Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2008, 20:44   #121
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Te grappig, te grappig.
Helaas niet
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 19:49   #122
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Nieuwe weg
Ik ben benieuwd hoeveel leden er weg zullen zijn.
Of nieuwe erbij.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 20:09   #123
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Of nieuwe erbij.
Leden die vertrokken zijn > leden die erbij zijn gekomen. De positieve reacties die zijn binnengekomen op Defoort zijn uitlatingen kan ik letterlijk op één hand tellen.

Laatst gewijzigd door Metternich : 2 augustus 2008 om 20:10.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 20:20   #124
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leden die vertrokken zijn > leden die erbij zijn gekomen. De positieve reacties die zijn binnengekomen op Defoort zijn uitlatingen kan ik letterlijk op één hand tellen.
Ik heb er geen zicht op, maar ik denk ook niet dat er veel leden bijgekomen zullen zijn. Zo eenvoudig gaat dat niet. Dat er meer vertrokken zijn dan bijgekomen, lijkt me logisch.

De vraag blijft altijd dezelfde: hoe de militanten toch op de één of andere manier samenhouden? Versnippering is er al veel te veel. En dat is alleen maar in het voordeel van de tegenstander.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 15:21   #125
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Jij hebt dus liever de zwerfvuil methode van de griezels dus,
zoals Defort het zo mooi omschrijft
Of ik Tak nu goed of slecht vind, is niet belangrijk.
De nieuwe weg die de voorzitter als een echte Mozes verkondigt is in mijn ogen de verkeerde weg.
Oud 3 augustus 2008, 15:22   #126
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht

De vraag blijft altijd dezelfde: hoe de militanten toch op de één of andere manier samenhouden? Versnippering is er al veel te veel. En dat is alleen maar in het voordeel van de tegenstander.
Idd. een Huis dat verdeelt is zal vroeg of laat vallen.
Oud 3 augustus 2008, 17:02   #127
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het vooral vreemd dat jij zelf altijd verkondigt geen flamingant te zijn, maar een Vlaams-nationalist. Maar wanneer de voorzitter van de VVB zegt dat we het 19e cultuurflamingantisme moeten verlaten, en de weg van de Vlaamse natieopbouw moeten bewandelen, is hij voor jou de baarlijke duivel. Verander jij telkens van mening, om toch maar niet hetzelfde te moeten denken als die "rooie rat"?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 3 augustus 2008, 19:14   #128
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Defoort is een dikke dwaas. Zijn uithaal naar de acties van Voorpost en TAK tegen de “meeting de soutien” van de geschorste faciliteitenburgemeesters is volledig onaanvaardbaar voor de Vlaams-radikale militant. Sterker nog, TAK en Voorpost worden afgedaan als griezels. Altijd leuk om weten dat TAK ook griezels zijn, zij hebben anders een samenwerkingsverband met de VVB en hun TAKtivist-magazine zit in elke Doorbraak (magazine van de VVB).

Voor de rest is heel dat interview gewoon één grote schande. Defoort of Barabas? Barabas!

How, how, jongens en meisjes Vlaams-nationalisten, geen ruzie maken !!!
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 21:00   #129
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Ik denk dat een Bubber beter zijn mond houdt wanneer het over 'ruzie' gaat.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 22:43   #130
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar is de kas en de toegang tot de site Hans? Ruben zou dat graag weten.
Oud 3 augustus 2008, 22:45   #131
Metternich

Standaard

Citaat:
Ik vind het vooral vreemd dat jij zelf altijd verkondigt geen flamingant te zijn, maar een Vlaams-nationalist. Maar wanneer de voorzitter van de VVB zegt dat we het 19e cultuurflamingantisme moeten verlaten, en de weg van de Vlaamse natieopbouw moeten bewandelen, is hij voor jou de baarlijke duivel. Verander jij telkens van mening, om toch maar niet hetzelfde te moeten denken als die "rooie rat"?
"Rooie rat"? Al was Defoort een volbloed communist, dan nog zou hij mijn volledig kunnen krijgen als VVB-voorzitter. Zoek in heel dit onderwerp of over het ganse forum maar één citaat van mij waar ik Defoort aanval vanwege zijn politieke oriëntering.

Het probleem dat ik heb met Defoort, is dat hij ronduit boertig mensen uitmaakt die véél meer hebben gedaan voor de Beweging dan hij. Ja, we moeten het gewone cultuurflamingantisme achterlaten, maar actie voeren in de Vlaamse Rand tegen de Franstalige bourgeousie is geen ouderwets cultuurflamingantisme, laat staan het werk van "griezels".

Oud 3 augustus 2008, 22:45   #132
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Defort beseft inderdaad het belang niet van Voorpost en TAK. Het zijn groeperingen die ervoor zorgen dat men beseft dat er een probleem is.
Oud 3 augustus 2008, 22:59   #133
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Rooie rat"? Al was Defoort een volbloed communist, dan nog zou hij mijn volledig kunnen krijgen als VVB-voorzitter. Zoek in heel dit onderwerp of over het ganse forum maar één citaat van mij waar ik Defoort aanval vanwege zijn politieke oriëntering.

Het probleem dat ik heb met Defoort, is dat hij ronduit boertig mensen uitmaakt die véél meer hebben gedaan voor de Beweging dan hij. Ja, we moeten het gewone cultuurflamingantisme achterlaten, maar actie voeren in de Vlaamse Rand tegen de Franstalige bourgeousie is geen ouderwets cultuurflamingantisme, laat staan het werk van "griezels".
Het feit dat je weigert in te gaan op de inhoud van het interview en blijft steken in woordenfetisjisme, zegt genoeg.

En ja. Voorpost ÍS een bende griezels.
Oud 4 augustus 2008, 13:04   #134
Metternich

Standaard

Citaat:
Het feit dat je weigert in te gaan op de inhoud van het interview en blijft steken in woordenfetisjisme, zegt genoeg.
Maar ondertussen negeren we wel dat ik heb gezegd dat Defoort zijn ideologische oriëntering voor mij nooit een rol heeft gespeeld of zal spelen.
Citaat:
En ja. Voorpost ÍS een bende griezels.
Waarom wordt Voorpost dan door vele VVB-afdelingen gevraagd om te helpen bij evenementen?

Oud 4 augustus 2008, 14:12   #135
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Waarom wordt Voorpost dan door vele VVB-afdelingen gevraagd om te helpen bij evenementen?
Omdat Voorpost zichzelf ook profileert als "security" e.d. om ongenode gasten weg te houden (niet dat het altijd werkt, maar soit).

Of omdat de VVB er geen probleem mee heeft dat Voorpost mee manifesteert. Dat is hun goed recht maar dan moeten ze niet komen zeveren dat ze Voorpost en TAK te agressief vinden.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 14:34   #136
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het altijd al gezegd dat naarmate het Vlaamse idee meer en meer ingang vindt, er ook allerlei figuurtjes op de proppen komen die zichzelf willen profileren en het flamingantisme naar hun hand willen zetten. Op zich interesseert me dat zo hard niet meer, maar 't is wel jammer voor de vele Voorposters en TAKers die zich hebben ingezet voor de Vlaamse zaak om nu te worden afgeschreven als dusdanig.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 14:50   #137
stapas
Burger

Standaard

Voor mij heeft het radicale flamingantisme alvast 1 doel bereikt: ik heb me afgekeerd van het Vlaams nationalisme. Ik ben nooit nationalistisch ingesteld geweest, noch voor België, noch voor Vlaanderen. Maar al dat extreem gedoe heeft me stilaan anti-Vlaams nationalistisch gemaakt, ipv gewoon neutraal. Het is begonnen met Vandenbrande die alles opeens van een Vlaams voorzetsel voorzag, later ook De Wever die zelfs tussen twee bakstenen een communautair conflict lijkt te willen ontketenen (en we zwijgen nog over zijn recente migrantenuitspraak). TAK heb ik altijd al idioten gevonden, en voorpost leunt me iets teveel aan bij extreem rechts. En die facistische elementen zitten er nog steeds. Kuis daar maar eerst eens in op, en dan zal ik misschien eens nadenken of ik iets eervols zie in de Vlaamse beweging
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 15:47   #138
Doedelzak
Banneling

Standaard

"Meer nog hij haalt ook uit naar Valkeniers die hij ervan beschuldigd de gedachten en redenering van een zatlap te volgen."

Jawadde.
Oud 4 augustus 2008, 15:50   #139
Doedelzak
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ondertussen negeren we wel dat ik heb gezegd dat Defoort zijn ideologische oriëntering voor mij nooit een rol heeft gespeeld of zal spelen.Waarom wordt Voorpost dan door vele VVB-afdelingen gevraagd om te helpen bij evenementen?
Omdat ze anders niemand meer vinden? Want zeg nu zelf, wie gaat er vandaag nog de Vlaams-nationalist uithangen?
Oud 4 augustus 2008, 16:11   #140
Metternich

Standaard

Citaat:
Omdat ze anders niemand meer vinden? Want zeg nu zelf, wie gaat er vandaag nog de Vlaams-nationalist uithangen?
Het merendeel van de politiek geëngageerde jeugd.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be