bij mijn ex kwamen intussen de vrouwen letterlijk aan zijn deur bellen 'om es naar de cinema te gaan' en hem 'te troosten'. Arme man, hij heeft zich laten vangen door een die binnen de kortste keren 'per ongeluk' zwanger was . Ik zou niet graag een single man met veel geld zijn op zoek naar 'de ware'.
²
Daarom is het zo belangrijk dat je als vrouw vandaag de dag financieel onafhankelijk kan zijn.
Zo ben je nooit verplicht om bij een rijke stinkerd te blijven, die je eigenlijk slaat.
Oud 22 mei 2008, 20:49   #127
Groentje-18

Standaard

Citaat:
zowel het gaan samenwonen als het uit elkaar gaan is eigenlijk minder vanzelfsprekend naarmate men zich lager op de maatschappelijke ladder bevindt

de relatiemobiliteit ( ) wordt voor ons armen nog steeds dermate beperkt - in feite moeten ook de verworvenheden vd seksuele revolutie ( de echte verworvenheden want wildneuken kunnen wij natuurlijk ook ) nog realiteit worden voor een groot gedeelte van de bevolking, voor de armen.
Geloof dat aub niet.
Nergens is er zo'n grote relatiemobiliteit als in 'de onderklasse'. Niets lijkt stabiel daar.
Oud 22 mei 2008, 20:50   #128

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
²
Daarom is het zo belangrijk dat je als vrouw vandaag de dag financieel onafhankelijk kan zijn.
Zo ben je nooit verplicht om bij een rijke stinkerd te blijven, die je eigenlijk slaat.
jep en voor een man is t net zo belangrijk om financieel onafhankelijk te zijn
zo ben je nooit verplicht om bij één of ander kreng te gaan wonen of te blijven wonen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 mei 2008 om 20:51.
Oud 22 mei 2008, 20:52   #129

Standaard

Citaat:
Geloof dat aub niet.
.
ik zal wat ik zelf ervaar en zie in mijn eigen omgeving niet geloven en geloven wat wijsneus groentje me op het internet vertelt ja idd

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 mei 2008 om 20:53.
Oud 22 mei 2008, 21:23   #130
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mannen is het uiterlijk van de vrouw één van de belangrijkste (het belangrijkste eigenlijk) criteria. Voor vrouwen geldt dat niet.
Wat is voor vrouwen het belangrijkste criterium bij mannen ? En kom mij nu niet vertellen dat het de bezorgdheid is voor de nakomelingen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 21:26   #131
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als mannen kunnen kiezen tussen twee identiek dezelfde vrouwen waarvan de ene rijk is en de andere niks heeft, denk ik niet dat ze voor de tweede gaan kiezen.
Niet noodzakelijk. Er bestaan ook luie mannen.
Oud 22 mei 2008, 21:31   #132
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mannen met gevoel voor humor, eerlijkheid en passie liggen goed in de markt hoor Rudy!
Mannen die kunnen luisteren, warmte uitstralen en een tikkeltje geheimzinnigheid doen het nog beter!
Maarre..jij bent me nog een antwoord schuldig; komt er nog wat van???
Kijk eens onder islamscholen en een nul; ik wacht!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 21:32   #133
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Das in sommige gevallen wel zo, in andere niet. Die van mij verdiende geld met hopen en ik heb hem laten zitten voor een simpele arbeider. Een beroepsdopper moet bij mij niet afkomen maar iemand die wil werken om er te komen is genoeg, ik dop zelf wel mijn eigen boontjes.
Bij mijn ex kwamen intussen de vrouwen letterlijk aan zijn deur bellen 'om es naar de cinema te gaan' en hem 'te troosten'. Arme man, hij heeft zich laten vangen door een die binnen de kortste keren 'per ongeluk' zwanger was . Ik zou niet graag een single man met veel geld zijn op zoek naar 'de ware'.
Ik zeg altijd: "spreek nooit in naam van je ex".
Oud 22 mei 2008, 21:48   #134
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mannen met gevoel voor humor, eerlijkheid en passie liggen goed in de markt hoor Rudy!
Mannen die kunnen luisteren, warmte uitstralen en een tikkeltje geheimzinnigheid doen het nog beter!
Begrijp ik Alice . Ik zou ook zo zijn. Passie zou wel eens corporatistisch kunnen zijn. Eerlijkheid staat niet op het gezicht geschreven. Misschien moet iemand zich steeds wapenen tegen oneerlijkheid, zich bedrogen voelen, er toch op z'n minst op voorbereid zijn. Bwa, wat zeg ik nu allemaal ...

Ik ben je inderdaad nog een antwoord schuldig. Ik was het niet vergeten Alice. Ik dacht al dat je je vraag vergeten was Sorry Allice, soms heb ik de indruk dat je er al eens mee rammelt. En dan zwijg ik liever. Maar eh, zal voor maandag zijn, ik zit vanaf morgen in Nederland.
Oud 22 mei 2008, 21:52   #135
Corinna
Vreemdeling

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Corinna
Standaard

Citaat:
heb jij er dan een probleem mee als wij gelijke rechten bepleiten voor kinder/verwantlozen ?

Neen, elk recht moet kunnen opgeëist worden. Voor zover ik weet is het Vlaams Woningfonds er gekomen om grote gezinnen de kans te geven ook een lening aan te gaan en een huis te kopen omdat net die gezinnen bij de bank geen enkele kans maakten.

- zonder kinderen en verder zou het toch beter zijn als we allemaal een gelijke uitkering zouden krijgen of we nu samenwonen of niet of vind je dat goed dan zoals nu dat samenwonenden minder krijgen en van die zever ?

- Samenwonend heb je minder kosten dan een allenstaande, dat is een feit. Reken maar bvb de huur. Moeten die verschillen daarom zo groot zijn? Neen. Eens mijn zoon het huis uit is, zou ik zelf graag een woning delen met verschillende mensen. Ik ben dus voorstander van een statuut die het mogelijk maakt dat mensen samen al dan niet in verwantschap kunnen samenwonen.

volgens mij verstoren die verschillen in rechten en mogelijkheden de relatiecultuur vd laagste klasse danig en het zou beter zijn iedereen gelijke rechten te geven

Yes enne ietsje meer graag

in feite kunnen volgens mij enkel vrouwen die nu die voorrechten misbruiken en dit verder willen blijven doen er echt tegen zijn dat wij dezelfde rechten zouden krijgen

Laatst gewijzigd door Corinna : 22 mei 2008 om 22:07. Reden: antwoorden geven
Corinna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 22:21   #136
Groentje-18

Standaard

Citaat:
als je niet kan zeggen welke de oorzaken jij dan wel denkt dat de juiste zijn of waarom de mijne fout zijn is je oordeel over mijn oorzaken totaal niet boeiend groentje - zeggen dat ze verkeerd zijn en zelfs dat je dat zeker weet kan een kind van vier jaar ook ( is eigenlijk idem met nietes )
Dat ga ik niet doen omdat ik dan een lading over me heen zal krijgen om u tegen te zeggen.
Oud 22 mei 2008, 22:25   #137
Corinna
Vreemdeling

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Corinna
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat is voor vrouwen het belangrijkste criterium bij mannen ? En kom mij nu niet vertellen dat het de bezorgdheid is voor de nakomelingen.
Ik moet het gevoel hebben met de persoon zelf te maken te hebben om te beginnen. Hij moet ook goed in zijn vel zitten. Dus tevreden zijn met zichzelf. Verder, een duidelijke mens en maatschappij visie hebben en een spirituele dimensie bezitten. Waarom? ik ben/heb dat ook. Dus als dat er al niet is, kijk ik niet verder en pas vanaf hier wordt het interessant. Ik bezit een goed gefundeerd waarden en normen stelsel die mijn handelen, genieten bepaald en dat wil ik kennen van de ander. Waar gaan we elkaar in vinden wordt dan een tweede cirkel van vragen. Zal het zijn in wat we gemeenschappelijk besluiten te doen? Maar dan ook in domeinen als dans, en een projecten waar ik nog aan wil werken en hier kan of moet de ander nog komen.
Tja, deze dame weet wat ze wil, en is ietsje slimmer dan haar neus lang is.
Corinna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 22:41   #138
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corinna Bekijk bericht
Ik moet het gevoel hebben met de persoon zelf te maken te hebben om te beginnen. Hij moet ook goed in zijn vel zitten. Dus tevreden zijn met zichzelf. Verder, een duidelijke mens en maatschappij visie hebben en een spirituele dimensie bezitten. Waarom? ik ben/heb dat ook. Dus als dat er al niet is, kijk ik niet verder en pas vanaf hier wordt het interessant. Ik bezit een goed gefundeerd waarden en normen stelsel die mijn handelen, genieten bepaald en dat wil ik kennen van de ander. Waar gaan we elkaar in vinden wordt dan een tweede cirkel van vragen. Zal het zijn in wat we gemeenschappelijk besluiten te doen? Maar dan ook in domeinen als dans, en een projecten waar ik nog aan wil werken en hier kan of moet de ander nog komen.
Tja, deze dame weet wat ze wil, en is ietsje slimmer dan haar neus lang is.
Enne, heb je een lange neus ?
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 22:56   #139
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Is gebeurd.
Oud 22 mei 2008, 23:34   #140
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
humor, empathische vermogens en rock 'n roll gehalte.
De uiterlijke verschijningsvorm is vaak een indicator van dat laatste.

en vonken in bed, maar als bovenstaande aanwezig is, en er geen opmerkelijke lichamelijke deficieten zijn, zou dat geen probleem mogen zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be