Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2008, 13:06   #121
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

enkel domme arbeiders die zelf nooit rijk zullen worden denken dat rijken zowieso altijd voor hun geld gewerkt hebben
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 13:07   #122
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
enkel domme arbeiders die zelf nooit rijk zullen worden denken dat rijken zowieso altijd voor hun geld gewerkt hebben

nope , van werken enkel wordt je niet rijk ........ , maar als je NIETS doet wordt je er meestal wel arm van ! ! ! !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 13:08   #123

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
hoe minder je verdient , hoe kans je hebt op sociale huisvesting ............ hoe minder je verdient , hoe meer kans je hebt om op een ander meer te verdienen !

minder ( weinig ) verdienen heeft dus ook voordelen
ik geloof dat er 70000 wachtenden zijn op de wachtlijst - vergeet die sprookjes jongen want ze zijn niet waar - de voordelen die je krijgt wegen nooit op tegen de nadelen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 29 mei 2008, 13:09   #124

Standaard

Citaat:
nope , van werken enkel wordt je niet rijk ........ , maar als je NIETS doet wordt je er meestal wel arm van ! ! ! !
mijn vorige huisbaas heeft elke maand 300 euro van mij gekregen en heeft daar geen flikker; geen ene poot voor uitgestoken

en het huis dat ze aan mij verhuurdde had ze geerfd

bovendien dopte ze trouwens ook nog want huurinkomsten tellen daar niet voor mee

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 mei 2008 om 13:10.
Oud 29 mei 2008, 13:59   #125
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn vorige huisbaas heeft elke maand 300 euro van mij gekregen en heeft daar geen flikker; geen ene poot voor uitgestoken

en het huis dat ze aan mij verhuurdde had ze geerfd

bovendien dopte ze trouwens ook nog want huurinkomsten tellen daar niet voor mee

en wat is er verkeerd me een huis erven en verhuren ? vind het zelfs een schande dat je daar nog erfenisrechten voor moet betalen !!!!!!!

trouwens 300€ voor een huis is niet overdreven
Oud 29 mei 2008, 14:01   #126
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

en trouwens huurgeld moet je wel bij je belastingen invoegen hé ........... is dus geen pure winst , en als er iets aan da huis schilt komen de kosten nog is op de kap van de eigenaar .................... en de huurder doet maar op
Oud 29 mei 2008, 14:05   #127
Tavek
Banneling

Standaard

Ik ben geen fan van huisbazen die geld verdienen met het verhuren van eigendom.

Lang leve woningcoorperaties met standaard huurprijzen. Voor 350 euro per maadn een 4 kamerswoning ! Zonder wurgcontract (dus onbepaalde duur 1 maand opzeg)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 14:15   #128
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ook jij hebt een emphatieprobleem - het onvermogen je in de schoenen van een ander te verplaatsen
Ik ben altijd beleefd gebleven. Je hoeft dan ook niet op de man te beginnen spelen.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 14:18   #129

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Ik ben altijd beleefd gebleven. Je hoeft dan ook niet op de man te beginnen spelen.
je hoeft dat niet zo persoonlijk op te vatten

ik wijs je er alleen op dat je niet zo emphatisch overkomt als je uitspraken doet als niemand moet kopen - niemand moet huren ed - terwijl huisvesting voor iedereen een basisbehoefte is

volgens mij kan de enige oorzaak daarvan zijn dat je zelf nooit huisvestingsproblemen hebt gekend - dat huisvesting voor jouw iets vanzelfsprekends is - nu dat is dus niet voor iedereen zo

mag ik je daar niet op wijzen soms ? en wat is er onbeleefd aan indien ik dat toch doe ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 mei 2008 om 14:19.
Oud 29 mei 2008, 14:35   #130
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
en trouwens huurgeld moet je wel bij je belastingen invoegen hé ........... is dus geen pure winst , en als er iets aan da huis schilt komen de kosten nog is op de kap van de eigenaar .................... en de huurder doet maar op
ahahahahahah wat een grap alleen als het wordt verhuurd aan een firma dan is het beperkt aangegeven in de aangifte voor de rest slechts het geindexeerd ki dat aftrekbaar is dus naar nul kan worden herleid als je ergens een kleine lening hebt en idem indien het verhuurd is aan een firma ook is niet alles ten koste van de verhuurder integendeel wist je trouwens dat als je een vennootschap opstart met verschillende eigendommen dat het dan ook nog voordeliger is ook voor successie rechten te ontwijken.... grappig zulle ipv arme mensen te steunen door het groot kapitaal te ambeteren en weigeren dat je belastinggeld voor een groot stuk naar de banken gaat als afbetaling van intresten en geen kapitaal wat inhoudt dat onze achterkleinkinderen nog mogen afdragen torenhoge intresten... dus slaap verder ondertussen zullen alle grondbezitters en huisjesmelkers rijk worden en de armen armer ... goed bezig

Laatst gewijzigd door shaddy : 29 mei 2008 om 14:39.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 14:38   #131

Standaard

bedankt shaddy ik had er even geen zin in om te reageren op dat soort hopelosze opmerkingen van iemand die zich te laf voordoet om opwaarts de maatschappelijke ladder te bashen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 mei 2008 om 14:46.
Oud 29 mei 2008, 14:40   #132
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
bedankt shaddy ik had er even geen zin in om te reageren op dat soort hopelosze opmerkingen van iemand die te laf is om opwaarts de sociale ladder te bashen
Ik ben van mening ken de wetten van een land zodat je anderen kan helpen. En onze fiscaliteit helpt de bezitters van eigendom zeer hard. Let op ik maak er zelf gebruik van.
Oud 29 mei 2008, 14:41   #133
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je hoeft dat niet zo persoonlijk op te vatten

ik wijs je er alleen op dat je niet zo emphatisch overkomt als je uitspraken doet als niemand moet kopen - niemand moet huren ed - terwijl huisvesting voor iedereen een basisbehoefte is
Dank u. Dat ik niet empathisch overkom vind ik al veel minder een persoonlijke aanval dan dat ik het ben.

Citaat:
volgens mij kan de enige oorzaak daarvan zijn dat je zelf nooit huisvestingsproblemen hebt gekend - dat huisvesting voor jouw iets vanzelfsprekends is - nu dat is dus niet voor iedereen zo
Ik ben niet zo goed op de hoogte van de materie daarover, maar hoe zit het met de sociale woningen?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 14:41   #134

Standaard

als ze allemaal eerlijk zouden toegeven dat het niet correct is zoals het nu is dan was ons probleem morgen opgelost shaddy
Oud 29 mei 2008, 14:45   #135

Standaard

Citaat:
Dank u. Dat ik niet empathisch overkom vind ik al veel minder een persoonlijke aanval dan dat ik het ben.
ok toegegeven - dat is inderdaad een belangrijke nuance

Citaat:
Ik ben niet zo goed op de hoogte van de materie daarover, maar hoe zit het met de sociale woningen?
wachtlijst van 70000 mensen ongeveer - (grote ) gezinnen worden hier ook in bevoordeeld tov alleenstaanden - deze laatste groep valt het vaakst uit de boot

bovendien ben ik als anticommunist niet zo tuk op maohuisjes (je doet met een sociaal woning niet wat je wilt - zelfs niet met je voortuin bvb (hoewel dit nu ook weer niet onoverkomelijk is en slechts een persoonlijk noot )

het zou beter zijn moest het sociaal woonpark verkocht worden aan de mensen die er nu in wonen volgens een voor hen haalbare formule

dat gebeurt al vaak maar de allerarmsten en kinderlozen kunnen geen lening krijgen van het vlaams woningfonds

ook het probleem van het onderhoud stelt zich bovendien - ik zal je er vast niet van moeten overtuigen dat mensen een eigen huis veel beter zullen onderhouden

edit - in feite geloof ik dat we moeten redeneren in de zin van dat sociale woningbouw niet nodig zou mogen zijn binnen een gezonde vastgoedmarkt - het feit dat het wel nodig is spreekt voor elk rechtgeaard liberaal boekdelen mijns inziens

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 mei 2008 om 14:54.
Oud 29 mei 2008, 14:47   #136
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
als ze allemaal eerlijk zouden toegeven dat het niet correct is zoals het nu is dan was ons probleem morgen opgelost shaddy
Vandaar dat men voorvechters nodig heeft. Nooit opgeven onze voorouders hebben ook met succes gestreden.
Oud 29 mei 2008, 14:58   #137
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

't is allemaal ni eerlijk hé , dat je met onze belastingsdienst enzo pas voor je eigen begint te werken na je 8e maand

olé olé , iedereen congé en oep den dop ! ! ! ! ! ! ! !
Oud 29 mei 2008, 15:03   #138

Standaard

Citaat:
't is allemaal ni eerlijk hé , dat je met onze belastingsdienst enzo pas voor je eigen begint te werken na je 8e maand

olé olé , iedereen congé en oep den dop ! ! ! ! ! ! ! !
ik vind het ook niet eerlijk dat alles dmv belasting op arbeid wordt gefinancierd in dit domme land - als je de moeite deed te lezen wat ik schrijf dan zou je weten dat ik voorstander ben van een gans andere financiering en dat jij je vruchten van je noeste arbeid zelf voor honderd percent kan behouden

maar bedenk toch eens dat er nog nooit een dopper in dat parlement is geraakt - dat nog nooit een dopper een wet mee heeft mogen stemmen - dat nog nooit een dopper ook maar één wetsvoorstel heeft mogen indienen

als jij nu mijn dop moet betalen dan is dat alleen maar zo omdat diegenen die jij hier meent te moeten verdedigen dat zo boven onze hoofden hebben geregeld en dus niet wij die zelf nog groter slachtoffer zijn van die pestilente regeling dan jij

geef dus af op diegenen die in dit land de wet zo gemaakt hebben dat jij mijn dop moet betalen en ik zal de eerste zijn om naast je te komen staan als je die moed kan opbrengen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 mei 2008 om 15:09.
Oud 29 mei 2008, 15:39   #139
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zou werken nu zo veel lastiger zijn dan de hele dag zeveren?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 16:25   #140
Noodles_
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dit is al een heel ander geluid dan de openingspost
Je kan je inderdaad afvragen of die kantoren niet te duur zijn. Ik vind van wel. Ik zou zelf nooit beroep doen op zo'n kantoor. Maar dat is al een heel andere kwestie dan die oorspronkelijk aangekaart werd...
Sorry, toch geen ander geluid. De immo heeft hier een geweldig groot aandeel in en de regering heeft dit door haar kortzichtig beleid laten gebeuren en vanuit de liberale gedachte ook "gesteund".

Citaat:
Maar daar heb je dus echt vrije keuze in: je hoeft geen immokantoor in te schakelen om je huis te verkopen..
Niet akkoord. Je kan meestal niet buiten een immokantoor. Moet je maar eens proberen, zij garanderen juist de eigenaar die prijs. En geraak je toch er eens langs zal de eigenaar wel dezelfde prijs vragen. De trend is eenmaal "vastgezet", ervan af geraken zal iets anders zijn. De prijzen zullen ook niet zakken, alleen als er een "crash" komt zoals die in de US

Citaat:
Dat klinkt sloganesk, kun je dat wat duidelijker stellen?.
Een vrije markt functioneert pas goed als er concurentie is: mooi vb is de hifi, auto, media,... Maw er zijn er velen die hetzelfde product maken en de consument kan kiezen wat hij koopt. Dit is een heel goed princiepe. Dit gaat niet op voor de huizensektor. Ook kan je in die vrije markt nee zeggen tegen een product, eender welke reden je hebt. Gaat ook niet op voor de huizen/wonen. Je moet je wenden naar de geregistreerd markt van gronden, huizen, huren. Hier speelt ook de markt van vraag en aanbod en deze functioneert niet zoals men het laat doorschemeren. Hier wordt het gemanipuleerd. Bij een hoger aanbod zal de prijs niet zakken maar in het beste geval gelijk blijven. Men houdt die prijs in stand. Dit is totaal geen vrije markt daar je niet nee kan zeggen tegen wonen, gronden, huizen, zoals ik het juist boven beschreef.
Je zou al beter nee kunnen zeggen indien de regering ook toelaat om in bv bungalows, campings,... te wonen of andere alternatieven
Hopelijk versta je hier mee wat ik bedoel.
Vrije markt, ook vraag/aanbod is vals in de immo, onbestaande, een luchtkasteel.

Euh, blijkbaar is dit onderwerp toch nog heel brandend en actueel, gezien de snelle reacties.
Noodles_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be