![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik kijk naar de vele kilometers metro die er in Belgie onder de grond steken, allemaal uit de tijd van de sluitingen van de koolmijnen, die nog NOOIT gebruikt zijn geweest. Als ik kijk naar de vele kilometers spoorweg die er in Belgie ligt, waar de eerste trein nog steeds moet over rijden. Als ik kijk naar de vele kilometers waterwegen die in Belgie zijn uitgegraven geweest, maar waar nog steeds geen schip kan doorvaren. Grote delen zijn zelfs reeds terug gedempt. Dan zouden Waal en Vlaming eens beter mogen gaan nadenken en in plaats van elkaar te bestrijden, beter de echte schuldigen aanpakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U hebt natuurlijk overschot van gelijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zoals Urbanus lang geleden zei: 'ik ben den andere!'
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik laat mijn ontvredenheid over onze politici reeds meer dan 30 jaar blijken. Ik weiger immers reeds vanaf mijn 18de om ook maar 1stem uit te brengen tijdens de verkiezingen, nee, zelfs geen blanco of ongeldige stem. Mijn stem blijft open. Want de Vlaamse en huidige politici zijn echt geen haar beter dan de Waalse of oude politici. Een bende kleine kinderen die staan ruzie te maken over wie welke burgers mag uitbuiten en wie wel geld mag uitgeven aan welke nutteloze zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Wel, ik kies voor de politiek van het minste kwaad.
Mijn individuele belangen op gebied van arbeid, fiscus, efficiente overheid en ethiek staan hierin centraal. Het minste kwaad komt voor mij uit de 'blauwe' hoek. Aan de zijlijn staan toekijken is mijn stijl niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet echter niet dat het via wettige of ongrondwettige verkiezingen niet lukt. We weten al dat de PS heeft volgens jou zijn macht niet te danken heeft aan de autochtone Walen maar aan de allochtonen. Jaja! Dan is er nog iemand die nagels met koppen slaat wanneer hij dit zegt: Citaat:
Maar ook daar zat de Vlamingen van Saksen Coburg achter, zeker?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 juni 2008 om 13:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als alles wat stinkt van bederf en rottigheid uiteindelijk boven water MOET komen vertrekt de man van de politiek van het minste kwaad naar Toscane. Hopelijk zijn druiven en olijven beter bestand tegen de handelswijze van zachte heelmeesters.
![]() |
![]() |
#129 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wie wil, kan over een dergelijk onderwerp nog on-topic discuteren bij:
Politics.be ![]() ![]() ![]() ![]() Daar gaat het echter wel over voetbal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 juni 2008 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op politiek vlak is het echter niet mogelijk deze weg te bewandelen in Vlaanderen, Belgie of Europa, dus blijf ik op de zijlijn staan. Eigenlijk ook niet waar, ik blijf met mijn politieke mening in de kou staan en heb geen zin om mijn medewerking te verlenen aan politiek die tegen mijn politieke overtuiging is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben echter geen jonge knul van 20 meer die enkel kan afgaan op wat andere hem vertellen uithet verleden. Een klein beetje onderzoek naar waar de PS zijn stemmen haald en welke mensen daar wonen, zal je direct wakker schudden. Je zal zelfs schrikken van wat er daar echt gaande is en het zelfs direct kunnen overbrengen op een Vlaamse stad. Wees dus niet verbaast als in die Vlaamse stad binnen een paar jaar op politiek vlak het zelfde gebeurt als in de PS-burchten, ondanks(of juist dankzij) de sterke aanwezigheid van het VB EN het is niet aan mij om andere te zeggen wat ze moeten doen met hun bevindingen. 2)idd, een andere reden om je stem niet weg te geven. 3)Ook hier heb je gelijk, maar ook in de politiek telt het gezegde" Rome en Parijs zijn niet op één dag gebouwd" 4) ik denk dat ik één van de weinige belgen ben die de politieke macht van het koningshuis niet onderschat. Voor mij zitten zij idd al jaren mee achter het bedenken en uitvoeren van het CS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met dat verschil dat mijn stem niemand een postje of een zetel of zelfs geld opleverd en de stem van die andere 1.000.000vlamingen wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie weet bracht jouw non-actie wél iets op als enkel DAT miljoen Vlamingen DIE partij geen cent had opgeleverd maar al de andere wel....
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zit er vaak pal op Jantje, maar even vaak spreek je jezelf vierkant tegen.
![]() |
![]() |
#139 |
Burgemeester
|
![]() Zou een opdeling dan geen oplossing zijn, zodat wij Vlamingen hen niet keer op keer voor de voeten lopen en/of hun ontwikkeling in de weg staan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() absoluut. enkel nog samenwerken voor de zaken waarvoor de 2 partijen willen samenwerken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |