![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee :kielhalen volstond !
![]() |
#123 |
Minister
|
![]() ![]() Zaten er veel scherpe pokken op de kiel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De SAT Sennacieca Associo Tutmonda is strikt genomen geen politieke partij,
maar wel een organisatie die vindt dat het Esperantisme een linkse koers mag varen - de organisatie bestaat uit diverse fracties waarvan één met communistische strekking (variatie Cuba)
![]() |
#125 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het was een lichter op het Albertkanaal - sindsdien is haar zwemkunde redelijk toegenomen. In feite hebben we elkaars (goede en slechte) eigenschappen leren waarderen.. vooral nu zijn er dagen dat we elkaar nauwelijks zien
en dat houdt de interesse gaande. 2 slogans : Il faut cultiver son jardin (Voltaire) en Vive la différence (Kurt Vonnegut) We houden van dezelfde muziek, lezen andere boeken en hebben dikwijls een radikaaal andere smaak op filmgebied. Op kledinggebied was er nogal wat diskussie tot ik de "blauwe theorie" voor mijn kleding wist te ontwikkelen.
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelukkig ben ik niet met mijn eerste lief getrouwd !
& zoals gezegd : gelukkig vond ik mijn gezin belangrijker dan mijn carrière (alhoewel, dit niet altijd zo was).
![]() |
#127 |
Minister
|
![]() Mag ik nu a.u.b. gaan slapen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja : ik zet de computer af en trek naar mijn bed. Prettige nacht nog en
een aangename nachtmerrie gewenst !
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze stelling plaatste ik gisteren, ben je het ermee eens ?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=107376
![]() |
#130 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
te bekomen & het is nog een taalverrijking ook. Stel je voor : Rayman is laat met "vlaams-nederlandse ondertiteling" ....
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Geen vragen meer ? Alvast een bloemetje voor de vragenstellers !
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 12 juni 2008 om 01:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Staatssecretaris
|
![]() Roger op welke leeftijd was je politiek bewust?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Staatssecretaris
|
![]() Eet je graag loempia's?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Staatssecretaris
|
![]() Stel het leger stelt u aan als dictator van Belgiie of de Nederlanden, zeg je dan ja of weiger je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toen ik 10 jaar wasd las ik dagelijks het opiniestuk van Jos "Kop" Van Den Eynden in "Volksgazet". Kort voor zijn dood werd hij ooit eens gïntervieuwd
door de VRT & als wensstuk vroeg hij ietwat bedremmeld of het mogelijk was "De Internationale" nog eens te spelen. Hij was waarschijnlijk nooit één van de vooraanstaande ideologen of zelfs ook geen invloedrijke "partijman" - alhoewel langdurig de "vlaamse" ondervoorzitter van de BSP.. Een ideale "meester" om de klassestrijd te onderwijzen.
![]() |
#136 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn China-reizende dochter leerde me de kleine driehoekige loepiaachtige toestanden uit de diepvries van de Sun Wah kennen -
af en toe vul ik een Wokschotel nog wel eens aan met een grote Loempia met kip.
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De maatregelen : 1. Eenmaking van een degelijk sociale zekerheidssysteem voor de ganse Nederlanden 2. Onderwijs in alle talen van de Nederlanden van Kindertuin tot Universiteit eventueel mits samenwerking met Duitsland en Frankrijk (voor het Duits, Fries, Frans). In het 5de studiejaar van het lager onderwijs "initiatie" in het Esperanto - op een speelse vrije wijze ttz. zonder verplicht examen , eindtermen e.d. 3. Afschaffen van de "garagemoskeeën" in duistere hoeken en kanten, bouw van voldoende ruime gebedsruimtes op een architecturaal verantwoorde wijze Idem dito voor diverse "uitheemse" christelijke godsdiensten & theïstische of vrijzinnige loges, scientologen, getuigen van Jehova e.d. Afschaffen van "werkingssubsidies" voor lonen van priesters, dominee's imams vrijzinnige consulenten e.d. Iedre Nederlander zal een of ander bedrag moeten doneren aan een erkend instituut voor religie of ontwikkelingssamenwerk of een andere openbare nutsinstelling.. dit bedrag zal van het belastbare inkomen afgetrokken worden. Vanzelfsprekend zal de religieuze instelling of kerk die geen bijdrage van U ontvangt niet instaan voor Uw zieleheil, men zal uw kinderen niet dopen, geen communie verstrekken, geen Heilige oliesels en geen graf op het kerkelijk gebied van de begraafplaats. De religies/kerken zullen gehouden zijn samenlevingsproblemen op te lossen en hun privé aanwijzing om religieuze rechten en plichten op te volgen kunnen geven met een duidelijke aanwijzing van welke rechten er op het publieke domein voorrang op hebben. Het kan bv. best zijn dat een bepaalde godsdienstige overtuiging zegt dat vrouwen zich niet met politiek te moeien hebben - maar stemplicht heeft voorrang op dergelijke regel... (een goeie reden om stemplicht te behouden overigens..) 4. Belastingen : streven naar een eenheidstaks op alle inkomens, die gebruikt worden voor onmiddelijk verbruik, uitstel van belastingen op gespaarde bedragen, vrijstelling van belastingen op investeringen inclusief bedrijfsuitgaven voor scholing e.d. Invoeren van negatieve belastingen, voor mensen waarvan het inkomen onder een bepaald minimum duikelt. Zeer strenge bestraffing van belastingontduiking. Afschaffen van BTW op primair voedsel (bloem, groenten, rijst, fruit) Zeer lage BTw voet op basisvoedsel (brood, pasta, conserven..) Voor al de rest slechts 2 BTW voeten nl. gewone goederen & uitgesproken luxe-artikelen (waaronder ook sigaretten en alcoholische dranken) 5. Institutioneel balve het (con)federale niveau nog slechts een deelstaat en een gemeente (geen arrondissementen en provincies meer). Dwingende volksreferenda voor bepaalde belangrijke, duidelijk te verwoorden kwesties - die altijd samenvallen met verkiezingen die slechts eens om de 2 jaar voor allerhande niveau's plaatsvinden. 6. Een standbeeld voor mij als redder van het vaderland op het Damrak in Amsterdam en op het Operaplein in Antwerpen (in oprichting)
![]() |
![]() |
#138 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Amai m'n ...
[IMG] ![]()
![]() |
#139 |
Staatssecretaris
|
![]() Roger stel je wordt een rijke oliesjeik die de rijkste man ter wereld wordt, welke vrouwen steek je in je persoonlijke harem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Staatssecretaris
|
![]() Roger was jij een brave jongen op school of stond je geregeld in den hoek?
|
![]() |
![]() |