Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2008, 11:29   #121
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Mogelijk. We hadden het ook kunnen uitgeven aan een geblondeerde del die ergens in het oosten met haar knie zou draaien. Of aan flitspalen. Of aan metersbrede fietspaden die niemand gebruikt.
Dat is zo, maar mag geen excuus zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 11:41   #122
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mogelijk. We hadden het ook kunnen uitgeven aan een geblondeerde del die ergens in het oosten met haar knie zou draaien. Of aan flitspalen. Of aan metersbrede fietspaden die niemand gebruikt.
Ik denk dat Vlamingen en Walen elkaar zoveel kunnen verwijten als ze willen, maar dat de schuldigen enkel te zoeken zijn tussen de politici.

Als ik kijk naar de vele kilometers metro die er in Belgie onder de grond steken, allemaal uit de tijd van de sluitingen van de koolmijnen, die nog NOOIT gebruikt zijn geweest.
Als ik kijk naar de vele kilometers spoorweg die er in Belgie ligt, waar de eerste trein nog steeds moet over rijden.
Als ik kijk naar de vele kilometers waterwegen die in Belgie zijn uitgegraven geweest, maar waar nog steeds geen schip kan doorvaren.
Grote delen zijn zelfs reeds terug gedempt.
Dan zouden Waal en Vlaming eens beter mogen gaan nadenken en in plaats van elkaar te bestrijden, beter de echte schuldigen aanpakken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 11:45   #123
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik denk dat Vlamingen en Walen elkaar zoveel kunnen verwijten als ze willen, maar dat de schuldigen enkel te zoeken zijn tussen de politici.

Als ik kijk naar de vele kilometers metro die er in Belgie onder de grond steken, allemaal uit de tijd van de sluitingen van de koolmijnen, die nog NOOIT gebruikt zijn geweest.
Als ik kijk naar de vele kilometers spoorweg die er in Belgie ligt, waar de eerste trein nog steeds moet over rijden.
Als ik kijk naar de vele kilometers waterwegen die in Belgie zijn uitgegraven geweest, maar waar nog steeds geen schip kan doorvaren.
Grote delen zijn zelfs reeds terug gedempt.
Dan zouden Waal en Vlaming eens beter mogen gaan nadenken en in plaats van elkaar te bestrijden, beter de echte schuldigen aanpakken.
Dat is te evident, 'de anderen' de schuld geven is toch veel gemakkelijker!
U hebt natuurlijk overschot van gelijk!
Oud 5 juni 2008, 11:55   #124
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zoals Urbanus lang geleden zei: 'ik ben den andere!'

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 12:22   #125
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef jou standpunt dan eens.

Ik laat mijn ontvredenheid over onze politici reeds meer dan 30 jaar blijken.

Ik weiger immers reeds vanaf mijn 18de om ook maar 1stem uit te brengen tijdens de verkiezingen, nee, zelfs geen blanco of ongeldige stem.
Mijn stem blijft open.

Want de Vlaamse en huidige politici zijn echt geen haar beter dan de Waalse of oude politici.

Een bende kleine kinderen die staan ruzie te maken over wie welke burgers mag uitbuiten en wie wel geld mag uitgeven aan welke nutteloze zaken.
Oud 5 juni 2008, 12:46   #126
Another Jack
Banneling

Standaard

Wel, ik kies voor de politiek van het minste kwaad.
Mijn individuele belangen op gebied van arbeid, fiscus, efficiente overheid en ethiek staan hierin centraal.
Het minste kwaad komt voor mij uit de 'blauwe' hoek.
Aan de zijlijn staan toekijken is mijn stijl niet.
Oud 5 juni 2008, 13:30   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag tegelijk ook zeggen wat Waal en Vlaming moeten doen eens ze nagedacht hebben.
Vergeet echter niet dat het via wettige of ongrondwettige verkiezingen niet lukt. We weten al dat de PS heeft volgens jou zijn macht niet te danken heeft aan de autochtone Walen maar aan de allochtonen. Jaja!

Dan is er nog iemand die nagels met koppen slaat wanneer hij dit zegt:

Citaat:
In België: De plicht om iemand te kiezen die je toch niet krijgt.
En last but not least. Leterme had niet alleen op Vlaams niveau een tweepartijenregering op poten kunnen brengen, maar ook op het federale. Hij werd echter gedwongen om een onwerkbare regering te aanvaarden, én zelfs eentje met minderheid aan Vlaamse kant. Of hoe De Croo toch zijn zin kreeg, hé?

Maar ook daar zat de Vlamingen van Saksen Coburg achter, zeker?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 juni 2008 om 13:30.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 13:38   #128
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, ik kies voor de politiek van het minste kwaad.
Mijn individuele belangen op gebied van arbeid, fiscus, efficiente overheid en ethiek staan hierin centraal.
Het minste kwaad komt voor mij uit de 'blauwe' hoek.
Aan de zijlijn staan toekijken is mijn stijl niet.
We hadden idd ooit een premier die ervoor ging zorgen dat er voortaan niet alleen efficiënt maar ook snel ging geregeerd worden. Alles wat de Franstaligen tegen de haren instreek werd echter vakkundig onder de mat geveegd of in de diepvriezer gestoken.

Als alles wat stinkt van bederf en rottigheid uiteindelijk boven water MOET komen vertrekt de man van de politiek van het minste kwaad naar Toscane. Hopelijk zijn druiven en olijven beter bestand tegen de handelswijze van zachte heelmeesters.
Oud 5 juni 2008, 13:41   #129
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard Over koetjes en kalfjes --> Sport

Citaat:
Wat een BS-draad, moet deze eigenljk niet bij K&K?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
of bij sport?
Wie wil, kan over een dergelijk onderwerp nog on-topic discuteren bij:
Politics.be Diverse Over koetjes en kalfjes Sport Voetbal: Vlaamse en Waalse Rode Duivels: http://forum.politics.be/showthread.php?t=105798
Daar gaat het echter wel over voetbal.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 13:44   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waar een wil is, is een weg. je moet hem alleen maar vinden.
Je wilde vanaf je 18de niet één stem keer je stem uitbrengen, maar ik heb niet de indruk dat je de weg gevonden hebt waarnaar je anderen aanraadt te blijven zoeken.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 juni 2008 om 13:55.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 13:45   #131
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Wie wil, kan over een dergelijk onderwerp nog on-topic discuteren bij:
Politics.be Diverse Over koetjes en kalfjes Sport Voetbal: Vlaamse en Waalse Rode Duivels: http://forum.politics.be/showthread.php?t=105798
Daar gaat het echter wel over voetbal.
Om een of andere reden vond de moderatie het niet nodig om ook deze draad te verplaatsen.
Oud 5 juni 2008, 13:53   #132
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je wilde vanaf vanaf je 18de niet één stem keer je stem uitbrengen, maar ik heb niet de indruk dat je de weg gevonden hebt waarnaar je anderen aanraadt te blijven zoeken.

2
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 13:55   #133
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je wilde vanaf vanaf je 18de niet één stem keer je stem uitbrengen, maar ik heb niet de indruk dat je de weg gevonden hebt waarnaar je anderen aanraadt te blijven zoeken.
Ik heb mijn weg reeds heel lang geleden gevonden.
Op politiek vlak is het echter niet mogelijk deze weg te bewandelen in Vlaanderen, Belgie of Europa, dus blijf ik op de zijlijn staan.

Eigenlijk ook niet waar, ik blijf met mijn politieke mening in de kou staan en heb geen zin om mijn medewerking te verlenen aan politiek die tegen mijn politieke overtuiging is.
Oud 5 juni 2008, 13:59   #134
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn weg reeds heel lang geleden gevonden.
Op politiek vlak is het echter niet mogelijk deze weg te bewandelen in Vlaanderen, Belgie of Europa, dus blijf ik op de zijlijn staan.

Eigenlijk ook niet waar, ik blijf met mijn politieke mening in de kou staan en heb geen zin om mijn medewerking te verlenen aan politiek die tegen mijn politieke overtuiging is.
Dan sta je dus waar een klein kwart van alle Vlamingen staan: aan de zijlijn, in de kou, achter een cordon. Keuze genoeg dus.
Oud 5 juni 2008, 14:11   #135
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1)Je mag tegelijk ook zeggen wat Waal en Vlaming moeten doen eens ze nagedacht hebben.
Vergeet echter niet dat het via wettige of ongrondwettige verkiezingen niet lukt. We weten al dat de PS heeft volgens jou zijn macht niet te danken heeft aan de autochtone Walen maar aan de allochtonen. Jaja!

2)Dan is er nog iemand die nagels met koppen slaat wanneer hij dit zegt:

3)En last but not least. Leterme had niet alleen op Vlaams niveau een tweepartijenregering op poten kunnen brengen, maar ook op het federale. Hij werd echter gedwongen om een onwerkbare regering te aanvaarden, én zelfs eentje met minderheid aan Vlaamse kant. Of hoe De Croo toch zijn zin kreeg, hé?

4)Maar ook daar zat de Vlamingen van Saksen Coburg achter, zeker?
1)Knuppel, ik heb lang en veel in het buitenland gezeten.
Ik ben echter geen jonge knul van 20 meer die enkel kan afgaan op wat andere hem vertellen uithet verleden.

Een klein beetje onderzoek naar waar de PS zijn stemmen haald en welke mensen daar wonen, zal je direct wakker schudden.
Je zal zelfs schrikken van wat er daar echt gaande is en het zelfs direct kunnen overbrengen op een Vlaamse stad. Wees dus niet verbaast als in die Vlaamse stad binnen een paar jaar op politiek vlak het zelfde gebeurt als in de PS-burchten, ondanks(of juist dankzij) de sterke aanwezigheid van het VB

EN het is niet aan mij om andere te zeggen wat ze moeten doen met hun bevindingen.

2)idd, een andere reden om je stem niet weg te geven.

3)Ook hier heb je gelijk, maar ook in de politiek telt het gezegde" Rome en Parijs zijn niet op één dag gebouwd"

4) ik denk dat ik één van de weinige belgen ben die de politieke macht van het koningshuis niet onderschat. Voor mij zitten zij idd al jaren mee achter het bedenken en uitvoeren van het CS.
Oud 5 juni 2008, 14:13   #136
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan sta je dus waar een klein kwart van alle Vlamingen staan: aan de zijlijn, in de kou, achter een cordon. Keuze genoeg dus.
Met dat verschil dat mijn stem niemand een postje of een zetel of zelfs geld opleverd en de stem van die andere 1.000.000vlamingen wel.
Oud 5 juni 2008, 14:17   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met dat verschil dat mijn stem niemand een postje of een zetel of zelfs geld opleverd en de stem van die andere 1.000.000vlamingen wel.
Wie weet bracht jouw non-actie wél iets op als enkel DAT miljoen Vlamingen DIE partij geen cent had opgeleverd maar al de andere wel....
Oud 5 juni 2008, 14:22   #138
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik denk dat ik één van de weinige belgen ben die de politieke macht van het koningshuis niet onderschat. Voor mij zitten zij idd al jaren mee achter het bedenken en uitvoeren van het CS.
Jij bent evengoed die éne Belg die een paar uur geleden beweerde dat het CS aan één Vlaming te danken was en nu dat het Hof het eveneens mee hielp bedenken én uitvoeren.

Je zit er vaak pal op Jantje, maar even vaak spreek je jezelf vierkant tegen.
Oud 5 juni 2008, 14:43   #139
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Walen zijn schitterende mensen, hardwerkend en intelligent, spijtig dat ze een slecht onderwijs hebben en dat ze in dat verschrikkelijk keurslijf moeten lopen dat België heet.
Zou een opdeling dan geen oplossing zijn, zodat wij Vlamingen hen niet keer op keer voor de voeten lopen en/of hun ontwikkeling in de weg staan?
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 14:48   #140
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke Bekijk bericht
Zou een opdeling dan geen oplossing zijn, zodat wij Vlamingen hen niet keer op keer voor de voeten lopen en/of hun ontwikkeling in de weg staan?
absoluut. enkel nog samenwerken voor de zaken waarvoor de 2 partijen willen samenwerken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be