Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2008, 08:35   #121
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De ex-VRT baas Tony Mary schrijft in De Standaard dat de media de enigen zijn die de huidige waanzin kunnen duiden en hopelijk stoppen...

En ondertussen is hij verwonderd dat men hem vraagt waarom hij als Vlaming in een Gents restaurant Frans spreekt...

En dan vraagt hij zich af of er nog zand moet zijn...

En dat is de gewezen baas van de VRT...

Laatst gewijzigd door Chipie : 6 juni 2008 om 08:37.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 09:31   #122
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
De ex-VRT baas Tony Mary schrijft in De Standaard dat de media de enigen zijn die de huidige waanzin kunnen duiden en hopelijk stoppen...

En ondertussen is hij verwonderd dat men hem vraagt waarom hij als Vlaming in een Gents restaurant Frans spreekt...

En dan vraagt hij zich af of er nog zand moet zijn...

En dat is de gewezen baas van de VRT...
En dus zelf een mediabaas geweest is en dus - volgens zijn eigen redenering - de bron van de zogenaamde ellende
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 16:45   #123
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ha; ge hebt eens een correcte analyse.

Het is zeker niet een liberaal extremist als u die gaat zeggen wanneer ik al dan niet correct ben hoor.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 16:47   #124
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
ben ook geenn fan van Lijst Dedecker maar wil niet dat al het werk voor niets is geweest. VB is slechts een middel om het doel te bereiken. Weg met Franstalige invloeden en verbrusseling en verfransing van onze Vlaamse steden. Meer kans om ons programma door te drukken in een onafhankelijk Vlaanderen en meer kans om het de vreemdelingen lekker zuur te maken.
Merk op dat de VRT de laatste tijd in hun programma's zoals Zomer 2008 nu Walen uitnodigen (zoals Waal van de week) om het imago van Wallonië in Vlaanderen op te krikken.

U ageert -terecht- tegen verfransing maar wat met de verengelsing die nu al véééél erger is in gans Vlaanderen dan dat Frans? Kijk bijvoorbeeld naar uw avatar... De liberaal-extremisten van LDD zullen de hippe commercietaal Engels in elk geval geen strobreed in de weg leggen, voor hen mag Vlaanderen verder verengelsen, als het kapitaal maar blijft kassa innen.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 18:31   #125
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Als volksnationalist denk ik daar anders over. Ik zou met plezier samenwerken met libertairen, communisten of anarchisten om de Vlaamse staat te verwezenlijken, zodat we eindelijk van dat Belgisch vehikel af zijn. Eens die Vlaamse staat er is, ga ik hen vanuit mijn rechts-radicale ideologie natuurlijk harder als nooit tevoren bekampen, want dan begint de identitaire strijd pas. Maar de eerste prioriteit is de Belgische staat vernietigen (een rechts-radicaal bestuur is trouwens toch onmogelijk in de huidige Belgische context), en daarvoor mogen de eigen belangen tijdelijk wijken.
Juiste én correcte analyse wat de essentie van de zaak betreft, alhoewel de voorgestelde partners me nogal dubieus lijken, maar daar gaat het niet over. De kern van de zaak, volgens mijn onbescheiden mening is het volgende : deze rotstaat is voor de ontwikkeling van de Vlaamse gemeenschap een obstakel dat dient opgeruimd te worden. Zolang de Vlaamsvoelende partijen hun eigen gelijk en ideologie hoger stellen dan het algemeen Vlaams belang, komt de Vlaamse onafhankelijkheid er niet. Voorlopig zit dit er niet in, maar wanneer in juli zal blijken dat een deftige staatshervorming er niet komt zou dit wel eens vlug kunnen veranderen. Daartoe zijn geen kartels vereist, wel een intense samenwerking tussen VB, N-VA, lijst DD en Vlaamsvoelende CD&V'ers.

Voor de rest worden voorbereidende contacten tussen de partijen onderling gevoerd en niet in de media geworpen. Ik vermoed dat lijst DD voortijdig gelekt heeft, ik geloof niet dat Valkeniers dit zou doen, daarvoor lijkt hij me een tikje té intelligent.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 18:34   #126
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Valkeniers dit zou doen, daarvoor lijkt hij me een tikje té intelligent.
Wie intelligent is, gaat niet bij VB.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 18:36   #127
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
*patat* Alle argumenten direct van de tafel geveegd. Maar hier gaat de rest niet van terughebben hoor!

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 18:41   #128
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie intelligent is publiceert dergelijke reactie niet.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 18:47   #129
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wie intelligent is publiceert dergelijke reactie niet.
Toch wel. Wie een domme slogan als "Eigen volk eerst" uitroept, kan niet intelligent zijn.
Oud 6 juni 2008, 19:08   #130
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik wijs een kartel met Dedecker ook radicaal af. Juist omwille van het feit dat Dedecker ethisch extreem progressief is, ultra liberaal is en al zeker geen nationalist is. Bovendien is Jean Marie Dedecker een echte populist die totaal niet betrouwbaar is. Dedecker doet mij veel denken aan de Verhofstadt van voor 1999, evenveel blablabla en even zot van de macht. Het feit dat Dedecker de meest verderfelijke partij van Vlaanderen heeft verlaten, de VLD was omdat zijn ego en die van volksverrader Verhofstadt niet in één partij pasten. Het vertrek van Dedecker kreeg een ideologische strik om de werkelijke reden van de breuk te verdoezelen. Dedecker wilde immers zelf de macht binnen de VLD en die partij zou zoveel niet veranderen hoor. Economischer nog meer extreem kapitalistisch en ethische decadentie...

Een alliantie met het Vlaamsgezinde deel van CD&V en NVA kan wat mij betreft wel.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 19:14   #131
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Onze volkeren zijn compleet decadent en gedemoraliseerd. Hun volksvertegenwoordigers van hetzelfde.
Inderdaad, de grote luxe en welvaart, het geld in al haar facetten, doet de volkeren van het Westen, alle normen en waarden vergeten.

De heilige Kerk met zijn boodschap van soberheid, solidariteit, normen en waarden en conservatisme heeft het daardoor moeilijk in deze tijden.

Oud 6 juni 2008, 19:20   #132
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Tja....

mooie droom...
Een man die zijn volk normen en waarden bijgebracht heeft.
Een man die zijn land op de kaart heeft gezegd en die Iran tot een regionale grootmacht heeft uitgebouwd.
Een man die terecht lak heeft aan de scheiding tussen Kerk en Staat.
Een man die het liberalisme en de decadentie van deze tijd afwijst.

Ja, zo iemand is een voorbeeld !

Jammer dat wij geen zo'n leiders hebben.

Oud 6 juni 2008, 19:42   #133
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel. Wie een domme slogan als "Eigen volk eerst" uitroept, kan niet intelligent zijn.
'Eigen volk eerst' is zowat overal ter wereld de maatstaf. Het buitenland bestaat dus uit een stelletje debielen en enkel de progressieve Belgicisten hebben het licht gezien.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 20:38   #134
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
'Eigen volk eerst' is zowat overal ter wereld de maatstaf. Het buitenland bestaat dus uit een stelletje debielen en enkel de progressieve Belgicisten hebben het licht gezien.
Hopelijk krijg je ook te maken met "Eigen volk eerst" wanneer je bij het geliefde Nederland bent en altijd op de achterste bank gezet wordt.
Oud 6 juni 2008, 20:40   #135
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hopelijk krijg je ook te maken met "Eigen volk eerst" wanneer je bij het geliefde Nederland bent en altijd op de achterste bank gezet wordt.
'WEES BANG!'
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 20:46   #136
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik wijs een kartel met Dedecker ook radicaal af. Juist omwille van het feit dat Dedecker ethisch extreem progressief is, ultra liberaal is en al zeker geen nationalist is. Bovendien is Jean Marie Dedecker een echte populist die totaal niet betrouwbaar is. Dedecker doet mij veel denken aan de Verhofstadt van voor 1999, evenveel blablabla en even zot van de macht. Het feit dat Dedecker de meest verderfelijke partij van Vlaanderen heeft verlaten, de VLD was omdat zijn ego en die van volksverrader Verhofstadt niet in één partij pasten. Het vertrek van Dedecker kreeg een ideologische strik om de werkelijke reden van de breuk te verdoezelen. Dedecker wilde immers zelf de macht binnen de VLD en die partij zou zoveel niet veranderen hoor. Economischer nog meer extreem kapitalistisch en ethische decadentie...

Een alliantie met het Vlaamsgezinde deel van CD&V en NVA kan wat mij betreft wel.
Als ik het goed begrijp had Dedecker dus dezelfde reden als Anke Van dermeersch. Die laatste liep van de VLD over naar het VB. Dedecker heeft dan nog de correctheid gehad om niet over te lopen naar een andere partij maar zijn eigen partij te stichten. Dat is nog wat anders dan het plat opportunisme van nieuwbakken VB-ster Anke Van dermeersch.

Laatst gewijzigd door system : 6 juni 2008 om 21:03.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 20:50   #137
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

gelukkig voor u heeft JDD nee gezegd op de voorstellen van het VB
(hij doet uw goesting , zijt content)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 03:01   #138
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Dewinter legde het mooi uit in de keien van de wetstraat
drie kwartier volledig vrij voor hem
merci vrt haha
Vragen over kunst op het einde en tijdens het gesprek antwoordde Dewinter met een citaat "liever wolf in het bos dan vette hond aan de ketting" toen men vroeg waarom hij provoceerde en of dat hem gelukkig maakte. Hij legde ons het verschil tussen vrienden en kameraden uit.
En dat de mvolkse taal liever heeft dat je zegt "eigen volk eerst" dan dat je zegt "alle inwoners van iedere staat moeten op de eerste plaats komen"
idem dus met "vreemdelingen op hun kamelen buiten" de man in de straat heeft geen nood aan pseudo intellectueel gezever. Annemans is den allerslimsten.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 03:24   #139
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Dewinter legde het mooi uit in de keien van de wetstraat
drie kwartier volledig vrij voor hem
merci vrt haha
Vragen over kunst op het einde en tijdens het gesprek antwoordde Dewinter met een citaat "liever wolf in het bos dan vette hond aan de ketting" toen men vroeg waarom hij provoceerde en of dat hem gelukkig maakte. Hij legde ons het verschil tussen vrienden en kameraden uit. de VRT was zo waar nog vriendelijk en moest zelf lief lachen om Dewinter. onze man die onze problemen kan oplossen, hij kent onze dagelijkse frustraties. Dewinter is geniaal, een retroseksuele opvoeding die een voorbeeld is.

En dat de mensen liever volkse taal horen zoals "eigen volk eerst" dan dat je zegt "alle inwoners van iedere staat moeten op de eerste plaats komen"
idem dus met "vreemdelingen op hun kamelen buiten" de man in de straat heeft geen nood aan pseudo intellectueel gezever. Annemans is de slimsten van gans die kindertuin genaamd parlement.
Parlement is een bende vrijmetselaars, corrupten en postjespakkers bij elkaar. Mijn vader is zelf vrijmetselaar dus ik kan het weten. Dewinter's kinderen weten tenminste wie de papa is en dat mama en papa nog samen zijn, niet zoals die slet van een Freya dus...
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 06:08   #140
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Annemans is den allerslimsten.
Kan niet want hij is bij VB.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be